jansje
door jansje Mar 17, 2015 om 15:53
Voeding & gezondheid

Temazepam

Hallo beste mensen, ik heb eind januari een tia gehad. Eigen verklaring op gestuurd naar de CBR. En naar een andere arts voor een keuring. Alle papieren opgestuurd. Nu krijg ik papieren terug, omdat ik ( helaas ) ook Borderline heb en het medicijn ( onder andere ) diazapam slik. Contact gezocht met CBR. Ik mag geen diazapam slikken. Dat moet veranderd worden. En ik moet naar een psychiater om mijn borderline te laten in schatten. Ik slik al sinds +/- 2000 deze medicatie. Ik hoef niet meer naar de GGZ. En toch wordt ik hier op afgerekend. Mijn vragen aan het CBR kwam uit, Diazapam mag niet, Temazepam wel. Als ik op internet kijk, weet ik nog niet wat nu slechter is. Ik mag dus wel rijden, maar ben dan iet verzekerd.Dus dat is niet zo handig, maar om nu dingen erbij te halen, wat niets met de Tia te maken heeft??

4170 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 17, 2015 om 15:57
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Verkeersveiligheid in deze mierenhoop op de weg is punt één met stip! En terecht.

Als iedereen zijn eigen dokter was, tja, daar wil ik niet eens aan denken .........

Maar de regels zijn de regels, en hoe vervelend die ook kunnen zijn, zijn nu eenmaal de regels, en het CBR neemt geen risico.

mahadma
door mahadma - Mar 17, 2015 om 15:59
11520 Antwoorden / 51 Vragen

P.S. Nu rijden is (zachtjes gezegd) niet bepaald handig, niet verzekerd ...........

edrick3
door edrick3 - Mar 17, 2015 om 16:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jansje,

Hoop dat je weer geheel hersteld bent van die tia.
Door het eerlijk invullen van die eigen verklaring moet je nu toch maar naar die psychiater gaan en de boel goed regelen.

Suc6

jansje
door jansje - Mar 17, 2015 om 16:03
131 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=jansje schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 15:53]Hallo beste mensen, ik heb eind januari een tia gehad. Eigen verklaring op gestuurd naar de CBR. En naar een andere arts voor een keuring. Alle papieren opgestuurd. Nu krijg ik papieren terug, omdat ik ( helaas ) ook Borderline heb en het medicijn ( onder andere ) diazapam slik. Contact gezocht met CBR. Ik mag geen diazapam slikken. Dat moet veranderd worden. En ik moet naar een psychiater om mijn borderline te laten in schatten. Ik slik al sinds +/- 2000 deze medicatie. Ik hoef niet meer naar de GGZ. En toch wordt ik hier op afgerekend. Mijn vragen aan het CBR kwam uit, Diazapam mag niet, Temazepam wel. Als ik op internet kijk, weet ik nog niet wat nu slechter is. Ik mag dus wel rijden, maar ben dan iet verzekerd.Dus dat is niet zo handig, maar om nu dingen erbij te halen, wat niets met de Tia te maken heeft??

jansje
door jansje - Mar 17, 2015 om 16:06
131 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 16:02]Hallo jansje,

Hoop dat je weer geheel hersteld bent van die tia.
Door het eerlijk invullen van die eigen verklaring moet je nu toch maar naar die psychiater gaan en de boel goed regelen.

Suc6

Ja natuurlijk , zal ik ook allemaal doen. En nee natuurlijk ri ik geen auto. Zo gek ben ik nu ook weer niet. Maar de ene pam of de andere pam. Ik zie daar het verschil niet in. ( heb even gekeken op google ) Ook heb ik gekeken bij borderline. Daar mogen ze je ook niet op afrekenen. Pfff. Maar goed ik ga wel door. Doe alles wat ze zeggen. Edrick dank je wel. Het gaat weer goed :-) Geen restverschijnselen gehad

jansje
door jansje - Mar 17, 2015 om 16:13
131 Antwoorden / 14 Vragen

Nee Mahadma. Ik rij nog steeds geen auto. Ga geen risico lopen. Nog geen meter rij ik!!

mahadma
door mahadma - Mar 17, 2015 om 16:18
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Verstandig besluit, het is rot, maar als er (achteraf) bij iets boven water zou komen dàt ........ ben je beter af met alles eerlijk te regelen. Strekte met alles.

jansje
door jansje - Mar 17, 2015 om 16:22
131 Antwoorden / 14 Vragen

Moet er niet eens aan denken!! Is geen besluit, is normaal dat je dat niet doet! Gaat mij erom de ene pam of de andere pam. Maar goed ik doe alles, wat ze willen. Ik vond zelfs op internet nog een artikel van iemand die ook borderline heeft, Het gerechtshof heeft het CBR gezegd, dat iemand daar niet op afgerekdn mag worden. Ik ga gewoon naar de psyg. En zie het wel. Maar mijn tia heeft niets te maken met de borderline

zoekster
door zoekster - Mar 17, 2015 om 16:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vermoed, dat Temazepam wel mag, omdat dat een inslaper/doorslaper is. Overdag Temazepam slikken is echt ridicuul. Dan mag je absoluut niet rijden.

Diazepam is, voor zover ik weet, ook voor overdag gebruik en zal wat suffer maken. Het is een 24 uur per dag werkend middel. Daarom denk ik dat mensen die Diazepam gebruiken hier niet mee mogen rijden

jansje
door jansje - Mar 17, 2015 om 16:59
131 Antwoorden / 14 Vragen

Costnx wat een goed antwoord, dank je wel. Daar heb ik wat aan. En nu snap ik het ook. Heel fijn dank jewel

costnix
door costnix - Mar 17, 2015 om 17:00
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Met Temazepam boven de 20 mg mag u ook niet rijden. Bij een dosis onder de 20 mg. Geldt een 8-uurig rijverbod. Zie Temazepam.
Voor diazepam geldt een rijverbod van 72 uur. Diazepam.

tenormin
door tenormin - Mar 17, 2015 om 19:09
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Lieve jansje, Wees maar blij dat u in Nederland woont, (in Rusland mogen transseksuelen geen auto rijden (de waanzin ten top!) maar zo te lezen komt het allemaal best weer in orde met u, alleen wat tijd geven. En inderdaad: het ene "pammetje is het andere niet". Diazepam is oorspronkelijk bedoelt als een spier ontspanner maar werkt inderdaad veel langer. Een ander "pammetje" Lormetazepam is een "snel in slaap vallertje" en is relatief korter van invloed op alle vaardigheden. Zo snel als mogelijk is Diazepam afbouwen en dan mag u vast wel weer autorijden. Wens u een spoedig algeheel herstel toe, hoor.