ma
door marlel Oct 13, 2019 om 16:09
Voeding & gezondheid

Tandarts

Als je bij de tandarts bent geweest, dient deze de rekening in bij de ziektekostenmij. en zijn administratiekantoor (in mijn geval infomedics). De ziektekostenmij. betaalt de rekening klakkeloos. Zij vragen mij als verzekerde niet of de behandeling heeft plaats gevonden. Mijn tandarts heeft voor de zoveelste keer een vergoeding ontvangen voor een behandeling die niet heeft plaats gevonden. Nadat ik via infomedics de rekening kreeg, kwam ik hier achter en heb de ziektekostenmij. gebeld. Zij doen hier niets aan! Op deze manier houden we met z'n allen de ziektekostenpremie hoog.
Moeten we dit systeem niet eens bespreekbaar maken? Dit klopt toch niet. Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?

1721 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - Oct 13, 2019 om 16:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen
1

Tandartskosten zitten in de aanvullende verzekering, dus de ziektenkostenpremie houden ze daar niet hoog mee. Neemt niet weg dat het apart is.

tijger1
door tijger1 - Oct 13, 2019 om 16:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Ik betaal mijn tandarts altijd rechtstreeks, gaat helemaal buiten een verzekering om.

Zou u dan niet beter eerst contact op nemen met die tandarts over de ten onrechte gedeclareerde behandeling? 


Lijkt me nuttiger dan de verzekeraar bellen, die hebben niet in de stoel gezeten.

marita5
door marita5 - Oct 13, 2019 om 16:42
11507 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Marlel , 

Mijn tandarts heeft voor de zoveelste keer een vergoeding ontvangen voor een behandeling die niet heeft plaats gevonden. 

Dan wordt het tijd om een klacht in te dienen over deze tandarts , deze wordt slapend rijk , klik op de rode regel .

https://www.knmt.nl/voor-patienten/ik-ben-ontevreden-wat-nu

panter22
door panter22 - Oct 13, 2019 om 17:07
6599 Antwoorden / Vragen
1

Eerst maar eens even contact opnemen met de tandarts. Dat is wel heel vreemd. 
Kijk hier voor de codes die de tandarts gebruikt en de bijbehorende tarieven:
https://vergelijkmondzorg.nl/tandartstarieven/tandartstarieven-2019/
En als de tandarts zou frauderen, dan blijf je toch niet bij die tandarts maar ga je naar een ander.

jo
door jorisw - Oct 13, 2019 om 17:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Maar dan moeten we het wel consequent doen: alle facturen die te maken hebben met ziektekosten moeten eerst allemaal geakkoordeerd worden door de patient! Eens kijken hoe lang het duurt voordat het hele systeem vastloopt. Facturen blijven liggen, ziekenhuizen, huisartspraktijken, tandartspraktijken krijgen binnen no-time een gigantisch cash-flow probleem, personeel kan niet meer betaald worden....

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 13, 2019 om 18:31
16826 Antwoorden / 202 Vragen

@JORISW, sedert wanneer worden facturen die te maken hebben met ziektekosteneerst allemaal geaccordeerd door de poatiënt? Hoe dan ook is dat bij mij nog nooit het geval geweest en als oud bestuurder (Regionaal voorzitter) van een bestuur van een ziektekostenverzekeraar weet ik ook dat dat normaliter niet het geval is. 

edrick3
door edrick3 - Oct 13, 2019 om 17:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Komt allemaal een beetje ongeloofwaardig op mij over:
- een tandarts die zou frauderen
- een verzekeringsmaatschappij die daar niets op uit doet
- een tandarts die een rekening niet naar de patiënt stuurt

Bij mijn verz.my staat er op de site juist dat je moet melden als je een onterechte declaratie vermoedt.

aurora1
door aurora1 - Oct 13, 2019 om 17:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen
2

Nee, ik heb die ervaring niet. Ik betaal direct en rechtstreeks aan mijn tandarts. 
Maar als door de tandarts fouten met de rekening gemaakt worden zou ik daar per omgaande aankloppen.
Ik zou overigens ook bij mezelf nagaan of zelf de tandarts betalen niet voordeliger is dan de verzekeringspremie voor de tandarts betalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 13, 2019 om 18:27
16826 Antwoorden / 202 Vragen
1

Op basis van een eigen ervaring kan het hoe dan ook voorkomen dat infomedics een declaratie zendt van een tandarts behandeling aan een persoon bij wie de behandeling niet heeft plaats gevonden.
Na indringende navraag bij o.a. de tandartspraktijk bleek er sprake te zijn van een fout resp. naamsverwisseling.
Maar er kan inderdaad ook sprake zijn van fraude zoals juist deze week in het nieuws m.b.t. een strafrechtelijke procedure tegen twee apothekers aan de orde was. U kunt hierover m.i contact opnemen met http://www.skgz.nl/ (geschillen cie. Ziektekosten) omdat uw verzekeraar kennelijk geen actie neemt en als u werkelijk fraude vermoed en ook kunt bewijzen kunt u ook strafrechtelijk aangifte doen. Maar eerst contact opnemen met de tandarts met vraag om uitleg en als dat niet afdoende is contact opnemen met SGKZ alvorens eventueel aangifte te doen.

tenormin
door tenormin - Oct 13, 2019 om 18:34
16823 Antwoorden / 108 Vragen
1

@marlel, nee, nog nooit meegemaakt dat tandarts een behandeling berekende die niet heeft plaatsgevonden. Dus zeker niet voor de zoveelste keer. Uiteraard een gesprek met de betreffende tandarts vragen; mocht dat niet helpen dan kunt u een klacht deponeren. Mij lijkt het best onwaarschijnlijk, maar ook onwaarschijnlijke zaken kunnen plaatsvinden. Succes met uw gesprek.

https://www.zorgklacht.nl/klacht-tandarts

Magnum007
door Magnum007 - Oct 13, 2019 om 18:45
594 Antwoorden / 2 Vragen
1

Hallo Marlel,

Om welke zorgverzekeraar gaat het?

Ik kan mij niet voorstellen,dat ze niets doen....

tenormin
door tenormin Oct 13, 2019 om 19:50
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Infomedics, schrijft de TS.

Magnum007
door Magnum007 Oct 13, 2019 om 20:05
594 Antwoorden / 2 Vragen

Infomedics is het adminstratiekantoor waar de nota’s vandaan komen van de tandarts.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer