se
door seeker Jun 17, 2010 om 21:43
Voeding & gezondheid

Scheermesjes Anno 2010 voor mannen!

De meeste mannen onder ons die hebben een baardgroei en vele die scheren zich dan ook.

Nou zijn scheermesjes met verschillend mesjes, 1 2 en 3 en zelfs 4 en 5, maar de prijzen verschillen erg, vooral mesjes voor Gillete Fusion zijn peperduur.

Nou heb ik hele tijd geleden bij Lidl ook een 5 messen scheersysteem gezien, mijn ervaringen met 2 mesjes en 3 zijn positief, waar die van 2 erg voordelig is.

Welke mesjes vinden jullie goed? En waarom juist dat mesje? Ja de Gillet Fusion is goed, maar ik vindt het zijn geld niet goed waard omdat resultaat zelfde is als mesjes van de Lidl.

Ik overweeg om de 5 mesjes systeem bij Lidl te proberen, maar de 2 mesjes is goed genoeg eigenlijk.

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/de-kassa-scheermesjestest/speel/1/

Deze test deed kassa in 2008, dus is al wat verouderd, maar wellicht wel interessant.

7012 27 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 17, 2010 om 23:02
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik mn ladyshave :-)

se
door seeker - Jun 17, 2010 om 23:21
181 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op donderdag 17 jun 2010, 23:02]Ik gebruik mn ladyshave :-)

Dus jij bent of een Shemale of een vrouw met baard groei, want het gaat over mannen en die scheren meestal alleen de baard en nog andere plekken maar niet de de benen.

robert11
door robert11 - Jun 18, 2010 om 09:12
310 Antwoorden / 25 Vragen

Ik gebruik met tegenzin (prijs) de Gillette Fusion, met in mijn achterhoofd dat de mesjes voor een paar centen worden geproduceerd en voor veel geld MOETEN verkocht worden voor de sponsoring van enkele topsporters te kunnen betalen!
Een poging met de aldi mesjes resulteert in een bloedbad mede mijn hoge verbruikt van bloedverdunners.
Misschien moet ik wel de Lidl mesjes proberen....

se
door seeker - Jun 18, 2010 om 09:51
181 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb Gillette Fusion vroeger ook gebruikt, toen ik nieuwe mesjes ging kopen was ik ruim 30 euro kwijt, en ik sneed me ook met de Gillette Fusion, maar moet toegeven dat het goed deed scheren, maar was niet zijn geld waard.

Nieuwe mesjes voor die 2 mesjes scheermes van de Lidl kosten maar een paar euro, zijn er stuk of 20 ofzo, en dat scheert ook wel goed, ze hebben tegenwoordig ook een versie met 4 mesjes, maar meer mesjes houdt niet in dat je beter scheert.

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 18, 2010 om 11:30
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Dus jij bent of een Shemale

Yep.

cl
door clairy - Jun 18, 2010 om 12:31
13 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens dermatologen kun je het beste een systeem met 1 mesje gebruiken als je last hebt van ingroeiende haren. Meerdere mesjes vergroten de kans op ingroeien.

erik008
door erik008 - Jun 18, 2010 om 16:14
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Meestal gebruik ik elektrische, af en toe het mes.
Ik Experimenteer niet zoveel met messen.
quattro titanium werkt goed.
Bakkebaarden en lastige plekjes doe ik droog even over met de oude gillette GII

se
door seeker - Jun 18, 2010 om 16:38
181 Antwoorden / 13 Vragen

Ik gebruik ook elektrische maar wanneer mijn vriendin in buurt is zal ik dat echt niet doen, omdat elektrische niet zo glad scheert en er stroom voor nodig is en das minder handig op reis.

melomaan
door melomaan - Jun 18, 2010 om 16:43
157 Antwoorden / 1 Vragen

Ik scheer altijd elektrisch, behalve wanneer ik naar het buitenland ga. (komt niet vaak voor) In dat geval scheer ik altijd met Gilette. Doordat ik weinig in het buitenland kom doe ik jaren met een setje, waardoor de prijs voor mij geen issue is.

freya
door freya - Jun 18, 2010 om 17:16
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op vrijdag 18 jun 2010, 11:30]Dus jij bent of een Shemale

Yep.

(offtopic)

Je weet toch wel dat een shemale een vent is die 'omgebouwd' is tot vrouw?

(/offtopic)

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 18, 2010 om 17:28
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Yep :-)

freya
door freya - Jun 18, 2010 om 17:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Oké. ;-)

knoop4x9
door knoop4x9 - Jun 19, 2010 om 06:34
533 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe meer mesjes hoe sneller het systeem vol loopt, ik gebruik zelf ah 3 mesjes en ik scheer me er amper 2 keer mee, de gewone 2 mesjes doe ik langer mee.
Het is maar net wat je zelf het prettigst vind, je heb baarden en baarden.

Mvrrt Nico

erik008
door erik008 - Jun 19, 2010 om 13:58
1401 Antwoorden / 25 Vragen

@knoop4x9

Een ultrasoon-bad is daar ideaal voor.
Je legt het mesje er even in en hij is weer schoon.
Zo'n ding heb je al voor €30

se
door seeker - Jun 19, 2010 om 14:11
181 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb dat probleem ook dat er veel haartjes tussen de scheermesje zitten, ik probeer ze er dan uit te spoelen met warm water of eraf kloppen, maar het blijft moeilijk, maar goed naar 5x zo'n mesje gebruikt hebben kun je toch beter weg gooien.

stofzuigers
door stofzuigers - Jun 19, 2010 om 16:52
75 Antwoorden / 14 Vragen

Ikzelf denk dat het gebruik van een mesje, aan elke huid anders is.
bij een vette huid, is je mesje ook eerder bot.

het ligt dus ook aan de huidtijpe.

p.s. de goedkope mesjes komen uit dezelfde fabriek, dus 1 keer een goedkoop mesje gebruikt met slecht resultaat, nooit meer kopen.

se
door seeker - Jun 19, 2010 om 18:23
181 Antwoorden / 13 Vragen

Ik had ooit bij zo'n 1 euro winkel in Duitsland een echt goedkoper scheermesjes gekocht en ja inderdaad het was echt waardeloos en ik heb de rest weg gegooid, maar die van Lidl die zijn wel goed.

Ik neem altijd scheerschuim of scheergel voor de gevoelige huid, kost ja toch evenveel, maar inderdaad iedere huid is anders.

se
door seeker - Jun 29, 2010 om 14:22
181 Antwoorden / 13 Vragen

Die navul verpakkingen voor dat scheermesje van Lidl uit de test zijn niet meer verkrijgbaar, je moet dan weer 20 mesjes kopen voor 5 euro zoveel.

Heeft iemand ervaring met die Da Wegwerp mesjes? Want volgens kassa waren die het goedkoopste, al geloof ik daar niks van.

jo
door joost zoethamer - Dec 21, 2010 om 15:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zweer toch bij de a-merken. Bij de blokker heb ik eens een set gekocht, maar die waren binnen een keer scheren op. Misschien is het al met al goedkoper dan gillette, maar ik vind het ook prettig wanneer scheren een beetje comfortabel is.

Via een vriend van me kwam ik laatst op de website www.gladdejongens.com. Daar verkopen ze scheermesjes voor veel minder geld dan in de winkel. Ik heb er een keer besteld en de volgende dag lagen de mach3's al op de mat. Ik geloof dat er nog meer internetwinkels zijn die scheermesjes goedkoper aanbieden, maar daar heb ik geen ervaring mee.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 21, 2010 om 18:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik gebruik de weggooi mesjes van Aldi, na gebruik gelijk weg.
Kosten in verhouding met de dure mesjes 10 maal zo goedkoop, en ik heb heus een zware baard moet me 2x per sceren als ik dus opstaat en s,avonds als ik uit.
Alsik dus veel haast heb dan gebruik ik de electrischescheer apparaat.
Groet VVJ

jo
door joost de jager - Dec 21, 2010 om 23:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

@Joost Zoethamer: ik ken die website www.gladdejongens.com al sinds twee jaar. Duurde laatst door de vertraging bij TNT wel drie dagen voordat ik mijn pakje Gillette Fusion Power binnen had, maar normaal heb ik het de volgende dag binnen. Lekker goedkoop en goede service, al vertrouwde ik het de eerste keer niet omdat de website er zo ontzettend cheap uitzag, maar ze hebben me inmiddels helemaal overtuigd. Goede tip!

börgemeister
door börgemeister - Dec 21, 2010 om 23:26
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=clairy schreef op vrijdag 18 jun 2010, 12:31]Volgens dermatologen kun je het beste een systeem met 1 mesje gebruiken als je last hebt van ingroeiende haren. Meerdere mesjes vergroten de kans op ingroeien.

Begon éénenveertigjaar terug ook met één scheermesje, tweezijdig te gebruiken, toen nog een met een scheerblad, scheermes opendraaien, mesje erin, schermes dichtdraaien en gebruiksklaar.

Met Gillette had ik dagelijks 'huidtransplanties' en met de Wlkinson Sword lukte mij dat niet.

sv
door svandesande - Nov 7, 2014 om 09:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste,

Ik wil nu toch even mijn ei kwijt over de verschrikkelijke slechte organisatie Boldking.

Ik ben een jaar of wat geleden gestart met het programma van Boldking.

Zelfs mijn broer, vader en schoonvader aangemeld.

De kwaliteit van de mesjes was niet echt super maar het gemak dat je die dingen gewoon netjes thuis gestuurd krijg was ook wat waard.

Nu begon het probleem met het aanmelden van mijn schoonvader. Wel afschrijvingen, geen mesjes. 10x gebeld en uiteindelijk kregen we het setje daar ook binnen. Deze man heeft nadien gesmeekt om wederom mesjes te kunnen ontvangen echter niets ging goed.

Onlangs is er een switch geweest naar nieuwe houders en mesjes. Ik had stiekum gehoopt dat de mesjes beter waren aangezien ik ondertussen weer gilette gebruikte.

Wat gebeurt er: 2x bedrag afgeschreven, niets opgestuurd. Na mailen en bellen heb ik de bedragen terug laten storten. Krijg na weken het nieuwe, telleurstellende setje binnen.
Het mesje is (misschien persoonlijk) niet handig, niet scherp, voelt gewoon niet goed.

Uiteindelijk moet ik 1 tientje betalen echter dat lukte niet, want als ik inlog moet ik de openstaande bedragen en kosten betalen.

Weer bellen, 1000x excuus en het zou aangepast worden.

Het enige wat ik nu hoor is dat er betaald moet worden en ze de account pauzeren.

Nou dat pauzeren heb ik zelf wel gedaan, permanent welliswaar. Ik heb inmiddels betaald om van het gezeur af te zijn.

Maar mensen, ik wil u behoeden, ga niet met deze amateuristische club in zee.

het is een hopeloos groepje zakkenvullers, zonder organisatie.

u bent gewaarschuwd.

komsja
door komsja - Nov 7, 2014 om 17:32
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Het verschilt per man (baardgroei) zelf scheer ik me met de mesjes van de lidl(2 mesjes)
heb een hele tijd geleden dat setje daar gekocht voor ongeveer een euro of 6 en ondanks de twee mesjes scheert het perfect,heb ook eens de goedkope mesjes bij de acion en de aldi gekocht(ook met twee mesjes) maar dat was twee keer helemaal niks.
Maar nogmaals het verschild per man,heb een kennis die uit servie komt en heeft een zware baardgroei en die scheert zich het liefst met een apparaat of met een scheermesje van het duurdere merk,maar er zit wel degelijk ook verschil in het feit hoe de mesjes in de fabriek geslepen worden,het belangrijkste is dat de mesjes vlijm en vlijm scherp geslepen zijn en meestal is het wel zo dat de duurdere merken beter geslepen zijn

komsja
door komsja - Nov 7, 2014 om 17:42
1064 Antwoorden / 218 Vragen

En voor de baardgroei in de schaamstreek zou ik geen vlijmscherp scheermesje gebruiken omdat de huid daar een ietwat dunner is met als gevolg dat je de boel openhaald,dus is het beter om de baardgroei daarbeneden weg te halen met een ontharingscreme (voor de gevoelige huid) het nadeel daarvan is dat men een minuut of tien met de benen wijd moet gaan liggen om te verkomen dat er ook haren verdwijnen wat eigenlijk niet de bedoeling was.
Dus kijk met creme uit waar je het opbrengt want het is een heel lullig gezicht dat je als man na het douchen ook nogus een paar kale plekken hebt waar je niet echt op zat te wachten

door 1953 - Nov 7, 2014 om 19:08
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=svandesande schreef op vrijdag 7 nov 2014, 09:27]Beste,

Ik wil nu toch even mijn ei kwijt over de verschrikkelijke slechte organisatie Boldking.

Ik ben een jaar of wat geleden gestart met het programma van Boldking.

Zelfs mijn broer, vader en schoonvader aangemeld.

De kwaliteit van de mesjes was niet echt super maar het gemak dat je die dingen gewoon netjes thuis gestuurd krijg was ook wat waard.

Nu begon het probleem met het aanmelden van mijn schoonvader. Wel afschrijvingen, geen mesjes. 10x gebeld en uiteindelijk kregen we het setje daar ook binnen. Deze man heeft nadien gesmeekt om wederom mesjes te kunnen ontvangen echter niets ging goed.

Onlangs is er een switch geweest naar nieuwe houders en mesjes. Ik had stiekum gehoopt dat de mesjes beter waren aangezien ik ondertussen weer gilette gebruikte.

Wat gebeurt er: 2x bedrag afgeschreven, niets opgestuurd. Na mailen en bellen heb ik de bedragen terug laten storten. Krijg na weken het nieuwe, telleurstellende setje binnen.
Het mesje is (misschien persoonlijk) niet handig, niet scherp, voelt gewoon niet goed.

Uiteindelijk moet ik 1 tientje betalen echter dat lukte niet, want als ik inlog moet ik de openstaande bedragen en kosten betalen.

Weer bellen, 1000x excuus en het zou aangepast worden.

Het enige wat ik nu hoor is dat er betaald moet worden en ze de account pauzeren.

Nou dat pauzeren heb ik zelf wel gedaan, permanent welliswaar. Ik heb inmiddels betaald om van het gezeur af te zijn.

Maar mensen, ik wil u behoeden, ga niet met deze amateuristische club in zee.

het is een hopeloos groepje zakkenvullers, zonder organisatie.

u bent gewaarschuwd.

Na meer dan vier jaar een item over scheermesjes opgedregd.

pi
door pieterwolters - Nov 8, 2014 om 15:47
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=svandesande schreef op vrijdag 7 nov 2014, 09:27]Beste,

Ik wil nu toch even mijn ei kwijt over de verschrikkelijke slechte organisatie Boldking.

Uiteindelijk is dit net zo'n organisatie als al die anderen die we hier zo vaak voorbij zien komen. Iedere maand een nieuw setjes mesjes a 10 euro. Ik maak ze niet op in die tijd. Uiteindelijk zou ik met Boldking meer geld kwijt zijn dan nu met Gillette Fusion die ik alleen koop als ik ze nodig heb.

Maar ze hebben hun marketing goed op orde. Roep zo hard mogelijk dat de andere duur zijn en mensen geloven je. Daarnaast is het natuurlijk ook vrij makkelijk om een product goedkoper te leveren als je de ontwikkeling door anderen laat doen en het vervolgens grotendeels namaakt.