Steunzolen niet goed
Ik heb in 2020 steunzolen laten aanmeten bij Hallux in Molenschot. Kosten hiervoor zijn 295 euro bij vooruitbetaling te voldoen. Na diverse klachten over het niet goed functioneren van de steunzolen en iedere keer kleine aanpassingen, hebben zij besloten een 2e paar te maken. Dit 2e paar geeft exact dezelfde klachten als het eerste paar. I.p.v. klachtenvermindering heb ik eerder toename van klachten.
Uiteindelijk besloten te stoppen met de steunzolen en gemaakte kosten terug te krijgen op basis van 'no cure no pay"
Na diverse contacten met het bedrijf willen zij niet het gehele bedrag á 295 euro terugbetalen, doch slechts 135 euro.
Dit lijkt mij niet terecht aangezien zij mij 295 euro bij vooruitbetaling hebben laten voldoen en zij geen werkend product (steunzolen) hebben geleverd.
M.a.w. ik stel dat ik recht heb op terugbetaling van het gehele bedrag van 295 euro.
Ik ben wel bang dat steunzolen vallen onder "op maat gemaakt". Volgens mij krijgt niemand dan het volledige bedrag terug. Ik zou toch de €135,00 aannemen, in ieder geval beter dan niets. Daarna maar weer op zoek naar een andere leverancier. Sterkte.
Moeilijke vraag.
Ik heb ook geen enkele voorstelling van deze instelling.
Bent u door een arts doorverwezen naar Hallux of bent u uit eigener beweging hier naar toe gegaan?
Ik heb geen goede indruk (geen hoge pet) en dat komt door het volgende:
- Chirurgie – Annatommie
- Orthopedisch schoenmaker – Schoenexperts
- Podotherapie – Hallux Voetexperts en partners Voetexperts
- Medisch pedicure
Aanvulling: Als ze met de voeten net zo omgaan als met de taalkundigheid........
Steunzolen vallen onder de Zorgverzekering, neem dus eens contact op met uw Zorgverzekeraar voor raad of advies.
Verder is het op maat maken van een hulpmiddel daar geldt niet voor dat u uw geld terugkrijgt. Dus die 135 euro is een meevaller.
Vallen onder de zorgverzekering indien er sprake is van een aanvullende verzekeriung waarin dat is opgenpmen.
Hier heb ik ook nog aan gedacht, maar zou je dan niet een verwijzing moeten hebben? We weten nog steeds niet of de TS hier uit zichzelf naar toe is gegaan.
Klopt maar voor het geval dat
Ik ben van mening dat hier een beroep kan worden gedaan op de consumentenbeschermingswetgeving waarin is geregeld dat een aangekocht product moet voldoen aan de daaraan gestelde verwachtingen. U kunt uw zorgverzekeraar hier mogelijk over benaderen indien u een aanvullend pakket heet waarin dit is meedverzekerd. Het lijkt mij dat dat bij u niet het geval is. Zie dan in ieder geval m.b.t. de consumentenwetgeving deze info: (Dit is mijn mening en als ook hieronder gesteld kunt u zich ook richten tot Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl of eventueel ook tot uw rechtbijstandsverzekeraar indien u een dergelijke verzekering heeft
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM
@ Heremietkreeft: zo werkt dat niet in de gezondheidszorg.
Anders dan bij de aanschaf of een reparatie van een auto, geldt in de zorg uitsluitend een inspanningsverplichting, niet een resultaatsverplichting.
Als dat laatste het geval zou zijn zouden een hoop artsen moeilijke gevallen niet meer in behandeling willen nemen, geen operaties meer verrichten waarvan het resultaat onzeker is en geen medicijnen meer voorschrijven, waarvan evenmin zeker is of die de klachten definitief zullen oplossen.
Een systeem van no-cure-no-pay zou leiden tot een situatie waarbij veel patiënten geen behandeling meer zouden krijgen (en zelfs zouden kunnen overlijden) omdat het resultaat van de therapie niet zou kunnen worden gegarandeerd.
Er geldt in de gezondheidszorg dus géén soort van "consumentenbescherming" waarnaar u verwijst. Er geldt géén garantie, er geldt geen "niet tevreden, geld terug" systeem.
Dat komt omdat een patiënt zich bij een zorgverlener meldt met een lichamelijke klacht en niet met bv een kapotte versnellingsbak.
Het fysieke probleem wordt behandeld met de op dat moment geldende standaarden, in dit geval dus een steunzoolpaar op maat.
Bij een kapotte versnellingsbak gaat dat anders: die wordt gerepareerd als de garagehouder er de zin van inziet en het resultaat kan garanderen, anders begint hij er niet aan en raadt hij u aan een andere auto te kopen.
Dat er geld wordt teruggegeven is dus heel ongebruikelijk. U kunt van uw (huis)arts, tandarts, apotheker of fysiotherapeut óók geen geld-teruggarantie krijgen op een behandeling als deze niet aanslaat.
Dat zou wat zijn: u eist geld terug van uw apotheek of omdat de paracetamol niet helpt bij uw hoofdpijn.
Of van de psycholoog omdat u geen verbetering van uw depressie heeft ervaren.
Iets anders is het als uw zorgverlener prutswerk heeft geleverd, een grove fout heeft gemaakt. In dat geval kunt u een klacht indienen bij de tuchtcommissie van de beroepsgroep. Maar ook dan gaat het om een strafrechtelijke procedure, niet om een garantie op resultaat en geen terugbetalingsprocedure.
Dat de vraagsteller van de maker van de steunzolen toch het aanbod van 135 euro krijgt, nadat hij/zij twee paar steunzolen heeft gemaakt is heel ongebruikelijk, het is coulance, een heel aardig gebaar van deze podotherapeut, maar het is zeker géén verplichting.
@FTM, u mag best een andere mening hebben, dat is goed recht op deze site, maar in dit geval ben ik het (ook op basis van mijn professie, ook in de zorgverlening als o.a. psycholoog) niet met u eens. Er is hier sprake van het leveren van een ondeugdelijk fysiek product. En dat tot twee maal toe. Een foutief advies van mij kon op bais van ook mijn NIP registratie reden zijn voor een tuchrechtelijke klacht. Hetgeen u stelt in dit citaat: 'U kunt van uw (huis)arts, tandarts, apotheker of fysiotherapeut óók geen geld-teruggarantie krijgen op een behandeling als deze niet aanslaat.' zou ook kunnen leiden tot een tuchtrechtelijke klacht en in het uiterste geval zelfs tot een geldelijke schadevergoeding!
Dat Halux als podotherapieverler (ook) zorgverlener is doet daar naar mijn mening niets aan af. Men heeft steunzolen geadviseerd vanuit de functie als zorgverlener maar dat het op basis van dat advies gefabriceerde resultaat tweemaal een een conformiteitsprobleem gaf is dan echt iets anders.
Waarop baseert u het recht op het betaalde bedrag ?
ze verkopen immers steunzolen en geen gegarandeerde verlichting van voetproblemen ?
295 euro voor steunzolen?
dat is vrij veel.
De locale podotherapeut in mijn omgeving rekent max 140 euro voor controle, en steunzolen totaal.
En ik betaal pas nadat ik de zolen heb ontvangen, en deze zijn gepast op mijn schoenen.
afhankelijk van wat voor zorgverzekering u heeft [basis, extra, uitgebreid] is het beste wat u kan doen zoals vanlotje al zij de zorgverzekering benaderen.
Zowel de schoen als jou voet moeten het aan kunnen.
Een te krappe schoen zal elke inleg zool problemen geven.
Ik heb geen steun maar gewone inleg zooltje voor comfort maar de veiligheidsschoenen moeten wel ruim genoeg zijn.
Ik kan deze op maat geknipte inleg niet zomaar in andere schoen doen... past niet!
Verder is €295 en vooruit betalen erg vreemd!
Hier plaatselijke vakman die achteraf betalen heeft en bij foute nogmaals 1 maken?
Moet je voor die €135 retour beide inleveren?
Het aanmeten en vooruitbetalen?
En telkens aanpassen... is er nu een goede van iemand anders geleverd of moet er iets aan jou voeten gedaan worden?
En de Zorg verzekeraar, een dure aanvullende polis heb ik zelf niet maar vaak is die aanvulling duurder als je jaarlijks kreeg!
Die hebben vaak wel contracten en word je gedwongen naar een door hun geselecteerde te gaan!
Ik heb liever vrije keuze.
Algemene voorwaarden artikel 7:
Steunzolen, ortheses en nagelbeugels zijn podotherapeutische hulpmiddelen, er kan daarom nooit garantie op het effect van deze hulpmiddelen worden gegeven. Mocht er een aanpassing aan uw steunzolen nodig zijn, dan vallen deze de eerste zes maanden, vanaf ophalen, binnen de servicetermijn. Wanneer geen nacontrolebehandeling is afgesproken, of u komt na de servicetermijn op extra consult, dan worden de kosten in rekening gebracht.
en:
- Onvoldoende resultaat van de behandeling geeft u geen recht op restitutie of vrijstelling van betaling.
- Indien u klachten heeft, kunt u deze schriftelijk indienen bij: Hallux Voetexperts per e-mail info@hallux-groep.nl
- https://hallux-groep.nl/algemene-voorwaarden/
Maak een afspraak met een orthopedisch schoentechnicus in uw woonplaats. Deze maakt een paar test steunzolen.
De steunzolen worden door de zorgverzekeraar vergoed.
Vergoeding uit de aanvullende verzekering. Niet uit de basisverzekering.
Ik heb al jaren steunzolen ik krijg 125 van het vgz maar de steunzolen moeten aangepast worden
het vgz betaal die €185 die ze kosten endoniemen is al 20 jaar zo ik vindt die van deze persoon erg duur ook
ik weet natuurlijk niet hoe het in België is
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer