tot15karakters
door tot15karakters Sep 8, 2013 om 12:21
Voeding & gezondheid

Pruttelpot?

Vroeger waren de Pruttelpotten voor Koffie overal verkrijgbaar maar nu werd ik gedwongen een oude bij de kringloop winkel te kopen.

Weet iemand of ze nog nieuw verkocht worden want deze is met handvat en glaasje ook niet meer 100% veilig.
Ik zocht al maar vond niets behalve mooie decoratie maar ik zoek dus bruikbare voor elke dag goede koffie.

En nee, ik wil geen apparaat want zowel thuis als op vakantie op gas pitje kan ik deze gebruiken en dat lukt niet als je geen 230 Volt in de buurt hebt...

7799 13 Rapporteer

dearagain
door dearagain - Sep 8, 2013 om 18:25
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*op rommelmarkten wil het ook nog wel eens lukken

aurora1
door aurora1 - Sep 9, 2013 om 17:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@lekkerisdat, dat is een luxere versie van een espressopot/espressomaker (cafetiera), van oorsprong Italiaans. Espressomakers zijn o.a. bij Blokker te koop, en soms voor een enkele euro bij kringlopers, variërend van aluminium tot RVS. Ze bestaan in verschillende formaten.

vr.gr.

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 11, 2013 om 11:46
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Hartelijk dank want de rommelmarkt... die was ook matig en nu zie ik dat ik kan kiezen.

Binnenkort zal ik een of enkele met beste antwoord belonen maar eerst maar eens zien omdat ik helaas ook een Made in China Rotzooi die ik via Marktplaats bestelde maar snel terug stuurde....

Bedankt voor de tips.

jipenjanneke
door jipenjanneke - Sep 13, 2013 om 10:22
143 Antwoorden / 78 Vragen

De pruttel-perculators van het merk Daalderop (van oudsher top) worden
nog regelmatig aangeboden op Marktplaats in div. maten. Soms ook ongebruikte.

me
door mein33 - Sep 14, 2013 om 18:26
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Kijkt u eens op kookwinkel.nl en zoek naar percolator.

anita1971
door anita1971 - Sep 14, 2013 om 18:26
102 Antwoorden / 5 Vragen

Dekoffiethuiswinkel.nl verkoopt pruttelpotten.

Vriendelijke groet, Anita

gompy2
door gompy2 - Sep 14, 2013 om 18:26
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Deze misschien?

Emaille koffiepercolator.

Is om echt te gebruiken en om heerlijk koffie in te zetten.Wel gebruiken op gas,werkt niet op electra.

Ouderwets gepruttel op het fornuis.

Koffie zoals bij Grootmoeder thuis!!

Kleur: campagne( creme)

Klik-> Koffiepercolator.

Op Marktplaats, klik-> Koffieperculator

Google vind alles

gompy2
door gompy2 - Sep 14, 2013 om 18:26
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Klik-> Nog meer koffie
Klik-> En nog een potje
Een zelfde potje, maar dan goedkoper, klik-> Allemaal koffiepotjes

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 14, 2013 om 18:31
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt, ik zocht geen Daalderop met snoer en ook niet echt gebruikte omdat ze of slecht of erg vuil zijn.
Ik wilde geen Aluminium maar RVS en dat gaat vooral met koperen bodem langer mee.
Ik heb al gebruikte met gratis deuk van de rommelmarkt....
Deze Aluminium pot is dus (ik word ouder...) niet geschikt voor droogkoken dus nu extra lelijk.
Gewoon een degelijk zwaar product dat goed bleef staan en die heb ik nu.
De Conrad, daar rekende ik totaal niet op maar omdat RVS nauwelijks duurder is als Email en dus koos ik voor het bekende merk, kleine want grotere hoef ik niet.
Ik zet liever meerdere keren verse dan gelijk en makkelijk 1 grote pot.

Hartelijk dank en daarom dus de erg groen geworden pagina, en dit staat dus niet voor ongebrande bonen die ik laatst vond in een pakje van 3 letters...
Dit was volgens sommige " DE" Koffie...

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 20, 2013 om 16:44
2189 Antwoorden / 14 Vragen

En het is toch geen Pruttelpot geworden....
Die met 1 liter inhoud bewaar ik wel voor verjaardagen en zo.

Maar omdat ik meestal maar met enkele drink is de Percolator geworden, dus de stoom ketel met rubber.
Deze 8 hoekige word wel een Chinees omdat de Italianen 3x duurder waren.
Niet de kleine 3 maar de ruimere 6 Kops waar ik er dan 3 grote koppen uit kan schenken.

Iemand stuurde een E mail en ik probeerde deze en voor deze $8,60, ja reken maar even om en Ebay.com heeft ze voordelig
Maar ik zag dat ze hier wel nieuwe rubber ringen verkopen maar om daar nu €2,95 voor te vragen, zou je net zo goed een nieuwe kunnen halen en niet meer poetsen na enkele jaren.
Ik weet dat Mark(t) Rutte het niet leuk vind maar waarom €23,95 betalen voor een gelijkwaardige in Nederland als de Chinees hem gratis opstuurde?

Bedankt voor alle links en toch iets leuks gevonden maar ik pruttel voorlopig even niet meer....

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 26, 2013 om 17:32
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ja, beter maar wel veel duurder....
Of ik nu €24,95 of maar $8,60 betaal voor de 6 kops....
Alleen moet ik wel de poppenhuis kopjes van mijn dochter lenen om er 6 uit te halen....
Ik halveer deze, de 3 kops is dus 3 kopjes of 2 grote open.
De 6 is 1 beker + 1 kop of 3 koppen....

Dus de misleiding is de inhoud.
Verder nooit de rubber ring met afwas middel schoonmaken want dan word deze hard en gaat lekken!
Deze ringen kosten relatief veel en ik gooi liever een Made in China weg na een aantal jaren dan moeilijk zoeken naar dure rubber ring die besteld moest worden, en voor de prijs van 1 Fyra potje uit Italy kan ik er 3 kopen....

Van Rutte moeten we bezuinigen en dat doe ik graag....

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 26, 2013 om 17:33
4299 Antwoorden / 5 Vragen

De Italiaan is wel 12 keer beter van kwaliteit en niet van aluminium ;-) *flauw*

Desondanks laat de koffie je goed smaken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 26, 2013 om 17:34
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Waarschijnlijk bedoel je dit niet, maar hiermee zet je echt heerlijke koffie/espresso. Gelukkig ruimschoots online te koop in offline-winkels ben ik ze in ieder geval nog nooit tegengekomen.

*Link is enkel een voorbeeld, vast op andere plaatsen goedkoper