re
door remq Mar 29, 2005 om 18:52
Voeding & gezondheid

Schrale lippen & mondhuid

2 vragen:

1) Ik heb al ontzettend lang last van droge lippen. Ik smeer ze daarom ook regelmatig in. Ik maakte eerst gebruik van labello, nu Dr. Swaab & nivea. Maar ik blijf smeren met dit spul (om het uur soms) .. Weet iemand een beter product ??

2) Ook is de huid rond mijn mond heel droog. Wat gebruiken jullie hiervoor? En hoe smeer je dat goed in als je je niet heb geschoren :S

8798 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 29, 2005 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, Als er een in dit huis is die problemen heeft met de lippen dat is dat mijn vrouw Betty,haar broers en zusters  hebben haar in het verleden wel eens geplaagd met Betty lip.Anno 2005 gebruikt ze en met succes!!Voor droge lippen VOORAL in de Winter de ouderwetse  Bogena  Uierzalf, en bij koortslippen ook met succes Sofirax.     Beide produkten te koop o.a. bij het Kruidvat.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2005 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Wat die droge lippen betreft; het kan zijn dat je zelf het antwoord al geeft door te zeggen dat je soms om het uur smeert. Het schijnt namelijk zo te zijn dat hoe meer je smeer hoe droger je lippen worden. De kliertjes die je lippen normaal vochtig houden raken als het ware lui en doen nog minder hun best. Rustig aan minderen is misschien het beste. Bijvoorbeeld door 's avonds en 's ochtends insmeren met een dikke laag vaseline en proberen er verder niets aan te doen.

Het tweede probleem is lastiger. Insmeren terwijl je niet geschoren bent is moeilijk. Eigenlijk is het ook kwestie van je huid in conditie houden. Er zijn dagcremes voor mannen die je gezichthuid in conditie houden en die je dagelijks kunt gebruiken. In elk geval zijn producten speciaal voor mannen makkelijker in het gebruik bij een (stoppel)baard (smeren beter). Laat je anders een adviseren bij bijvoorbeeld de bodyshop of een andere drogist. Daar kunnen ze je alles vertellen over de mannenlijnen verzorgingsproducten.

Succes Tica

ve
door verwijderd - Apr 1, 2005 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het inderdaad met Tica eens dat je lippen "lui" kunnen worden. Een ander verhaal daarbij is het vochtgehalte in je lichaam. Als je minder dan 2-2,5 liter per dag drinkt wordt vocht onttrokken aan onderdelen die even niet zo belangrijk zijn. Verder kan ik je de echinaforce stick aanraden Dr. Vogel. Werkt als een tierelier, zelfs als je hinder hebt van ingescheurde mondhoeken.

Helaas heb ik geen tip voor je voor je huidprobleem, wellicht een telefoontje naar een schoonheidsspecialiste? Kunnen je vast wel een tip geven.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2005 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Labello is inderdaad niet echt een goed product, het is chemischer dan bijvoorbeeld uierzalf of vaseline. Deze twee helpen echt goed, en brengen veel vocht in. Ook helpt is een lippenbalsem met echina force of echina cea erin, dit is voor de weerstand

succes

ve
door verwijderd - Oct 22, 2005 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een vriendin van mij is schoonheidsspecialiste en zij zegt dat labello een slecht product is. Labello zorgt ervoor dat je lippen steeds droger worden.

Blistex is hiervoor het beste middel. Ik gebruik zelf ook blistex en mijn lippen zijn niet droog meer.

Zou zeggen probeer het eens uit, baat het niet dan schaad het niet!

Succes....

ve
door verwijderd - Jul 24, 2009 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

een reaktie van labello consumentenadvies n.a.v.een mailtje van mijn kant;

Labello bevat GEEN ingredinten die verslavend werken of je lichaam ontregelen. Externe factoren hebben
een invloed op onze huid waardoor wij adviseren je huid(ook van je lippen) te beschermen tegen nadelige
invloeden van buitenaf.

ehhhhhhhh, vandaar dat zoveel mensen niet meer zonder kunnen?

ve
door verwijderd - Jul 24, 2009 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maron,

De vraag is van 29.03.2005.

Vier jaar geleden dus.