EJ
door EJ Bouman Sep 1, 2020 om 10:19
Voeding & gezondheid

Sensodyne tandpasta in Duitsland veel goedkoper

In de supermarkt in Duitsland is de Sensodyne tandpasta veel goedkoper dan in Nederland. Het scheelt € 1,- per tube. Ik heb er twee gekocht en bij thuiskomst zag ik ook nog dat de tubes 100 ml bevatten i.p.v. de 75 ml in Nederlandse tubes, dus eigenlijk nog goedkoper in Duitsland!
Hoe ontstaat dit prijsverschil?

14312 19 Rapporteer

me
door mein33 - Sep 1, 2020 om 10:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Google op "prijsverschil Nerderland Duitland" en daar staat precies omschreven over het 'hoe en wat' van uw vraag !   ;-))

gerbera
door gerbera - Sep 1, 2020 om 10:34
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het is maar net waar je ze koopt, maar in Duitsland hebben ze al een ander BTW tarief. Het prijsverschil ontstaat al bij de inkoop, hoe groter de partij des te voordeliger het is voor de winkelier dus kan het goedkoper aan de man gebracht worden.
Maar om hiervoor nu vanuit het westen op de e-bike (jawel ben bijzonder, ik heb geen auto) naar de buren te gaan, gaat mij te ver.

Donuts
door Donuts - Sep 1, 2020 om 10:36
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Het is echt niet zo dat de prijs voor Sensodyne (of welk ander artikel dan ook) in iedere Nederlandse winkel hetzelfde is. Het door u geconstateerde prijsverschil van 1 euro zegt me dus niets.

Edit: bovendien zijn er diverse soorten Sensodyne, die verschillen ook weer in prijs.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 1, 2020 om 10:39
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Ik ken een Duitse drogisterij keten waar de Sensodyne nog goedkoper is. Ook andere artikelen zijn daar veelal sustantieel goedkoper, vooral ook al door een lager BTW tarief. Een nadeel is wel dat het niet zinvol is om voor enkele tubes naar Duitsland te rijden ook al is autobrandstof daar ook aanzienlijk goedkoper.

Ik woon zelf redelijk dichtbij een winkel van bedoelde keten, de huidige COVID-19 problematiek weerhoud ons  nu even. Anders kopen wij normatiter dat soort zaken bij die keten en betalen veelal ook nog deels met spaarpunten die men daar krijgt evenals bij bepaalde tankstations en toevallig is er daarvan ook één in de omgeving.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 1, 2020 om 10:44
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Bouman,

Er zijn prijsvechters zoals Action, die producten veel goedkoper aanbieden.

Wat mij op opvalt bij sommige producten van Action is, dat er soms een sticker op het product zit met een Nederlandse productomschrijving : waarschijnlijk koopt Action het product dus buiten Europa.

gerbera
door gerbera Sep 1, 2020 om 11:02
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ter info, kwestie van inkopen;-)) Uiterst klein is het aantal inkopers dat Action in dienst heeft: zeven. Zij bepalen wat Nederland de komende weken massaal gaat inslaan. Ze opereren onder topman Ronald van der Mark, die in een interview met het blad Management Team erkende: ,,Zij voelen heel goed aan wat mensen willen. Je kunt klanten niets opdringen. Ik zou er ook niet geschikt voor zijn. Bij veel dingen denk ik niet: daar gaan we zo 100.000 stuks van verkopen. Maar dat doen zij dus wel.''

ju
door juliomariner Sep 1, 2020 om 12:18
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Het klopt dT o.s. de Action aan parallel import doen. Ze kope een enorme partij in bijv. Polen en laten er in NL door een sociale werkplaats Nederlandse stickers opplakken. Product is identiek maar veel goedkoper.

lo
door lovewinnie - Sep 1, 2020 om 10:45
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Heel simpel. BTW.

Maar in bijv Duitsland en België zui je geen 1+1 acties tegen komen. Dit omdat het niet mag. Zelf doe ik veel boodschappen in Duitsland maar producten die hier 1+1 regelmatig in actie zijn denk aan tandpasta, wasmiddel etc ben je hier echt goedkoper uit

gerbera
door gerbera Sep 1, 2020 om 14:55
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Da's niet geheel  waar, Sensodine in België kruidvat folder 2+1 € 10,- in Nederland folder 3 tubes €10,-

mahadma
door mahadma - Sep 1, 2020 om 12:01
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ter vergelijk: De gemiddelde prijs voor een liter benzine is wereldwijd 1 euro. Maar er zijn enorme verschillen. In Venezuela kost een liter 1 cent terwijl de pomphouder in Zimbabwe meer dan 3 euro voor een litertje vraagt. Nederland staat op plaats 5 van duurste landen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 1, 2020 om 13:01
2040 Antwoorden / Vragen

Een prijsverschil heeft eigenlijk altijd maar één oorzaak, de ene winkel vraagt een andere prijs dan de andere winkel.

newmikey
door newmikey Sep 1, 2020 om 14:18
830 Antwoorden / 0 Vragen

da's een onzinnig verhaal dat geen rekening houdt met de BTW verschillen tussen landen of de grootte van de plaatselijke markt en het taalgebied.

rj
door rjw Sep 1, 2020 om 14:55
3257 Antwoorden / 5 Vragen

Wat de winkel vraagt is niet de oorzaak maar het gevolg. Als de salarissen van het personeel lager zijn kan je lagere prijzen vragen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 1, 2020 om 16:12
2040 Antwoorden / Vragen

Denkt u dat de "finale oorzaak" van prijzen het recupereren van kosten is of het maximaliseren van winst?

newmikey
door newmikey Sep 2, 2020 om 00:23
830 Antwoorden / 0 Vragen

@HENKDEZEVENDE
Het hele begrip "prijselasticiteit" en "optimalizering van opbrengst" is in de economieles aan u voorbij gegaan lijkt het. Blijf dan liever on-topic hier.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 3, 2020 om 17:09
2040 Antwoorden / Vragen

Ik denk juist dat jij economie 101 niet begrepen hebt. Beantwoord gewoon mijn vraag hierboven en dat zou je voldoende inzicht moeten verschaffen.

rj
door rjw - Sep 1, 2020 om 14:51
3257 Antwoorden / 5 Vragen

Als winkelpersoneel in Nederland voor hetzelfde salaris wil werken als in Duitsland of dat we andere zaken zoals de Duitse variant van de AOW overnemen, dan kan het hier ook allemaal goedkoper worden. Overall hebben wij het beter dan in Duitsland.

gerbera
door gerbera - Sep 1, 2020 om 15:14
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ook daarom kan het al goedkoper worden; Maar dan moet er, bij het goedkoopste merk, wel minimaal 4440 stuks ingekocht worden á  € 2,13 per tube. en boven die 4440 € 1,97 per tube. Afhankelijk van de verkoopprijs kan de winkelier dan zijn winstmarge bepalen. Overigens kom ik ook in Duitsland nergens Sensodine van 100ml tegen.

SENSODYNE GROOTHANDEL VERKOOP, OUTLET, OVERTOLLIGE PRODUCTIE, EINDE VAN SERIE

justmeagain
door justmeagain - Sep 1, 2020 om 23:46
623 Antwoorden / 8 Vragen

Als u al € 1 wilt besparen geef ik u een tip om duizenden euro's te besparen door een jonge occasion uit Duitsland te importeren.  Dat zet zoden aan de dijk een tube tandpasta niet.

ne
door neodutchio - Sep 2, 2020 om 07:20
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ikea Duitsland is ook goedkoper dan Ikea Nederland. En de mensen die in het zuiden van Nederland wonen hebben 3 verschillende filialen in de buurt in 3 verschillende landen met elk hun eigen prijs.
Jarenlang heb ik in een grensstad gewoond waar de Duitsers naar Nederland kwamen voor koffie en diesel en de Nederlanders naar Duitsland voor de euro 95 en de dagelijkse boodschappen.

Prijs verschil onstaat door een verschil in BTW, lagere (loon)kosten en hogere productie.

Analoog
door Analoog - Sep 3, 2020 om 21:48
137 Antwoorden / Vragen

Tja, ieder land heeft zijn eigen prijsstelling en belastingheffing op producten, dat kun je toch niet met elkaar vergelijken.
Mazzel dat iemand in zo'n geval bij de grens woont, net als al die Nederlanders die ladingen drank bij Duitse Lidl en Aldi
halen, kost vaak ook een fractie van hier in Nederland.....

ma
door marie47 - Sep 4, 2020 om 13:36
40 Antwoorden / 0 Vragen

Ik woon al 20 jaar in Duitsland in de grensstreek en inderdaad vrijwel alles wat er in een drogisterij verkocht wordt is goedkoper dan in Nederland.
Het BTW tarief speelt zeker mee. Bij alle supermarkten zie je een heel groot gedeelte Nederlands auto's staan.
Veel wagentjes zijn vooral met drank, vlees en cosmetica gevuld omdat dat voordeliger is. Brood is over het algemeen weer wat duurder.
Groente en fruit en melkprodukten maken niet zoveel uit.
Uit eten gaan is wel weer veel goedkoper.

he
door henkie.penkie - Sep 4, 2020 om 15:27
149 Antwoorden / 0 Vragen

Op dit moment zit er géén zit er maar 5% BTW op deze tandpasta in Duitsland inverband de CORONA crisus. Dit is voorlopig verlaagd van 7 % naar 5 % van deze middelen..Ik woon vlak aan de Duitse grens en haal daar ook mijn boodschappen In Nederland zit er 9% op.

Thecla58
door Thecla58 - Sep 4, 2020 om 15:43
854 Antwoorden / 3 Vragen

ik ga een aantal keren per jaar naar Duitsland om boodschappen te halen. Waarom? Omdat de spullen die ik nodig heb daar aanmerkelijk goedkoper zijn en, dat vind ik, vaak beter van kwaliteit.

Voorbeeld van het prijsverschil.
Bij de DM-drogerie (drogist) koop ik altijd haarverf van Nutrisse in een bepaalde kleur. Daar betaal ik hier afgerond naar boven 14 euro per pak voor en bij de DM 3,19 euro. Dat scheelt nogal. Dus koop ik daar een aantal pakken tegelijk van. Verder zijn daar ook andere zaken, zoals amandelmeel, lijnzaad en dat soort dingen goedkoper. Ook make-up artikelen zijn daar goedkoper dan hier bij de diverse ketens (hou ik even geen rekening met aanbiedingen).

Bij Real-Kauf zijn de prijzen (soms zijn ze duurder of hebben ze niet dat wat ik nodig heb) ook goedkoper dan hier in Nederland.

Maar het is voor mij makkelijk om naar Duitsland te gaan omdat ik ongeveer 45 minuten van de grens woon en ik met iemand mee kan rijden.

@heremietkreeft de keten is weer toegankelijk als je een mondkapje op hebt.. Dus wat let jullie?

panter22
door panter22 - Sep 4, 2020 om 16:40
6599 Antwoorden / Vragen

In de reklame hij AH sensodyne 1+1 gratis. Nog goedkoper dan het voordeel  in Duitsland
https://www.ah.nl/producten/product/wi214641/sensodyne-fresh-mint-tandpasta-gevoelige-tanden

astra29
door astra29 - Sep 5, 2020 om 12:27
19 Antwoorden / 3 Vragen

Ga naar de Action, ook daar is de tandpasta veel goedkoper en meestal ook nog eens in grotere verpakking

mo
door mof - Sep 23, 2020 om 12:57