gu
door guusvanleeuwen Jul 11, 2016 om 15:08
Voeding & gezondheid
Tand correct

zijn er mensen die ervaring hebben met Tand Correct? Dit is een organisatie bij wie je kronen en implantaten in Turkije kunt laten plaatsen. Graag reacties.

15640 17 Rapporteer

da
door datzoekikop - Jul 11, 2016 om 15:19
251 Antwoorden / Vragen

Volgens hun eigen site werden ze goed beoordeeld in 2007 en 2012, maar ja, wat zegt dat? En nu in 2016?

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2016 om 15:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt er een gratis vooronderzoek laten doen en offerte krijgen. Dan weet u al wat meer.

hansje klein
door hansje klein - Jul 11, 2016 om 15:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Zijn er in Nederland dan geen turkse tandartsen........? ;-)

Beetje omslachtig voor een eventuele kleine na-correctieweer naar Turkije, toch?

tr
door tring - Jul 11, 2016 om 16:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

NOOIT aan beginnen!
Heb een aantal jaren de resultaten bij diverse gelegenheden gezien. Sommigen desastreus.
Blijf voor de medische veiligheid en uitvoeringen in Nederland.
Laat u bovendien niet verleiden door lage buitenlandse prijzen. Veel verzekeringen vergoeden   geheel of gedeeltelijk de te maken kosten.

Cookies
door Cookies - Jul 11, 2016 om 16:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee.

DOOR HANSJE KLEIN - 11 JUL. 2016 OM 15:42
989 ANTWOORDEN / 18 VRAGEN

Beetje omslachtig voor een eventuele kleine na-correctieweer naar Turkije, toch?

aurora1
door aurora1 - Jul 11, 2016 om 16:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De tarieven in Nederland: https://vergelijkmondzorg.nl/tandartstarieven/tandartstarieven-2016/#VIII
De tarrieven van TandCorrect in Nederland liggen een stuk hoger waardoor de tarieven in Turkije via deze organisatie veel lager lijken. Met de tarieven van Turkije is dan niet veel verschil in vergelijking met de tarieven in Nederland: http://www.tandcorrect.nl/tarieven/  waarbij dan de kosten van de reis, verblijf e.d. nog erbij komen.
Met eventuele klachten heeft u dan een probleem, met reparaties, en vooral als u kiespijn zou krijgen. Immers soms moet je dan een paar keer terug komen. U zou dan ook de tijd moeten hebben om een paar keer naar Turkije te moeten reizen of om alsmaar naar Delft toe te moeten.
Misschien is het een beter idee om eventueel voor de tandarts extra bij te verzekeren, dan bent u waarschijnlijk voordeliger uit en is het allemaal eenvoudiger te doen en in principe zonder risico's en bij uw eigen tandarts.
Zelf zou ik voor dergelijke zaken niet naar Turkije of andere landen gaan.

Cookies
door Cookies Jul 11, 2016 om 16:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aurora, een tandartsverzekering krijg je natuurlijk niet als al vast staat dat er het nodige aan gebeuren moet. Alleen die 'lage' tandartsverzekering tot max. 500,- vergoeding (waar je maar net 1 kroon van kan nemen) kun je meestal zonder tandartsverklaring afsluiten.

Ve
door Verheyen2 Sep 18, 2016 om 08:17
1 Antwoorden / Vragen

Aurora1,

Was het maar waar dat de tandartstarieven in Nederland lager zijn dan in Turkije. Dit is natuurlijk niet zo. Bij de tarieven in Nederland komen er nog een aanzienlijk bedrag aan techniekkosten bij.

Een voorbeeld voor 1 implantaat met 1 kroon: In Nederland betaal je € 2343,89 Bron: https://www.tandarts.nl/tandartstarieven/kosten-behandeling#kosten implantaatkroon esthetisch

Via dit bedrijf betaal je in Turkije € 1080 + reis- en verblijfskosten Bron: http://www.tandcorrect.nl/tarieven

Voor kleine verrichtingen is Turkije natuurlijk niet lonend maar in mijn geval was ik duizenden Euro's minder kwijt. Zie mijn verhaal hieronder. Wat tandartsverzekering betreft, door de premie en zeer beperkte vergoedingen voor implantaten en kronen zou ik meer premie betaald hebben dan de vergoeding van de verzekering.

sr
door srkooy - Jul 20, 2016 om 13:26
22 Antwoorden / 4 Vragen

In Turkije ? Je meent het niet ! Zelfs dáárop pakt Erdogan jou op !!!!!!!!!!!!!

sr
door srkooy - Aug 1, 2016 om 14:37
22 Antwoorden / 4 Vragen

Mijn ervaring is absoluut niet naar Turkie gaan. Is daar één grote bende

altijdgeluk
door altijdgeluk - Aug 12, 2016 om 11:59
35 Antwoorden / 12 Vragen

Bij zulke ingrepen gaat niet altijd alles naar wens. Stel, u krijgt na de ingreep een ontsteking, gaat u dan naar Turkije? Nog een punt: de reis kost ook geld, zou u dit geld niet liever investeren in uw gezondheid? Een oud advies luidt: Bij twijfel niet doen.

Sorry, nu pas zie ik dat Aurora deze gedachten al had geschreven. Daarom een + voor Aurora.

Ve
door Verheyen2 - Sep 2, 2016 om 08:40
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,

Ik ben in 2011 via Tand Correct in Istanbul behandeld. Ik heb 5 implantaten en 28 kronen laten plaatsen. Tot nu toe ben ik zeer tevreden.

iedere jaar ga ik naar Delft voor de controle.

Tot zover ik hier heb kunnen lezen, zijn alle reacties hier door mensen geplaatst die nooit naar Turkije zijn geweest met onderbuikgevoelens.

De gezegde "wat de boer niet kent, eet hij niet" is wel van toepassing.

Succes als u van plan bent om te gaan.

Dr
door Dreedree - Sep 19, 2016 om 21:36
2 Antwoorden / Vragen

Wij gaan volgende week naar Turkije via Tandcorrect, maar de afgelopen week zijn ze totaal niet bereikbaar. Er wordt niet gerageerd op mijn email of voicemail. Hoop dat het goed gaat, heb er een momenteel een slecht gevoel over.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben of hebben gehad?

tijger1
door tijger1 Sep 19, 2016 om 21:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In ieder geval een gezellige vakantie gewenst.

tijger1
door tijger1 Sep 19, 2016 om 23:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt toch ook met de Nederlandse kliniek contact opnemen?

Dr
door Dreedree Sep 21, 2016 om 10:42
2 Antwoorden / Vragen

De Nederlande kliniek in Delft is juist onbereikbaar.

gerbera
door gerbera Sep 26, 2016 om 22:43
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Klopt die zitten zelf nu in Turkije met vakantie

Dr
door Dreedree - Sep 21, 2016 om 12:41
2 Antwoorden / Vragen

Heb jij de laatste 2 weken nog contact met Tand Correct gehad?
Ik heb aanbetaald voor een reis volgende week maar krijg ze niet meer te pakken

marita5
door marita5 Sep 21, 2016 om 14:06
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@Dreedee , probeer eens contact te zoeken via Facebook / of Twitter .

Dr
door Dreedree Sep 26, 2016 om 21:06
2 Antwoorden / Vragen

Heb uiteindelijk een paar dagen voor vertrek contact gehad (ze waren blijkbaar 2 weken op vakantie en gesloten).
Ik ga ervan uit dat alles goed komt, zal bij terugkomst nog een update plaatsen.

So
door Sophie56 Nov 19, 2016 om 10:39
1 Antwoorden / Vragen

Is het allemaal goed gegaan in Turkije?

So
door Sophie56 - Nov 19, 2016 om 10:34
1 Antwoorden / Vragen

Verre van ideaal wat reizen, tijd en communicatie aangaat.

gerbera
door gerbera Nov 20, 2016 om 11:17
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Tjonge tjonge, de Ts is al bijna weer aan nieuwe inplantaten toe. Dit topic is van Juli dus al 4 maanden oud.

Po
door Poppie333 - Feb 15, 2017 om 19:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb in 2012 implantaten laten zetten ,in 2015 moest er 1 uit zat los,geen vergoeding 2016 2 implantaten ontstoken zaten nog maar 2 mm vast ,worden in maart eruit gehaald. Volgens hun regels 10 jaar garantie ,ik heb voor de eerste 1 jaar contact gezocht,ze hadden zo genaamd een ticket voor terug te gaan naar Istanboel.van alles niets .Mijn schade is inmiddels over de 3 000 € .ik waarschuw iedereen van tandcorrect geen gebruik temaken.garantie tot aan de deur.m.v.g

Ar
door Ardjan1982 - May 17, 2017 om 23:59
1 Antwoorden / Vragen

Echt slecht heb facings laten zetten ben er nu 3 kwijt kapot. Naar een half jaar liet er al 1 los en dit ging maar door ze zijn er nu allemaal af geweest en 3 zijn er kapot. Op advies van hun nam ik facings i.p.v. Kronen kom daar nooit weer! Toen ik garantie kreeg voor de eerste zeiden ze dat ik beter kronen had kunnen nemen dat was wat ik wilde! Ze zeiden toen i.v.m. Behoud eigen tanden dat ik beter voor facings kon gaan! Echt slecht