sa
door salsera Feb 18, 2015 om 15:13
Voeding & gezondheid

Rescue Dog Europe

Ik heb een hond geadopteerd van Rescue Dogs Europe. Voorafgaand aan de adoptie van de hond is aan mij op mijn vraag over de zindelijkheid van de hond door de organisatie uitdrukkelijk gesteld dat zij goed zindelijk was. Op 4 februari jl. heb ik de hond opgehaald. Al vanaf de eerste dag bleek dat de hond helemaal niet zindelijk was, ze deed haar behoeften meerdere keren per dag binnen. Sterker nog: na 12 dagen heeft de hond niet 1 keer haar behoeften buiten gedaan, ondanks vele uren uitlaten, tot elke 2 uur in de nachtelijke uren toe. Kortom, buiten deed de hond niets maar zodra ze binnen kwam deed ze haar behoefte meteen binnen, plassen en poepen dus en dat meerdere malen per dag en nacht. Dit was voor mij een onacceptabele situatie temeer omdat ik er uitdrukkelijk op gestaan had een zindelijke hond te willen adopteren. Na een paar dagen heb ik hierover gebeld en zouden ze een opvangadres regelen. Nu ik de hond heb terugbezorgd aan Rescue Dogs Europe heb ik uiteraard verzocht om het adoptiebedrag van € 275 teruggestort te krijgen. Tot mijn grote verbazing werd dit geweigerd. Ik heb hier nog een mail over gestuurd met het verzoek het bedrag terug te storten. Daarop kreeg ik een zeer onvriendelijk telefoontje: ik moest maar procederen, dat hadden al meer mensen geprobeerd en allen verloren!!!

17137 4 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Feb 18, 2015 om 15:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zie artikel 7 in de voorwaarden, klik hier, Adoptie (linkerkolom) en dan de adoptievoorwaarden.
Tik op Google eens in: klachten Rescue dog

tenormin
door tenormin - Feb 18, 2015 om 16:39
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 18 feb 2015, 15:37]Zie artikel 7 in de voorwaarden, klik hier, Adoptie (linkerkolom) en dan de adoptievoorwaarden.
Tik op Google eens in: klachten Rescue dog

Wel, dat is dan in ieder geval een organisatie waar ik nooit een hond zou willen redden. Lijken wel strafkamp overeenkomsten.

@salsera, maar ja, zoals uit de link van @aurora1 dus blijkt: geld word er dus nooit teruggegeven. Geen wonder dat men daar heel stellig over is: het staat dus 'gewoon' in de voorwaarden.

tijger1
door tijger1 - Feb 18, 2015 om 17:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een belachelijk contract en ze vragen ook nog mensen om voor hen min of meer honden hier naar toe te "smokkelen".

Je bent zelf voor alles verantwoordelijk, maar volgens de regels mag er geen een hond ingevoerd worden zonder chip en moet hij hier binnen 14 dagen geregistreerd worden.

Ook hier laat men honden die te lang in het asiel zitten en niet geplaatst kunnen worden "inslapen".

Met die hele import houd je volgens mij in die buitenlanden gewoon de ellende in stand.

Was een tijdje terug ook nog onderwerp bij de RR. die stichting dacht ook dat ze alles voor het zeggen hadden.

mahadma
door mahadma - Feb 18, 2015 om 17:49
11540 Antwoorden / 51 Vragen

voor wat het waard is, Klik HIER.