fs
door fs63 Jan 6, 2010 om 20:20
Voeding & gezondheid

TLC dieet

Werkt het TLC dieet?
Dit dure dieet van +/- 1.000 euro,
zorgt voor de ballans tussen: insuline,serotine en groeihormoon.
is dit aan te raden?

9150 6 Rapporteer

pb
door pbarendse - Jan 6, 2010 om 20:25
406 Antwoorden / 1 Vragen

Is prima aan te raden... Als je snel van je geld af wilt.
De enige juiste manier van afvallen is zorgen dat je minder calorieen binnenkrijgt dan je verbruikt. Ofwel: een aangepast eetpatroon en meer bewegen.

poltol
door poltol - Jan 6, 2010 om 20:32
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Het enigste wat snel afvalt is uw beurs.
Ga naar een dieetiste van uw zorgverzekeraar.
Werkt prima en is [vaak] kosteloos.

Vr.gr. poltol

elenay
door elenay - Jan 6, 2010 om 20:56
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Voor uw bloedsuiker kunt u het beste stoppen met het nemen van snelle suikers.

Dus dat zit in o.a. snoep en koek en veel frisdrank of veel blikjes met groenten en vruchten. Dus let daar op.

Eet bijvoorbeel deen chocolaatje gelijk na het eten, dan vliegt uw bloedsuiker niet heen en weer. (Maar nog beter is natuurlijk dat laten staan.)

Ook brood en andere koolhydraten zetten aan.

neem koolhydraten in de vorm van fruit, dus o.a. banaan.

Lees uzelf maar eens in op wat ik zelf heb uitgeprobeerd en wat werkt:
afvallen met de juiste voeding

Eet volwaardige eiwitten:
Volwaadige eiwitten.

Een goed boek over voeding is deze:

Willet.

En lees vooral alles over wat brood met u doet:
Brood.

Verantwoord eten, voldoende ballaststoffen en eiwtten en groeten, afgewisseld door noten en gedroogd fruit waar kalium inzit om uw bloeddruk laag te houden en beweging en dan bent u al een heel eind.

Gek op tussendoortje, snijdt dan wat gedroogd fruit in reepjes en meng dat met een paar walnoten.

Gebruik om te bakken roomboter en gebruik sumier plantaardige oliën.

Tik in uw zoekmachine maar eens wat over voeding in en er rollen heel wat adviezen uit.

Vr. groet, Elena.

pb
door pbarendse - Jan 6, 2010 om 21:19
406 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=elenay schreef op woensdag 6 jan 2010, 20:56]Verantwoord eten, voldoende ballaststoffen en eiwtten en groeten, afgewisseld door noten en gedroogd fruit waar kalium inzit om uw bloeddruk laag te houden en beweging en dan bent u al een heel eind.

[...]

Gebruik om te bakken roomboter en gebruik sumier plantaardige oliën.

Beetje raar advies, vooral dat over kalium... Een nierpatient in mijn vriendenkring mocht juist geen produkten die veel kalium bevatten, omdat dit net als natrium geen gunstig effect had op zijn bloeddruk.

Zelfde verhaal eigenlijk over roomboter vs. plantaardige olie. Roomboter bevat meer verzadigde vetten dan plantaardige olie en heeft een negatieve invloed op cholesterol.

elenay
door elenay - Jan 6, 2010 om 22:25
1031 Antwoorden / 142 Vragen

[quote=pbarendse schreef op woensdag 6 jan 2010, 21:19][quote=elenay schreef op woensdag 6 jan 2010, 20:56]Verantwoord eten, voldoende ballaststoffen en eiwtten en groeten, afgewisseld door noten en gedroogd fruit waar kalium inzit om uw bloeddruk laag te houden en beweging en dan bent u al een heel eind.

[...]

Gebruik om te bakken roomboter en gebruik sumier plantaardige oliën.

Beetje raar advies, vooral dat over kalium... Een nierpatient in mijn vriendenkring mocht juist geen produkten die veel kalium bevatten, omdat dit net als natrium geen gunstig effect had op zijn bloeddruk.

Zelfde verhaal eigenlijk over roomboter vs. plantaardige olie. Roomboter bevat meer verzadigde vetten dan plantaardige olie en heeft een negatieve invloed op cholesterol.

Lees hier even meer over kalium, ik heb mijn bloeddruk ermee kunnen verlagen en die is met mijn nieuwe voedingspatroon zo goed, dat zelfs mijn huisarts verbaasd is.
Wat doet kalium?

Nu gaat het me te ver om hier alles wat ik heb geleerd over vetten te vermelden.

Maar kort gezegd zijn dieetmargarines niet goed en dat heeft met het fabricageproces te maken.

Alles wat ik weet heb ik gelezen in verschillende boeken van professoren, dus als die het mis hebben, dan weet ik het ook niet.

Ik bak in roomboter om de volgende reden:
Onverzadigde vetten gezond? Nee

Verzadigd en onverzadigd vet, wat is het verschil?
Verzadigd vet, zoals bijvoorbeeld in roomboter, heeft geen mogelijkheden om zich met andere stoffen te binden. Het komt altijd in een, harde, smeerbare vorm voor. Verzadigd vet is zeer stabiel en valt ook bij verhitting niet uiteen in schadelijke stoffen.

Onverzadigd vet kan zich met andere stoffen binden en komt alleen in vloeibare vorm voor. Enkelvoudig onverzadigd vet, zoals olijfolie, heeft maar één bindingsmogelijkheid. Meervoudig onverzadigd vet, zoals zonnebloemolie, heeft meerdere binding mogelijkheden. Door deze meervoudige bindingsmogelijkheid kunnen snel schadelijke stoffen ontstaan, o.a. vrije radicalen. Onverzadigd vet is minder stabiel dan verzadigd vet en zal bij verhitting of langdurige blootstelling aan zuurstof oxideren. Meervoudig onverzadigd vet is weer instabieler dan enkelvoudig onverzadigd vet. Meervoudig onverzadigd vet zoals plantaardige zonnebloemolie mag daarom nooit bij het bakken en braden gebruikt worden. Hierbij komen stoffen vrij die zeer schadelijk zijn voor onze gezondheid. Het is daarom beter om in verzadigd vet (roomboter) of, in enkelvoudig onverzadigd vet (olijfolie) te bakken. Het advies van het Voedingscentrum Verzadigd vet = Verkeerd / Onverzadigd vet = Oké, in de nieuwe campagne VetWijzer is dan ook zeer ongenuanceerd het zegt niets over de schadelijke effecten van onverzadigd vet, met name meervoudig onverzadigd vet, bij verhitting.

Ik gebruik dus maar een klein klontje en voor de rest gebruik ik iets zonnebloemolie en olijfolie, let wel de koud geperste en ik bak er nooit in.

Dus op deze manier is het gebruik goed en lees hier meer over vetten, want dat hebben we echt nodig om onze vitaminenen en mineralen op te laten nemen.

Vetten

Ik doe al meer dan 10 jaar voedingsleer en mijn artsen vinden mij een voorbeeld voor velen, dus ik kan gerust hier stellen dat ik de nodige ervaring heb.

Daarbij komt dat cholesterol zwaar overdreven wordt blijkt nu na onderzoek en dat je het zelfs nodig hebt,

Maar alles met mate, ik zeg hier niet dat iemand een pakje roomboter per dag moet opeten.

Brood eet ik niet en op mijn rijstwafels giet ik wat plantaardige olie.

Vr.groet, Elena

pb
door pbarendse - Jan 6, 2010 om 22:45
406 Antwoorden / 1 Vragen

Goed verhaal, lekker kort...
Voor iemand die al 10 jaar voedingsleer doet is je scheikunde best redelijk roestig.