pf
door pfklaassen Jan 24, 2008 om 17:36
Voeding & gezondheid

Probiotica

Wellicht ben ik niet de eerst maar goed, het volgende. Ikzelf heb een variant van de Ziekte van Crohn, Colitis Ulcerosa genaamd (darmziekte). Dit sinds mijn 8ste jaar. Al een tijdje gaat het wat minder en afgelopen dinsdag had ik een controle afspraak in het UMC te Utrecht. Wat let het toeval: ik heb andere medicijnen gekregen, nl. VSL#3, een probiotica. Ofwel het bewuste 'medicijn' wat een dag later in het nieuws is geweest. Wat ik hier nu mee aanmoet geen idee.

Op zich al vreemd om nu te starten met het medicijn maar goed. Het medicijn als het dan zo genoemd mag worden, want het wordt nl. niet vergoed door de verzekering. Ik heb gebeld, in mijn geval, naar het Zilveren Kruis en die meldde me dat het 13,87 kost per 10 sachets (gebruik 3x daags, dus net genoeg voor 3 dgn) en dat is ook de eigen bijdrage. Enfin, ik kom bij de apotheek aan. Kost het ineens 19,75 per 10 sachets. Dus rond de 180 euro per mnd ipv 120. Hoe kan dit verschil zo groot zijn? Is er hier sprake van prijsophoging door de apotheek?

Heeft iemand hier ervaring mee? Of nog tips?

Mvg. D. Klaassen

18795 2 Rapporteer

gu
door gul - Jan 24, 2008 om 19:04
46 Antwoorden / 23 Vragen

Ik heb voor uw op de site van medicijnkosten.nl gekeken maar daar staat die niet in. Waarschijnlijk omdat het geen medicijn maar een voedingssupplement is.

VSL#3 is zonder recept verkrijgbaar. Mischien een tip: Kijk even bij andere apotheken bij u in de buurt.

Hier in Arnhem zijn sommige apotheken aangesloten bij samenwekende apothekers en sommige bij kring-apotheken en sommige bij Escure apotheken. Deze groep hanteren meestal dezelfde prijs.  Een tube miconazol  eigenmerk is bij samenwerkende apotheken goedkoper dan andere collega's. kruidvat-etos-da idee. Bij de ene is het goedkoper dan bij de ander. Dus ga shoppen bij de apotheken.

Er is een site van VSL#3 namelijk: vsl3.nl   Misschien staan daar andere antwoorden voor je vragen.

Veel sterkte met je ziekte

GUL

elenay
door elenay - Jan 24, 2008 om 19:23
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Beste Klaassen,

Door ervaring vanuit mijn vroegere darmklachten het volgende.

De reden waarom en wat u eraan kunt doen worden heel goed omschreven in een klein boekje:"Bloegroependieet", van dr.Carel Hoffman. Het is mijn redding geweest, ik kan u het zeer aanbevelen. Als u het heeft gelezen weet u gelijk waarom. Sinds ik weet wat hij schrijft en dat heb opgevolgd, ben ik nooit meer met mijn darmklachten in het ziekenhuis geweest. Eigenlijk zou iedereen dit moeten lezen. Echt het werkt. Zelfs de artsen in het ziekenhuis zijn het gaan lezen, want die waren zo verbaasd, dat ineens mijn kwaal weg was en ik een operatie kon voorkomen. Hartelijke groet, Elena