fg
door fg.schonewille May 8, 2018 om 15:49
Voeding & gezondheid

Schoonenberg hoortoestel

Wat nog te doen?
Mijn vader wordt gebeld door filiaal Groest in Hilversum dat ze geen overeenstemming kunnen krijgen en beter naar filiaal Kerkelanden (Hilversum) kan gaan afspraak is al gemaakt op 5 juni. Erg vreemd want na telefonisch contact blijkt dat mijn vader al mallen (afdrukken) van zijn oor zijn gemaakt. De toestellen Unitron, besteld zijn, zlfs fysiek aanwezig zijn in het filiaal maar niet in het systeem zijn geregistreerd en dus niet kunnen worden uitgeleverd. Hij moet dus opnieuw door dat hele proces heen en gaat er dikke anderhalve maand overheen voordat hij die toestellen heeft. Regiomanager blijft achter het filiaal staan dat mijn vader niet langer wenst te helpen omdat er geen klik te maken is. Mijn vader is 85 en ja soms wat lastig mee te communiceren, maar ik ga er vanuit dat Schoonenberg haar personeel tocht traint in lastige klanten en ze dan niet zomaar doorsturen. Met klanten service kom ik er niet uit en mijn verzoek om contact te hebben met de regiomanager wordt ook niet ingewilligd. Lang leve "het staat niet in het systeem" en weer kapitaal vfernietiging want nu moet er voor een 2de keer een toestel worden aangemeten, besteld, geproduceerd en uitgeleverd worden. Lang leve de ziektezorgkosten!.
Mijn vraag is dus hoe krijg ik het voor elkaar dat de reeds aanwezige toestellen alsnog aan mijn vader wordt uitgeleverd, dus wat nog te doen?

2114 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 8, 2018 om 15:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u dan weet dat uw vader lastig kan zijn en dat het lastig communiceren is met hem, waarom bent u dan niet meegegaan bij het aanmeten van die hoortoestellen?

Het bedrijf mag een klant weigeren. Er zit niets anders op dan weer het proces te doorlopen. Maar ga deze keer mee.

fg
door fg.schonewille May 8, 2018 om 16:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

even voor de goede orde, het gaat hier om een zeer slechte klantervaring. Hoe leg ik hem uit dat het onmogelijk is de reeds aanwezige hoortoestellen van het ene filiaal naar het andere te krijgen om die alsnog uit te leveren. Verder onderzoek geeft aan dat het filiaal Kerkelanden van oorsprong een andere firma is dan Schoonenberg zelf waarvan de grote baas Sonova in Zwitserland zit. "we hebben verschillende systemen, dus u vader moet het hele proces opnieuw door"  Hierdoor wordt onze ziektezorg zo duur, geldverspilling..."het kan niet in onze systemen" Als je ze zegt ga eens op de stoel van mijn vader zitten zeggen ze zelfs zelf nog ja we begrijpen wel dat het moeilijk is uit te leggen, maar komt u toch maar alles opnieuw doen en natuurlijk ga ik de volgende keer mee!

fg
door fg.schonewille - May 8, 2018 om 16:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

even voor de goede orde, het gaat hier om een zeer slechte klantervaring. Hoe leg ik hem uit dat het onmogelijk is de reeds aanwezige hoortoestellen van het ene filiaal naar het andere te krijgen om die alsnog uit te leveren. Verder onderzoek geeft aan dat het filiaal Kerkelanden van oorsprong een andere firma is dan Schoonenberg zelf waarvan de grote baas Sonova in Zwitserland zit. "we hebben verschillende systemen, dus u vader moet het hele proces opnieuw door"  Hierdoor wordt onze ziektezorg zo duur, geldverspilling..."het kan niet in onze systemen" Als je ze zegt ga eens op de stoel van mijn vader zitten zeggen ze zelfs zelf nog ja we begrijpen wel dat het moeilijk is uit te leggen, maar komt u toch maar alles opnieuw doen en natuurlijk ga ik de volgende keer mee!

tenormin
door tenormin May 8, 2018 om 16:47
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Dit hebben we dus al kunnen lezen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 8, 2018 om 16:51
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u iemand van het filiaal Groest ZELF aan de telefoon gehad?
Ik zie dat er meer klachten zijn en het onderstaande is een optie:

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/schoonenberg-hoorcomfort/details?companyId=5aed9dd6-6597-483c-a126-15e9ab1c600a

tijger1
door tijger1 - May 8, 2018 om 17:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat het lastig is te communiceren met klanten met gehoorproblemen, snap ik, maar juist Schoonenberg zal daar in getraind zijn.

Dus ik ga er van uit dat u met “lastige klanten” op een andere manier lastig bedoelt.

ne
door neodutchio - May 8, 2018 om 18:25
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Uw vader is dus in filiaal Groest geweest, heeft het hele traject doorlopen, maar krijgt zijn hoortoestellen niet. Hoe weet u dat de hoortoestellen wel aanwezig zijn? Wat heeft uw vader gedaan dat ze hem niet meer willen helpen in filiaal Groest?

En wat hebben de ziektekosten er mee te maken? Als het filiaal Groest ze niet uitleverd worden ze ook niet gefactureerd. Dat is dus het risico voor Schoonenberg. Het is een commerciele organisatie en als zij graag hun geld weggooien, dan mag dat.

Als de winkelier nee zegt, dan kunt u vanalles doen, maar dan blijft het nee. Die vrijheid hebben ze.

panter22
door panter22 - May 8, 2018 om 19:59
6599 Antwoorden / Vragen

Schoonenberg is toch niet de enige winkel die hoortoestellen verkoopt. Kan je vader niet naar een andere winkel of zit hij op een of andere manier nu toch aan Schoonenberg vast. Misschien laten ze het onder koop op proef vallen.
Algemene voorwaarden:
https://www.schoonenberg.nl/algemene-voorwaarden#gref

r.kemperman
door r.kemperman - May 9, 2018 om 08:59
423 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zou u adviseren om voor u verder gaat eerst heel goed te informeren wat de ziektekostenverzekeraar vergoedr en wat u zelf moet betalen!
Mijn moeder zou hoortoestellen krijgen van Schoonenberg en zou alles (volgens Schoonenberg) vergoed krijgen.
Vervolgens behoorlijke rekening gekregen omdat verzekeraar aantal punten niet betaalde. Zelf te betalen een bedrag van rond de 800 euro!
Bij Beter Horen toen hoortoestellen aangeschaft en verzekeraar betaalde alles. Het enige wat we zelf betaalden was een extra verzekering

aurora1
door aurora1 - May 9, 2018 om 12:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom gaat u niet zelf even naar de Groest om e.e.a. uit te zoeken, al dan niet met Pa erbij? En verder ook met Pa meegaan? Dat telefoneren werkt toch niet? Wat bedoelt u met "lastig" als ze Pa niet meer willen helpen?

ks sbh
door ks sbh - May 14, 2018 om 16:47
4 Antwoorden / 0 Vragen

Er is contact geweest met meneer Schonewille, zowel met het filiaal als met Klantcontact.
Er volgt een afspraak waarin het traject weer opgepakt wordt en het een en ander is met elkaar uitgesproken.
We hopen meneer Schonewille goed van dienst te zijn, zodat hij weer hoorplezier krijgt met zijn (nieuwe) toestellen!

tijger1
door tijger1 May 14, 2018 om 17:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Fijn dat het opgelost is.