ladys
door ladys Nov 14, 2010 om 12:00
Voeding & gezondheid

Sushi rijst

Hoe maak ik goede sushi rijst?

Ik heb sushirijst bij ah gehaald,maar het is niets geworden een plak troep en niet lekker.

Lady

7178 12 Rapporteer

stacey
door stacey - Nov 14, 2010 om 12:01
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--een plak troep --

Dat is ook de bedoeling van plakrijst..........
met droge rijst kun je geen sushi maken, dan stort het uit elkaar

ladys
door ladys - Nov 14, 2010 om 12:06
162 Antwoorden / 69 Vragen

Ja dat snap ik,ik heb een curses gedaan,maar daar zeggen ze niet hoe de rijst gemaakt moet worden,want die stond al klaar.
Maar hij dat het moet plakken maar het was zo nat en door de vergiet ging het vocht niet weg,het leek wel behangplaksel.

stacey
door stacey - Nov 14, 2010 om 12:09
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Staat hier hoe je hem maakt op de originele/japanse manier,
maar dat kost wel wat tijd:

Sushi

invalide
door invalide - Nov 14, 2010 om 12:09
787 Antwoorden / 5 Vragen

Je hebt Rijst en Rijst en deze cursus was dus niet compleet.

Op Engelstalige site staat meer over welke rijst je kunt gebruiken en eventueel droge niet plakkende met aardappelmeel of Gelatine want dat kan ook.

Dus Google eens op Sushi maken.

ladys
door ladys - Nov 14, 2010 om 12:12
162 Antwoorden / 69 Vragen

En dan kan je wel weer zeggen dat heb je telang gekookt,maar ik heb het zelfde gedaan als op het pak,dus als iemand even de verhoudingen kan uit leggen,en niet hoe het niet moet.Daar heb ik dan wel wat aan.

250 gr. rijst
2 el rijstazijn
2 el suiker
2 th le zee zout

stacey
door stacey - Nov 14, 2010 om 12:30
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=ladys schreef op zondag 14 nov 2010, 12:12]En dan kan je wel weer zeggen dat heb je telang gekookt,

Wie zegt dat ?

Verhoudingen ed staan op de site die ik aangaf, op oranje tekst `sushi` klikken

invalide
door invalide - Nov 14, 2010 om 12:33
787 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou liever bij Chinese speciaalzaak dan AH rijst kopen....
Die weten vaak meer over rijst dan deze Super die maar wat in doosjes doet.

ladys
door ladys - Nov 14, 2010 om 12:45
162 Antwoorden / 69 Vragen

Ja ik heb de site gelezen,en ik heb de azijn en de rest niet verwarmd misschien is dat het ook,en ik denk te veel water gebruikt.Want het water moet dus inkoken tot alles op is.

In iedergeval bedankt allemaal
ik ga er weer mee aan de slag.

Groetjes Lady

stacey
door stacey - Nov 14, 2010 om 12:49
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=ladys schreef op zondag 14 nov 2010, 12:45]Ja ik ga er weer mee aan de slag. Groetjes Lady

Als het gelukt is mogen we komen proeven toch ?! ;-)

fanobliv
door fanobliv - Nov 14, 2010 om 13:07
26 Antwoorden / 1 Vragen

ja dus?

ladys
door ladys - Nov 14, 2010 om 13:09
162 Antwoorden / 69 Vragen

geweldig dat jullie zo mee leven
Makkelijk z,on forum ha ha

nj
door njokkie - Feb 7, 2013 om 12:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,
Op de site www.japanskoken.nl kun je goede rijst en ook andere ingredienten kopen en er staan ook goede en bruikbare recepten op om sushi te maken, oa ook voor de rijst. Kijk maar eens!
groet,
Anita