Prijs vlees bij slager
Bij de slager waar ik altijd kocht kost 1 ons gebraden en gesneden kipfilet 2,85. Dit staat op het kaartje in de vitrine. Gisteren wilde ik 6 pakjes van een ons en toen werd de prijs per ons ineens 3,25. De onsympathieke slager legaliseerde de hogere prijs door te zeggen dat 6 pakjes meer tijd kost om te snijden. Dat argument vind ik nergens op slaan. Als ik 6 dagen in de week 1 ons kom kopen dan heeft hij meer werk lijkt mij.
Mag de slager mij deze hogere prijs rekenen?
Er staat toch 2.85 op het prijskaartje! Het etiket in de bijlage is van een eerdere keer toen ik 8 pakjes kocht.
Topantwoord
Of het mag weet ik niet maar het klopt voor geen meter, iets anders was het geweest als u voor 6 los verpakte plakjes koos, dat is dus wel meer werk.
Nee dat is niet meer werk, of hij nou 6 pakjes voor 1 klant of 6 pakjes voor 6 klanten maak is hetzelfde werk
Plakjes. :-)
Ik wil pakjes van 1 ons, geen plakjes.
Was duidelijk hoor @janpodolwski.
Topantwoord
Oef, als ere op het kaartje € 2,85 staat dient dat tegen die prijs te worden afgerekend. Maarja, wat te doen als uw slager anders handelt, mij advies: vertel dat aan de slager en zoek een andere die dat niet doet.
Het kan een idee zijn omdit o.a. hier te melden (zie) www.klachtenkompas.nl waar men deze vraag zal voorleggen aan betrokjken slager.
Maar in andere woorden: ik zou een onsympathieke slager links laten liggen in het vervolg, hij snijdt zich zelf dan in de vingers.
En toch kan ook dit: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer maar dat zal daar ter kennis worden aangenomen en niet individueel worden behandeld tenzij er meer klachten komen.
Heel erg bedankt voor je tips. Inmiddels heb ik zowel bij Klachtenkompas als bij Consuwijzer mijn verhaal verteld.
Graag gedaan
Topantwoord
Wat een kul argument van de slager.
Hij zou blij moeten zijn dat u meer koopt (meer omzet)
Ik zou ook op zoek gaan naar een andere slager.
Topantwoord
Zoek een andere slager als je het niet zint. Winkeliers zijn vrij om te handelen zoals zij dat willen en u bent vrij om er te komen of juist niet.
Dus volgens jouw redenering mag de slager aan iedere klant een andere prijs vragen. Er staat toch 2.85 op het prijskaartje?
Geef deze slager in ieder geval een review op google.
Ed
Volgens mij is je redenatie verkeerd...
Van de week heb je voor 100 gram 2,85€ betaald, dat is voor een kilo dan 28,50€. Heb je eraan gedacht dat zijn inkoopsprijs duurder geworden kan zijn. Volgens het etiket is de nieuwe kiloprijs 32,50€ en ja dan is 100 gram 3,25€ Hoe lang is het geleden dat je de kipfilet voor 2,85€ gekocht hebt? Als dat een tijdje geleden is dan is het vorenstaande zeker van toepassing.
Ik vind de stijgen van 4€ per kilo kipfilet alleszins redelijk te noemen.
Je denkt toch niet dat de slager zelf wel duurder kipfilet moet kopen en dat niet doorberekent aan zijn klanten.
Het is inderdaad dat het gegeven argument nergens op slaat.
Zonder dat ik het in de gaten had heb ik al weken 32.50 per kilo betaald. Het prijskaartje bij het vlees was niet te lezen. Wel viel het me op dat de slager iedere keer zelf de prijs invulde op de weegschaal en de verkoopsters wat influisterde. Gisteren was wel op het prijskaartje te lezen dat de prijs 2,85 per ons is. Toen ik mijn bestelling deed kwam de slager weer aanrennen om het bedrag op de weegschaal te veranderen. Heel kort verscheen de goede prijs van 28.50 in beeld. Toen ik vroeg waarom hij het voor mij verhoogde gaf hij aan dat mijn bestelling meer werk is.
@Jan Podolwski,
Dan heb je van de week een voordeeltje gehad...
Dat van dat je bestelling meer werk is is inderdaad onzin. Maar de prijs van 32,50/kg is een redelijke prijs.
Je kunt natuurlijk altijd nog met de slager het gesprek aangaan... en niet reageren vanuit je onderbuik.
Of jij 32.50 een redelijke prijs vindt doet niet ter zake. De actuele prijs zoals hij op het kaartje en in de weegschaal staat is 28.50. Ik word dus gewoon iedere keer afgezet.
Weet je,
/sarcasm on
klaag hem aan
/sarcasm off
Hallo Jan Podolwski ,
Wat een kul argument van deze slager , waarschijnlijk komt deze van een andere planeet .
Vult geen pakjes , maar zijn eigen zakken , zoek een andere slager .
Ga ik ook zeker doen. Hij is de enige slager in het winkelcentrum (De Boogaard, Rijswijk) en daar maakt hij m.i. misbruik van.
Naar mijn idee heeft dit ook te maken met de prijsverhogingen waar hij tegenaan loopt.
Nee, dat heeft er niets mee te maken. De actuele prijs is 28.50 per kilo. Dat betaalt iedereen behalve ik.
Tja, dan moet u het bij de slager vragen waarom dat is. Hij is de enige die u een 100% zeker antwoord kan geven.
Nu wordt het hier op het forum een ja nee spelletje.
Uiteraard heb ik het de slager gevraagd en hij gaf aan dat mijn bestelling meer werk is. Dat is natuurlijk onzin want als ik 6 verschillende vleessoorten koop dan blijft de prijs hetzelfde.
Wat ik lees is dat u 6 of 8 losse pakjes koopt en niet 1 verpakking van 6 of 8 ons dat is dus inderdaad meer werk en meer verpakking dus gewoon duurder.
Ik koop altijd 6 of 8 pakjes van 1 ons. Als ik iedere dag dat ze geopend zijn 1 pakje van 1 ons kom kopen dan betaal ik wel de normale prijs.(2.85) terwijl dat toch echt meer werk is. 6 Keer vlees pakken, snijmachine instellen, vlees terugleggen en afrekenen.
Moet het niet zes plakken kipfilet zijn in plaats van zes pakjes want voor zover ik weet verkoopt een slager geen pakjes die in één verpakking worden gedaan. Op 12-9-22 was de kilo prijs al op 32,50 euro gebaseerd en dat kilobedrag stond toen al op de verpakking. Op 29-9-22 was blijkaar de prijs in de vitrine nog niet aangepast en dat maakt dat u die prijs ook mag verwachten dus wat dat betreft heeft de slager een fout gemaakt want die had de prijs in de vitrine aan moeten passen en zal de in de vitrine gemelde prijs in rekening moeten brengen. Het excuus van 'het kost meer tijd' snijdt geen hout want het snijden gaat in één moeite door. Wellicht is er een communicatie wisseling geweest omdat een slager klanten die regelmatig de slagerij bezoeken met respect behandelen en zeker niet onsympathiek over willen komen.
Ook op 12-9 was de reguliere prijs 28.50 en liet hij mij meer betalen. Toen had ik nog niet door dat hij mij naaide. Ik koop dus gesneden kipfilet dat ter plekke gesneden wordt in dunne plakjes. Die plakjes worden in een plastic zakje gedaan en dan gewogen. In een pakketje zitten dus ongeveer 10 plakjes. Voor iedere klant wordt het vers afgesneden. Ik kom daar al jaren. Naar mijn gevoel deed hij juist zijn uiterste best om onsympathiek over te komen. Hij begon direct te roepen dat ik niet verplicht ben om bij hem te kopen. Dat klopt. Toch heb ik het nu op diverse fora gemeld want ik heb dus in de loop der tijd zeker 40 Euro teveel betaald.
Wat wil u die veertig euro terug ontvangen die u in de loop der tijd teveel heeft betaald of u wil deze slager aan de schandpaal nagelen want iedereen weet nu dat het slagerij Scholtes betreft. Als u enige stampij heeft gemaakt kan me wel voorstellen dat de slager in kwestie u van repliek heeft gedient en inderdaad u bent niet verplicht uw waren bij die slager te kopen. M.i. schijft u niet het gehele verhaal en is er meer aan vooraf gegaan die in uw nadeel zijn gebeurt en u voor zich houd.
Wat het ook is, bij deze slager hoef je niet meer in de winkel te komen.
Het verhaal staat ook al op tros radar
Natuurlijk moet de slager de prijs rekenen die in de vitrine staat. Maar als je elke week zoveel pakjes kipfilet ophaalt, kun je die dan niet van te voren bestellen? Liggen ze klaar als je komt en de slager kan als het niet druk is je bestelling klaarmaken.
Als de winkel vol staat kost dit een hoop tijd en hij krijgt mopperende klanten.
Er zijn zat klanten die verschillende vleeswaren bestellen. Dat kost minstens zoveel tijd als mijn bestelling.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer