gv
door gvdweerd Sep 23, 2009 om 10:24
Voeding & gezondheid

Restaurantbon op de fles

Weg etentje? Afgelopen maand een restaurant bon

 (www.derestaurantbon.nl)gekregen van € 50 ,geldig tot eind 2010! Wilde op de website een geschikt restaurant uitzoeken,maar helaas alles zwart?

Tot mijn grote schrik verneem ik op het nieuws dat de hele club op de `fles`is.Weg €50 !!!.De gulle gever kan waarschijndelijk ook wel fluiten naar zijn geld?. Waar verhaal je zoiets,ik neem aan dat er meerder gedupeerde zijn.

1278 14 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Sep 23, 2009 om 10:48
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Je kunt de bonnen nog wel inleveren, maar is wel twijfelachtig of de restauranthouder de bonnen zonder morren aanneemt.

getty
door getty - Sep 23, 2009 om 18:54
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het is momenteel nog zeer onduidelijk wat er gaat gebeuren. De meeste ondernemers zullenhet niet aannemen. De consumentenbond heeft aangegeven dat ze dit mogen doen. Het is voor hen namelijk niet duidelijk waar de restauranthouder de bon kan claimen. Als het niet te claimen is, kost het hen dan natuurlijk geld. Afwachten of er een doorstart gaat komen. Wordt de bon ongeldig verklaard dan kan in theorie iedereen met zo'n bon zijn vordering claimen bij de curator. Maar ja... sluit maar aan in de rij.

ba
door bachanaal - Sep 23, 2009 om 20:02
248 Antwoorden / 7 Vragen

volgens de laatste berichten komt er een doorstart

getty
door getty - Sep 24, 2009 om 16:13
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Er komt inderdaad een doorstart. Echter de bonnen zijn niet meer geldig. Je kan ze opsturen naar de overnamekandidaat en er komt dan een diner jaarkaart voor terug waar men met korting mee kan dineren. Dus volgens mij gaan degenen die een bon hebben er wel op achteruit. Met korting dineren lijkt me dus bijbetalen, terwijl dit mogelijk met de restaurantbon niet had gehoeven...

kroonmeester
door kroonmeester - Sep 25, 2009 om 00:39
457 Antwoorden / 45 Vragen

Je kunt niet spreken van een doorstart, daar door de overnemer de beoogde restaurantbon, uitgegeven voor het faillissement, volkomen waardeloos geworden, de restaurantbon kunt u niet meer inleveren voor het tegoedbedrag op de bon, de overnemer heeft andere voorwaarden gesteld. U kunt de bon(nen) inleveren voor een 'gratis' diner jaarkaart.

Het goede sier zijdens de overnemer zijn om tegelijk bij de diner jaarkaart een compensatie van de geleden schade op welke wijze dan ook.

kroonmeester
door kroonmeester - Sep 25, 2009 om 00:40
457 Antwoorden / 45 Vragen

Je kunt niet spreken van een doorstart, daar door de overnemer de beoogde restaurantbon, uitgegeven voor het faillissement, volkomen waardeloos geworden, de restaurantbon kunt u niet meer inleveren voor het tegoedbedrag op de bon, de overnemer heeft andere voorwaarden gesteld. U kunt de bon(nen) inleveren voor een 'gratis' diner jaarkaart.

Het goede sier zijdens de overnemer zijn om tegelijk bij de diner jaarkaart een compensatie van de geleden schade op welke wijze dan ook.

edwardus
door edwardus - Sep 25, 2009 om 01:31
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@kroonmeester:
Weer zo'n mooie "volzin" waar weinig touw aan vast te knopen is.
Kun je trouwens 's een normale achtergrond kiezen voor je tekst, of heb je dat niet geleerd tijdens die rechtenstudie? Mij ontgaat ook de noodzaak om zo'n reactie 2x te plaatsen, als antwoord én als reactie.

johanpc
door johanpc - Sep 25, 2009 om 09:16
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Gisteren is in de pers bekend gemaakt dat de zaak is overgenomen en de bonnen door de nieuwe eigenaar geaksepteerd worden en ook weer verkocht worden.

De nieuwe eigenaar is een bekende grote ondernemer.

hans

getty
door getty - Sep 25, 2009 om 09:43
4179 Antwoorden / 10 Vragen

dus niet!! Wel een doorstaart maar bonnen zijn niet meer geldig!

johanpc
door johanpc - Sep 25, 2009 om 09:46
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Ik weet niet meer in welke krant het ad, de telegraaf, de limburger of het limburgsdagblad.

Maar in een van die internet edities stond dqat de bonnen gewoon geldig blijven bij de nieuwe eigenaar.

toolboy
door toolboy - Sep 25, 2009 om 09:59
965 Antwoorden / 40 Vragen

Wat ik begrepen heb ,is dat de bonnen kunnen worden opgestuurd adres wordt nog bekend gemaakt., en er gecompenseerd gaat worden  T

aurora1
door aurora1 - Sep 25, 2009 om 10:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zie het linkje van de 24e, en onderstaande link. Op de site van dinerjaarkaart staat links onderaan het persbericht over e.e.a.;  bij meer informatie staat vermeld waar de restaurantbon heen gestuurd kan worden.

vr.gr.

getty
door getty - Sep 25, 2009 om 10:26
4179 Antwoorden / 10 Vragen

de compensatie is dat je de bonnen moet opsturen en dan krjg je een dinerjaarkaart waar men met KORTING kan eten, dus niet gratis!