ha
door hanskruyger Jan 30, 2013 om 15:51
Voeding & gezondheid

Traplift

Een van mijn ouders heeft een (elektrische) traplift nodig. Er zijn zoveel soorten en bedrijven op de markt. Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand een bepaald type traplift en/of een firma aanbevelen?
Alvast hartelijk dank! Hans

13170 8 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 30, 2013 om 15:58
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft u al onderzocht of uw ouders in aanmerking komen voor een traplift via de WMO en of dat niet voordeliger is?
klik HIER

aurora1
door aurora1 - Jan 30, 2013 om 17:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Je zou ook eens kunnen informeren bij de zorgverzekeraar van je ouders. Verder kun je mogelijk informatie inwinnen in winkels die hulpmiddelen verkopen en/of verhuren.
Op internet en bijv. bij Kassa V&B en Trosradar op naam bedrijf zoeken of er klachten/problemen over een bedrijf en de service ervan te vinden zijn.

vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 30, 2013 om 20:08
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ze zijn tegenwoordig ook te huur. Zoek maar eens op internet.

herrdroetker
door herrdroetker - Jan 30, 2013 om 20:58
275 Antwoorden / 10 Vragen

Lieber Hanskruyger,

De oudste en meest gerenommeerde merken in Nederland zijn ThyssenKrupp Encasa en . Deze twee fabriceren zelf en zijn geen handelsonderneming die in China inkoopt. De adviseurs van deze merken kunnen u ook inlichten over regelingen voor subsidie die door de gemeente kunnen worden geboden.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

rd
door rdhtdr - Jan 31, 2013 om 08:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb voor mijn oom in Vlijmen ook een traplift gekocht en we hebben uiteindelijk voor een traplift van ThyssenKrupp Encasa gekozen omdat die de lift aan de binnenkant hebben gemaakt waardoor mijn tante ook nog veilig over de trap kon lopen. Otolift wilde een traplift aan de buitenkant maken en de leuning weghalen. Mijn tante moest dan ook de traplift maar gaan gebruiken. Dat wilde ze niet en terecht want ze is nog heel fit. Ze loopt nog elke dag meerdere malen de trap op met behoud van de leuning.

Mijn oom heeft een computerkamer op zolder en deze lift gaat, omdat hij aan de binnenkant zit, in een keer naar boven. Was ook nog goedkoper en voor mijn oom veel fijner om maar een keer op te hoeven stappen. Daar hadden we eerst niet eens bij stilgestaan maar de adviseur wel.

Een andere adviseur van Stannah vertelde dat ze dan de rail als leuning kon gebruiken maar als ik nu de lift zie klopt dat niet.

Mijn oom en tante zijn zeer tevreden en ik ben blij dat we de goede keus hebben gemaakt want mijn oom blijft me er aan herinneren dat we de goede keuze hebben gemaakt en ik moet er niet aan denken dat dat niet het geval was geweest. ;-).

Succes met de keuze. Persoonlijk zou ik het wel weten als het om uw ouders gaat want u komt er regelmatig neem ik aan en dat wilt u toch horen dat u het goede advies heeft gegeven ;-).

jo
door jorisw - Jan 31, 2013 om 10:04
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 30 jan 2013, 17:05]
Op internet en bijv. bij Kassa V&B en Trosradar op naam bedrijf zoeken of er klachten/problemen over een bedrijf en de service ervan te vinden zijn.

Het nadeel daarvan is dat je alleen maar klachten ziet en geen goede ervaringen. De kans dat er bij een grote goede leverancier een keer wat fout gaat wat tot een klacht op Kassa/Radar leidt is natuurlijk groter dan bij een kleine fabrikant die vrijwel geen ervaring heeft....

ma
door marjoke9 - Feb 1, 2013 om 13:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Hans,

Heel herkenbaar uw probleem. Voor veel mensen is het vinden van een traplift en de informatie die daarbij hoort niet eenvoudig. Een traplift is geen aankoop die je elke dag doet.

Ons bedrijf Handicare Trapliften is (naast eerdergenoemde bedrijven) één van de drie fabrikanten (met gevestigde naam en eigen fabriek) in Nederland. Wij adviseren u uzelf vooraf goed te laten informeren en de aanbiedingen te vergelijken. Elke trap en elk persoon is namelijk anders. Wat voor de een de beste oplossing is, is dat voor de ander nog niet. Het beste kunt u een vrijblijvend en kosteloos adviesgesprek met een adviseur die hiervoor bij u thuis komt, aanvragen. U kunt dit bij alle Nederlandse fabrikanten aanvragen en zo op basis van goede informatie zelf de juiste keuze maken. Uiteraard staan ook wij u graag te woord.

Veel succes!

ha
door hanskruyger - Feb 5, 2013 om 00:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties.
Vr.groet, Hans