Cafrock
door Cafrock Oct 15, 2021 om 16:25
Voeding & gezondheid

Thuisbezorgd laat Restaurants in de KOU staan

Al meerdere weken kampt TB (thuisbezorgd) met middengrote tot zeer grote storingen.
uiteraard is het tijdens de middag en avond spits. hierdoor loop ik maar zeker ook meerdere ondernemers veel inkomsten mis, maar onze vaste lasten gaan wel door!
Ik heb al een aantal keer mijn ongenoegen aan TB laten blijken telefonish en via een email, maar zoals ik al had verwacht bij zo'n groots bedrijf... er word totaal niets mee gedaan.
ook heb ik geprobeerd via internet de klacht neer te leggen bij klachten.nl, zij gingen hiermee naar TB en kregen ook 0 op request van TB terug.
het kan en mag toch niet zo zijn dat een groots bedrijf als TB zijn eigen bron van inkomsten zo enorm in de kou laat staan?
een compensatie is ook totaal niet aan de orde, daar doen ze niets mee, willen ze niets van weten!
maar dat de kosten bij ons nu de pan uitlopen aan commissie (áls er al een bestelling doorkomt) en het  mislopen van bestellingen, terwijl alles in de zaak op volle toeren wél paraat en aan staat, dat zal hun een biet zijn! langzaam zie je je zaak kapot gaan en je kan er zelf totaal niets aan doen.

veel van dit soort bedrijven zoals TB zitten niet in de hoek waar wij zitten en daar kunnen wij ons dus niet bij aansluiten.
mensen opperen dan: je moet je klanten naar je zaak laten bellen, maar daartoe kan IK ze niet dwingen.

er moet een oplossing voor komen, maar TB heeft totaal geen luisterend oor.
zo staat eerdaags het water ons en vele (kleinere) horeca ondernemers aan de lippen door toedoen van TB.
jullie zijn mijn laatste redmiddel!!

mvg en alvast hartelijk dank,

inge vleugels
cafetaria rockanje

2544 7 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 15, 2021 om 16:34
16827 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft een bedrijf en daar is dan een ander forum beter voor: https://www.higherlevel.nl/

Naast de al gegeven verwijzing zie ook deze m.b.t. een weg die u zou kunnen volgen: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/

 Bent u aangesloten bij een ondernemersorgansatie leg uw klacht dan ook daar neer. U zult m.i niet de enige zijn die hier hinder van heeft / schade door leidt

Cafrock
door Cafrock Oct 15, 2021 om 16:36
Antwoorden / 1 Vragen

dank u die kon ik nog niet

Donuts
door Donuts - Oct 15, 2021 om 16:35
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dit forum is voor consumenten. Ondernemers kunnen terecht op https://www.higherlevel.nl

Cafrock
door Cafrock Oct 15, 2021 om 16:36
Antwoorden / 1 Vragen

dank u die kon ik nog niet

ne
door neodutchio - Oct 15, 2021 om 16:41
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wat hebben uw vaste lasten te maken met TB? Als u zo afhankelijk bent van 1 platform om uw eten aan de man te brengen, dan zit er wellicht iets mis in uw ondernemingsplan. Dat TB de zaken niet niet goed oppakt en daarbij zichzelf in de vingers snijdt staat u verder los van.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 15, 2021 om 16:48
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik weet dat vele ondernemers er een briefje bij stoppen.

Mijn afhaal Chinees is gestopt met  T.B.  wegens de hoge kosten en  iedereen bestelde nu rechtstreeks via  Whats App.

Op vakantie is het wel makkelijk  maar ik ga plaatselijk liever zonder deze zakkenvullers die jou winstmarge  afromen.

Je mag officieel er geen briefje bij doen van wij betalen hiervoor  €0,00 per klant en  liever rechtstreeks.

En een groot bedrijf dat niet luisterde?

Zelf doe ik liever  zaken met kleinere  plaatselijke of landelijke en geen Multinational.

rj
door rjw Oct 16, 2021 om 10:03
3256 Antwoorden / 5 Vragen

Gezien de resultaten van Just Eat Takeaway (151 miljoen verlies in 2020) valt het met de zakkenvullen ook wel mee, of tegen (afhankelijk vanuit welke hoek je er naar kijkt).

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Oct 16, 2021 om 11:48
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als er geen omzet is   zal dit inderdaad zo zijn.

Maar de Winst  van 2019 dan?

  Waar ging die naar toe?

tenormin
door tenormin - Oct 15, 2021 om 23:38
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@cafrack, er zijn giga veel restaurants e.a. zaken zoals u: mijn "Chinees" is al jaren geleden weg bij thuisbezorgd. Hebben sindsdien een "eigen bezorger", scheelt en geld en zeker weten dat de klanten hun bestelling thuis krijgen. Ik zie dat u nu nog "thuisbezorgd" van TB heeft. Niet meer gebruiken, afkappen en zelf wat creatiever worden/zijn.

rj
door rjw Oct 16, 2021 om 10:04
3256 Antwoorden / 5 Vragen

Het nadeel is dan wel voor zo'n restaurant dat het veel moeilijker is om nieuwe klanten te krijgen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Oct 16, 2021 om 11:50
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als  Horeca Nederland dit gaat opzetten tegen kostprijs en eventuele winst terug geven?

De Reclame voor 1 organisatie is voordeliger dan elke aanbieder in plaatselijke slecht gelezen krantje.

1paul
door 1paul - Oct 16, 2021 om 09:55
3134 Antwoorden / 0 Vragen

zet zelf een bezorgdienst op met meerdere collega's en maak hiervoor eventueel een app of een website.

rj
door rjw Oct 16, 2021 om 10:03
3256 Antwoorden / 5 Vragen

Precies. Zo makkelijk om te klagen, maar als je je ondernemer afhankelijk maakt van een ander ben je geen ondernemer.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Oct 16, 2021 om 11:51
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ze begonnen ooit zeer betaalbaar met  Nihil winst en nu flink duurder geworden.

Zelf starten,  laat Horeca Nederland, de koepel organisatie dit maar doen.

Redacteur
door Redacteur - Oct 16, 2021 om 17:25
1053 Antwoorden / 62 Vragen

We zetten een slotje op dit topic. Het Kassa-forum Vraag & Beantwoord is primair bedoeld voor vragen van consumenten. Zoals al getipt, deze site is er voor ondernemersvragen: https://www.higherlevel.nl
Redactie