Ja
door Jan Podolwski Sep 30, 2022 om 10:55
Voeding & gezondheid
Prijs vlees bij slager

Bij de slager waar ik altijd kocht kost 1 ons gebraden en gesneden kipfilet 2,85. Dit staat op het kaartje in de vitrine. Gisteren wilde ik 6 pakjes van een ons en toen werd de prijs per ons ineens 3,25. De onsympathieke slager legaliseerde de hogere prijs door te zeggen dat 6 pakjes meer tijd kost om te snijden. Dat argument vind ik nergens op slaan. Als ik 6 dagen in de week 1 ons kom kopen dan heeft hij meer werk lijkt mij.
Mag de slager mij deze hogere prijs rekenen?
Er staat toch 2.85 op het prijskaartje! Het etiket in de bijlage is van een eerdere keer toen ik 8 pakjes kocht.

7891 22 Rapporteer

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 30, 2022 om 11:00
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Of het mag weet ik niet maar het klopt voor geen meter, iets anders was het geweest als u voor 6 los verpakte plakjes koos, dat is dus wel meer werk.

ju
door juliomariner Sep 30, 2022 om 13:00
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Nee dat is niet meer werk, of hij nou 6 pakjes voor 1 klant of 6 pakjes voor 6 klanten maak is hetzelfde werk

sjjoppy
door sjjoppy Sep 30, 2022 om 13:04
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Plakjes. :-)

Ja
door Jan Podolwski Sep 30, 2022 om 13:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil pakjes van 1 ons, geen plakjes.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 30, 2022 om 13:24
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Was duidelijk hoor @janpodolwski.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 30, 2022 om 11:00
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Oef, als ere op het kaartje € 2,85 staat dient dat tegen die prijs te worden afgerekend. Maarja, wat te doen als uw slager anders handelt, mij advies: vertel dat aan de slager en zoek een andere die dat niet doet.

Het kan een idee zijn omdit o.a. hier te melden (zie) www.klachtenkompas.nl waar men deze vraag zal voorleggen aan betrokjken slager.

Maar in andere woorden: ik zou een onsympathieke slager links laten liggen in het vervolg, hij snijdt zich zelf dan in de vingers.

En toch kan ook dit: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer maar dat zal daar ter kennis worden aangenomen en niet individueel worden behandeld tenzij er meer klachten komen.

Ja
door Jan Podolwski Sep 30, 2022 om 12:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heel erg bedankt voor je tips. Inmiddels heb ik zowel bij Klachtenkompas als bij Consuwijzer mijn verhaal verteld.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 30, 2022 om 15:27
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Graag gedaan

Topantwoord

ju
door juliomariner - Sep 30, 2022 om 11:05
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Wat een kul argument van de slager.
Hij zou blij moeten zijn dat u meer koopt (meer omzet)
Ik zou ook op zoek gaan naar een andere slager.

Topantwoord

pino123
door pino123 - Sep 30, 2022 om 11:31
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Zoek een andere slager als je het niet zint. Winkeliers zijn vrij om te handelen zoals zij dat willen en u bent vrij om er te komen of juist niet.

Ja
door Jan Podolwski Sep 30, 2022 om 12:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dus volgens jouw redenering mag de slager aan iedere klant een andere prijs vragen. Er staat toch 2.85 op het prijskaartje?

ma
door malhy2 Oct 16, 2022 om 21:21
309 Antwoorden / 13 Vragen

Geef deze slager in ieder geval een review op google.

Ed

Thecla58
door Thecla58 - Sep 30, 2022 om 11:47
853 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mij is je redenatie verkeerd...

Van de week heb je voor 100 gram 2,85€ betaald, dat is voor een kilo dan 28,50€. Heb je eraan gedacht dat zijn inkoopsprijs duurder geworden kan zijn. Volgens het etiket is de nieuwe kiloprijs 32,50€ en ja dan is 100 gram 3,25€ Hoe lang is het geleden dat je de kipfilet voor 2,85€ gekocht hebt? Als dat een tijdje geleden is dan is het vorenstaande zeker van toepassing.

Ik vind de stijgen van 4€ per kilo kipfilet alleszins redelijk te noemen.

Je denkt toch niet dat de slager zelf wel duurder kipfilet moet kopen en dat niet doorberekent aan zijn klanten.

Het is inderdaad dat het gegeven argument nergens op slaat.

Ja
door Jan Podolwski Sep 30, 2022 om 12:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zonder dat ik het in de gaten had heb ik al weken 32.50 per kilo betaald. Het prijskaartje bij het vlees was niet te lezen. Wel viel het me op dat de slager iedere keer zelf de prijs invulde op de weegschaal en de verkoopsters wat influisterde. Gisteren was wel op het prijskaartje te lezen dat de prijs 2,85 per ons is. Toen ik mijn bestelling deed kwam de slager weer aanrennen om het bedrag op de weegschaal te veranderen. Heel kort verscheen de goede prijs van 28.50 in beeld. Toen ik vroeg waarom hij het voor mij verhoogde gaf hij aan dat mijn bestelling meer werk is.

Thecla58
door Thecla58 Sep 30, 2022 om 12:19
853 Antwoorden / 3 Vragen

@Jan Podolwski,

Dan heb je van de week een voordeeltje gehad...

Dat van dat je bestelling meer werk is is inderdaad onzin. Maar de prijs van 32,50/kg is een redelijke prijs.

Je kunt natuurlijk altijd nog met de slager het gesprek aangaan... en niet reageren vanuit je onderbuik.

Ja
door Jan Podolwski Sep 30, 2022 om 12:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Of jij 32.50 een redelijke prijs vindt doet niet ter zake. De actuele prijs zoals hij op het kaartje en in de weegschaal staat is 28.50. Ik word dus gewoon iedere keer afgezet.

Thecla58
door Thecla58 Sep 30, 2022 om 12:29
853 Antwoorden / 3 Vragen

Weet je,

/sarcasm on
klaag hem aan
/sarcasm off

marita5
door marita5 - Sep 30, 2022 om 12:09
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jan Podolwski ,

Wat een kul argument van deze slager , waarschijnlijk komt deze van een andere planeet .
Vult geen pakjes , maar zijn eigen zakken , zoek een andere slager .

Ja
door Jan Podolwski Oct 2, 2022 om 10:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ga ik ook zeker doen. Hij is de enige slager in het winkelcentrum (De Boogaard, Rijswijk) en daar maakt hij m.i. misbruik van.

sira
door sira - Sep 30, 2022 om 12:14
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Naar mijn idee heeft dit ook te maken met de prijsverhogingen waar hij tegenaan loopt.

Ja
door Jan Podolwski Sep 30, 2022 om 12:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, dat heeft er niets mee te maken. De actuele prijs is 28.50 per kilo. Dat betaalt iedereen behalve ik.

sira
door sira Sep 30, 2022 om 16:14
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Tja, dan moet u het bij de slager vragen waarom dat is. Hij is de enige die u een 100% zeker antwoord kan geven.
Nu wordt het hier op het forum een ja nee spelletje.

Ja
door Jan Podolwski Oct 2, 2022 om 10:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard heb ik het de slager gevraagd en hij gaf aan dat mijn bestelling meer werk is. Dat is natuurlijk onzin want als ik 6 verschillende vleessoorten koop dan blijft de prijs hetzelfde.

Je
door Jeff59761 - Sep 30, 2022 om 12:37
43 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik lees is dat u 6 of 8 losse pakjes koopt en niet 1 verpakking van 6 of 8 ons dat is dus inderdaad meer werk en meer verpakking dus gewoon duurder.

Ja
door Jan Podolwski Sep 30, 2022 om 13:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik koop altijd 6 of 8 pakjes van 1 ons. Als ik iedere dag dat ze geopend zijn 1 pakje van 1 ons kom kopen dan betaal ik wel de normale prijs.(2.85) terwijl dat toch echt meer werk is. 6 Keer vlees pakken, snijmachine instellen, vlees terugleggen en afrekenen.

ro
door ronny530 - Sep 30, 2022 om 14:22
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Moet het niet zes plakken kipfilet zijn in plaats van zes pakjes want voor zover ik weet verkoopt een slager geen pakjes die in één verpakking worden gedaan. Op 12-9-22 was de kilo prijs al op 32,50 euro gebaseerd en dat kilobedrag stond toen al op de verpakking. Op 29-9-22 was blijkaar de prijs in de vitrine nog niet aangepast en dat maakt dat u die prijs ook mag verwachten dus wat dat betreft heeft de slager een fout gemaakt want die had de prijs in de vitrine aan moeten passen en zal de in de vitrine gemelde prijs in rekening moeten brengen. Het excuus van 'het kost meer tijd' snijdt geen hout want het snijden gaat in één moeite door. Wellicht is er een communicatie wisseling geweest omdat een slager klanten die regelmatig de slagerij bezoeken met respect behandelen en zeker niet onsympathiek over willen komen.

Ja
door Jan Podolwski Sep 30, 2022 om 14:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ook op 12-9 was de reguliere prijs 28.50 en liet hij mij meer betalen. Toen had ik nog niet door dat hij mij naaide. Ik koop dus gesneden kipfilet dat ter plekke gesneden wordt in dunne plakjes. Die plakjes worden in een plastic zakje gedaan en dan gewogen. In een pakketje zitten dus ongeveer 10 plakjes. Voor iedere klant wordt het vers afgesneden. Ik kom daar al jaren. Naar mijn gevoel deed hij juist zijn uiterste best om onsympathiek over te komen. Hij begon direct te roepen dat ik niet verplicht ben om bij hem te kopen. Dat klopt. Toch heb ik het nu op diverse fora gemeld want ik heb dus in de loop der tijd zeker 40 Euro teveel betaald.

ro
door ronny530 Sep 30, 2022 om 16:05
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Wat wil u die veertig euro terug ontvangen die u in de loop der tijd teveel heeft betaald of u wil deze slager aan de schandpaal nagelen want iedereen weet nu dat het slagerij Scholtes betreft. Als u enige stampij heeft gemaakt kan me wel voorstellen dat de slager in kwestie u van repliek heeft gedient en inderdaad u bent niet verplicht uw waren bij die slager te kopen. M.i. schijft u niet het gehele verhaal en is er meer aan vooraf gegaan die in uw nadeel zijn gebeurt en u voor zich houd.

panter22
door panter22 Oct 1, 2022 om 07:48
6599 Antwoorden / Vragen

Wat het ook is, bij deze slager hoef je niet meer in de winkel te komen.
Het verhaal staat ook al op tros radar

panter22
door panter22 - Sep 30, 2022 om 15:29
6599 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk moet de slager de prijs rekenen die in de vitrine staat. Maar als je elke week zoveel pakjes  kipfilet ophaalt, kun je die dan  niet van te voren bestellen? Liggen ze klaar als je komt en de slager kan als het niet druk is je bestelling klaarmaken.
Als de winkel vol staat kost dit een hoop tijd en hij krijgt mopperende klanten.

Ja
door Jan Podolwski Oct 2, 2022 om 11:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn zat klanten die verschillende vleeswaren bestellen. Dat kost minstens zoveel tijd als mijn bestelling.

lo
door lovewinnie - Sep 30, 2022 om 15:38
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Vind zo raar niet. Je hebt toch ook meer verpakkingsmateriaal.
Bij onze bakker betaal ik voor 2 heel 5.25 in de actie, 2 halve 5.45. net zoveel brood. Meer inpak werk en meer zakjes ( 4 ipv 2). Voor mijn dus heel logisch

Misschien is de prijs per kilo gewoon omhoog gegaan.

Ja
door Jan Podolwski Oct 2, 2022 om 10:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, de vaste prijs is 2,85 per 100 gram.

mahadma
door mahadma - Sep 30, 2022 om 22:37
11537 Antwoorden / 51 Vragen

U snapt toch ook wel dat een slager te maken heeft met hoge energieprijzen voor zijn koelingen. Dus worden in de kilo dat verrrekend.

Ja
door Jan Podolwski Oct 1, 2022 om 14:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dan moet hij het prijskaartje aanpassen. Het gaat er mij om dat ik meer moet betalen dan een ander.

1paul
door 1paul - Oct 1, 2022 om 09:02
3134 Antwoorden / 0 Vragen

als ik de prijs op bovenstaand etiket zie kost een ons 3,25 Euro!

staat in de vitrine een prijs van 2,85 Euro dan mag de slager hier niet van af wijken, is bij wet zo geregeld!

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/de-kassa-geeft-een-hogere-prijs-aan-dan-het-prijskaartje-van-het-artikel

Ja
door Jan Podolwski Oct 2, 2022 om 10:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Helemaal mee eens.

panter22
door panter22 - Oct 1, 2022 om 15:06
6599 Antwoorden / Vragen

Wat heb je nu bereikt met dit geklaag? Geld krijg je niet terug en in de winkel hoef je niet meer te komen.

Ja
door Jan Podolwski Oct 2, 2022 om 10:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil andere mensen erop attent maken dat deze slager in winkelcentrum de Boogaard in Rijswijk zijn prijzen  naar willekeur verandert.

rj
door rjw - Oct 2, 2022 om 09:43
3256 Antwoorden / 5 Vragen

Ik snap er eigenlijk niets van. Je zegt dat je zes pakjes van 100 gram gast kopen en maar laat een etiket van 840 gram zien? Waar is dat etiket dan van?

Ja
door Jan Podolwski Oct 2, 2022 om 10:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

In mijn eerste bericht staat dat het etiket van een vorige keer is. Toen kocht ik 8 pakjes. Deze keer ben ik weggelopen en heb niets gekocht.

panter22
door panter22 Oct 2, 2022 om 10:26
6599 Antwoorden / Vragen

Nu je €2,85 kon betalen heb je de slager met die kipfilet laten zitten?

Ja
door Jan Podolwski Oct 2, 2022 om 11:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, hij wilde nu weer 3,25 per 100 gram. Inderdaad heb ik hem daarom de kipfilet laten houden.

ne
door neodutchio - Oct 2, 2022 om 10:27
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Aan de letters PLU blijkt dat de slager niet zelf een prijs ingeeft op de weegschaal. Immers zou er dan ook geen informatie op het etiket kunnen komen. Price Look Up nummer 323 staat bij deze slager in het systeem als gebraden kipfilet tegen een kiloprijs van €32,50. Daar is geen spelt tussen te krijgen.
De tijd dat een slager zelf prijzen intikt op een weegschaal ligt al ver achter ons. En dat hij stiekem personeel iets zou influisteren komt ook niet geloofwaardig over. Als u kijkt naar hoeveel verschillende soorten vlees een slager heeft, dan is het niet te doen om voor alles meerdere prijzen te hanteren, dit uit zijn hoofd te weten en iedereen in de gaten te houden om de prijs op te drijven.

Ja
door Jan Podolwski Oct 2, 2022 om 11:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik leg het nog 1 keer uit.
De slager zelf staat iets verder in de winkel maar hoort alles wat er in de winkel gezegd wordt. Zodra hij hoort dat ik 6 of 8 pakjes kipfilet van een ons bestel komt hij aangelopen en verandert in de kassa / weegschaal het bedrag naar 32,50. Hij tikt kipfilet aan en dan verschijnt de prijs van 28,50 per kg kort in beeld. Helaas voor hem zag ik het nu pal voor mijn neus gebeuren. Daarna fluistert hij inderdaad de verkoopster in haar oor wat hij gedaan heeft. Of u dat gelooft of niet is uw zaak..
In het kassasysteem staat standaard 28,50 als prijs en niet zoals u suggereert 32,50. Het prijskaarje in de vitrine vermeldt ook 2,85 per 100 gram.
Op mijn vraag waarom ik meer moet betalen gaf hij aan dat mijn bestelling meer werk is en dat hij daarom de prijs verhoogt.

.

panter22
door panter22 Oct 2, 2022 om 16:10
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt geen gebraden kipfilet gekocht, maar gegrilde kipfilet. Dat is niet hetzelfde. Is het nu zo dat je vraagt om gebraden kipfilet en je elke keer met gegrilde kipfilet thuiskomt?

panter22
door panter22 - Oct 3, 2022 om 06:49
6599 Antwoorden / Vragen

Je bestelt gebraden kipfilet en je betaalt voor gegrilde kipfilet.
Welke soort kipfilet zit er in het zakje?

Ja
door Jan Podolwski Oct 3, 2022 om 14:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

U maakt nooit een typefoutje? Ik bestel en kom thuis met gegrilde kipfilet.

rj
door rjw Oct 3, 2022 om 19:06
3256 Antwoorden / 5 Vragen

Bij zo'n principieel onderwerp als dit zou ik de tekst toch een paar keer goed lezen voordat ik het op een forum zou zetten. Alleen als de vraagstelling 100% correct is kan je een bruikbaar antwoord krijgen.

Ja
door Jan Podolwski - Oct 3, 2022 om 14:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle reacties en adviezen. Jullie reageren tenminste. De slager heb ik een e-mail gestuurd maar daar reageert hij niet op.

ro
door ronny530 Oct 3, 2022 om 16:17
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Mijn advies laat het voor wat het is en ga naar een andere slager. Na de stampij die u heeft gemaakt snap ik best dat de slager niet op uw e-mail gaat reageren want die kan u als klant missen als kiespijn. Dat u zich onheus bejegend voelt maakt nog niet dat andere klanten zich ook zo voelen en op andere fora de slager een bedrieger noemen komt meer uit uw ervaring omdat de slager u een verkeerde uitleg heeft gegeven.

Ja
door Jan Podolwski Oct 8, 2022 om 16:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat ik naar een andere slager ga lijkt mij wel duidelijk.
Ik heb hem een bedrieger genoemd omdat hij mij al zeker 10 keer heeft bedrogen door een hogere prijs te rekenen dan die op het prijskaartje staat. Of noemt u dat geen bedrog?
In de loop der tijden heb ik dus 20 a 30 Euro teveel betaald.
Een e-mail beantwoorden lijkt mij gewoon horen bij normaal fatsoen.