an
door anneke28 Nov 20, 2004 om 21:48
Voeding & gezondheid

Stoppen met roken

IK wil graag stoppen met roken, mijn grote angst is om er flink door aan te komen. NU heb ik een vraag wie heeft er ervaring met het hulpmiddel Zyban ( medicijn ) en wie heeft ervaring met Make it easy ( pinnetjes in je oorschelp die de behoefte onderdrukken )

Alvast bedankt

Anneke

1729 7 Rapporteer

zijle027
door zijle027 - Nov 21, 2004 om 11:13
148 Antwoorden / 0 Vragen

Stoppen met roken vergt veel doorzettingsvermogen vanuit uzelf. Het medicijn wat u noemt kan een negatief effect hebben op antidepresiva heb ik gelezen op www.apotheek.nl

Alle andere middelen helpen vaak niet. Stoppen met roken en tegelijktijd meer bewegen is meer voor de hand liggend.

Vr. gr.

an
door annika_1 - Nov 22, 2004 om 16:55
29 Antwoorden / 11 Vragen

20 November ben ik begonnen met Zyban onder doktersbegeleiding om te stoppen met roken,  1 december ben ik gestopt met roken en 10 december met het slikken van Zyban.

Heb er ontzettende maagklachten aan overgehouden en daardoor heel erg afgevallen. Ik rook nog steeds niet alleen zou ik achteraf iets anders (hypnose, pinnetjes in de oorschelp of pleisters) proberen. Het zijn hulpmiddelen want je moet eigenlijk alleen in je hoofd de knop omzetten en dan helpt het boek van Alan Carr heeeeeeeeeeeel goed.

succes op een rookvrij 2005

Annika

ir
door irishdance - Dec 28, 2004 om 12:38
6 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn zus is onder hypnose van het roken afgekomen, ik zou zeggen probeer het eens. En als je bang bent om aan te komen dan moet je je gezonde middelen aanwennen zoals rauwkost, worteltjes, bleekselderie (vochtafdrijvend), en als je echt wil stoppen met roken moet je er echt 100 % achterstaan, want anders lukt het toch niet. Ik ben zelf een stevige rookster geweest, ik kreeg geen lucht meer en ben in een keer gestopt. Kreeg trouwens geen eetbuien hoor. Het is meer een gewenning hoe je je handen moet houden, want die missen een sigaret. En stoppen met roken is altijd nog beter dan in gewicht aankomen. Let dus wel op gezond eten en als je lekkere trek krijgt neem dan een kauwgompje of iets van fruit. Veel succes met het stoppen. Groetjes  Irishdance.

to
door toon1974 - Jan 23, 2005 om 21:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

ten eerste je moet er zelf hellemaal achter staan anders lukt het gewoon niet met wat voor een medicijn of hulpmiddel dan ook.

ik heb ervaring met zyban. werk goed bij mij, maar het blijft lastig om te stoppen, want naast de lichamelijke gewenning is er ook de psychologische gewenning en die is naar mijn mening nog veel lastiger te overwinnen en dat is puur discipline.

succes

ha
door harrie45 - May 11, 2005 om 09:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

hoi anneke

ik heb 3 jaar geleden het medicijn zyban gebruikt om te stoppen met roken, nou ik kan je wel vertellen dat ik stom ben om er niet eerder mee te beginnen want het help echt heel goed maar je moet er zelf ook achter staan om te stoppen.1e week 1 tablet en gewoon roken 2e week 2 tableten en minderen met roken 3e week 2 tabletten en niet meer roken maar moet ik je zeggen je hebt gewoon geen zin meer in een sigaret.en je komt echt niet aan in gewicht, wel is het zo dat alles later beter smaakt ( eten ,maar ook verdere dingen als snoep en dan moet je oppassen )

ik hoop dat je hier wat aan hebt, en dat verhaal van die specialist uit maastricht is uit de duim gezogen want het werkt heel goed en geen bijwerkingen of zo.eerts beetje kriebel in keel maar dat gaat over. en wat betreft die specialist uit maastricht die moet beter zijn huiswerk doen.  groetjes harrie

brynnar
door brynnar - May 11, 2005 om 09:55
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Oud rokertje..... ik neem aan dat Anneke inmiddels gestopt is? ZIe verder het volgende onderwerp:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=nieuws_artikel&no=1489715

no
door nonanetje - May 11, 2005 om 12:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, ben zelf ook gestopt met behulp van de drie magneetjes, en ik moet zeggen het is me 100% meegevallen ik had het echt nooit verwacht dat ik zo van het roken af kwam, wat je vroeg over het aankomen....idd je komt aan maar het meeste heb je zelf in de hand je moet proberen niet elke keer gelijk iets te eten en te snoepen, maar  dan gezonde dingen nemen, je hebt toch telkens een drang om te eten ook al heb je net iets gegeten het blijft dan. zelf ben ik 4 april gestopt en ik ben nu 3 kilo aangekomen maar het blijft idd moeilijk om niet telkens die verleiding te weerstaan om vanalles te eten om dat gevoel maar weg te nemen, ik zelf ben ook heel benieuwd hoelang dat gevoel zo blijft want ik wil ook echt niet meer aankomen, ook al ben ik dan wel van het roken af. succes ermee

Jeannette.