we
door wendelien Feb 20, 2011 om 11:42
Voeding & gezondheid

Tanden bleken

Hoe kan ik op een veilige manier (!!!) mijn tanden een paar tinten witter (laten) maken ?
Geen huismiddeltjes

77204 26 Rapporteer

birdies
door birdies - Feb 20, 2011 om 11:48
6104 Antwoorden / 31 Vragen

De enige veilige manier is een bezoekje aan de tandarts.

druifje01
door druifje01 - Feb 20, 2011 om 12:39
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Naast een bezoek aan de de tandarts wat uiteraard het meest voor de hand ligt kun je naar "tanden bleken" googelen. (En.als je rookt en thee drinkt kun je daarmee beter stoppen om de tanden niet donkerder te laten worden).

re
door renate07 - Feb 20, 2011 om 12:46
142 Antwoorden / 0 Vragen

ja druifje je kunt ook helemaal stoppen met eten en drinken . Wendelien, je kunt ze bij de tandarts laten bleken kosten rond de 150 euro en je kunt ze laten laseren ,dan zijn ze in ong . een uur een stukje lichter ook dit kost rond de 150 euro.
gr. Renate

birdies
door birdies - Feb 20, 2011 om 12:50
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........een uur een stukje lichter ook dit kost rond de 150 euro........

Bij een beunhaas wel ja. Anders graag een link. Bij mijn tandarts kost het rond de 700,- euro.

re
door renate07 - Feb 20, 2011 om 12:52
142 Antwoorden / 0 Vragen

mijn dochter heeft het bij een officieel bedrijf in Eindhoven laten doen vorig jaar 150 euro moest ze betalen. Keurig resultaat.
Renate

re
door renate07 - Feb 20, 2011 om 13:03
142 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb gezocht naar de naam van het bedrijf , maar kan het zo niet vinden. Maar het is in het centrum in Eindhoven op de kleine Berg of de Grote Berg boven een kapsalon .Het is een vrouwelijke tandarts.
gr. Renate

birdies
door birdies - Feb 20, 2011 om 13:08
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Het is een vrouwelijke tandarts. .......

Dus wel een echte tandarts, begrijp ik? En geen commercieel instituut? In dat geval is mijn tandarts erg prijzig.

re
door renate07 - Feb 20, 2011 om 13:11
142 Antwoorden / 0 Vragen

ze is tandarts. Ik heb op google gekeken en tanden laseren wordt bijna overal aangeboden tussen de 150 en 200 euro.
700 euro is een absurd bedrag.
gr. Renate

ma
door mar60 - Feb 21, 2011 om 13:10
15 Antwoorden / 6 Vragen

Echt een absurd bedrag die 700 €, niet doen.
De enige redelijk milde rustige manier om de tanden te bleken is bij de tandarts een bitje te laten vervaardigen en daarin met bleek materiaal wat je mee krijgt van de tandarts gewoon thuis op de bank voor de tv bijvoorbeeld ongeveer 1 a 2 uur per keer met het bitje in de tanden te bleken.
Kosten met materiaal 250€.
Je krijgt de tanden nooit spierwit maar moet je dit ook niet willen want is dat absoluut niet natuurlijk.
Drink je thee koffie rode wijn en rook je dan moet je dat voorlopig laten want heeft het bleken geen zin.
Wat het bleken op langer termijn met je gebit doet is nog steeds niet bekend, zeker het bleken met een lamp is vrij agressief en kan vervelende klachten geven.
Bleken moet je eigenlijk alleen doen om je tanden wat op te frisse.
Een zonnebank kuur kun je natuurlijk ook eerst overwegen.

groetjes en succes een tandartsassistente

ba
door bassie16 - Feb 21, 2011 om 13:30
43 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn tanden zijn witter geworden door gewoon 2 x per dag te poetsen met de tandpasta Sensodyne Whitening, het duurt even voor je resultaat ziet en echt superwit worden je tanden niet, maar wel witter, de aanslag verdwijnt in ieder geval. Het is maar wat je wilt, zo stralend nep-wit als op de reclames of gewoon normaal schoon-wit.

am
door amber37 - Feb 21, 2011 om 13:55
2 Antwoorden / 0 Vragen

Een zeer oude traditionele wijze van tanden bleken en het werkt echt (heb het zelf ook geprobeerd) is door ieder te behandelen tand te wrijven met een stukje houtskool. Daarna ga je er weer over heen met een wit doekje waarbij je het vooraf even besmeurd met een klein beetje honing en elke tand met ronde bewegingen behandelt. Poets daarna je tanden weer even schoon. Het resultaat mag er wezen. En het kost je bijna niks. Succes!

in
door ing49 - Feb 21, 2011 om 14:04
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mar60, als assistente zou jij toch beter moeten weten dat het bleken met de lamp niet agressief is, mits de behandeling op de juiste manier wordt uitgevoerd. En dat laten we liever niet aan een assistente over! Het bleken met "bitjes"die in de praktijk vervaardigd worden duurt eindeloos lang en geeft niet het gewenste resultaat en kost inderdaad rond de € 250,00 incl.bleekmateriaal. Het bleken met een lamp in de praktijk van een mondhygiënist of tandarts kost rond de € 300,00.
Wendelien, er zijn in het hele land praktijken die zich hiermee bezighouden. Vraag het bij je eigen mondhygiënist of tandarts of google even voor een adres in je eigen woonplaats. Succes.
Mondhygiënist

ba
door bassie16 - Feb 21, 2011 om 14:04
43 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=amber37 schreef op maandag 21 feb 2011, 13:55]Een zeer oude traditionele wijze van tanden bleken en het werkt echt (heb het zelf ook geprobeerd) is door ieder te behandelen tand te wrijven met een stukje houtskool. Daarna ga je er weer over heen met een wit doekje waarbij je het vooraf even besmeurd met een klein beetje honing en elke tand met ronde bewegingen behandelt. Poets daarna je tanden weer even schoon. Het resultaat mag er wezen. En het kost je bijna niks. Succes!

Volgens mij gaf ze toch duidelijk aan "geen huismiddeltjes" .

am
door amber37 - Feb 21, 2011 om 14:14
2 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien dat ze toch een uitzondering maakt. Het is ook een tip aan de andere lezers die daar wel eventueel gebruik van willen maken.

ha
door hartevrouw - Feb 21, 2011 om 14:29
2 Antwoorden / 0 Vragen

Naarmate je ouder wordt worden je tanden geler en wordt het tandglazuur broser. Nergens staat tot nu toe te lezen of bleken het tandglazuur broser maakt.
Ik vraag me af of het glazuur van kunstanden zoals bruggen en kronen, ook op dezelfde manier te bleken zijn als je eigen tanden anders krijg je nog meer verschil in kleur dan je normaal al hebt.
Een uitmuntende tandpasta om je tanden een of twee tinten lichter te maken is Forever Briht Tootghel,met Aloë Vera en Bijenpropolis. Poetsen met deze tandpasta dan verzorg je ook meteen op de beste manier je tandvlees en heb je geen last meer van tandplak vanwege de Aloe Vera en de Bijenpropolis.

Bijenpropiolis is een natuurlijk antibiotica die de schadelijke bacteriën uitschakelt maar de goede laat leven.

Onafhankelijke laboratoriatesten hebben de kracht van deze tandpasta bewezen. Je kunt het resultaat van de tsten op internet opzoeken. Jaren geleden deed Riders Digest een onderzoek naar alle tandpasta die in Zwitserland op dat moment op de markt waren en deze tandpasta kwam al beste uit de bus. Ik poets er al 12 jaar mijn tanden mee tot volle tevredenheid.

wx
door wxndy41278 - Feb 21, 2011 om 14:47
3 Antwoorden / 0 Vragen

Op de huishoudbeurs heeft mijn vriendin haar tanden laten bleken bij Brite Smile. Een erkent bedrijf. Kosten tussen de 300 en 450 euro. Dit verschilt per tandarts die deze techniek gebruikt. http://www.britesmile.nl/index2.php?page=wat

tr
door treeske1 - Feb 21, 2011 om 15:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Om tanden witter te maken ,was onlangs op tv met de dekselse dames de tip :
Neem aardbijen en snijd ze door,vrijf met het vlees van de aardbijen over de tanden dan zullen ze witter worden. Wel advies niet te vaak daar dan het glazuur er afgaat. Lukt het ? 'n zeer goedkope oplossing Wendelien succes

jossy
door jossy - Feb 21, 2011 om 16:18
47 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mar60 schreef op maandag 21 feb 2011, 13:10]Echt een absurd bedrag die 700 €, niet doen.
De enige redelijk milde rustige manier om de tanden te bleken is bij de tandarts een bitje te laten vervaardigen en daarin met bleek materiaal wat je mee krijgt van de tandarts gewoon thuis op de bank voor de tv bijvoorbeeld ongeveer 1 a 2 uur per keer met het bitje in de tanden te bleken.
Kosten met materiaal 250€.
Je krijgt de tanden nooit spierwit maar moet je dit ook niet willen want is dat absoluut niet natuurlijk.
Drink je thee koffie rode wijn en rook je dan moet je dat voorlopig laten want heeft het bleken geen zin.
Wat het bleken op langer termijn met je gebit doet is nog steeds niet bekend, zeker het bleken met een lamp is vrij agressief en kan vervelende klachten geven.
Bleken moet je eigenlijk alleen doen om je tanden wat op te frisse.
Een zonnebank kuur kun je natuurlijk ook eerst overwegen.

groetjes en succes een tandartsassistente

Hoezo een "Een zonnebank kuur kun je natuurlijk ook eerst overwegen."? Die vat ik even niet? Als je verstandig bent overweeg je dat niet eens: nooit doen! Dat is toch al lang bekend?

Er zijn mensen die van nature geen spierwitte tanden hebben. Dus is opfrissen voor een heleboel mensen de enige optie waarschijnlijk.
Een vriendin van mij heeft haar gebit laten bleken met een laserlamp, bij een tandarts, ze heeft dagenlang een soort elektrische schokjes in haar mond gevoeld.
Ik poets met Parodontax Whithening sinds kort (gebruikte altijd gewone Parondontax) en ik heb niet die perfecte Hollywood en/of modellen lach maar het kan er wel mee door hoor. En perfect word ik toch niet (meer). :)

moeder56
door moeder56 - Feb 21, 2011 om 16:32
483 Antwoorden / 2 Vragen

Jossy maandag 21 feb 2011, 16:18

Jossy, hoe bruiner je gezicht, hoe witter je tanden lijken.

jossy
door jossy - Feb 21, 2011 om 16:49
47 Antwoorden / 1 Vragen

Moeder, dat is niet waar! Ik snapte dat ook wel maar vond dat eigenlijk een domme raadgeving. Zonnebanken zijn kankerverwekkende ondingen en ze verouderen je huid ook nog eens. Daar zit je dan gerimpeld met 'witte tanden'. ;)
Als de assistente van mijn tandarts dat zou aanraden en de tandarts zou niks zeggen dan zou ik haar deskundigheid ernstig gaan betwijfelen.

marijkedl
door marijkedl - Feb 21, 2011 om 19:04
4 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=amber37 schreef op maandag 21 feb 2011, 14:14]Misschien dat ze toch een uitzondering maakt. Het is ook een tip aan de andere lezers die daar wel eventueel gebruik van willen maken.

ik had net een zwarte snoet en daarna een plak snoet ,
maar ze zijn niet witter dan na een poestbeurd.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 22, 2011 om 00:45
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ja hoor,
je gaat een dagje gezellig naar de huishoudbeurs en daar laat je de tandjes bleken
voor 400 euro (slechts)
Was er toevallig ook een stand waar je je ogen kon laten laseren.
Of een borstvergroting ?
Of een stand waar je je kon laten steriliseren ?
Wie laat in hemelsnaam zo'n behandeling uitvoeren op de markt ?

=wxndy41278 schreef op maandag 21 feb 2011, 14:47: Op de huishoudbeurs heeft mijn vriendin haar tanden laten bleken bij Brite Smile. Een erkent bedrijf. Kosten tussen de 300 en 450 euro. Dit verschilt per tandarts die deze techniek gebruikt. http://www.britesmile.nl/index2.php?page=wat

ba
door bandor - Feb 23, 2011 om 18:21
20 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ooit gehoord dat er in Amsterdam een soort "tandenwinkels" zouden zijn waar je "zo binnen kunt lopen", en dat die gespecialiseerd zouden zijn in cosmetische tandproblemen........ (dus ook die lelijke kroon van je tandarts vervangen zou daar kunnen; niet in 1 bezoekje natuurlijk)
Ik heb ze nooit kunnen vinden jammer genoeg.
Dus OPROEPJE: wie weet ze te vinden? Ergens anders in het land mag natuurlijk ook!
En als ze er echt niet zijn........ Gat in de markt?

ph
door philipvink - May 10, 2013 om 14:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Tanden bleken http://www.tanden-bleken-123wit.nl/ als u het echt veilig wil doen

jnvo
door jnvo - Sep 28, 2013 om 12:01
4 Antwoorden / 0 Vragen

Per 1 november 2012 is het wettelijk niet langer toegestaan om sterke bleekmiddelen te gebruiken voor het bleken van tanden. Voor consumenten zijn enkel nog bleekmiddelen beschikbaar met een gehalte aan werkzame stof (waterstofperoxide) van 0,1%. Tandartsenpraktijken en bleekklinieken waar een tandarts in dienst is mogen bleekmiddelen gebruiken met maximaal 6% waterstofperoxide.

Je kunt wel zelf tanden bleken met een bleeklepel. Deze zijn verkrijgbaar bij de drogist zijn bleeklepels, maar ze sluiten niet zo precies aan als die van de tandarts.

Meer informatie over tanden bleken

jossy
door jossy - Sep 28, 2013 om 17:56
47 Antwoorden / 1 Vragen

Nog even en dan mogen we helemaal niks meer. Ik gebruik dat spul niet en heb het nooit gebruikt. Maar nu blijkt dat het al bijna een jaar verboden is om iets te doen wat ik heel misschien eens zou willen proberen. Niet echt een optie want ik heb over het gevaar te gelezen. Evenals het gevaar van teveel andere zaken waar ik maar niet over zal beginnen want de lijst is te lang.....veel te lang....