Bo
door Boerinnekehen Jan 13, 2022 om 13:45
Voeding & gezondheid

Registratie booster ggd

Ik woon in Overijssel en vaak onder GGD IJsselland. De booster kreeg ik op 20 dec '21 in Meppel, deze GGD-locatie valt onder Drente. Nu kan ik de boosterprik niet toevoegen op mijn qr-code. Heb gebeld met GGD-IJsselland, die konden mij niet helpen,  op hun verzoek gebeld met de backoffice van de GGD in Zwolle. Daar bleek dat er iets was misgegaan met de registratie, de man die ik aan de lijn kreeg zou het gaan aanpassen en dan kon ik na anderhalve week weer bellen met GGD-IJSselland. Vandaag gedaan,  maar ik moest nu volgens hun eerst weer bellen met GGD-Drente om te zeggen dat mijn booster via Coronitee bij hun geregistreerd is een dat hun een mailtje moesten sturen naar administratiecorona van IJSSELLAND. Nee dat gingen ze niet doen want er stond dat er iets was misgegaan bij de administratie en dat ze het in een werkgroep zouden brengen.  Als het goed was dan zouden ze het aanpassen (blijkt dus dat het Backoffice in Zwolle dat dus niet heeft uitgevoerd in de 2 tussenliggende weken), daarna zou ik mijn coronacheck-app 24 uur moeten verwijderen en als ik de app er dan weer op zou zetten,  zou de booster erbij komen te staan. Ik vroeg of ze mij konden laten weten wanneer ik dan de app voor 24 uur moest verwijderen,  krijg ik daar een mailtje over? Nee mevrouw,  daar doen wij niet aan.  Hoe moet ik dat achter komen dan? Geen idee mevrouw. Weet naar GGD-IJsselland gebeld met de vraag of zij dit voor mij konden regelen maar het antwoord was ook: NEE. Ze hebben totaal geen contact met elkaar en ik moet nu gewoon maar wachten.  Wie weet hier nog een oplossing voor? Wie heeft dit nog meer bij de hand gehad? Is dit een item voor Kassa inmiddels? Ik ben het spoor bijster na ongeveer 12 telefoontjes,  wordt van het kastje naar de muur gestuurd en ben echt ten einde raad.

6427 10 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 13, 2022 om 14:11
2038 Antwoorden / Vragen

Hier is blijkbaar iets verkeerd gegaan met de administratie en dat zal rechtgezet moeten worden. Dat van die app lijkt mij flauwekul, als het in de administratie gecorrigeerd is moet je het ook op kunnen halen, maar hé, baat het niet dan schaadt het ook niet. In principe worden dit soort dingen opgelost door een loket waar je het probleem neerlegt en dan rustig wacht tot ze de fout gevonden hebben en opgelost. Ik heb de indruk dat zo'n instantie bij de GGD niet bestaat of niet functioneert dus dan kunt u weinig anders doen dan wachten, de publiciteit zoeken of een kortgeding beginnen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 13, 2022 om 14:57
16827 Antwoorden / 202 Vragen

U bent, op te maken uit andere berichten, helaas niet de enige waar dit mis blijkt te gaan. Indien u dit als Kassa item wenst is het beter om dit te vragen bij kassa@bnnvara.nl  , het redactieadres. Wij als vrijwillige vraagbeantwoorders kunnen hier niet veel anders mee dan dat @HENKDEZEVENDE al deed.

Ik kan u wel attent maken op deze mogelijkheid: https://www.zorgklacht.nl/klacht-ggd

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 13, 2022 om 15:36
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Het beste is een maand wachten met de verwijderde app opnieuw te downloaden en registreren, daarna zonodig weer verwijderen en opnieuw proberen het zal echt eens wel lukken.
Tot zolang het papieren bewijs gebruiken.

Gr
door Grunn1 - Jan 13, 2022 om 15:48
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Log eens in op rivm.nl en kijk of die daar al wel geregistreerd staat.
Het maakt niet uit waar je woont en welke ggd locatie je bent geweest. Je geeft toestemming bij het maken van een afspraak om je gegevens te delen met het rivm, nadat je je prik hebt gehad kan het een paar dagen duren en dan deelt de ggd je gegevens met het rivm en daarna kan je je qr code updaten. De app is niet van de ggd maar van de rijksoverheid net als het rivm.

panter22
door panter22 - Jan 13, 2022 om 16:25
6599 Antwoorden / Vragen

Waarom direct naar een andere provincie gesneld voor die boosterprik.
Als je de qr code niet dringend nodig hebt, dan zul je moeten wachten tot alles geregeld is.
Je kunt de app verwijderen en zo weer op je telefoon zetten. Bovendien heb je een bewijs meegekregen dat je gevaccineerd bent.

gerbera
door gerbera Jan 13, 2022 om 22:28
7358 Antwoorden / 14 Vragen

In mijn woonplaats is de capaciteit tot 9 februari vol dus moet ook ik naar een andere plaats (toevallig binnen mijn provincie) voor de prik.

panter22
door panter22 Jan 14, 2022 om 08:35
6599 Antwoorden / Vragen

In het hele land kun je prikken zonder afspraak. Ts heeft op de dag dat er begonnen werd met prikken, een afspraak gemaakt in een andere provincie. Had ze even geduld gehad dan had ze nu overal terecht gekund.

gerbera
door gerbera Jan 14, 2022 om 13:46
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Gaat niet op voor de boosterprik, daarvoor dient een afspraak gemaakt te worden. Kan het niet zo zijn dat de ts dicht op de provinciegrens woont en er net over de grens wel plaats was.

panter22
door panter22 Jan 14, 2022 om 14:12
6599 Antwoorden / Vragen

Nee hoor, je kunt zonder afspraak een boosterprik halen.
Kijk hier voor info en plaatsen
https://prikkenzonderafspraak.rijksoverheid.nl/nl

mo
door mof - Jan 14, 2022 om 13:17
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb geen booster ... en heb geen last van de qr code app want die gebruik ik niet. Als het goed is loopt alles over RIVM en wordt elke prik geregistreerd en kun je de qr code en bewijs via digid downloaden. Op papier.

bb
door bbert - Jan 14, 2022 om 13:20
12 Antwoorden / 1 Vragen

Download eerst de Digid-app,
Open Coronacheck en druk op "+".
Daarna wijst alles zich vanzelf.
U kunt dan diverse gegevens toevoegen.
In de stand "internationaal" kunt u zien welke gegevens de app bevat.
Succes.

youri
door youri - Jan 14, 2022 om 13:26
28 Antwoorden / 4 Vragen

Open je app. Rechtsboven staat een kruisje. Klik erop. Klik dan op vaccinatiebewijs. En dan inloggen met DigiD. Dan kan je de booster toevoegen. Klaar. Heeft dus niets te maken met waar je geboosterd bent. Het is geregistreerd bij het RIVM.

boerenbond
door boerenbond - Jan 14, 2022 om 14:15
44 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn al weken bezig bij mij ging het goed, bij mijn vrouw lukt het niet ,we worden van het kasje naar de muur gestuurd.

Wi
door Willem70 - Jan 14, 2022 om 15:13
9 Antwoorden / Vragen

Als je toevallig een echtgenote bent, dan kan het ziijn dat je niet kan inloggen omdat je dat mett je meisjesnaam moet doen .
Wij zijn ook getrouwd en mijn vrouw kon niet inloggen ,dat moest met haar meisjesnaam gebeuren ,heeft ook een tijd geduurd dat wij daar achter kwamen, maar met die achternaam lukte het eindelijk ,hoop dat dat ook het probleem is bij jullie ?
Succes W.V,