Le
door Leticia Sep 11, 2017 om 11:55
Voeding & gezondheid

Smaak van vershouddozen

Ik heb weliswaar goedkopere verhouddozen in rubber of soort van aangekocht. Die zijn op alle vlakken fantastisch uitgezonderd om eten in de bewaren. Al heel snel smaakt mijn naar rubber, en dit iedere keer opnieuw... Tips om dit niet meer hebben? Of is er geen oplossing hier voor?

2405 9 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Sep 11, 2017 om 11:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tip: betere kwaliteit kopen of geen etenswaren in de goedkope vershouddozen doen.

getty
door getty - Sep 11, 2017 om 12:06
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik gebruik goedkope van de action en heb nergens last van.

tijger1
door tijger1 - Sep 11, 2017 om 12:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Rubber? Zal wel plastic zijn.

Om die u nu al hebt nog te kunnen gebruiken, zou u om te beginnen het eten eerst kunnen laten afkoelen en/of er een wandje van folie in kunnen maken voordat u het eten er in doet.

Persoonlijk heb ik daar nooit last van, niet bij de dure, maar ook niet bij de goedkope.

Cookies
door Cookies Sep 11, 2017 om 12:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb er ook nooit last van: gebruik geen vershouddozen.

Le
door Leticia Sep 14, 2017 om 10:57
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb op zich nog geen rubber of Silicone of plastic apart gegeten zodus van smaak is het voor mijn het hetzelfde..

tenormin
door tenormin - Sep 11, 2017 om 12:21
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dat soort "rubber", bedoelt u misschien siliconen vershouddozen? Zou me verbazen als ze naar rubber smaken. Heeft u misschien een merk of zo wat u kunt noemen?

Le
door Leticia Sep 14, 2017 om 10:55
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb op zich nog geen rubber of Silicone apart gegeten zodus van smaak ishet voor mijn het hetzelfde..
Merk weet ik niet, ik kocht ze net voor de zomer in de Ali

tenormin
door tenormin Sep 14, 2017 om 11:26
16816 Antwoorden / 108 Vragen

U schrijft zelf dat het naar rubber smaakt in uw OP @leticia. Ik ken alleen de geur van rubber. Misschien eens bij de Aldi vragen of men meer klachten over de vershouddozen heeft gehad?

panter22
door panter22 - Sep 11, 2017 om 14:00
6599 Antwoorden / Vragen

Wat voor bakjes gebruik je? Wat versta je onder heel snel?
Een restje van een warme maaltijd kun je niet dagen bewaren in de koelkast.
Als je in gaat vriezen gebruik je dan wel een geschikt bakje?
Informatie:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/koken-en-bewaren/hoelang-kan-ik-een-kliekje-bewaren.aspx

Le
door Leticia Sep 14, 2017 om 10:52
Antwoorden / 1 Vragen

Het zijn er van de aldi. Die een tijdje terug als actie in het foldertje stond.  Als ik er 's morgens rond 4uur mijn in doe, hebt je die smaak al als ik er 's middags of laten namiddag wil eten. Eender wat ik van eten in opberg, van boterhammen tot aardappelen tot zelfs rijstwaffels of pannenkoeken.  In steek deze in de vaatwasser, zodus veronderstel ik wel dat die goed gewassen zijn.

panter22
door panter22 Sep 14, 2017 om 12:53
6599 Antwoorden / Vragen

Ik heb zelf Aldi bakjes van een paar jaar terug en daar kun je zelf warm eten in stoppen zonder dat het smaak afgeeft. Mogelijk hebben ze nu een andere fabrikant.
Je zou de klacht op klachtencompast kunnen stellen. Aldi reageert vaak.
https://www.klachtenkompas.nl/

Le
door Leticia Sep 15, 2017 om 03:23
Antwoorden / 1 Vragen

Oke dank u wel voor de tip.

Ge
door Genee - Sep 11, 2017 om 15:35
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Zou de bakjes maar gebruiken om spijkers en schroeven in te bewaren.
Plastic is als verpakkingsmateriaal voor voedsel al ongezond.
Wanneer je in de supermarkt een voorverpakt stuk kaas met zo'n krimpfolie erom heen koopt ben je al verplicht om de buitenste laag kaas met een kaasschaaf te verwijderen en weg te gooien.
De smaak van die buitenste laag kaas is niet lekker, soms zelfs vies van smaak.
Lees eens
https://www.duurzaamnieuws.nl/voedselverpakkingen-blijven-onze-hormonen-verstoren/

jo
door jorisw Sep 16, 2017 om 08:23
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Nog beter is, als je van kaas houdt, die kaas in krimpfolie helemaal niet te kopen....

aurora1
door aurora1 - Sep 11, 2017 om 15:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

"In rubber"? Wat doet u dan in die dozen en hoe lang? Welk merk en waar gekocht? Wast- en spoelt u ze wel goed af?
Ik heb nooit dergelijke klachten. Niet bij goedkopere en niet bij duurdere dozen.

Le
door Leticia Sep 14, 2017 om 10:51
Antwoorden / 1 Vragen

Het zijn er van de aldi. Die een tijdje terug als actie in het foldertje stond.  Als ik er 's morgens rond 4uur mijn in doe, hebt je die smaak al als ik er 's middags of laten namiddag wil eten. Eender wat ik van eten in opberg, van boterhammen tot aardappelen tot zelfs rijstwaffels of pannenkoeken.  In steek deze in de vaatwasser, zodus veronderstel ik wel dat die goed gewassen zijn.

Ge
door Genee Sep 14, 2017 om 11:01
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@leticia
Mogen de vershouddozen wel in de vaatwasser?
En was die rubbersmaak er al bij het eerste gebruik?

Le
door Leticia Sep 15, 2017 om 03:22
Antwoorden / 1 Vragen

Op de verpakking stond er niet vermeld of die al dan niet vaatwas bestendig zijn. Ja maar als ik iets nieuws koop was ik alles eerst, als dit zodus niet de oorzaak van de vaatwasser kan ik niet weten

Cookies
door Cookies Sep 15, 2017 om 05:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als er NIET op staat dat ze in de vaatwasser kunnen, dan zijn ze daarvoor NIET geschikt.

aurora1
door aurora1 Sep 15, 2017 om 19:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Meestal staat op de bodem met symbolen wat je ermee kunt doen (behalve spullen instoppen), dus voor magnetron, vaatwasser, diepvries etc.

gerbera
door gerbera - Sep 11, 2017 om 15:46
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien de dozen eens een nachtje in de dreft zetten.

tijger1
door tijger1 Sep 11, 2017 om 15:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan smaakt alles straks naar Dreft.:-))

sira
door sira Sep 14, 2017 om 10:58
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Nog beter is een nacht weken in water met citroenzuur. Indien niet in huis, kun je ook een uitgeperste citroen gebruiken (is tevens een goede ontkalker).
Ik maak op deze manier de tajine schoon wanneer ik een vistajine heb gemaakt. Het haalt zelfs de vislucht uit aardewerk.

Le
door Leticia Sep 16, 2017 om 08:13
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u voor de tip, zal ik daadwerkelijk eens proberen!

jo
door jorisw - Sep 16, 2017 om 08:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik de goedkoopste doosjes van Ikea (die ovaalvormige met blauwe deksels en heb nergens last van. De makkelijkste oplossing is dus weggooien wat je hebt en even langs Ikea....