me
door menneke Nov 24, 2008 om 21:35
Voeding & gezondheid

Slecht ervaring met Advies- en Meldpunt Kindermishandeling

Hallo allemaal,

Ruim een jaar woont hier in de flat een gezin, dat niet helemaal spoort. De stiefvader wordt om het minste geringste kwaad en reageert het dan af op zijn vriendin en/of haar dochter van 4. Hij heeft mij in het begin gevraagd of ik kon horen of ze wel eens ruzie hadden en ik antwoordde bevestigend en zei daarbij dat hij dat niet moest doen waar dat kind bij was. Tussen hem en het kind botert het dus niet. Een paar andere buren zijn daar ook getuige van geweest.

Een paar weken geleden waren de ruzies zo erg maar ik wachtte af tot het kind zou thuiskomen van haar eigen vader. En ja hoor de ruzies gingen door terwijl het kind daar bij was. Toen heb ik dus de politie ingeschakeld. Vorige week kwam ik de buurman tegen en hij zei o.m. "dat hij wel wist waar ik woonde". Dit was voor mij het sein om mondeling melding te maken van alles wat zich daar heeft afgespeeld en de politie heeft alles genoteerd.

De volgende dag moest ik naar de huisarts; deze verzocht mij dringend het AMK te bellen; ik kon dat anoniem doen. De buren hadden ondertussen hun handen van de zaak afgetrokken; bang voor gelazer door die geflipte man.  Het AMK was niet te bereiken; vanmiddag werd ik teruggebeld. Ik nam op met mijn voornaam en meteen werd gevraagd waarom ik niet met mijn hele naam opnam: ik was toch die en die. Maar ik had gezegd dat ik de zaak ANONIEM wenste te melden. Ik kon niet eens mijn verhaal doen toen ik vertelde dat ik zelf de politie had gebeld. Die vrouw zei dat ik de politie moest bellen met de vraag of er "een onrustmelding was uitgegaan naar buro Jeugdzorg". Indien de politie dit niet had gedaan, moest ik terugbellen en dan zouden zij die melding bij Jeugdzorg doen. Ik heb inderdaad de politie gebeld; die waren zeer geirriteerd en konden mij niets doorgeven omdat ze een beroepsgeheim hebben.

De vrouw van het AMK heb ik nog gevraagd waarom ze zelf niet naar de politie belde om daar te informeren. Dit ging me allemaal iets te hard van stapel en ik zag mezelf al hangen (ik was natuurlijk al bedreigd en bij AKM niet meer anoniem). Ik wierp wat tegen waarop ik toegesnauwd kreeg:"Het gaat hier toch om een kind?". Jazeker; het gaat hier om een kind. Maar nadat de politie daar is geweest zijn ze bijna altijd zo stil als muizen. Dus voor de goede orde: een gewaarschuwd mens geldt voor twee; m.i. oppassen met het AMK. Want daar achter ligt Jeugdzorg; dat is gewoon ook vaak een zooitje.

Wellicht dat er mensen zijn met dit soort ervaringen of wat ik verder kan doen (voor het kind alleen de politie waarschuwen). Contact met de huisarts heb ik al opgenomen, maar ik voel me zwaar belazerd door dat AMK. Ik hoop dat jullie dit kunnen begrijpen.

Menneke

3167 40 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 24, 2008 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Helaas, waardelose organistatie, net als jeugdzorg......

Melden kan niet anoniem, melder wordt bekend gemaakt en vervolgens bedreigd door veroorzaaker, veroorzaaker speelt mooi weer en er gebeurt helemaal niets, als zo`n kind dan onder de grond eindigd staan ze allemaal te roepen dat er niets gemeld is of dat melder zich terugtrok en ze dus konden ze niets doen......... gek hè....

Kennis van me had hetzelfde probleem en daar betrof het een familielid dus dat was helemaal doffe ellende.

---Wat gebeurt er met uw informatie ?

Om het onderzoek goed uit te voeren heeft het AMK informatie nodig, zoals uw eigen naam en adres, en de naam en het adres van het kind, voor zover deze gegevens bij u bekend zijn.

Het AMK biedt zoveel mogelijk openheid aan de ouders: over de melder,

de inhoud van de melding en over de uitkomsten van het onderzoek. Alleen als het echt niet anders kan, wordt er buiten de ouders om gesproken en gehandeld.---- amk-nederland.nl.pdf  ---

Alleen als het echt niet anders kan word er buiten de ouders om gesproken, nou dat geldt volgens mij alleen voor melding van dienstverleners die het wel beter weten en even zullen regelen ;-(

Succes,

ve
door verwijderd - Nov 24, 2008 om 22:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Stacey,

Bedankt voor je antwoord; mijn donkerbruine gevoel voor deze organisatie is dus vandaag bewaarheid geworden.

Toen ik vorige week n.a.v. het politiebezoek aan de buren en de bedekte bedreiging daarop naar de politie ging, zei deze dat ik dit aan de huisarts moest melden. Dat had ik al gedaan, maar een HA kan dus ook niets doen. En ik weiger dus als loopmien voor het AMK te spelen. Ik ben als kind ook geestelijk mishandeld, dus je kunt je wellicht wel voorstellen hoe moeilijk dit voor mij al was om toch - na hevig aandringen van de HA - dit te doen. Kut-organisatie en het vreemde is blijkbaar dat maar heel weinig mensen dit weten.

Een van de buren die ooit het AMK heeft ingeschakeld (ook anoniem; ook mijn HA verzekerde mij dat dit kon. Alleen staan ze dan minder sterk (het AMK dus), maar dat is hun probleem. Ook die buurman had anoniem gebeld maar door toedoen van het AMK is alles van hem in de openbaarheid gebracht en heeft hij met de personen die hij had gemeld de grootste moeilijkheden gehad toen ze er dus via via achterkwamen dat hij de melding had gedaan.

Ik vond het vorige week al vreemd dat de politie hier niets over het AMK zei, maar over de huisarts begon. Ik denk dat de politie meer weet van het AMK dan wat wij weten. Ik kan nu pas de politie bellen als ik een geluid hoor beneden dat echt helemaal niet normaal is. En, Stacey, dan weten wij wel wat ze bedoelen. Deze man gaf ook toe dat de politie weinig tot niets uit kan richten; er moeten eerst slachtofffers vallen. En ik met mijn 56 jaar maar denken dat het nu anders is voor mishandelde kinderen dan vroeger ...........niet dus en dat oet me nog het meeste pijn. Het enige dat je kunt doen is constant de politie bellen; die geven dat dan door aan - for Gods sake - Buro Jeugdzorg.............mag ik even een teiltje?

Groetjes, Menneke

ve
door verwijderd - Nov 25, 2008 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Menneke, het eerste dat in mij opkomt is: naar de huisarts gaan en hem vertellen dat melden helemaal niet anoniem kan.

En ook helaas, laten we het maar niet over Jeugdzorg hebben hoewel ik niet wens te generaliseren. Beroepsmatig is mijn ervaring met jeugdzorg erg slecht.

Bij het AMK dat u noemt zijn ze waarschijnlijk nog banger dan u en daar moet je het dan maar mee doen. Maar als u uw klacht, de totale klacht nu eens hier aanbrengt? :

http://www.kinderbescherming.nl/ (Raad voor de Kinderbescherming - Min. van Justitie)

ve
door verwijderd - Nov 25, 2008 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Gerrit Altena,

Ik ben er nog steeds ondersteboven van. Maar ik heb net je verhaal gelezen en ik kan natuurlijk schrijven aan de Kinderbescherming. Mijn vraag aan jou is: wat heeft de Kinderbescherming te maken met het A.M.K.? Dat ze betrokken zijn bij Jeugdzorg en dat het tussen die twee niet botert; klopt dat?

Als het goed is, is de HA al door de assistente ingelicht. Maar deze assistente is morgen weer aanwezig (twee assistentes parttime) dus die ga ik nog wel even bellen want ze zou het aan de HA doorgeven. Volgende week moet ik weer bij hem langs.

N.B.:TER AANVULLING: Bij het AMK waren ze niet eens geinteresseerd in mijn verhaal toen ik vertelde dat ik de politie al had gebeld en dat die langs waren geweest. Ik heb nu gewoon het gevoel dat ze mij voor hun kar hebben gespannen want ik moest tegen de politie zeggen bij een volgende keer dat ZIJ een "ongerustheidsmelding" bij Jeugdzorg moesten indienen. Ja de politie laat zich dat wel door een particulier zeggen.........

ve
door verwijderd - Jan 11, 2009 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste menneke,

goed dat je in actie bent gekomen voor een kind , jammer dat het via AMK niet goed is verlopen. Je zou op de website www.huiselijk geweld.nl kunnen opzoeken (links onder zie je een landkaartje) welke mogelijkheden er in jouw woonplaats zijn om op een andere manier dit probleem aan te kaarten. Er zijn nl. zeker mogelijkheden om dat anoniem te doen. Succes! A.

ve
door verwijderd - Jan 11, 2009 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@consumentan,

Ik woon in de regio Haaglanden en hier is een kleine poos geleden een meldpunt opgezet. Verder heb ik van een PvdA-raadslid hier ter plaatse een link doorgekregen m.b.t. het huiselijk geweld; dit zal wel dezelfde zijn als die van jou denk ik.

Uiteindelijk is het de politie die het werk moet doen, maar daarheen bellen mag ik alleen als ik iets extreems hoor. Met mijn buurvrouw heb ik ook over de situatie gesproken; zij vindt - net als ik - dat die moeder ook een verantwoordelijkheid heeft t..a.v. haar kind. Maar het zijn beiden mensen die in het weekend - als het kind er niet is - lekker gaan stappen en drinken (moet blijkbaar maar allemaal kunnen; ja ik word oud: 56). Het is de stiefvader die het doet; hij weet dat ik hem in de gaten houd. Laatst had hij het meiske weer zo aan het huilen gemaakt (het kind wordt groter en produceert dus ook meer geluid) dat hij - om het gehuil van het kind te dempen - gewoon keihard de muziek heeft aangezet.........dus hij weet dondersgoed dat hij fout zit. Maar bellen van de politie mag ik dan niet; er moet eerst een arm uitgerukt worden of zo voor dat ik kan bellen.......triest!!!! Een geluk is dat het de laaatste tijd hier beneden weer rustig is.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ontzettend goed dat u contact opneemt met de politie, AMK enzovoorts terwille van een bescherming van een kind.

Ten eerste wil ik zeggen dat de Raad voor de Kinderbescherming een aparte organisatie is van het AMK. De Raad moet meldingen objectief beoordelen die vanuit het AMK, politie, BJZ enzovoorts komen ten einde te bekijken of er een kinderbeschermingsmaatregel nodig is.

Voor al deze organisaties is het ontzettend moeilijk om te werken met anonieme bronnen ( voor de Raad geldt zelfs dat dit verboden is) Anonieme bronnen houden namelijk geen stand voor de Kinderrechter.

Wat ik probeer te zeggen is dat bij mishandeling van kinderen ( geestelijk of lichamelijk) er vaak sprake moet zijn van dossieropbouw. Dit is niet omdat hulpverleners niet WILLEN ingrijpen, maar omdat het juridisch ( dus voor de kinderrechter) niet mogelijk is. Ouders, hoe slecht dan ook, hebben ook rechten.

Mijn advies is dan ook om als u zich zorgen maakt dit steeds te melden bij het AMK of bij de politie. Hoe meer meldingen, hoe beter het is. Het AMK werkt met anonieme meldingen maar zij hebben nou eenmaal juridisch minder mogelijkheden als het gaat om anonieme meldingen.

Dossieropbouw helpt echt, ook al heeft u het gevoel dat er niets gebeurd. Maar vanwege de privacy van het kind en de ouders is het voor een buitenstaander moeilijk te volgen wat er uw informatie gebeurd.

Sterkte en wijsheid toegewenst.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2009 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Menneke,

Ik weet dat er veel bureaucratie bij komt kijken en zoals ik lees soms ten onrechte van de bezorgde burger/buren waardoor de melde bekent word.

Mijn tip is om je verhaal te doen bij no-kidding.nu zij kunnen een luisterend oor bieden, wat mij erg belangrijk lijkt, zeker gezien de bedreiging van de buurman. En je weet maar nooit misschien hebben zij nog een tip of kun je een klacht indienen samen met hun of via hun gezien de vervelende situatie waar jij nu in bent gebracht door het AMK. Want uiteindelijk is het kind nog niet geholpen door jou actieve houding en hoop eigenlijk wel dat het snel stopt door uw acties en start er toch een onderzoek binnen de scholl bijvoorbeeld (Scholmaatschappelijk werk) .

Los van dit alles blijft het een vervelende situatie waar jij elke dag in moet leven, sterkte en hoop dat je oor krijgt naar je verhaal en misschien nog wel belangrijker waar je het volgens mij allemaal voor doet dat de mishandeling stopt voor het kind!!!

Groetjes Anne

ve
door verwijderd - Mar 1, 2009 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag, ik lees hier al opmerkingen over mishandeling van een kind? Echter de vraagsteller heeft dit nergens bevestigd, nog de politie, nog een huisarts, wat er wel is geschreven, door vraagsteller:

En ja hoor de ruzies gingen door terwijl het kind daar bij was.

So What? Is dat niet dagelijkse kost dan? Bij zoveel gezinnen in Nederland? En de politie maakt alleen maar mutaties (ze vermelden het, met een mutatie nr.) aan vraagsteller:Vraag om het mutatie nummer bel elke keer op, als je weer ruzie hoort, en vraag eerst om het mutatie nr. en laat het weer er bij vermelden. Zolang er niet daadwerkelijk wat met een kind gebeurd, zoals een mogelijke mishandeling, heeft niemand een poot om op te staan, en als de kinderbescherming dan in actie zou moeten komen, ja, dan halen ze ook die kinderen daar weg! Kan ook grote gevolgen hebben dan....

Pas dus erg op met wat u doet, zeker als het om de kinderen gaat, want elek ouder houdt tenslotte zielsveel van hun kind(eren)

Zolang het om wat ordinaire ruzie gaat, zou ik er mij niet zo mee bemoeien...overal is weleens bonje in een huishouden...de ene keer wat meer dan de andere, zolang het woorden zijn, en geen geweld, is er m.i dan ook niets aan de hand, en laat het betijen...

Groeten, Henri

ve
door verwijderd - Mar 1, 2009 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zeker nooit dit meegemaakt. Ruzieende ouderders dagelijks meemaken is voor het kind normaal ? Doe ff normaal ! Weet dat dit een stempel op iemand draagt als hij of zij  dit vroeger heeft meegemaakt.

Het blijft weer een antwoordt van lik me vessie van u

labswans

ve
door verwijderd - Mar 1, 2009 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

labswans, nee, kinderen uit huis laten plaatsen voor wat ruzie(woorden), dan ben je goed bezig dan? (Kunnen ze er veel uit huis plaatsen dan!)

Ik zou geen buren moeten hebben, die zich gaan bemoeien met mijn huishouden cq opvoeden, en/of wat ruzie met alleen wat woorden, laat ik je dat dan wel ff zeggen, dan doe ik wel ff normaal...je weet als buitenstaander toch helemaal niet wat er aan de hand is!!! Gissen kan iedereen, en de kroon van iemand z'n kop halen kan ook iedereen, da's zo gebeurd...

Wie moet er nu ff normaal doen?!

H

ve
door verwijderd - Mar 1, 2009 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@kenwel,

Als er GENN kind bij betropkken is, wat hier in de meeste gevallen het geval is, dan slaan ze elkaar maar de hersens in elkaar. Maar inderdaad: blijkbaar ben jij een gelukkig mens die niet heeft meegemaakt wat ouders elkaar kunnen aandoen waar een kind bij is. Helaas heb ik die ervaring vanaf de vroege kinderjaren WEL! Dus je moet niet zo maar wat neerkalken maar eens wat literatuur nalezen. Verder klinkt hun geruzie al door de helft van de flat; dit zijn zes woningen. Maar niemand doet dus wat. Hier volgt dus nog een heel leerzame link voor Kenwel en allen die hier meer over willen weten:

www.lcvt.nl

ve
door verwijderd - Mar 1, 2009 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb nog EEN opmerking aan menneke dan: 'vroeger' werden ruzies NIET in het bijzijn van kinderen 'uitgevochten' (met woorden weliswaar dan) in de slaapkamer, of elders, waar de kinderen niet bij waren!! Tegenwoordig schijnt het 'normaal' te zijn, dat er in het bijzijn van al dan niet jonge kinderen, de meest grote 'smoelen' tegen elkaar worden opengetrokken, en nee, dit is NOOIT goed te praten!

Afdwaling in het door u aangekaarte onderwerp is echter, dat er bij voorbaat al van uit wordt gegaan, dat hier sprake zou zijn van kindermishandeling (fysiek) echter, zolang dit mentale is, kun je er zo weinig mee, ook al heb je dan (misschien) gelijk, je zult dan toch echt je krachten moeten gaan bundelen, en je zult met meerdere medebewoners moeten gaan klagen, vandaar mijn  eerdere opmerking, om elke keer als je iets hoort, er toch weer een aantekening (mutatie) van te laten maken bij de politie, laat ook je medebewoners maar bellen, en geef ze een mutatienummer, hoe meer hoe beter! Gebeurd er dan ook maar een keer mentaal iets, ja, dan kun je daar weer wel verder mee, maar, zolang u alleen bent, en zolang alleen u klaagt, lachen de instanties je gewoon uit. En ja, het is erg, maar je kunt er (voorlopig) zo weinig mee..helaas. Burocratie is dat!!

En de kinderbescherming: Allemaal leuk en aardig, maar als blijkt dat 2 mensen hun kinderen niet fatsoenlijk kunnen opvoeden, dan worden ze uit huis geplaatst (tot hun 18e dan) daarom: Is dat wel de bedoeling? Is het al zover? Bekijk het eens van alle kanten...

De politie KAN niets doen, zolang er alleen mentaal wat aan de hand is, kun je ZO weinig....daarom zeggen ze ook altijd: 'er moet eerst wat 'gebeuren' voordat er daadwerkelijk wordt ingegrepen', het is nu eenmaal zo, en vaak is het zo krom als het maar zijn kan. Blijf in ieder geval (met z'n allen daar!) alert...

Succes, en nog sterkte met uw buurtgenoten.

Gr. Henri

ve
door verwijderd - Mar 1, 2009 om 23:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Hneri,

Met deze reactie heb je gewoon hartstikke gelijk en nog bedankt voor het geven. Niemand van de buren wenst zich hier de handen aan te branden. De politie kan niets, want het moet een " heterdaadje"  ijn. Ik mag alleen bellen als ik een " verdacht"  geluid hoor; bij iedere mutatie - zo zegt Haaglanden - zolang het verbaal is, kunnen ze niets doen.

Mij is ondertussen wel duidelijk geworden dat HIJ zijn 4 jarig stiefkind niet pruimt. Hij is 28 en ja, na drie maanden zijn ze hier beneden gaan samenwonen en aangezien ik al een " gelukkig"  leven heb gehad, was ik dus in 1e instantie de " gelukkige".

Aangezien ikzelf op mijn 12e uit huis ben geplaatst (stiefmoeder wilde mij niet meer in huis hebben en mijn vader stemde toe voor mij) weet ik maar al te goed de dilemma`s van het uithuisplaatsen!

Ikzelf ben op mijn twaalfde van de regen in de gereformeerde drup gekomen (familie moeders kant) en het is mijn bedoeling ook niet om dit kind het huis uit te krijgen. Dit heeft voortdurend in mijn afweging meegespeeld; het kind woont al bij een andere vader en dan daar weer weg.........Wel ben ik ervan overtuigd dat het meiske bang voor hem is als ze samen met hem alleen is. Deze week riep ze om haar moeder:" mama, mama!" en dan hoor ik hem weer schreeuwen. Ook doet hij als ze met z`n tweeen zijn en het kind gaat door zijn geschreeuw weer huilen, nu de muziek keihard aan (want ik hoor dat weer natuurlijk en hij is wel bang). Ik zit hier nu met tranen in mijn ogen omdat ik zelf weet hoe het voelt om aan een ander overgeleverd te zijn; om maar te zwijgen van het feit dat je het je hele leven meesjouwt. Ik ga zo eens kijken naar wat een andere lezeres hier nog heeft aangeboden: no kidding. Wel op de tv de reclame gezien.

Groetjes, Menneke

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 08:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Menneke, ge bent un goei menneke!

Ik heb nog een advies: Als je verder wilt weten, hoe het anderen is gegaan, kun je beter dit item op het forum plaatsen, want dat gaat op deze site ook.

Bij vraag en beantwoord hoort dit dan niet thuis, eenvoudigweg omdat deze rubriek niet daarvoor is bedoeld: Start dus een item op, onder de rubriek forum, je hebt nu al een account, dus het is heel simpel.

Tenslotte, ja, ik heb ook heel veel meegemaakt, vandaar mijn reaktie. Ik zou wel een boek kunnen schrijven over het door u aangekaarte probleem, echt!

Wens u tenminste veel sterkte toe, en succes met uw voornemen, echter, pas op dat uzelf er niet aan onderdoor gaat....tenslotte liggen de 2 kijvende volwassen mensen, s'nacht weer lekker langs elkaar, alsof er nooit iets gebeurd was......vergeet dat niet.....

Groeten, Henri

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Henri,

En gij zijt een goed mens. Dit " Menneke"  is overigens een vrouwtje en kan - evenals jij dat kunt - over dit onderwerp boeken schrijven.

Bedankt voor je goede advies om hierbij ook op mezelf te letten. Dat zeggen mijn buren ook - die hun handen niet willen branden (eentje heeft dat ooit eens gedaan m.b.t.eigen ouders;zijn naam werd bekend, vandaar). Maar ik blijf alert hoor op die leipe gast van hier beneden.

Verder heb ik nog op de site van "o kidding"  gekeken; niets nieuws onder de zon. Ook weer verwijzing naar AMK. Overigens en dat vind ik heel merkwaardig (de politie adviseerde mij dat ook al) - zegt "no kidding" dat ik dit aan mijn eigen huisarts kan melden. Dat had ik ook al gedaan, maar hij gaf als antwoord dat ze daar onderling niet over spraken omdat alle artsen t.a.v. hun patienten hun beroepsgeheim hebben. Nou dan weet ik het ook niet meer.

Henri jij ook veel sterkte met alles; wij weten nu van elkaar wat " het"  is. Ik ga er vanavond wel een forum van maken met een verwijizing naar deze discussie.

Groetjes, Corry

ve
door verwijderd - Jun 9, 2009 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

De huisarts weet heus wel dat niet anoniem melding kan maken, sterker nog hij weet heel goed, dat hij zelf melding kan maken.

Maar helaas huisartsen doen dat ook niet graag want, ook zij worden bedreigt.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2009 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Menneke.

Ik weet precies wat je bedoel, je heb inderdaad niets aan het AMK of BJZ, je kan niet anoniem melding maken, sterken nog zelfs als je je naam geeft, gebeurt er niets.

Er word geen dossier aan gemaakt.

De einige die melding kan maken is de huisarts/leerkracht, en die kan het zelfs weer intrekken, als hij bedreigt wordt.

Wij maken het zelf mee, de vader meld al 7 jaar bij AMK en BJZ , kinderen worden al 7 jaar geestelijk en lichamelijkmishandeld, en verwaarloost.

Nu na 7 jaar word er wat gedaan, omdat de huisarts melding heeft gemaakt van vermeent sekueelmisbruik.

Kind ( meisje ) is met spoed uithuisgeplaatst. Er was al 2 jaar eerder een melding gedaan ( vader ), maar toen deden ze ook niets.

Het kind is nu 9 jaar, dus toen ze 7 jaar was, was het de 1e melding, het vermoeden bestaat dat het al 6 jaar bezig is. Misbruik kan dus zomaar jaren en jaren door gaan totdat een huisarts/leerkracht melding maakt

En hoe gek wil je het hebben want, een ander kind daarin huis ( meisje) laten ze gewoon daar zitten.

Het AMK en BJZ laten kinderen getraumaticeert en mishandeld worden.

Wat er nog meer mis is bij het AMK en BJZ laat ik mij niet over uit, maar reken maar dat het van geen kanten klopt.

En waarom ???? ja waarom, dankzij de regeltjes van Andre Rouvoet

ve
door verwijderd - Jun 9, 2009 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@vkonijn,

Om hmet het laatste van jou te beginnen: het ligt niet alleen aan de " regeltjes van Rouvoet". Wat dacht je van voormalig staatssecretaris Ross (CDA). Die hele bureaucratische handel moet - zoals ook weer uit jouw verhaal te herleiden valt - eens op de schop.

Nederland schijnt zo`n beetje het enige land in de westerse wereld te zijn waar eerst dusdanig ernstige toestanden moeten gebeuren dat de politie er aan te pas moet komen o.i.d. en dan is het vervolgens al te laat. Een dan hebben we nu weer het jaarlijks terugkerend fenoneem van gescheiden ouders, die hun kinderen en zichzelf (en mogelijk de ex-partner) om het leven brengen; zgn. " om samen te sterven". Dit soort zaken moet m.i. niet meer bekend worden gemaakt in de media, want je ziet ieder jaar een poosje hetzelfde patroon.

Het enige dat we kunnen doen is melden bij de huisarts van het betrokken gezin (is dus geen garantie gezien bedreiging) en als het echt uit de klauw loopt de politie bellen. En dat ze het andere kind laten zitten: te gek voor woorden. Maar ik zou verder echt niet weten bij welke instantie je verder nog terechtkunt met dit soort dingen: Slachtofferhulp misschien?

Ons land kan en moet een voorbeeld nemen (in dit geval!) aan de USA. Als je ziet in de Dr.Phil Show hoe daar wordt opgetreden als er sprake kan zijn van kindermishandeling/misbruik. Maar ook dat heeft weer zijn keerzijden. En verder weet ik het - eerlijk gezegd - ook niet meer.

Met vriendelijke groet,

Corry

ve
door verwijderd - Jun 10, 2009 om 08:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Corry. Je heb gelijk het is niet alleen Andre Rouvoet, het is het CDA maar,dat durfde ik eigenlijk niet te zeggen.

Het komt doordat christelijke, en dat is vooral te merken in de Regio waar ik mee te maken heb ( nee geen Staphorst ).

En liegen dat ze kunnen daar bij het AMK en BJZ , zeggen dat je onderzoek doet, maar het ook daadwerkelijk doen, nou daar zit een groot verschil in, het is absurt dat kinderen 7 jaar moeten wachten.

Die wachtlijsten begrijp ik dan ook wel, want als het 7 jaar moet duren, voordat er aktie word ondernomen, ja dan begrijp ik die wachtlijsten wel, een ander kind komt nooit aan de beurt op deze manier.

Kinderen worden op deze manier onnodig langer mishandelt, en zeer ernstig getraumaticeert, wat denk je dat dit de zorg extra kost, want die kinderen moeten na jaren daarna speciale zorg krijgen.

Die kinderen moeten naar psycologen en pleeggezinnen, die natuurlijk ook wer betaalt moeten worden, en als het ff kan maar gelijk voor 1 a 1,5 jaar in een pleeggezin, want dat tikt lekker aan.

En weet je wat me daarbij ook zo op valt ?? dat het zeer veel christelijke pleeggezinnen zijn.

Kinderen zijn het slachtoffer in dit systeem, het enige wat de regering doet, is nog meer geld erin pompen, om de wachtlijsten weg te werken.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2009 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo vkonijn,

"En weet je wat me daarbij ook zo op valt ?? dat het zeer veel christelijke pleeggezinnen zijn.

Kinderen zijn het slachtoffer in dit systeem, het enige wat de regering doet, is nog meer geld erin pompen, om de wachtlijsten weg te werken." Einde citaat van jou.

Allereerst: waarom zou het CDA hier niet genoemd mogen worden?

Ten tweede: er zijn meer bibliebelts verspreid over het hele land vanaf de kop van Overijssel tot in Zeeland toe. Deze gemeenschap is dus heel besloten: en je krijgt er niet zo gauw een vinger achter, vooral bij de orthodoxen niet als je begrijpt wat ik bedoel. Deze is nog de laatste zuil in Nederland met eigen scholen e.d. om niet " in de verleiding te komen met de grote boze buitenwereld". Desalniettenemin maakte het Reformatorisch Dagblad een hele tijd terug er wel een item over dat kinderen uit hun gezinnen meet bij pleegouders terechtkomen. Ze weten het dus wel, maar de bedreiging van de buitenwereld is te groot, dus houd je de deur op slot. Het AMK en BJZ zitten dus ook klem en bestaan wellicht regionaal of plaatselijk ook uit dezelfde " soortgenoten" schiet mij in eens te binnen. Hret ergste kan nog het volgende zijn. Ik ken iemand die van de Gereformeerde Gemeente is. Hij haalt naar mij toe het persoonlijke en zakelijke door elkaar door mij op mijn verleden te wijzen " om zijn woorden kracht bij te zetten". Ik heb hem dus moeten vertellen dat je dit bij een getraumatiseerd iemand door mishandeling nooit mag doen. Het antwoord dat ik kreeg was onthutsend en alleszeggend:" Ik weet niet wat mishandeling is en ik kan me er geen voorstelling van maken". Ik weet niet wat ik hierbij moet denken. Wel weet ik uit eigen ervaring dat je dus helemaal gehersenspoeld kunt worden vanuit gereformeerde kant: ik heb dit in mijn puberteit ondervonden.

Ik hoop voor jou dat deze bijdrage voor jou de zaak wat inzichtelijker maakt waarom het in jouw gebied wellicht zo moeilijk is en zo moeizaam gaat. En anders " zie"  ik je wel weer; ik ga nu naar buiten met dit klamme lappenweer!

Groetjes, Corry

ve
door verwijderd - Jun 10, 2009 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Corry.

Je heb gelijk het mag best gezegd worden, ik mag best het CDA noemen.

En ja het is waar je krijgt geen vinger achter al die christelijke instantie enz enz.

Het is om doodziek van te worden, het geloof word je ook bijna in je strot geduwd.

Ik las van de week dat hulpverleners van het AMK en BJZ bedreigt worden, en beschermd moet worden, heb je het ooit zo zout gegeten.

Het AMK en BJZ beschermen i.p.v. de kinderen

ve
door verwijderd - Jun 10, 2009 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo vkonijn,

Eigenlijk kan ik nu geen touw meer vastknopen aan jouw verhalen. Eerst zeg je dat het AMK en BJZ niets doen (pas na 7 jaar) en nu zeg je dat ze worden bedreigd. Helaas voor jou maar ik kan hier verder inhoudelijk niets meer mee. Veel sterkte met alles; beide organisaties zullen hun weg wel kunnen vinden naar de politie als dit werkelijk zo is.

Corry

ve
door verwijderd - Jun 11, 2009 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Corry.

Wat ik bedoelde te zeggen, is dat het AMK en BJZ niets doen, omdat ze alleen maar een melding van dokter/leerkracht aannemen en onderzoeken.

Dat is wat er fout zit bij het AMK en BJZ, daarom worden kinderen onnodig jaren mishandeld en misbruikt.

Iedereen moet aangifte kunnen doen, jij ik de buurman/vrouw familielid.

Dat AMK en BJZ bedreigt worden komt door dat gedane meldingen niet behandeld worden, ik zou ook het liefst eentje morris willen leren, en dan heb ik het nog netjes gezegt.

Als er naar jaren, dan uiteindelijk een aangifte komt van een dokter/leerkracht, zijn kinderen zo beschadigd dat ze uithuisgeplaatst worden.

Vader of moeder die niets met de jaren mishandeling of misbruik te maken hebben, worden op een zijspoor gezet, vaak is een van de ouder zelf de aangever in al die jaren geweest.

AMK en BJZ komen in die jaren wel thuis bij het gezin ( door berichten van buur,familielid ) maar doen niets.

Ze geven hulp aan de ouder (s ), maar de ouder ( s ) kunnen zonder meer ze weer weg sturen.

Pas als een kind in een ziekenhuis komt, of erger dood dus, horen we in het nieuws, dat het gezin al jaren bekent stond bij de instantie.

Als een kind het overleeft gaan ze naar een pleeggezin wat dus opvallend veel cristelijke enz enz gezinnen zijn !!!! ze zijn in iedergeval, allemaal gelovig en horen bij een kerkgenootschap.

Als een kind eenmaal daarin zit, probeer een kind er dan nog maar eens uit te krijgen ( ze willen het al bedorven zieltje redden ).

Z'n kind verblijft dan tot de 18e jaar in pleeggezin, want het ene smoesje na het andere smoesje komt, het gaat nu net goed met het kind, dus zou het niet goed zijn voor het kind, om naar de vader of moeder te gaan, of kind weet nu niet beter dan dat dit de ouder zijn enz enz.

AMK en BJZ doen dus niets ondanks dat ze weten van mishandeling/verwaarlozing en misbruik, totdat een dokter/leerkracht melding maakt, of het kind dood is.

Kijk maar naar Savanna en het meisje van Nulde, zowel AMK als BJZ waren op de hoogte van problemen in het gezin.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2009 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals jij het nu voor mij duidelijk beschrijft begrijp ik de situatie. Dat christelijke gezinnen zich melden in een christelijke streek lijkt mij dus logisch en het desbetreffende kind zit dus volgens jou nu " goed". En de ene christen is de andere niet.

Je weet natuurlijk niet wat er bij AMK en BJZ achter de schermen gebeurt. Als ik wel eens mensen zie op de tv (ja die heb ik ;), dan zie ik mensen die het beste met de kinderen voor hebben. Maar wellicht lopen ze op de biblebelt tegen dezelfde muren aan als het AMK, BJZ en jij nu doen en daar kan ik echt verder niets aan doen. Het enige dat jij kunt doen is bellen naar de Tweede Kamer of een mail sturen naar niet christelijke partijen met deze gang van zaken. Kies vooral een partij uit die zich intensief met deze materie bezighoudt. Ikzelf ben lid van de PvdA en SP. Jet Bussemaker heeft dit volgens mij in haar portefeuille (PvdA). alle gegevens van Kamerleden kun je vinden door even te googlen op " Tweede Kamer". Ik begrijp dat je je machteloos voelt; ik ken dat gevoel maar al te goed. Maar je ziet hoe het gaat met die school in Emst: ook gesloten als een pot. En wellicht kun je het best D66 ook aanschrijven m.b.t. deze christelijke kwestie en de SP. Beide partijen hebben ooit eens gewild dat de scheiding tussen openbaar en christelijk onderwijs wordt opgeheven.

Heel veel sterkte met alles! Groetjes Corry

ve
door verwijderd - Jun 11, 2009 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is dit topic nu verworden tot en politiek getinte discussie??! Zo ja: Redactie mag voor wat mij betreft, direct dit topic onmiddelijk een halt toeroepen wat mij betreft! Dit is en blijft een vraag en antwoord rubriek, geen politiek discussie hoek(je) m.i, verziek deze site niet a.u.b

Gr. Henri

ve
door verwijderd - Jun 11, 2009 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Henri,

Het is niet mijn bewuste intentie geweest om er hier een politieke discussie van te maken. Ik heb het als mijn plicht gevoeld als t.s. deze mevrouw de weg te wijzen. Mocht ik het op de verkeerde wijze hebben gedaan, dan mijn excuses daarvoor.

Overigens: ik weet dat jij ook in dit topic bent geinteresseerd. Maar een bijdrage van jouw kant heb ik - helaas - moeten missen: jammer.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2009 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Henri,

Even een correctie: je hebt zojuist een bijdrage geschreven waar ik nu op geantwoord heb. Ik hoop dat dit antwoord verder voor jou genoeg zal zijn ;).

ve
door verwijderd - Jun 11, 2009 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Gelezen:

Ook wanneer het AMK naar aanleiding van uw melding onderzoek gaat doen naar de situatie van een kind, kunt u anoniem blijven. Anoniem betekent dat het AMK uw naam wel kent, maar niet bekend maakt bij de ouders. Ook in het dossier is geen informatie te vinden over de melder. Het AMK wil wel uw naam weten om u op de hoogte te kunnen houden van het verdere verloop van het onderzoek. Het AMK zal uw naam beslist niet aan de betreffende ouders doorgeven. Wel heeft het AMK de naam van het kind en het gezin nodig.

unquote.

Meer onzin in 1 alinea, heb ik zelden gelezen. Je moet er zonder meer vanuit gaan dat zo'n onprofessionele organisatie als het AMK, de persoonsgegevens van de aanmelder NIET anoniem houdt en wel bekend zal maken aan andere hulpverleners die er geen enkel belang bij hebben om de persoonlijke gegevens niet te misbruiken. En waarom zou je als melder op de hoogte moeten worden gehouden van de voortgang van het onderzoek. Dat is een kulreden waar niemand op zit te wachten. Het enige wat telt is immers dat de mishandelingen ophouden. Kortom ik zou me wel drie keer bedenken om het AMK in te schakelen. Tegenwoordig word je bij wijze van spreke voor 1 euro in een land met deze rechters nog de keel doorgesneden en krijgt de dader een werkuren straf van 80 uur schoffelen! Dan maar het zoveelste beschadigde kind, het zij zo.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2009 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt Corry, ik ga zeker op zoek naar die kamerleden

ve
door verwijderd - Jun 11, 2009 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

En tenslotte;
Hoeft men ook niet tegen pleegouders op te kijken van: "Oh,wat zijn die goed!
Immers, men krijgt voor zo'n pleegkind een ruime vergoeding.
in mijn geval in een bepaalde periode in mijn leven een uitkering van zo'n 890 gulden en een plaagoudervergoeding van iets meer dan 725 gulden. (een vergoeding die niet van een bijstandsuitkering wordt afgetrokken)
Let wel! Voor één kind!
4 kinderen levert dus een ruim maandinkomen op en dan die veertien kinderen in Noord-Holland?
Puur "christelijk"en een voorbeeld van "naastenliefde".(In de pers meermalen als voorbeeld gesteld)
Maar de kleding ging van de oudste naar de jongeren.
En die kinderen moesten werken op hun boerderij (uiteraard zonder enige vergoeding).
De Raad vd Kinderbescherming heeft als beschermingsmaatregel die kinderen daar weg moeten halen.

Tenslotte; Mijn ervaring met die RvdK is zeer positief geweest maar was het de (vrouwelijke)rechter die het huis en het kind aan de "moeder"toewees, ondanks het advies van die RvdK om het kind (ik was zijn stiefvader) aan mij toe te wijzen.
Ach ja, de moeder met de noorderzon vertrokken, het huis achterlatend met twee jaar huurschuld.
Nooit ook maar 1 cent betaald voor haar zoon die dus inmiddels mijn naam draagt.

't Is nu zo'n 23 jaar geleden maar het moest mij hier toch even van het hart.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jun 11, 2009 om 23:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@read,

Ik heb die site ook eens gelezen: het is werkelijk om van je stoel te vallen van het lachen qua naiviteit of eigenlijk natuurlijk om te huilen.

Een van de twee klubs (ik weet zo niet welke) wil de melder/meldster betrekken bij het (her)opvoeden en helpen van de ouders om ze weer in het goede spoor te krijgen.

 Hoe ze dit in hun klamme hersens halen weet ik niet, maar wel weet ik dat in de regel ouders die hun kinderen mishandelen en als dit gemeld wordt door - in mijn geval - b.v.buren, dat ze dit je niet in dank afnemen.

Ik kwam ze laatst tegen op straat. Ze zagen mij en hij zei wat tegen haar en ze begon keihard te lachen en ik hoorde haar echt antwoorden:" Nou doe maar niet anders staan "ze" (politie natuurlijk) vanavond weer op de stoep". Het gaf een rotgevoel maar tegelijkertijd blijk ik toch als een soort " waakhond"  (in hun ogen dan) te functioneren. En uit eigen ervaring weet ik: als een - in mijn geval - stiefouder kwaad will dan vinden ze altijd wel een gaatje zodat niemand het ziet. En mocht het kind zijn/haar mond opendoen nou dan weet hij/zjij je ook wel te vinden..........en zo is de vreselijke cirkel voor een kind weer rond.........

ve
door verwijderd - Jun 11, 2009 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@grootvader De Rooie Haan uit de " goede oude tijd" die niet zo goed was volgens mijn schoonvader).

Dat verhaal wat je schrijft over die boerderij komt mij al te bekend voor. Ik ben geboren in 1952 en dat kleren doorgeven van de oudste naar de jongeren ging toen zo (in ieder geval in arme gezinnen maar daar was hier dus geen sprake van). Ook ik logeerde vanaf mijn 9e op een boerderij waar je gewoon als meisje werk voor volwassenen moest doen. Naderhand denk je natuurlijk: dit is pure uitbuiting geweest en dat geldt voor die kinderen die u aanhaalt natuurlijk ook. Ja bij mij ook christelijk: 2 keer op zondag naar de kerk. Schoenen twee keer een paar uur gedragen: op maandag moesten alle schoenen worden gepoetst. Ja mensen lach niet; dat was toen gewoon zo.

Het tweede punt dat onze rooie grootvader aanhaalt vind ik wel heel schrijnend en tegelijkertijd heel ontroerend. U weet waarschijnlijk niet wat er van het meiske dat door de vrouwelijke rechter aan de " moeder" (ik zet het expres tussen haakjes) is geworden, maar mij lijkt het niet best.

En uw zooon aangenomen door de Vrije Vogel draagt al 23 jaar uw naam en dat vind ik klasse! Ik hoop wel voor u dat hij ook zo rood is als een kroot ;).

Corry

ve
door verwijderd - Oct 12, 2009 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gisteravond was het weer zo ver. Beneden was het kind (dat nu 5 jaar is) zo vreselijk aan het krijsen: zo erg had ik het echt nog niet gehoord! Toen hoorde ik hem dus ook weer schreeuwen. Ik heb toen mijn stoefzuiger gepakt en zes keer op de grond gestampt. Meteen werd het beneden doodstil, maar even later werd er heel haard bij mij op mijn voordeur gebonsd. Ik ben niet naar de deur gegaan, maar ik heb mijn buurman gebeld en gevraagd of hij wilde kijken of die gozer er nog stond. Niet dus.

Ik kom net thuis van boodschappen doen en ja hoor daar gaan we weer. Door mijn gestamp was het kind van de buurman naast hem wakker geworden. De eerste buurman heeft vervolgens tegen de tweede gezegd dat ik bij hem voor de deur heb gestaan. Raar en dus niet waar: nadat ik mijn naaste buurman had gebeld ben ik naar deze toegegaan en ik zag dat beneden mij alles donker was. Maar helaas - door de kerels - wordt ik niet meer geloofd. Je krijgt te horen van: dat doen ze allemaal op die leeftijd; ze halen het bloed onder je nagels vandaan et. etc.. Ik had het over geestelijke mishandeling en daarop werd weer geantwoord dat het consultatiebureau dit wel in de gaten hield en als blijkt dat kinderen op school achter lopen op de rest dit steeds meer in de gaten wordt gehouden. Maar voor mij geldt alleen al het feit dat de benedenbuurman naar andere buren toe de waarheid dus verdraaid. Ik heb helemaal niet voor zijn deur gestaan: hij heeft voor mijn deur gestaan. En nu wordt er dus gezegd dat ik "de pik op hem heb"waarop ik op mijn beurt zeg"dat deze man gewoon niet spoort". Ik wilde dit even aan iedereen kwijt.  Niemand wil er dus mee te maken hebben en ik ben de gek. Nou dat laatste denk ik dus niet.....

ve
door verwijderd - Oct 13, 2009 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Menneke(ik weet dat je een ander geslacht hebt) denk dat je jezelf een beetje 'over de zeik'' aan het jagenbent, en dat je eens wat meer aan je eigen gezondheid en daarmee je sores moet gaan denken. Je bereikt niets met je gaan ergeren aan je (naaste) buren, integendeel zelfs: Mijn persoonlijk advies zou zijn: Mesn erger je nu eens niet zo, leef eens wat gemakkelijker, overal, in elk gezin vallen er wel eens woorden, ook keiharde, maarrrr, als het tie gekeerd is hebben deze mmensen elkander hartstikke weer lief, en jij,,jij zit met een complex van heb ik me jouw daar! Laatste raad: Maak je eens niet zo druk, of ga desnoods verhuizen in een afgesloten ruimte, waarin je niets, maar dan ook helemaal niets kunt horen of waar nemen, het wordt dan echt stil om je heen, geloof me. Ga gewoon door met ademhalen, kinderen zijn kinderen, en nee, niet zoals 'vroeger' vergeet dat nu eens!

Mvgr. Vader, Opa, opvoeder, bemiddelaar (belangrijktse!!!!)

Henri

ve
door verwijderd - Oct 13, 2009 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

kenwel2

In uw eerste posting kon ik wel wat vinden,in de laatste niet.Politie is geen optie geef ik u gelijk in. Daarintegen de kinderbescherming mogelijk wel.  T

ve
door verwijderd - Oct 14, 2009 om 00:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Toolboy,

Ik weet ook niet wat Kenwel2 mankeert maar ik ga toch echt niet in een bunker zitten.

Het is wat Labswans zegt: niet meer en niet minder. En dit keer was het gillen van het kind zo erg: zo erg had ik het nog nooit gehoord.

En: ik begrijp uit Kenwels reactie dat dit dus tegenwoordig "normaal" is. Nou niet dus. dacht ik zo. Dit kind is nu 5 jaar; heeft al een scheiding achter de rug (er is wel een omgangsregeling met de vader) en zit dus nu met die stiefvader opgescheept, die niet spoort. De twee mannen die ik aanhaalde, kunnen er wat schreeuwen betreft ook wat van. En als Kenwel wat meer wil weten over wat voor schade geschreeuw van een ouder tegen een kind of een kind tussen ruziende ouders kan aanrichten: kijk dan eens op de nieuwe website van Rouvoet. Daar kan hij heel wat links vinden over huiselijk geweld, waar deze twee zaken ook worden aangehaald. Waarvan akte!

Het kind is nu 5 en groeit op in een omgeving waar - naast het feit dat er wel liefde wordt gegeven er het kind de prachtigste spullen heeft - regelmatig ook geschreeuwd en geruzied wordt. En ten slotte Kenwel: kijk eens naar dr.Phil wat ruzieende ouders een kind kunnen aandoen en beschadigen. Het kind immer kopieert het gedrag van de ouders/opvoeders en zal op een gegeven moment hiermee in de maatschappij - wellicht - een probleem gaan vormen.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2009 om 08:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Menneke: Kijk niet te veel naar van die opgefokte Amerikaanse programma's, zeker zo'n Dr. Phil (Noem je wat op zeg!, is zelf ook zo'n lekker figuur!)

Tegenwoordig spelen kinderen van 5 al de baas, dat wordt hier sterk vergeten. Als je zo goed denkt te doen, stap naar de kinderbescherming, dan maak je hoogstwaarschijnlijk nog veel meer vrienden in je omgeving.

Ieder huisje heeft zijn kruisje, als laatste tip: Bemoei u niet te veel met privé zaken van derden, is niet goed voor je gezondheid. Opvoeden doet eenieder op zijn/haar manier. Als je denkt dat je iets te melden hebt aan een of andere instantie: Doe het zeker anaoniem, anders heb je je hele verdere leven een vreselijk probleem, zelfs met het genoemde kind hier, vergeet dat ff niet!

Henri

ve
door verwijderd - Oct 14, 2009 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Henri,

Het volgende wil ik je even mededelen. Toen ze hier pas woonden, ben ik hem een keer tegengekomen in het trappenhuis. Hij vroeg mij toen of ik wel eens hoorde of ze ruzie maakten en ik antwoordde met ja. Tevens heb ik hem gezegd dat ik vind dat je alleen ruzie kunt maken als het kind er niet bij is en dat ik ruziemaken NIET gewoon vind. Daar dacht hij dus duidelijk anders over:"Ik vind ruziemaken heel gewoon!". En nu jij weer; met jou ben ik wel klaar. En aangifte: nee natuurlijk niet. Maar blijkbaar heb jij het in je hoofd zitten dat ik hier alles wil verknallen met dat gezin. En dat nu Henri: is het laatste dat ik wil. Het kind heeft n.l. al een leventje achter zich en de problematiek is echt niet dusdanig dat ze uit huis geplaatst moet worden. Maar als je zelf zo`n achtergrond hebt, dan gaat het iedere keer weer door merg en been. En dit is dus het laatste wat ik heb gezegd. Ik heb ook een tip: google eens op geestelijke kindermishandeling. Dan zie je dat de blauwe plekken niet van buiten zitten maar van binnen.

ve
door verwijderd - Oct 15, 2009 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Menneke,hopelijk laatste opmerking betreffende dit topic,

Opvallend aan het hele verhaal is juist dat JIJ degene ALLEEN bent in de gehele omgeving, die blijkbaar last heeft van wat geruzie! Ik woon langs een Turks gezin, een Indonesich gezin, en je moet die ooit eens tekeer horen gaan! Omdat je door de muren heen niet letterlijk elk (buitenlands) woord kunt verstaan, komt dat keihard over, net ofdat ze elkaar daar de harses in gaan slaan: Niets is echter daar van waar! Heb eens mij netjes laten informeren door deze buitenlandse buren: Ze leven nu eenmaal zo, die kunnen niet rustig wat doen als er stevig wordt gediscussieerd, Pokkie Pokkie?

Wat jij er verder mee aan wil, ga je gang: bedenk wel eerst eens goed wat je nu precies aan het doen bent, of in het werk stelt,of wilt gaan doen. Nogmaals: Je bet blijkbaar geheel alleen de enige klager/ster...typisch..

Lees ook maar eens wat read schreeef, da's een goeie filosofie.

Mvgr. Henri