Thuisbezorgd laat Restaurants in de KOU staan
Al meerdere weken kampt TB (thuisbezorgd) met middengrote tot zeer grote storingen.
uiteraard is het tijdens de middag en avond spits. hierdoor loop ik maar zeker ook meerdere ondernemers veel inkomsten mis, maar onze vaste lasten gaan wel door!
Ik heb al een aantal keer mijn ongenoegen aan TB laten blijken telefonish en via een email, maar zoals ik al had verwacht bij zo'n groots bedrijf... er word totaal niets mee gedaan.
ook heb ik geprobeerd via internet de klacht neer te leggen bij klachten.nl, zij gingen hiermee naar TB en kregen ook 0 op request van TB terug.
het kan en mag toch niet zo zijn dat een groots bedrijf als TB zijn eigen bron van inkomsten zo enorm in de kou laat staan?
een compensatie is ook totaal niet aan de orde, daar doen ze niets mee, willen ze niets van weten!
maar dat de kosten bij ons nu de pan uitlopen aan commissie (áls er al een bestelling doorkomt) en het mislopen van bestellingen, terwijl alles in de zaak op volle toeren wél paraat en aan staat, dat zal hun een biet zijn! langzaam zie je je zaak kapot gaan en je kan er zelf totaal niets aan doen.
veel van dit soort bedrijven zoals TB zitten niet in de hoek waar wij zitten en daar kunnen wij ons dus niet bij aansluiten.
mensen opperen dan: je moet je klanten naar je zaak laten bellen, maar daartoe kan IK ze niet dwingen.
er moet een oplossing voor komen, maar TB heeft totaal geen luisterend oor.
zo staat eerdaags het water ons en vele (kleinere) horeca ondernemers aan de lippen door toedoen van TB.
jullie zijn mijn laatste redmiddel!!
mvg en alvast hartelijk dank,
inge vleugels
cafetaria rockanje
U heeft een bedrijf en daar is dan een ander forum beter voor: https://www.higherlevel.nl/
Naast de al gegeven verwijzing zie ook deze m.b.t. een weg die u zou kunnen volgen: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/
Bent u aangesloten bij een ondernemersorgansatie leg uw klacht dan ook daar neer. U zult m.i niet de enige zijn die hier hinder van heeft / schade door leidt
dank u die kon ik nog niet
Dit forum is voor consumenten. Ondernemers kunnen terecht op https://www.higherlevel.nl
dank u die kon ik nog niet
Wat hebben uw vaste lasten te maken met TB? Als u zo afhankelijk bent van 1 platform om uw eten aan de man te brengen, dan zit er wellicht iets mis in uw ondernemingsplan. Dat TB de zaken niet niet goed oppakt en daarbij zichzelf in de vingers snijdt staat u verder los van.
Ik weet dat vele ondernemers er een briefje bij stoppen.
Mijn afhaal Chinees is gestopt met T.B. wegens de hoge kosten en iedereen bestelde nu rechtstreeks via Whats App.
Op vakantie is het wel makkelijk maar ik ga plaatselijk liever zonder deze zakkenvullers die jou winstmarge afromen.
Je mag officieel er geen briefje bij doen van wij betalen hiervoor €0,00 per klant en liever rechtstreeks.
En een groot bedrijf dat niet luisterde?
Zelf doe ik liever zaken met kleinere plaatselijke of landelijke en geen Multinational.
Gezien de resultaten van Just Eat Takeaway (151 miljoen verlies in 2020) valt het met de zakkenvullen ook wel mee, of tegen (afhankelijk vanuit welke hoek je er naar kijkt).
Als er geen omzet is zal dit inderdaad zo zijn.
Maar de Winst van 2019 dan?
Waar ging die naar toe?
@cafrack, er zijn giga veel restaurants e.a. zaken zoals u: mijn "Chinees" is al jaren geleden weg bij thuisbezorgd. Hebben sindsdien een "eigen bezorger", scheelt en geld en zeker weten dat de klanten hun bestelling thuis krijgen. Ik zie dat u nu nog "thuisbezorgd" van TB heeft. Niet meer gebruiken, afkappen en zelf wat creatiever worden/zijn.
Het nadeel is dan wel voor zo'n restaurant dat het veel moeilijker is om nieuwe klanten te krijgen.
Als Horeca Nederland dit gaat opzetten tegen kostprijs en eventuele winst terug geven?
De Reclame voor 1 organisatie is voordeliger dan elke aanbieder in plaatselijke slecht gelezen krantje.
zet zelf een bezorgdienst op met meerdere collega's en maak hiervoor eventueel een app of een website.
Precies. Zo makkelijk om te klagen, maar als je je ondernemer afhankelijk maakt van een ander ben je geen ondernemer.
Ze begonnen ooit zeer betaalbaar met Nihil winst en nu flink duurder geworden.
Zelf starten, laat Horeca Nederland, de koepel organisatie dit maar doen.
We zetten een slotje op dit topic. Het Kassa-forum Vraag & Beantwoord is primair bedoeld voor vragen van consumenten. Zoals al getipt, deze site is er voor ondernemersvragen: https://www.higherlevel.nl
Redactie
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Parfum over datum
Recent heb ik wat gekocht op parfumerie en ik vond de geur niet lekker ruiken, ik dacht aan over datum. Nadat ik met de klantenservice van deze webshop contact had opgenomen vertelde ze me over de site checkfresh waar je aan de hand van batch codes kunt zien wanneer de productiedatum is van deze parfum. Weten jullie of deze site betrouwbaar is om te kunnen zien wanneer een parfum is gemaakt? ... Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Tussentijds opzeggen autoverzekering
Hoi Ik ben dramatisch ontevreden over FBTO, je "spreekt" daar nog slechts chatbots en beetje contact duurt vele uren. Kan ik voor formele eind datum contract weg? Ik ben daar 36 jaar klant, DEZE autoverzekering loopt formeel tot 30-10-2024 Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer