Registratie booster ggd
Ik woon in Overijssel en vaak onder GGD IJsselland. De booster kreeg ik op 20 dec '21 in Meppel, deze GGD-locatie valt onder Drente. Nu kan ik de boosterprik niet toevoegen op mijn qr-code. Heb gebeld met GGD-IJsselland, die konden mij niet helpen, op hun verzoek gebeld met de backoffice van de GGD in Zwolle. Daar bleek dat er iets was misgegaan met de registratie, de man die ik aan de lijn kreeg zou het gaan aanpassen en dan kon ik na anderhalve week weer bellen met GGD-IJSselland. Vandaag gedaan, maar ik moest nu volgens hun eerst weer bellen met GGD-Drente om te zeggen dat mijn booster via Coronitee bij hun geregistreerd is een dat hun een mailtje moesten sturen naar administratiecorona van IJSSELLAND. Nee dat gingen ze niet doen want er stond dat er iets was misgegaan bij de administratie en dat ze het in een werkgroep zouden brengen. Als het goed was dan zouden ze het aanpassen (blijkt dus dat het Backoffice in Zwolle dat dus niet heeft uitgevoerd in de 2 tussenliggende weken), daarna zou ik mijn coronacheck-app 24 uur moeten verwijderen en als ik de app er dan weer op zou zetten, zou de booster erbij komen te staan. Ik vroeg of ze mij konden laten weten wanneer ik dan de app voor 24 uur moest verwijderen, krijg ik daar een mailtje over? Nee mevrouw, daar doen wij niet aan. Hoe moet ik dat achter komen dan? Geen idee mevrouw. Weet naar GGD-IJsselland gebeld met de vraag of zij dit voor mij konden regelen maar het antwoord was ook: NEE. Ze hebben totaal geen contact met elkaar en ik moet nu gewoon maar wachten. Wie weet hier nog een oplossing voor? Wie heeft dit nog meer bij de hand gehad? Is dit een item voor Kassa inmiddels? Ik ben het spoor bijster na ongeveer 12 telefoontjes, wordt van het kastje naar de muur gestuurd en ben echt ten einde raad.
Hier is blijkbaar iets verkeerd gegaan met de administratie en dat zal rechtgezet moeten worden. Dat van die app lijkt mij flauwekul, als het in de administratie gecorrigeerd is moet je het ook op kunnen halen, maar hé, baat het niet dan schaadt het ook niet. In principe worden dit soort dingen opgelost door een loket waar je het probleem neerlegt en dan rustig wacht tot ze de fout gevonden hebben en opgelost. Ik heb de indruk dat zo'n instantie bij de GGD niet bestaat of niet functioneert dus dan kunt u weinig anders doen dan wachten, de publiciteit zoeken of een kortgeding beginnen.
U bent, op te maken uit andere berichten, helaas niet de enige waar dit mis blijkt te gaan. Indien u dit als Kassa item wenst is het beter om dit te vragen bij kassa@bnnvara.nl , het redactieadres. Wij als vrijwillige vraagbeantwoorders kunnen hier niet veel anders mee dan dat @HENKDEZEVENDE al deed.
Ik kan u wel attent maken op deze mogelijkheid: https://www.zorgklacht.nl/klacht-ggd
Het beste is een maand wachten met de verwijderde app opnieuw te downloaden en registreren, daarna zonodig weer verwijderen en opnieuw proberen het zal echt eens wel lukken.
Tot zolang het papieren bewijs gebruiken.
Log eens in op rivm.nl en kijk of die daar al wel geregistreerd staat.
Het maakt niet uit waar je woont en welke ggd locatie je bent geweest. Je geeft toestemming bij het maken van een afspraak om je gegevens te delen met het rivm, nadat je je prik hebt gehad kan het een paar dagen duren en dan deelt de ggd je gegevens met het rivm en daarna kan je je qr code updaten. De app is niet van de ggd maar van de rijksoverheid net als het rivm.
Waarom direct naar een andere provincie gesneld voor die boosterprik.
Als je de qr code niet dringend nodig hebt, dan zul je moeten wachten tot alles geregeld is.
Je kunt de app verwijderen en zo weer op je telefoon zetten. Bovendien heb je een bewijs meegekregen dat je gevaccineerd bent.
In mijn woonplaats is de capaciteit tot 9 februari vol dus moet ook ik naar een andere plaats (toevallig binnen mijn provincie) voor de prik.
In het hele land kun je prikken zonder afspraak. Ts heeft op de dag dat er begonnen werd met prikken, een afspraak gemaakt in een andere provincie. Had ze even geduld gehad dan had ze nu overal terecht gekund.
Gaat niet op voor de boosterprik, daarvoor dient een afspraak gemaakt te worden. Kan het niet zo zijn dat de ts dicht op de provinciegrens woont en er net over de grens wel plaats was.
Nee hoor, je kunt zonder afspraak een boosterprik halen.
Kijk hier voor info en plaatsen
https://prikkenzonderafspraak.rijksoverheid.nl/nl
Ik heb geen booster ... en heb geen last van de qr code app want die gebruik ik niet. Als het goed is loopt alles over RIVM en wordt elke prik geregistreerd en kun je de qr code en bewijs via digid downloaden. Op papier.
Download eerst de Digid-app,
Open Coronacheck en druk op "+".
Daarna wijst alles zich vanzelf.
U kunt dan diverse gegevens toevoegen.
In de stand "internationaal" kunt u zien welke gegevens de app bevat.
Succes.
Open je app. Rechtsboven staat een kruisje. Klik erop. Klik dan op vaccinatiebewijs. En dan inloggen met DigiD. Dan kan je de booster toevoegen. Klaar. Heeft dus niets te maken met waar je geboosterd bent. Het is geregistreerd bij het RIVM.
Wij zijn al weken bezig bij mij ging het goed, bij mijn vrouw lukt het niet ,we worden van het kasje naar de muur gestuurd.
Als je toevallig een echtgenote bent, dan kan het ziijn dat je niet kan inloggen omdat je dat mett je meisjesnaam moet doen .
Wij zijn ook getrouwd en mijn vrouw kon niet inloggen ,dat moest met haar meisjesnaam gebeuren ,heeft ook een tijd geduurd dat wij daar achter kwamen, maar met die achternaam lukte het eindelijk ,hoop dat dat ook het probleem is bij jullie ?
Succes W.V,
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?
Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer