pl
door plop77 Aug 29, 2006 om 22:47
Voeding & gezondheid

Propolis

Ruim 1½ jaar heb ik last van eczeem aan de binnenkant van mijn handen. Gevolg kloofjes, scheurtjes, verharding, m.a.w. heel pijnlijk. Van de huisarts en dermatoloog heb ik een reeks van zalfjes gekregen, ik heb lichttherapie gehad. Niets helpt. De dermatoloog denkt dat het een vorm van psoriasis is maar weet het ook niet. Via mijn broer in Frankrijk hoorde ik over het produkt propolis. Ik heb op de site gezocht en vond de Nederlandse fabrikant Habra, die zalf en druppels verkoopt. Mijn vraag is nu: Zijn er mensen die ervaring hebben (goede of slechte) met dit produkt? Ik zou zo graag weer eens normaal mijn handen kunnen gebruiken.

Sanne

66230 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 29, 2006 om 23:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er was kort geleden ook al een vraag met een soort gelijk probleem en dit was mijn reactie hierop, misschien heb je hier ook iets aan Sanne.

Vraag de dermatoloog, ik hoop dat ik het nog een beetje goed schrijf, naar grisiofulvine.
Deze zijn in te nemen een groot 1 x per dag en een kleinere tabletten van 3 x per dag. Deze laatste heeft een betere werking.

Pin me er niet aan vast maar vraag er naar, het innemen duurt zeker, afhankelijk hoe groot deze plek is, een jaar en misschien wel wat langer.

Succes en beterschap,

Oracle

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

re;oracle.vroeger heette het ook griseofulvine,en werd veel gebruikt(heb in apotheek gewerkt)het is echter niet meer in de handel omdat men erachter is gekomen dat het toxisch(giftig) was.

Propolis,bijenproduct,werkt op bacterieële infecties,eczeem,celvernieuwing en zou energie geven! Maar zoals bij alle natuurlijke producten,bij de een slaat het aan en de ander heeft er geen baat bij!Meestal zijn het dure producten,en ik zou zeggen,als je het ervoor over hebt, proberen! Mijn broer is nu bezig met paardemelk capsules,ook behoorlijkduur maar na 6 maande nog geen resultaat.Moeilijk! en een garantie kan niemand je geven.Het is jammer en het blijft uitproberen.

Groetjes,Lonkertje .

 Je moet eens kijken wat jouw ziekenfonds vergoedt,er zijn ook zeezout-therapieën(psoriasis)

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, ik heb hele goede ervaringen met de propolis creme. Dit is een creme op basis van aloe vera, kamille en bijenpropolis. Een uitsluitend natuurlijk product dus. Het is wel prijzig, maar zeker het proberen waard, misschien is het handig om eerst een proefmonster te vragen, sommige mensen zijn namelijk allergisch voor een van de natuurlijk producten die er in zitten.

Succes!! Groetjes marieke

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oja, het wordt verkocht door Forever Living Products. Je kunt contact opnemen via: service@foreverliving.nl

Nogmaals succes!

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ plop,

Propoliscapsules gebruik ik al jaren tegen de weerstand. Beschermt de maag en darmwand. Beschermt tegen caries, is anti-bacterieel, antimicrobieel, antiviraal en voorkomt maagzweer. Het is zeer aanbevelingswaardig, ik heb er dan ook veel baat bij. Daarbij blijf je er trouwens ook nog enorm energiek van. Los daarvan.

 Eczeem: gebruik eens olijfolie. Pot zout, giet er oliefolie overheen en scrub je handen hiermee. Je kunt er zelfs wat druppeltjes etherische olie patchouli bij doen, maar hoeft niet. En moet jij eens kijken hoe mooi je huid wordt. Bij eczeem kun je ook gewoon je hele huid insmeren met olijfolie en ga dan je bad in of onder de douche. Zo bescherm je je huid en de vitaminen E dringt via je bloedbanen binnen. Sinds ik dit doe, hoef ik niet meer naar de dermatoloog en heb een prachtige huid gekregen.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2006 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb jaren geleden propolis capsules gebruikt .

Deze heb ik gewoon bij de reformzaak gekocht.Misschien kun je het daar proberen.

ve
door verwijderd - Feb 23, 2007 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Volgens mij helpt de propolis creme van Aloe Vera zeer goed ! Propolis wordt ook wel de "natuurlijke antibiotica " genoemd ! De bijen maken dit zelf aan, en gebruiken dit om hun nest vrij te houden van bacterien !!  Aloe propolis creme is gemengd met Aloe Vera, en deze kun je niet in de winkel kopen, maar bij een Aloe Vera -distributeur. Voor adressen kun je het beste informeren bij ; service@foreverliving.nl  of : www.foreverliving.nl of : tel. 035-5280300  of adres : Forever Living Products Benelux BV, postbus 99, 3740 AB, Baarn Nl. Ook voor eventuele product-informatie ?! Succes !!

ve
door verwijderd - Apr 28, 2008 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het werkelijk een SUPER produkt.Ik heb er heel veel baat bij gehad met koortslippen en heel veel meer.Ik schrijf had omdat deze lieve mensen helaas er mee gestopt zijn.U zou het kunnen proberen bij hun,misschien nog een restpartij.anders bij een kruidenhuis ofzo.Maar het is zeker een goede aanrader!