Tandarts
Als je bij de tandarts bent geweest, dient deze de rekening in bij de ziektekostenmij. en zijn administratiekantoor (in mijn geval infomedics). De ziektekostenmij. betaalt de rekening klakkeloos. Zij vragen mij als verzekerde niet of de behandeling heeft plaats gevonden. Mijn tandarts heeft voor de zoveelste keer een vergoeding ontvangen voor een behandeling die niet heeft plaats gevonden. Nadat ik via infomedics de rekening kreeg, kwam ik hier achter en heb de ziektekostenmij. gebeld. Zij doen hier niets aan! Op deze manier houden we met z'n allen de ziektekostenpremie hoog.
Moeten we dit systeem niet eens bespreekbaar maken? Dit klopt toch niet. Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?
Ik betaal mijn tandarts altijd rechtstreeks, gaat helemaal buiten een verzekering om.
Zou u dan niet beter eerst contact op nemen met die tandarts over de ten onrechte gedeclareerde behandeling?
Lijkt me nuttiger dan de verzekeraar bellen, die hebben niet in de stoel gezeten.
Hallo Marlel ,
Mijn tandarts heeft voor de zoveelste keer een vergoeding ontvangen voor een behandeling die niet heeft plaats gevonden.
Dan wordt het tijd om een klacht in te dienen over deze tandarts , deze wordt slapend rijk , klik op de rode regel .
https://www.knmt.nl/voor-patienten/ik-ben-ontevreden-wat-nu
Eerst maar eens even contact opnemen met de tandarts. Dat is wel heel vreemd.
Kijk hier voor de codes die de tandarts gebruikt en de bijbehorende tarieven:
https://vergelijkmondzorg.nl/tandartstarieven/tandartstarieven-2019/
En als de tandarts zou frauderen, dan blijf je toch niet bij die tandarts maar ga je naar een ander.
Maar dan moeten we het wel consequent doen: alle facturen die te maken hebben met ziektekosten moeten eerst allemaal geakkoordeerd worden door de patient! Eens kijken hoe lang het duurt voordat het hele systeem vastloopt. Facturen blijven liggen, ziekenhuizen, huisartspraktijken, tandartspraktijken krijgen binnen no-time een gigantisch cash-flow probleem, personeel kan niet meer betaald worden....
@JORISW, sedert wanneer worden facturen die te maken hebben met ziektekosteneerst allemaal geaccordeerd door de poatiënt? Hoe dan ook is dat bij mij nog nooit het geval geweest en als oud bestuurder (Regionaal voorzitter) van een bestuur van een ziektekostenverzekeraar weet ik ook dat dat normaliter niet het geval is.
Komt allemaal een beetje ongeloofwaardig op mij over:
- een tandarts die zou frauderen
- een verzekeringsmaatschappij die daar niets op uit doet
- een tandarts die een rekening niet naar de patiënt stuurt
Bij mijn verz.my staat er op de site juist dat je moet melden als je een onterechte declaratie vermoedt.
Nee, ik heb die ervaring niet. Ik betaal direct en rechtstreeks aan mijn tandarts.
Maar als door de tandarts fouten met de rekening gemaakt worden zou ik daar per omgaande aankloppen.
Ik zou overigens ook bij mezelf nagaan of zelf de tandarts betalen niet voordeliger is dan de verzekeringspremie voor de tandarts betalen.
Op basis van een eigen ervaring kan het hoe dan ook voorkomen dat infomedics een declaratie zendt van een tandarts behandeling aan een persoon bij wie de behandeling niet heeft plaats gevonden.
Na indringende navraag bij o.a. de tandartspraktijk bleek er sprake te zijn van een fout resp. naamsverwisseling.
Maar er kan inderdaad ook sprake zijn van fraude zoals juist deze week in het nieuws m.b.t. een strafrechtelijke procedure tegen twee apothekers aan de orde was. U kunt hierover m.i contact opnemen met http://www.skgz.nl/ (geschillen cie. Ziektekosten) omdat uw verzekeraar kennelijk geen actie neemt en als u werkelijk fraude vermoed en ook kunt bewijzen kunt u ook strafrechtelijk aangifte doen. Maar eerst contact opnemen met de tandarts met vraag om uitleg en als dat niet afdoende is contact opnemen met SGKZ alvorens eventueel aangifte te doen.
@marlel, nee, nog nooit meegemaakt dat tandarts een behandeling berekende die niet heeft plaatsgevonden. Dus zeker niet voor de zoveelste keer. Uiteraard een gesprek met de betreffende tandarts vragen; mocht dat niet helpen dan kunt u een klacht deponeren. Mij lijkt het best onwaarschijnlijk, maar ook onwaarschijnlijke zaken kunnen plaatsvinden. Succes met uw gesprek.
https://www.zorgklacht.nl/klacht-tandarts
Hallo Marlel,
Om welke zorgverzekeraar gaat het?
Ik kan mij niet voorstellen,dat ze niets doen....
Infomedics, schrijft de TS.
Infomedics is het adminstratiekantoor waar de nota’s vandaan komen van de tandarts.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer