vi
door viooltje4 Aug 19, 2009 om 11:32
Voeding & gezondheid

Stoppen met roken

Ik wil graag, met behulp van lasertherapie, stoppen met roken. Is er iemand die hier ervaring mee en kan mij misschien een goed adres geven. Ik kom uit de omgeving van Zeist.

Alvast bedankt

358 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 19, 2009 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om teleurstelling te voorkomen kan ik aanraden om dit even te lezen:
http://www.stoppen-met-roken-tips.com/?p=17

ve
door verwijderd - Aug 19, 2009 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh en nog even dit: Ik raad niets aan wat op die site vermeld wordt (qua stop-methode) maar het gaat om de besproken lasermethode.

De -imho- enige echte methode die gegarandeerd werkt is cold-turkey (ik ben op die manier jaren geleden gestopt),maar dat vereist wilskracht en volharding.

Succes!

ve
door verwijderd - Aug 19, 2009 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Viooltje4

Stoppen met roken is een wil omdat te doen als je het zelf niet wilt dan kan je alleen maar stoppen als je hem niet meer aansteekt want al die middels helpen alleen maar als je het gebruikt zo gauw je daarmee stopt dan komen de verlangens weer terug.

Echt beste manier is je elke keer als je hem op wil steken eerst na te denken waar ben je mee bezig.

Ben al 31 jaar geleden gestopt met roken maar zelfs jaren later greep ik nog steeds naar mijn zak om een sigaret te pakken die dus niet had, dus de gewoonte is ook een oorzaak om iets re doen .

Ik ben nuu bijna 80 jaar en ben toch blij dat ik toen toch nog een keer doorgezet  ben ook met allerlei mogerlijkheden het uit geprobeerd en steeds weer begonnen tot 5x toe tot ik via een hobby afgeleid van de sigaret en elke keer als ik er weer aan wou beginnen gewoon iets aan mijn hobby ben gaan doen.

Dus zet je gedachten steeds om elke keer weer zoek een afleiding als je weer de neiging krijgt om er een op te steken neem vooral geen rookwaar in huis want dan wordt het moeilijker.

Mijn Vrouw is er 3 jaar geleden mee gestopt ze moest wel van de dokter maar nu zegt ik had het veel eerder moeten doen maar berouw komt na de zonde, ik heb daar dus wel veel hinder van gehad maar ja lief en leed samen delen.

Succes ermee en elke keer zet het steeds eens op een rijtje als het weer moeilijk is, denk gelijk aan je gezondheid.

Er zijn wel mensen die er niet korter door leven maar misschien had het dan wel prettiger geweest.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2009 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet je, ik ben in januari gestopt samen met een collega - zonder hulpmiddelen. En geloof me, wat roken betreft ben ik echt een zwakkeling - maar dat is dus De verslaving! Maar goed. ben dus nog steeds goed bezig en toch zal ik er nog steeds zo maar eentje kunnen opsteken. Spaar je geld voor die lasertoestand en het geld wat je dus niet meer verookt en ga dan iets leuks voor je kopen, wat je anders niet had gedaan. DUS Waarom zal je anderen je geld geven als de kanzen te stoppen met of zonder hulpmiddel gelijk zijn????? Gr. en sterkte M.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2009 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Angeleyes,

Ik heb de website bekeken en uiteindelijk het boek gekocht. Ik kan je nu vertellen dat ik nu 2 weken al een nietroker ben zonder enige moeite. Ook al heb je niks aangeraden wat er op de site vermeld stond, voor mij was dit dé oplossing.

alsnog bedankt,

groet,
Viooltje