co
door collie Apr 19, 2010 om 21:21
Voeding & gezondheid

Riool lucht in huis

Ik leef al jaren in riool lucht wij werden steeds afgescheept door de woningbouw, nu werd eindelijk bevestigt dat het dus riool lucht is overal stink het in huis en nu dus ook in de slaapkamers wij hebben al jaren last van verschillende lichamelijke klachten eindelijk word er een onderzoek gestart naar een riool lek maar ondertusse zitten wij hier jaren in de stank kan dat zomaar wat kan ik er verder aan en doen en aan de lichaamelijke klachten, de woningbouw neemt mij totaal niet serieus, de ggd en de gemeente doet ook niks .
Buiten de stank hebben wij ook muggen plaag in de winter en zomer, hopelijk heeft iemand een tip wie ik verder nog kan inschakelen dit kan toch niet zomaar.

10315 10 Rapporteer

moeder56
door moeder56 - Apr 19, 2010 om 21:36
483 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou de woningbouwvereniging in een aangetekende sommeren om het probleem binnen een maand aan te pakken. Tevens melden indien zij dit niet doen u zelf een bedrijf inschakelt en als dan mocht blijken dat het nalatigheid van de woningstichting is u hen aansprakeljk stelt voor de kosten. Wees wijs, leen een videocamera om alles te filmen indien u een bedrijf inschakelt.

kiran
door kiran - Apr 19, 2010 om 21:54
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@collie

Zou eens informeren bij Postbus 51 of Vrom hoe je dit moet aanpakken.
Bezwaar indienen, weigeren huurverhoging tot de problemen zijn opgelost.
Klagen bij Huurcommissie/Gemeente .....

Klik hier: Postbus 51/via stankoverlast naar Vrom.

druifje01
door druifje01 - Apr 19, 2010 om 21:56
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Moeder56, op grond waarvan of hoe wordt U afgescheept? De woningbouwvereniging is verplicht om hier in te grijpen. Ik zou in ieder geval de huurverhoging weigeren.

moeder56
door moeder56 - Apr 19, 2010 om 22:53
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=druifje01 schreef op maandag 19 apr 2010, 21:56]Moeder56, op grond waarvan of hoe wordt U afgescheept? De woningbouwvereniging is verplicht om hier in te grijpen. Ik zou in ieder geval de huurverhoging weigeren.
Druifje, de vraag is van Collie, ik heb een reactie gegeven.

poltol
door poltol - Apr 19, 2010 om 23:51
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Iets voor de rijdende Rechter?
Gemeenteraads leden inschakelen?
Recht in de regio?
Belbus KASSA?

Probeer die maar eens.
Of schakel de plaatselijke krant in. En schrijf een ingezonde brief enz. enz.

Succes, poltol

elenay
door elenay - Apr 20, 2010 om 01:20
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Waarom bent u niet gelijk naar de huurcommissie gestapt?

Van daaruit een procedure beginnen, is heel simpel.

U kunt niet zelf de huurverhoging weigeren, maar dat kan de huurcommissie wel voor u vaststellen.

Zij komen dan bij u kijken.

Klik hier voor de link naar de huurcommissie

knoop4x9
door knoop4x9 - Apr 20, 2010 om 03:07
533 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je ook nog buren onder en of boven je?en hebben die ook problemen?
Meestal heeft dit te maken met een verstopte beluchter op het dak.
Als dat niet zo is dan is het lekkend riool.Je kan bij de huurcommissie formulieren.nl een klachtenformulier downloaden, invullen en dan opsturen naar de verhuurder,je kan daar alle formulieren down loaden het tel nummer vind je ook op hun site ze hebben ook nog tel spreekuur daar kan je ook nog je verhaal doen.

Sukses ermee Nico

co
door collie - Apr 20, 2010 om 09:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

hartelijk dank voor de tips, er komt een ontstoppingsbedrijf maar die moet eerst weer toestemming hebben van de gemeente, en die gaat kijken waar een lek zit.
Maar ja dan ben je weer een paar dagen verder, ik woon hier nu 7 jaar en het ontstoppingsbedrijf is hier al een keer of 10 geweest.
Wij wonen in een blok met ongeveer 9 woningen waarvan iedereen last heeft van muggen en een paar last heeft van stank maar dan alleen uit een putje, niet zoals ik het hele huis,
misschien komt het omdat ik op een hoek zit. Ze willen de woningen waarschijnlijk slopen in 2016 maar dat is niet zeker dus het mag niet te veel kosten.
Waar ik dus gek van word is dat je al jaren met het probleem zit en al die jaren in de maling word genomen, en mijn gezondheid hard achteruit gaat het liefst ga ik verhuizen maar ik zit in de wao dus dat gaat ook niet zomaar.
De muggen overlast kan volgend de opzichter van de woningbouw ook van een plas water komen en is voor eigen rekening, terwijl als je het kruipruimte luik open doet een
zwerm eruit komt. Kan ik niet ergens een schade claim eisen. Ik wacht maar af wat eruit dit onderzoek komt.

di
door dirk2 - Apr 20, 2010 om 10:22
364 Antwoorden / 21 Vragen

Neem contract op met de Belbus: belbus@vara.nl

Ik heb ook last gehad van muggen, oorzaak bleek de afvoer van de buren.

ma
door marwin - Apr 20, 2010 om 15:40
126 Antwoorden / 15 Vragen

In ieder geval de huurcommissie inschakelen voor het riool. De uitspraak hiervan is bindend volgens mij
Ik denk niet dat je de verhuurder/gemeente oid aansprakelijk kan stellen voor een muggenplaag. Als nog meer buren er last van hebben zou ik gezamelijk een ongedierte verdelger inhuren en actie ondernemen tegen die muggen