komsja
door komsja Apr 2, 2014 om 18:05
Voeding & gezondheid

Roken zonder tabak

Helaas ben ik een roker (shag) sprak gisteren iemand (ook een roker)die persoon vertelde mij dat hij nog wel rookte,maar dan geen sigaretten of shag of sigaar of pijp,maar een sigaret waar je een flesje vloeistof in kon aanbrengen of toevoegen met de smaak van tabak maar het goedje bevat alleen de verslavende nicotine maar geen teer,en als de vloeistof op is dan kan men een vloeistof nemen met minder nicotine om zo heel langzaam van de nicotine verslaving af te komen en uiteindelijk te stoppen met roken.
Zo,n sigaret zou volgens hem zo,n 25 euro kosten en de vloeistof zo,n 5 euro per flesje en daar zou je voor een stevige roker een maand mee doen heb op internet zitten zoeken want dat leek me wel wat,maar niks duidelijks daarover kunnen vinden en al helemaal niet voor die prijs.
Wie heeft ervaring met het zogenaamde vloeistof roken!!!!

5705 22 Rapporteer

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 2, 2014 om 18:09
2189 Antwoorden / 14 Vragen

E Sigaret en google maar eens.
Er zijn goede en rotzooi maar niet goedkoper dan normale vind ik.

Wel is wegleggen niet meer gebruiken en een normale moet je oproken of weggooien dus een paar trekjes dan bespaar je wel.

Maar ketting rokers zijn met normale liefst Vlaamse tabak goedkoper uit.
Dit is tot 60% goedkoper......

En de E sigaret, soms ook nog dure batterijen nodig....

edrick3
door edrick3 - Apr 2, 2014 om 18:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dure hobby en dat voor een sporter.

'Gewoon' stoppen: gezonder en bespaart je veel geld!

Eventueel - in overleg met huisarts - nicotinepleisters gebruiken.

edrick3
door edrick3 - Apr 2, 2014 om 18:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@komsja,

Hier nog wat info (maar of dat onafhankelijk is ....)

komsja
door komsja - Apr 2, 2014 om 18:41
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@edrick3
Je hebt helemaal gelijk wat betreft het roken en sporten,maar hoorde dat van die man en dacht dat is iets voor mij,maar weet niet wanneer ik die man weer spreek,maar zal hem er dan wat meer vragen over stellen zodat het wat makkelijker zoeken word,en ga morgen even de huisarts bellen wellicht weet zij hier ook iets meer over.

aurora1
door aurora1 - Apr 2, 2014 om 18:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Klik hier en lees eens het artikel van Kassa Actueel van 9-2-2011.
Tik ook eens in het zoekvakje in: e-sigaret klik.

pi
door pieterwolters - Apr 2, 2014 om 19:21
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn buurman is er erg over te spreken. Was een zware roker, maar rookt nu vrijwel alleen nog maar via de e-sigaret. Maar het beste is nog altijd stoppen met roken.

zwemmer
door zwemmer - Apr 3, 2014 om 07:58
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Waarom roken? Moet er altijd iets tussen de lippen zijn ? Doorgrond die behoefte.

costnix
door costnix - Apr 3, 2014 om 17:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zelf Lucky Luke is gestopt met roken en heeft in plaats hiervan een strootje in zijn mond.

edrick3
door edrick3 - Apr 4, 2014 om 12:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@komsja,

Ter info:

Is de e-sigaret schadelijk?
De e-sigaret is een opkomend fenomeen. Steeds meer mensen lurken aan een pijpje met waterdamp en nicotine erin. "Geen tabak en dus gezond", zeggen de voorstanders. "Je blijft verslaafd aan nicotine", zeggen de tegenstanders. Hoe schadelijk is 'dampen'? We geven je antwoord op de meestgestelde vragen over het elektrisch roken.

Kassa is morgen om 19.07 op de buis, op Nederland 1.

Met vr.gr.

komsja
door komsja - Apr 4, 2014 om 16:14
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@edrick3
Heb vanmiddag zo,n E-sigaret gekocht was in totaal met 1 flesje vloeistof en een aparte oplader voor in het stopcontact 34 euro kwijt de sigaret zelf was 25 euro.
Tuurlijk is het net zo,n rotzooi als tabak alleen met dat verschil dat je (zegt men)van het roken oftewel de nicotine verslaving af kan komen doordat als je elke keer een navul flesje koopt met minder nicotine je dan van die verslaving oftewel van het roken afkomt plus er zit geen teer in die vloeistof en door de teer die in tabak zit ga je dus van hoesten en krijg je van die zwarte longen.
Maar ik heb dat ding gekocht om te proberen die man waar ik het over had heb ik gister weer gesproken en die vertelde dat hij na enige tijd die E-sigaret te roken geen rokers hoest meer had en meer lucht.
Maar nogmaals ik ga het proberen en als het niet werkt dan zal ik gewoon een punt achter het rokrn moeten zetten.

edrick3
door edrick3 - Apr 4, 2014 om 16:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@komsja,

Ik wens je veel suc6!
Is in ieder geval al beter dan al die shag!

Goed weekend

komsja
door komsja - Apr 4, 2014 om 16:29
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@edrick3
Maar ga morgen zeker kijken naar kassa
Maar dank voor je reactie

bu
door burgos - Apr 4, 2014 om 16:35
96 Antwoorden / 7 Vragen

Een maand met een flesje,nou dat kan je wel vergeten.
Als je een knappe roker ben,dan doe je met 10 mill.
ongeveer 5 dagen.
Natuurlijk is het nog steeds goedkoper als roken,en
veel minder ongezond,maar eerst morgen kassa maar
eens afwachten,wie weet komen ze wel met een verniettegend
onderzoek,ha ha.

komsja
door komsja - Apr 4, 2014 om 17:03
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@burgos
Inderdaad eerst morgen maar even naar kassa kijken en wie weet blijkt dat ik voor jan met de korte achternaam die E-sigaret heb gekocht,we zullen het wel zien en we zullen het wel geloven.

wy
door wyma - Apr 4, 2014 om 17:36
7 Antwoorden / 3 Vragen

Natuurlijk is in een e ''sigaret'' het verslavend middel nicotine in de vloeistof verwerkt.
Je kunt echter ook nicotine loze vloeistof krijgen.
Net zo goed als verschillende gradaties in nicotine.
Maar momenteel voor het overige alleen maar goedgekeurde bij producten die
De damp doet veroorzaken.
Iets wat een ''roker'' graag wil hebben.
De tabak industrie is of was er niet gelukkig mee.
net zomin als de Regering.
Want ze kunnen hierover geen accijns rekenen.
En de opkomst van de E ''sigaret'' begint een behoorlijke concurrentie
te zijn voor dezelfde tabak industrie
Nu buiten het goedkoper zijn met de E sigaret het andere voordeel.
Ik gebruik geen middelen meer voor kortademigheid.
Heb een betere smaak en reuk vermogen.
En krijg geen andere gif producten meer binnen.
Die normaliter wel in een tabak sigaret aanwezig is [4000 verschillende soorten gif].
Je rookt niet want er is geen verbranding proces. maar je damp waterdamp.
Tevens krijg je hierdoor maar 1/5 deel van de nicotine binnen.
In ieder geval ben ik en met mij al duizenden anderen tevreden gebruikers
van de E Damper.
Voor nadere info kunt u ook terecht bij:
http://www.acvoda.nl/missie/
En er zijn momenteel al honderden bedrijven op internet actief
met de verkoop van de producten.
Het is wel even goed zoeken om onderscheid te maken.
Daarom is er ook een Forum met goed gekeurde bedrijven .
Echter ook ik zal kijken wat ''Kassa '' te vertellen heeft.
En als het RIVM is uitgenodigd ben ik toch benieuwd
of ze hun standpunt nog steeds handhaven dat het slechter is als tabak roken.
http://www.dampforum.nu/index.php

komsja
door komsja - Apr 6, 2014 om 14:43
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Heb de uitzending gekeken maar het bleek nog niet helemaal duidelijk te zijn wat er allemaal in die vloeistof zit en wat het effect op de lange termijn gebruik zal zijn maar ik ben sinds vrijdagmiddag aan de e-sigaret begonnen en als de vloeistof op is koop ik elke keer een vloeistof met minder nicotine tot aan 0 nicotine en ik denk dat naarmate je nicotine verslaving dan afneemt en zo van het roken af kan komen en dus van de tabak rotzooi en van de e-sigaret rotzooi af bent.

van leyden
door van leyden - Apr 6, 2014 om 15:06
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Komsja.
Zou zo maar kunnen.
Zo ben ik ook gestopt met alcohol, was een stevige drinker, maar geleidelijk afbouwen gaf bij mij het beste resultaat.
Nu sta ik al 10 jaar droog en ik mis de alcohol helemaal niet meer, Het is ook totaal verbannen uit mijn gedachtenwereld, maar om de kat niet op het spek te binden, komt er geen druppel alcohol in huis, dat dan weer wel.

Helaas rook ik nog steeds...

komsja
door komsja - Apr 6, 2014 om 16:18
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@wyma
Dank voor u bericht,maar had me aangemeld op het dampforum maar vind dat helemaal niks en wil er vanaf maar krijg het niet voor elkaar om er vanaf te komen,wellicht weet u hoe dat moet??????
bvd

komsja
door komsja - Apr 6, 2014 om 17:01
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@edrick3
hoop dat je dit leest want heb je hulp nodig,ben door een recente reactie gewezen naar de site dampforum.nu ((gaat over de e-sigaret)heb me daar geregistreerd maar vond het helemaal drie keer niks en wilde me weer uitschrijven maar dat is vrijwel onmogelijk,zou jij edrick3 me mischien kunnen helpen met advies hoe ik van die site af kan komen? bvd

komsja
door komsja - Apr 7, 2014 om 14:07
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@edrick3
Het is al geregeld,ze zeggen weliswaar niet hoe men zich van hun site kan uitschrijven maar als men 72 uur niet inlogd dan word je vanzelf van de site verwijderd.

ki
door kingdj - Apr 15, 2014 om 20:20
9 Antwoorden / 2 Vragen

het is natuurlijk een wassen neus, die e-sigaret of iets in die trant. Je moet je heel goed beseffen dat niemand die dingen ontwikkelt om jou een gezonder leven te geven of van het roken af te brengen.
Je hebt geen idee wat er in die zooi zit en als het in handen komt van een kind... Levensgevaarlijk.
Ieder product welke nicotine zit, zal je natuurlijk niet helpen van je verslaving af te helpen. Sterker nog, je zult een vervanging gaan zoeken en je geestelijke verslaving zal keihard in stand gehouden worden.
Ga naar je huisarts en vraag om een stoppen met roken coach. Die kan je helpen met de voor jou beste methode en wordt in die gevallen nog eenmalig vergoed. Laat je informeren over cursussen of bijvoorbeeld medicatie. Maar laat die e-sigaret alsjeblieft liggen...

komsja
door komsja - Apr 17, 2014 om 16:09
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@kingdj
U zegt dat er in de vloeistof van de e-sigaret een hoop rotzooi zit en daar heeft u natuurlijk gelijk in en het spul is gevaarlijk als het in handen van een kind komt.
Ik rook zelf sinds kort ook de e-sigaret en als m,n kleinzoons van 2 en 5 jaar oud in de buurt zijn dan leg ik de sigaret op een plek waar ze niet bij kunnen en als extra zekerheid zet ik de kinder-beveiliging er op Maar de gewone sigaret en shag is in kinder handen ook heel gevaarlijk.
En wat u zegt betreffende de blijvende nicotine verslaving ben ik het persoonlijk niet met u eens,ik rookte eerder in 2 dagen een pakje shag van 40 gram weg sinds 04-04-2014 rook ik de e-sigaret en deed de eerste keer 5 dagen,daarna 6 dagen met een pakje shag en probeer er nu 7 dagen mee te doen en heb een nieuw flesje vloeistof gehaald met de helft minder nicotine dan het eerste flesje en het gaat perfect heb geen last meer van het rokers-hoestje en heb meer adem en het derde flesje vloeistof wat ik ga kopen daar zit helemaal geen nicotine meer in dus rook ik in feite alleen maar water met een smaakje (het is en blijft ook rotzooi) maar als je met de e-sigaret heel langzaam van je nicotine verslaving (oftewel het roken) af kan komen lijkt me dat geen slecht idee.
en niet alleen bij mij maar ook bij anderen blijkt het te werken.
Had al een keer eerder aangegeven dat ik de zogenaamde zakdoek test had gedaan,neem een flinke heis van een gewone sigaret en als je die door een wit zakdoekje blaast krijg je een bruine vlek,doe je datzelfde met de rook van de e-sigaret zie je helemaal niets (Wil natuurlijk niet zeggen dat er dan geen andere rotzooi in zit die slecht is voor de gezondheid)
Maar weet zeker dat ik met het gebruik van de e-sigaret van het roken afkom.