jc
door jcaspers Feb 22, 2010 om 18:37
Voeding & gezondheid

Suplementen en merken

Is het zo dat de duurdere merken supplementen ook beter zijn? Bv D3 van Bonusan kost 12 euro en van Kruidvat 3.
Wat is het verschil??? Als het een vitamine is met dezelfde aantal mcgr is het toch hetzelfde?

36709 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is een heikel punt. Allereerst is de prijs van het product niet bepalend voor de kwaliteit, d.w.z. het is niet per se zo dat duur goed is en goedkoop slecht. Helaas is het wel zo dat veel goedkope vitamine preparaten bestaan uit synthetische bestanddelen die minder goed worden opgenomen, je hebt er minder aan. De duurdere hebben vaak een samenstelling die beter opgenomen wordt, maar het is wel zo dat hier enorme marges op gemaakt worden, de vitamine-fabrikanten weten ongelofelijke winsten te behalen op deels gebakken lucht.

Je zult iemand moeten zoeken die er echt verstand van heeft om uit te vogelen welke voor jou de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

jcaspers

Als er sprake is van exact hetzelfde aantal mcg vitamine, dan maakt het niet uit. Hoewel er vitamine D is,op basis van natuurlijke bronnen en op synthetische basis. Er zijn deskundigen die beweren, dat vitamine D op basis van natuurlijke bronnen, beter zou worden opgenomen door het lichaam, maar daarvoor is geen enkel bewijs.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

vitamine supplementen koop ik altijd bij het kruidvat prima kwaliteit. de grote merken verdienen daar smakken geld mee en de kwalitiet is echt niet beter dan het kruidvat.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Read: hoewel ik er zelf weinig verstand van heb, ken ik een aantal mensen die er wél verstand van hebben en die geven jou geen gelijk. Als staat er op een pak sinaasappelsal: gemaakt van 100% puur sap, dat maakt het nog geen 100% puur sap, het verschil is overduidelijk te merken. (dit slechts als analogie uiteraard)

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas ik ben het er niet mee eens en dan spreek ik uit eigen ervaring.

Ik heb Kruidvat geprobeerd en verneem er niks van.

Toen ben ik overgegaan op Solgar en daarna NOW via www.vitadvice.nl besteld en dat beviel me goed.

Vitaminen hebben mineralen nodig om te worden opgenomen en de samenstelling maakt daar dus ook deel vanuit.

Uiteindelijk ben ik toch definitief overgegaan op honingpollen en propolis.

Daar zit alles in en is afkomstig van het bijenvolk.

Ik was als test hier weer mee opgehouden, maar dat beviel me slecht en
slik het inmiddels al jarenlang.

Ik bestel het bij een betrouwbaar adres, deze dus:

Honingpollen etc.

Propolis wordt ook vaak gebruikt bij zangers voor de keel.

Ik heb voedingsleer gedaan en test altijd alles zelf uit, voordat ik
oordeel.

Ik merk het ook gelijk omdat ik een erfelijke weerstandsziekte heb.

Dus neem ik vitamine die niks doet, merk ik het ook gelijk.

Los van al die vitamine is het ook nog eens zo, dat het afhangt van wat

iemand aan voeding of snoep tot zich neemt.

Vanwege allergie mag ik bepaalde voedingsmiddelen niet, dus ook dat speelt een rol.

Ook rokers verbruiken meer vitamine C.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dus het is erg persoonlijk en hangt van veel factoren af.

Hier een klein voorbeeld van suikerrijk eten en vitamine.
klik hier.

Hier een interessante website over synthetische vitamine:
Je tekst hier...

Groetjes Elena

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vriend is al jaren body builder, en er heilig van overtuigd dat de dure middelen het beste zijn.
Ik vind het onzin, het gaat om de samenstelling.

Voor mij is 1000mg vitamine c, 1000mg vitamine c, duur of goedkoop.

Ik zelf gebruik altijd de multi vit van de Hema of Action.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

elenay schreef op maandag 22 feb 2010, 20:13:
Uiteindelijk ben ik toch definitief overgegaan op honingpollen en propolis.
Daar zit alles in en is afkomstig van het bijenvolk.

Ik heb dit zelf ook gebruikt, maar merkte geen verschil.
Elk product wat je koopt wordt als heilig verklaard, het 1 komt van bijen, het ander van schapen, het ander is zo samengesteld enz. enz.

Bij het kruidvat koop je als vrouw teunisbloemolie voor je pms klachten voor 6 euro per potje, 2 capsules per dag.
Koop je het van een ander merk, 4 x zo duur, moet je ook nog een 3 x zoveel innemen.

Wie maakt ons wijs? en wat is waarheid? Hoe weet jij dat er in een potje zit?
Iemand die er verstand heeft. Tja, en waar vinden wij die persoon?

ve
door verwijderd - Mar 3, 2010 om 00:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

troutgirl schreef op dinsdag 2 mrt 2010, 15:46:
elenay schreef op maandag 22 feb 2010, 20:13:
Uiteindelijk ben ik toch definitief overgegaan op honingpollen en propolis.
Daar zit alles in en is afkomstig van het bijenvolk.

Ik heb dit zelf ook gebruikt, maar merkte geen verschil.
Elk product wat je koopt wordt als heilig verklaard, het 1 komt van bijen, het ander van schapen, het ander is zo samengesteld enz. enz.

Bij het kruidvat koop je als vrouw teunisbloemolie voor je pms klachten voor 6 euro per potje, 2 capsules per dag.
Koop je het van een ander merk, 4 x zo duur, moet je ook nog een 3 x zoveel innemen.

Wie maakt ons wijs? en wat is waarheid? Hoe weet jij dat er in een potje zit?
Iemand die er verstand heeft. Tja, en waar vinden wij die persoon?

Troutgirl, zo dacht ik ook in die tijd.

Dus heb ik mijn huisarts die honingpollen laten checken via een laboratorium onderzoek. Dit was ook i.v.m. met mijn allergie en zo kwam ik erachter wat
erin zit.

En ik heb ook weleens het één en ander van kruidvat, maar niet de multivitaminen, want daar merk ik niks van.

Groetjes Elena