be
door ber87 Jun 25, 2012 om 23:54
Voeding & gezondheid

Sportschool abonnement.

Hallo mensen,

Hierbij even het volgende; Ongeveer 2 maanden geleden ging ik samen met een vriendin richting Healtclub Fitline (leidschendam) om te kijken wat voor een mogelijkheden hun hebben betreffende de abonnementsvormen.
Nadat ik in januari een knieoperatie heb gehad leek het mij verstandig om naast fysiotherapie extra training erbij te doen. Eenmaal aan de praat met een medewerker van Healtclub fitline werd mij duidelijk dat ze mij een jaarabonnement wilden aansmeren. Ik gaf nog aan dat het puur ging om informatie maar toch moest ik het e.e.a. invullen.
En natuurlijk zo naïef als ik dat op dat moment was heb ik een handtekening eronder gezet.

De volgende dag ging ik richting fysiotherapie en mijn therapeut vond het nog geen goed idee om er extra training bij te doen. Dit vanwege stekende pijn in mijn knie (overbelast).
Hierop heb ik gelijk de sportschool gebeld om het abonnement wat ik de dag ervoor had afgesloten per direct te beïndigen. De medewerkester die ik sprak zou het meteen voor elkaar maken. Dit is dus niet gebeurd. Naderhand is een vriendin van mijn vriendin ernstig ziek geworden dus ook zij had geen tijd en zin om te gaan sporten. Na vele telefoontjes en beloftes dat ik teruggebeld zou worden ben ik maar eens langsgegaan.
Wederom heb ik met de medewerker gesproken en wederom zou zij het voor elkaar maken. Tot op heden is dit nog steeds niet gebeurd.
Hoe stom kan je zijn om je rekeningnummer op te geven en te tekenen voor iets waar je weer een jaar aan vast zit.
Elke keer boek ik het betreffende bedrag terug want ik ga niet betalen voor iets waar ik vanwege medische gronden niet heen kan gaan.

Healtclub Fitline Leidschendam stelt mij keer op keer teleur. Dit nadat ik in het verleden een trouw lid was en ook een trouwe betaler. Maar nu ik toch onder mijn abonnement uit wil kan dit niet!!!

Mijn vragen aan jullie is ;

1.Heb ik een proeftijd om mijn abonnement te beïndigen?

2.Volgens de wet mogen jaarabonnementen toch niet meer?

3.Wat kan ik het beste doen? zelf zat ik te denken aan een eventuele dreigmail op juridisch gebied danwel via de pers?

Hopelijk kunnen jullie mij vertellen wat ik het beste kan doen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Een boze Voorburger

8472 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 26, 2012 om 00:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

1 Nee
2 Welke wet? Jaarabonnementen zijn gewoon toegestaan.
3 Betalen

Moet dit nu werkelijk serieus genomen worden?

Je geeft aan dat het alleen om informatie gaat en tekent dan vervolgens iets?

Ik gaf nog aan dat het puur ging om informatie maar toch moest ik het e.e.a. invullen.
En natuurlijk zo naïef als ik dat op dat moment was heb ik een handtekening eronder gezet.

Ja, daar hebben ze je dan mooi in laten stinken, of toch niet?

Hierop heb ik gelijk de sportschool gebeld om het abonnement wat ik de dag ervoor had afgesloten per direct te beïndigen.

Kijk nou!. Je had dus toch gewoon een abonnement afgesloten en niet zo maar iets getekend.

Naderhand is een vriendin van mijn vriendin ernstig ziek geworden dus ook zij had geen tijd en zin om te gaan sporten.

Kijk, daar hebben we tenminste iets aan. Geen zin om te gaan sporten is de meest plausibele reden om onder een contract met een sportschool uit te komen.

Als je er om medische gronden niet heen kon gaan, kon je dat ook al niet voordat je het contract afsloot. Blijf vooral die bedragen terugboeken. Het incassoburo zit zich nu al suf te lachen. Gooi vooral die dreigmail eruit en zoek de pers op.

Je hebt een ijzersterk verhaal. Helaas niet in je voordeel.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2012 om 07:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

En natuurlijk zo naïef als ik dat op dat moment was heb ik een handtekening eronder gezet.
En hier ging het fout. U realiseerde zich de volgende dag dat u een overeenkomst getekend heeft. Jammer genoeg geldt voor het sluiten van deze overeenkomst geen bedenktijd. Dat geldt alleen voor het sluiten van een overeenkomst op afstand als de dienst niet meteen ingaat.

U heeft dus een betalingsverplichting. Als u volhardt in terugboeken v.d. bedragen kan bedrijf een incassobureau inschakelen waardoor de kosten nog meer oplopen.

Zeg tijdig aantoonbaar op per einddatum overeenkomst en vraag om een schriftelijke bevestiging daarvan.

U zou kunnen overwegen om op de sportclub toestellen te gebruiken waarbij de knie niet belast wordt. Dan maakt u toch gebruik v.e. abonnement wat u moet betalen.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2012 om 08:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je handtekening zetten én je rekeningnummer geven en dan nog beweren dat je dacht dat het slechts om informatie ging, dat gaat er bij mij niet in. Ook zegt u dat u al eerder lid bent geweest, dan zou u toch moeten weten hoe het zit met contract tekenen?

De wet van Dam gaat niet over jaarcontracten, maar over stilzwijgende verlenging van contracten. Dat mag na 1 dec 2012 niet meer. De jaarcontracten blijven gewoon bestaan.

Het enige wat nog enige hoop geeft om ervan af te komen, is dat die medewerster heeft gezegd dat het voor elkaar komt. Dus schrijf een aangetekende brief met, dat u de toezegging is gedaan dat u het contract kon annuleren en dat u van die annulering een bevestiging van wilt.

Weet wel, juridisch heeft u geen poot om op te staan, als die mondeling toegezegde annulering van het contract wordt ontkend, dan moet u gewoon betalen.

Dreigmail en pers heeft geen zin, u heeft zelf bepaald niet slim gehandeld. Degene waarop u het meest boos moet zijn, is uzelf.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2012 om 08:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk even in de voorwaarden. Ik weet uit ervaring, dat bij sommige sportscholen zo'n contract ontbonden kan worden met medische redenen. Vraag aan uw arts of fysiotherapeut een brief en ga daarmee naar de sportschool.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2012 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ontbinden op medische gronden is Geen Recht en enkel mogelijk als dat in hun voorwaarden geregeld is, gezien het feit dat jouw klacht al bestond bij aanmelden verwacht ik dat het niet veel kans van slagen heeft.

Je zit er nu dus een jaar aan vast, enige opties die je wellicht zou kunnen proberen als sportschool accoord is zijn abo overdoen aan ander/op andere naam zetten of een opschorting vragen tot je er wel gebruik van kunt maken.
Ze werken samen met een fysiopraktijk zag ik dus wellicht is het ook mogelijk een special trainingsschema op te zetten dat je wel zonder probleem kunt doen.
Ga in overleg zou ik zeggen en niet met de belmuts maar met iemand die iets te zeggen heeft en vraag opzeggingen/wijzigen ed zwart op wit als bewijs.

Als sportschool niet wil meewerken of geen coulanceregeling aanbied heb je dus pech.
Zoals gezegd snel betalen dan want anders lopen de kosten door incassoburo straks nog hoger op.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2012 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel erg bedankt voor alle reacties. Ik ga zeker nog proberen om mijn fysiotherapeut een brief te laten opstellen. Misschien dat dat nog helpt..

groetjes,

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

sommige reacties hier zijn niet echt vriendelijk, ook al "klinkt" het verhaal niet echt seriuus, het GEBEURT WEL.
dit is bij mij namelijk ook gebeurd, ik ging erheen om INFORMATIE te halen, kreeg ik allemaal verhaaltjes en dergelijke, ik kon ALVAST een formuliertje invullen zodat ie op n later tijdstip alleen nog maar overhandigd hoefde te worden, HELAAS ben ik zo stom geweest om m ook alvast te onderteken, die dag kon ik dus ook een "gratis" proefles nemen, na de proefles ben ik gewoon naar huis gegaan, maar moest t formulier daar laten, daarna werd er opeens geld afgeboekt, maar had er niet echt de puf voor om er weer naartoe te gaan ( was , en ik weet het klinkt lui, te ver weg om er eventjes heen te gaan, ik zat namelijk ook gewoon met werk, en aangezien ik bij een beginnend bedrijfje werk maak ik per week nogal flink wat overuuren ) na nog n maand verder werd er weer geld afgeschreven, dus ik uiteindelijk toch maar erheen gegaan, bleek dat ze de contract al geactiveerd hadden, en dat ik net 2 dagen te laat was met opzeggen... -.- nu zit ik er 2 jaar aan vast en betaal ik elke maand 40 euro... n gouden sponsor ben ik dus.. ik kom er nooit maar moet wel betalen...
maarja helaas contract is contract...... ik vervloek sinds dien de hele sportschool gedoe..

ve
door verwijderd - Aug 25, 2012 om 00:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

secretman8o schreef op vrijdag 24 aug 2012, 21:32: maar had er niet echt de puf voor om er weer naartoe te gaan .

Joh!

Dat je om te beginnen al de puf had om naar die sportschool te gaan. Was je op dat moment zeker te uitgeput om nog te kijken waar je voor tekende.

Kom op man! Er bestaat altijd nog zo iets als eigen verantwoordelijkheid. Als jij zelf niet eens de moeite op kan brengen om te kijken wat je nu ondertekent, verwacht je dan nog dat mensen het met je eens zullen zijn en je gelijk geven dat je wordt belazerd door die "slechte" sportschool.

Je hebt nu eenmaal een abonnement. Kan je er gelijk gebruik van maken. Waarom ging je anders naar die sportschool? Om te kijken hoe vermoeiend het is en het dan maar niet te doen?

ve
door verwijderd - Aug 25, 2012 om 00:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste winterman,
zoals ik al zei "en ik weet het klinkt lui, te ver weg om er eventjes heen te gaan, ik zat namelijk ook gewoon met werk, en aangezien ik bij een beginnend bedrijfje werk maak ik per week nogal flink wat overuuren"

en nee, ik was niet te uitgeput om te kijken wat ik ondertekende,
a: die begeleider van die sportschool was erg opdringerig en hij zei dat ie ALVAST ingevuld kon worden ZODAT IE LATER afgegeven kon worden, ik was in die tijd net 18 geworden en dit was het eerste contract wat ik afsluite en wist niet echt wat ik met een contract moes doen en wat het inhield.
b: ik kwam daar omdat ik eigenlijk daarheen wou gaan om te gaan squashen, dat wist ik toevallig dat dat daar kon aangezien we er met school wel eens zijn geweest.
c: toen ik daar kwam was ik nog werkeloos ( ik had school namelijk net af ), maar ik kreeg al sneller als dat ik dacht werk aangeboden, wat daar ook nog eens bijkwam was dat ik ben verhuisd, en dus verder bij die sportschool vandaan woon, en net iets dichterbij mn werk.

EN JA IK WEET dat ik dit zelf veroorzaakt heb, ik wou alleen maar zeggen dat die begleiders van die sportscholen erg goed kunnen spelen met onze gedachten en ze het soms voor mekaar dat we ze onderteken zonder dat we dit ook echt daadwerkelijk willen.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2012 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

secretman8o schreef op zaterdag 25 aug 2012, 00:42:
EN JA IK WEET dat ik dit zelf veroorzaakt heb, ik wou alleen maar zeggen dat die begleiders van die sportscholen erg goed kunnen spelen met onze gedachten en ze het soms voor mekaar dat we ze onderteken zonder dat we dit ook echt daadwerkelijk willen.

Dat geld voor iedereen die jou iets wil verkopen.