lo
door lonhendriks Oct 25, 2012 om 18:57
Voeding & gezondheid

Slechte kwaliteit Shabbies

Ik heb de dure Shabbies gekocht die na 2 nmaanden al loslieten bij de zool.Volgens de schoenmaker kwam dat door de combinatie van een flexibele zool en stug leer.Hij vond het een domme combinatie.Bovendien zijn deze 2 aan elkaar gevoegd met vilt.Toen ik voor de tweede x in een maand hetzelfde zag gebeuren heb ik een mail gestuurd naar het bedrijf van Fred de la Bretonaire om het probleem aan te geven.Volgens hun moest ik niet met mijn laarzen in de regen lopen (ze waren 400,-!) en dat ik het euvel zelf,als klant kon verhelpen door er ( met garantie van de winkel) een leren tussenzool tussen te laten plaatsen.Ik heb gesuggereerd dat ze dat misschien zelf in het vervaardigingsproces van de laarzen zouden moeten doen.Vervolgens is mijn klacht door de het bedrijf volledig weggewimpeld.Fred is iniedergeval 1 klant kwijt plus de mensen uit mijn omgeving.Ik wil u waarschuwen dat prijs/kwaliteit verhouding absoluut niet hoog in het vaandel van het bedrijf van Fred de la Bretonaire staan.

13202 9 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Oct 25, 2012 om 19:48
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het zal wel volgens hun aan u liggen, maar zij moeten gewoon het tegendeel bewijzen dat het aan u ligt. Maar begin maar eens een zaak hier over. En al zou u dat winnen, zijn de kosten hoger daan de laarzen kosten.

dearagain
door dearagain - Oct 25, 2012 om 21:01
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*prima zaak dat je hier aangeeft hoe je bent en wordt behandeld door het bedrijf Fred de la Bretonaire

*hier kunnen andere consumenten hun voordeel mee doen

tenormin
door tenormin - Oct 25, 2012 om 22:52
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Als je de winkelnaam met een y zou schrijven kom je op armetierig, armoedig, haveloos enz. enz. Dus Shabbie zou bijna het tegendeel moeten zijn: chic. Maar het is natuurlijk, excuseer me het woord, bezopen dat men u achteraf vertelt dat "U beter een leren tussenzool had moeten laten plaatsen". Fijne schoenwinkel. Perfecte service. Shame on you, Fred de la Bretonaire. Zeg het voort!
Jammer dat ze u niet op de één of andere manier (al was het maar een gebaar) tegemoet willen komen.

dc
door dcz - Oct 25, 2012 om 23:06
439 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dearagain schreef op donderdag 25 okt 2012, 21:01]*prima zaak dat je hier aangeeft hoe je bent en wordt behandeld door het bedrijf Fred de la Bretonaire

*hier kunnen andere consumenten hun voordeel mee doen

Nou, dat zal wel meevallen aangezien een toko met de doorjou klakkeloos overgenomen naam niet bestaat....

Jammer...onze fraaie deskundige levert prutswerk...

Het is trouwens : Fred de la Bretoniere......

se
door servicefred - Oct 26, 2012 om 14:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Lon,

Wij waarderen het enorm dat u ons op de hoogte stelt van dit mankement, hiermee kunnen wij aan onze kwaliteit blijven werken.

Zoals mijn collega aangaf in de mail, vocht kan één van de redenen zijn waarom de zool heeft losgelaten, maar dit hoeft niet expliciet de reden te zijn. Ter uwer informatie; dit is een mankement geweest in de collectie van een jaar geleden, daarna is deze zool grondig onder de loep genomen en in de huidige collectie is deze klacht ook niet meer voorgekomen. Dit is inderdaad zeker niet iets wat wij wllen voor onze klanten en daarom hebben wij er zeker hard aan gewerkt om het product te verbeteren.

Zoals wij ook in onze eerdere e-mails naar u hebben aangegeven, adviseren wij u om met uw laarzen terug te gaan naar de winkel van aankoop, zij kunnen u helpen met uw klacht. Wanneer deze laarzen inderdaad nog maar 2 maanden oud zijn heeft u zeer zeker het recht op vergoeding, reparatie of een nieuw paar. De winkel is helaas de enige die u dit aan kan bieden, dat kunnen wij niet.

Hopelijk volgt u ons advies op en gaat u met uw laarzen naar de winkel terug, zodat zij samen met u tot een passende oplossing kunnen komen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd

Met vriendelijke groet,

Klantenservice

Fred de la Bretoniere/ Shabbies Amsterdam

Dit is een kopie van de mail die wij naar u hebben toegestuurd.

dearagain
door dearagain - Oct 26, 2012 om 22:28
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*op zich een KLASSE-reactie van het bedrijf Fred de la Bretoniere/ Shabbies Amsterdam

*op deze wijze weten ook andere consumenten, dat zij de klantenservice toch hoog in hun vaandel hebben staan (en zo hoort dat ook!)

lo
door lonhendriks - Oct 26, 2012 om 23:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat was het antwoord wat ik in eerste instantie had verwacht.Ik heb pech met mijn product en dat had ik al geaccepteerd,maar ben nu alsnog tevreden gesteld over de behandeling van mijn klacht.Dit antwoord van Fred's bedrijf is wel door een andere persoon gegeven dan de dame die mijn klacht in eerste instantie via de mail behandelde en deze dame heeft duidelijk meer verstand van het positief omgaan met klachten.Ook belangrijk!

fe
door festinger - Oct 27, 2012 om 02:30
410 Antwoorden / 18 Vragen

Wat en wie moet ik nu geloven hier. Iemand die denkt status te kopen en het valt tegen. Of iemand die deze status zomaar oplost alhier op kassa en iedereen is blij. En daarmee is het eigen probleem opgelost en kan die dame andere consumenten teleurstellen.Had je maar hier moeten klagen.En die dame wijst nog steeds klagers af.

Wat een onzin en wat schijnheiligheid van deskundigen

ka
door karin15 - Jul 31, 2013 om 13:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb een klacht over het afhandelen van een klacht door de firma van Fred de la Bretoniere.

Om te beginnen: opmerkelijk dat meneer De la B op zijn site geen mogelijkheid geeft om een mail te sturen/te reageren.

Spijt! Dat heb ik omdat ik een dure (uiteraard), zwarte FdelaB-tas heb gekocht. Jawel, er hing een kaartje aan met info.. het gaat om een natuurproduct enz. enz. Maar dat ik ABSOLUUT alléén maar van top tot teen echt donkere kleding MOET dragen wanneer ik deze tas gebruik, had ik óók graag op het kaartje vermeld gezien, meneer B!

Draag ik iets anders, dan zitten er binnen een uur duidelijk zichtbare strepen op mijn schouder, borst en heup (het is een cross-body-bag). Werkelijk geen gezicht.

Nee, de firma aan de Van Baerlestraat in Amsterdam, waar ik de tas kocht, kon mijn klacht niet verhelpen. Immers: de klant wordt door middel van het kaartje dat bij aankoop aan de tas bungelt (je hebt overigens een bril nodig om de tekst te kunnen lezen), gewaarschuwd dat het om een product gaat wat eventueel kan afgeven. En bovendien, zo wist de verkoopster, 'elke echt leren tas geeft altijd af, mevrouw'.

Uh? Ik draag al mijn hele leven leren tassen, maar heb dit nog nooit mee gemaakt!
Ook mijn andere argumenten maakten geen enkele indruk op de stoïcijnse verkoopster.
Tja................

Voor mij in elk geval nóóit meer een FdelaB!