aw
door awm Oct 14, 2019 om 17:43
Voeding & gezondheid

Probleem met Chocomel maar niet met Hemaworst.

Dat vind ik niet meer zo lekker als vroeger teveel cacaosmaak, het romige is minder.
De Hemaworst smaakt wel exact hetzelfde.

Wat heeft volgens u ook nog een authentieke smaak?

3274 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2019 om 17:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik drink nooit chocomel, ben de kinder leeftijd allang ontgroeid, en de Hema hier heeft geen warme worst.

sj
door sjoppy - Oct 14, 2019 om 17:52
129 Antwoorden / Vragen

Heb geen ervaring met chocomel maar een klodder slagroom (niet uit spuitbus) maakt veel goed.
Een authentieke smaak hebben volgens mij bruine bonen behouden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 14, 2019 om 17:55
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Is dit een serieuze vraag? Wat is 'authentieke smaak'? Uw smaak herinnering? Smaken verschillen, smaken worden aangepast op vaak basis van vraag en dan nog afgezien dat er diverse merken/fabrikanten van chocomel zijn dus ga op zoek naar chocomel die u wel lekker vindt. Mijn advies en succes ermee. En welke Hema worst bedoelt u? Hema verkoopt verschillende waaronder ook authentieke Spaanse worsten.

Kent u de uitdrukking: 'het zal mij worst zijn'?

me
door mein33 - Oct 14, 2019 om 17:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Smaken verschillen per persoon en daar kunnen 1001 meningen over worden geformuleerd, om vervolgens met 1002 verder te gaan tot in het oneindige getal.  ;-))

Vroeger, in dit geval meer dan 60 jaar geleden,  kocht ik nog wel eens een warme kwart of een halve rookworst bij de Hema en ik zou echt niet weten of de rookworst die de Hema heden ten dage verkoopt dezelfde smaakbeleving heeft als vroeger.
Hema is ook "de" Hema van vroeger niet meer en ik betwijfel of de rookworst nog met dezelfde receptuur van toen ter tijd wordt gemaakt, maar heb het vermoedenvan niet.

Chocomel koop ik niet in een pak of blikje, dat is alleen maar suikerwater met geur, kleur, smaakstoffen en voor de 'warenwet' ook nog een fleugje cacao er in. :-))

diumenge
door diumenge Oct 14, 2019 om 18:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En dan vindt TS dat er nog teveel cacao smaak aan zit.

me
door mein33 Oct 14, 2019 om 18:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De smaak van de smaakstof welke een 'cacao' illusie geeft en blijkbaar is de smaak van Ts. snel tevreden ! ;-))

Lo
door Louis-Philippe Oct 15, 2019 om 13:23
8 Antwoorden / Vragen

Ingrediënten van 'Chocomel vol':
Gedeeltelijk afgeroomde MELK , suiker, cacao (1,7%), stabilisator: carrageen.

Waar haal je die 'geur, kleur, smaakstoffen' vandaan?

aurora1
door aurora1 Oct 15, 2019 om 16:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vroeger kon je in de Hema nog spullen kopen om schoenzolen te repareren..... en nog veel meer praktische spullen, ik geloof ook redelijk goed gereedschap.

diumenge
door diumenge - Oct 14, 2019 om 17:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Shoarma.

me
door mein33 Oct 14, 2019 om 18:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Echt authentiek !!  ;-))

tijger1
door tijger1 Oct 14, 2019 om 18:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lol

Magnum007
door Magnum007 - Oct 14, 2019 om 19:35
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo AWM,

De lekkerste originele Nutricia chocomel komt gekoeld uit een glazen fles:niet overal te koop helaas.

In veel producten wordt suiker vervangen door zoetstof: dit verandert de smaak.

diumenge
door diumenge Oct 14, 2019 om 19:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nutrica chocomel wordt al jaren niet meer verkocht.

Magnum007
door Magnum007 Oct 15, 2019 om 10:57
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Diumenge,

Je hebt gelijk :het heet nu FrieslandCampina
:-)

me
door mein33 - Oct 14, 2019 om 19:42
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik ben ook noch echt authentiek, ben er door de jaren heen wel een ietsje pietsie anders uit gaan zien en dat zal vast niet ieders smaak zijn.
Ik weet niet of anderen dat ook hebben, mijn smaak voor, van en over zaken, dingen en voeding is toch wel verandert in de loop der jaren en daarmee komt de authentieke smaak wel in het gedrang !!

jo
door jorisw - Oct 14, 2019 om 20:23
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Smaakvermogen verandert door de jaren heen. En aangezien chocomel en hemaworst totaal andere smaken zijn is het niet zo vreemd dat de ervaring per product ook anders is. Als ik naar mezelf kijk, dan vind ik zoete producten in het algemeen minder lekker dan vroeger. Ook bij zelfgemaakte producten zoals zelfgebakken cake waarvoor ik al jaren hetzelfde recept gebruik.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Oct 14, 2019 om 22:16
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Wat heeft volgens u ook nog een authentieke smaak?

De boerenkool van mijn volkstuin samen met de authentieke Hema worst.

En niet te vergeten mijn tomaten, paprika, aardbeien, frambozen, appels, peren, pruimen, rode bessen en alle andere groente die smaken zoals ze moet smaken.

aw
door awm Oct 15, 2019 om 16:50
44 Antwoorden / 8 Vragen

Bedankt Gerbera, jij snapt wat ik bedoel.
Het lijkt hier wel op een wedstrijdje spitsvondigheden etaleren, alles voor de egoplusjes!

Zijn er nog meer fabrieksprodukten die nooit in smaak zijn gewijzigd en waar geen gelijkwaardig alternatief voor is?
Ik weet er zelf nog ééntje, Marmite

aurora1
door aurora1 Oct 15, 2019 om 16:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maggi En voor het overige: dit is geen vraag maar een enquête over smaak en niet een consumentenprobleem. Natuurlijk haan mensen dan dollen, uw non-vraag/klacht roept dat op.

aurora1
door aurora1 - Oct 14, 2019 om 22:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Broene boon’n.
Waarom gaat u niet bij ingangen van supermarkten deze vraag aan de klanten stellen?
Dan alles opschrijven en uitproberen.
Overigens, als u chocomelk niet meer romig genoeg vindt kunt u er altijd nog een plonsje ongeklopte houdbare slagroom doorheen roeren.

marita5
door marita5 - Oct 15, 2019 om 08:38
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo awm ,

Dompel de Hema worst in de chocomel , misschien is dan de chocomel authentiek aan de worst ;-)) .

Wat voor de èèn lekker is , is voor de ander vies , dus uw vraag gaat tot in het oneindige .

pino123
door pino123 - Oct 15, 2019 om 09:07
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Is dit een vraag? Voor iedereen is authentiek anders..

aurora1
door aurora1 - Oct 15, 2019 om 17:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maggi,
water

aw
door awm Oct 16, 2019 om 17:42
44 Antwoorden / 8 Vragen

Maggi dacht ik ook aan maar dat is makkelijk te vervangen door Zanzi. Die paar druppels door de soep en je proeft het verschil niet.
Water is slechts H2O dat is te gemakkelijk.
Toch bedankt voor je overpeinzing.

me
door mein33 - Oct 15, 2019 om 18:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Blooker cacao, met warme volle melk, dan hebben we het over echte lekkere en smaakvolle chocolademelk.
Het, veel te duur betaalde, namaakdrankje genaamd Chocomel valt daarbij volledig in het niet, met nog geen 2% cacao in de receptuur.

ja
door janf43 - Oct 16, 2019 om 20:27
733 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind de Hema rookworst niet meer lekker.