ro
door roos37 Oct 18, 2013 om 12:27
Voeding & gezondheid

Uitkering &vrouw uit buitenland

Een kennis van mij is afgekeurd en leeft van een bijstandsuitkering. Onlangs kwam hij via het internet toevallig in contact met een vrouw in Marokko. Ze spreken elkaar alleen via de chat. Hij is nu van plan om binnen niet al te lange tijd daar naartoe te gaan en met haar te trouwen, en hij is ook van plan om haar dan mee te nemen naar Nederland. Nu is mijn vraag: kan dit zomaar? Daar zijn toch bepaalde regels voor?

17610 91 Rapporteer

mi
door miepje58 - Oct 18, 2013 om 12:29
208 Antwoorden / 6 Vragen

Daar zijn zelfs heel veel regels voor... Ik denk dat je beter even bij de site van de IND kan kijken of zo. Er zijn namelijk ook manieren om die regels te omzeilen, helaas.
Als ik jouw kennis was zou ik wel héél goed uitkijken!

pi
door pieterwolters - Oct 18, 2013 om 12:33
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Trouwen mag altijd. Echter om iemand naar Nederland te halen worden inkomenseisen gesteld. Volgens mij is het minimum iets van 1500 euro/maand.

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2013 om 12:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo roos37,

Dat gaat niet zo maar:

Overzicht: verblijf bij echtgenoot

U wilt naar Nederland komen voor een verblijf van meer dan 3 maanden. U moet hiervoor een verblijfsvergunning aanvragen voor verblijf als familie- of gezinslid. Na het aanvragen van een verblijfsvergunning wordt beoordeeld of u aan de voorwaarden voor een verblijfsvergunning voldoet.

Om Nederland in te reizen hebt u een machtiging tot voorlopig verblijf (mvv) nodig. Een mvv is een visum dat wordt afgegeven voor een verblijf van langer dan 3 maanden. U vraagt een mvv en verblijfsvergunning in één keer aan. U volgt dan de procedure voor Toegang en Verblijf (TEV-procedure).

De hoofdpersoon bij wie de vreemdeling als familie- of gezinslid verblijft, is de referent. Bij het indienen van de aanvraag verklaart de hoofdpersoon dat hij referent is. Dit brengt een aantal verplichtingen met zich mee.
Overzicht voorwaarden

U moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

U bent 21 jaar of ouder.
U gaat met uw echtgenoot samenwonen zodra u in Nederland bent. U schrijft zich in op hetzelfde adres als uw echtgenoot.
U hebt het basisexamen inburgering buitenland afgelegd of hebt vrijstelling. Meer informatie hierover vindt u onder 'meer weten over'. U hoeft het examen niet af te leggen als u geen mvv nodig hebt
U hebt een geldig reisdocument (bijvoorbeeld paspoort).
U vormt geen gevaar voor de openbare orde en nationale veiligheid.
U bent bereid mee te werken aan een onderzoek naar tuberculose. Kijk hier of voor uw nationaliteit een TBC-onderzoek nodig is.
U hebt bij een eerdere aanvraag van een verblijfsvergunning geen onjuiste gegevens verstrekt of relevante gegevens achtergehouden.
U hebt niet eerder illegaal in Nederland verbleven.

Uw echtgenoot moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

Uw echtgenoot is Nederlander of heeft al minimaal 1 jaar een verblijfsvergunning voor een niet-tijdelijk doel
Uw echtgenoot is 21 jaar of ouder.
Uw echtgenoot heeft een verklaring ondertekend dat hij referent is.
Uw echtgenoot staat ingeschreven in Nederland in de gemeentelijke basisadministratie (GBA) van zijn woonplaats (gemeente).
U en uw echtgenoot zijn met elkaar gehuwd.
Uw echtgenoot heeft voldoende en duurzaam inkomen. Het inkomen dat uw echtgenoot moet aantonen is een bruto maandbedrag. Dit is het bedrag dat in de arbeidsovereenkomst of de salarisspecificatie (loonstrook) staat. Op uw loonstrook vindt u dit bedrag bijvoorbeeld in het vakje 'SV-loon'. SV-loon wordt soms ook 'loon SV' of '(bruto)loon SVW' genoemd.

Het inkomen moet voor minimaal 12 maanden beschikbaar zijn op het moment van de aanvraag.

Zie site van de IND

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Oct 18, 2013 om 13:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt ook hier hulp krijgen. Klik hier

komsja
door komsja - Oct 18, 2013 om 17:35
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Dat een KENNIS van u,die uitkering gerechtigde is en wil trouwen,dan heeft dat zowiezo bepaalde gevolgen voor de uitkering van uw kennis.
U stelt dat uw kennis onlangs (dus recent) via internet ,toevallig,in contact is gekomen met een vrouw uit het buitenland,en uw kennis tot nu toe alleen contact heeft gehad via chat,en voornemens is om binnenkort af te reizen naar het buitenland om met haar te gaan trouwen en mee te nemen naar Nederland.
Even afgezien van de regels waar uw kennis dan mee te maken krijgt(zoals u kunt lezen in de gegeven antwoorden)
Is het voor uw kennis wellicht misschien verstandiger om eerst die vrouw in levende lijve te ontmoeten!!!!!!!!!!!!

ro
door roos37 - Oct 18, 2013 om 17:49
18 Antwoorden / 1 Vragen

Beste komsja, hij heeft me vorige week van zijn plannen verteld. Wij kregen er een stevige discussie, bijna ruzie, over omdat hij er heel makkelijk over denkt, en ik hem vertelde dat er (volgens mij) strenge(re) regels zijn, zoals een inburgeringscursus, en een inkomenseis. Zij spreekt alleen wat Engels. Hij leeft van een bijstandsuitkering, ik dacht van nog geen 900 euro per maand.
Hij gaat haar eerst in levende lijve ontmoeten, en is van plan om een paar weken later, wanneer hij nog een keer naar Marokko gaat, met haar te trouwen en mee te nemen naar Nederland.
Het woord "liefde" is trouwens in dat hele gesprek niet gevallen...

komsja
door komsja - Oct 18, 2013 om 17:55
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Geachte roos37
Dank voor uw bericht,maar wat u in de laatste zin zei is eigenlijk wat ik bedoelde

diumenge
door diumenge - Oct 18, 2013 om 17:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe ga je van een bijstandsuitkering 2x in korte tijd naar Marokko?

tijger1
door tijger1 - Oct 18, 2013 om 17:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En mag je met een bijstandsuitkering zomaar naar Marokko?

komsja
door komsja - Oct 18, 2013 om 18:01
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Wat diumenge zegt is inderdaad ook een goeie

komsja
door komsja - Oct 18, 2013 om 18:05
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Tijger1
Ja je mag met een bijstand uitkering 4 weken per jaar naar het buitenland

empyria
door empyria - Oct 18, 2013 om 18:10
504 Antwoorden / 3 Vragen

En die Marrokaanse vrouw komt vervolgens óók nog eens op kosten van onze samenleving hier wonen...en bedankt!

komsja
door komsja - Oct 18, 2013 om 18:12
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Je mag als bijstand gerechtigde 4 weken per jaar naar het buitenland,maar dan wel 4 weken (met behoud van uitkering) maar je mag die 4 weken niet opsplitsen in 2 keer twee weken,oftewel je kan niet in (bijvoorbeeld) in de maand april 2 weken en in de maand oktober ook 2 weken,die vlieger gaat niet op

diumenge
door diumenge - Oct 18, 2013 om 18:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die vrouw komt hier voorlopig niet hoor. Hij zal voldoende middelen moeten hebben om haar te onderhouden, want de eerste vijf jaar (o.i.d.) moet hij garant staan voor haar. Gaat hem niet lukken. Lukt het hem wel, dan springt (mag ik hopen) de bijstand er wel bovenop. Moeten ze sowieso al doen als twee keer in korte tijd naar Marokko kan en de kosten kan betalen om haar hier naar toe te halen.

Dit is kansloos. Hij kan beter in Marokko gaan wonen met haar, voor de liefde doe je dat toch ;-)

komsja
door komsja - Oct 18, 2013 om 18:17
1064 Antwoorden / 218 Vragen

wat empyria zegt kan ik wel begrijpen,maar da,s weer een hele andere discussie.

komsja
door komsja - Oct 18, 2013 om 18:23
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Het verhaal van roos37 (over haar kennis)
ben ik bang dat het hier gaat om te proberen om uiteindelijk een Nederlands paspoort te verkrijgen
en zodra dat binnen is,krijgt de kennis van roos37 een trap onder z,n ....... en bedankt

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2013 om 18:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Is verder een zinloze discussie hier.
Zaak is toch zonneklaar: heeft geen kans van slagen!!
(Komt toevallig (??) in contact met een vrouw in Marokko en wil daar meteen gaan trouwen. Wat een onzin!!)

komsja
door komsja - Oct 18, 2013 om 18:36
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Voor roos37
Probeer je kennis er van te overtuigen dat er hier iets niet klopt
en proberen hem te behoeden voor een hoop problemen.
Laat hem voorbeelden zien,en die voorbeelden zijn genoeg te vinden.
Als hij niks van je wil aannemen dan houd het op,en zal hij helaas op de blaren moeten gaan zitten.

ro
door roos37 - Oct 18, 2013 om 18:48
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het ook vreemd dat iemand in de bijstand twee keer vlak achter elkaar naar Marokko kan vliegen.
Van die vier weken vakantie wist ik (en hij ook) maar ik was er niet van op de hoogte dat je die termijn niet in tweeën mag "knippen"

@komsja: ik heb hem gewaarschuwd, maar hij is vreselijk eigenwijs en zegt dat hij het allemaal heeft uitgezocht (!) Tja, dan houdt het op natuurlijk.

Dit lijkt op een schijnhuwelijk, en volgens mij zijn die niet toegestaan.

ma
door marijke1953 - Oct 18, 2013 om 20:32
136 Antwoorden / 3 Vragen

Probeert u uw kennis te verlinken?

diumenge
door diumenge - Oct 18, 2013 om 20:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=marijke1953 schreef op vrijdag 18 okt 2013, 20:32]Probeert u uw kennis te verlinken?Waar haal je dat vandaan?

komsja
door komsja - Oct 18, 2013 om 20:36
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Dat je die 4 weken niet in tweeen kan delen zou per gemeente kunnen verschillen,maar dat lijkt me sterk.
Maar dat dit een schijnhuwelijk zal gaan worden(zo te zien van haar kant uit) lijkt me zeer voor de hand liggend.
Maar u heeft hem gewaarschuwd,en nogmaals,als hij uw advies en uw argwaan en bezorgdheid in de wind slaat dan zou ik zeggen,,, Oke dan moet je het allemaal zelf maar weten,maar niet later hier aan de deur komen huilen.

zw
door zwaardvis - Oct 18, 2013 om 22:12
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik neem aan dat uw vriend reeds moslim is? Anders moet hij zich nog bekeren ook. Een moslima mag nl. niet met een niet moslim trouwen.

aurora1
door aurora1 - Oct 18, 2013 om 22:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als hij zich moet laten bekeren zit daar mogelijk ook nog een kleine operatie aan vast.

komsja
door komsja - Oct 21, 2013 om 16:36
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Een moslima "kan" wel met een niet moslim trouwen,maar dat kan betekenen dat haar familie niets meer met haar te maken wil hebben,maar er zijn voorbeelden genoeg waarbij de keuze van de moslima uiteindelijk min of meer geaccepteerd is.Maar er zijn ook andere voorbeelden genoeg waarbij het allemaal niet zo leuk is afgelopen.
Maar het verhaal van roos37 riekt naar het verkrijgen van een paspoort.
En die kleine operatie waar aurora1 op doelt is op zich geen probleem,want er zijn genoeg niet moslims die dat laten doen.

ge
door gerboe - Oct 21, 2013 om 17:26
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=roos37 schreef op vrijdag 18 okt 2013, 12:27]Een kennis van mij is afgekeurd en leeft van een bijstandsuitkering.

Iemand die afgekeurd is leeft toch op z'n minst voor een deel van een WAO of WIA uitkering?
Dat maakt nogal wat uit wat betreft rechten en plichten.

ro
door roos37 - Oct 21, 2013 om 17:44
18 Antwoorden / 1 Vragen

@gerboe: Ik weet niet beter of hij heeft een bijstandsuitkering, volgens mij van nog geen 900 euro per maand.

@komsja: De vrouw waarmee hij chat is een strenggelovige moslima, en hij heeft mij verteld dat hij erover denkt om zich te bekeren.

diumenge
door diumenge - Oct 21, 2013 om 17:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@roos37, nu klinkt het nog ongeloofwaardiger. Denk dat de NSA 'm inmiddels al in beeld heeft... ;-)

ro
door roos37 - Oct 21, 2013 om 17:55
18 Antwoorden / 1 Vragen

Hebben we die in Nederland dan?

komsja
door komsja - Oct 21, 2013 om 18:03
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@roos37
Hij denkt erover om zich te laten bekeren.Als er echte wederzijdse liefde in het spel is dan is daar natuurlijk helemaal niks mis mee.
Maar hoe kan je van echte liefde spreken als je de ander alleen maar via de chat en van een foto of van skype of what ever kent,maar nog nooit in levende lijve hebt ontmoet!!!!
Dat kan ik niet helemaal goed volgen.
En buiten dat,kan je je niet zomaar laten bekeren lijkt mij,want dan moet je toch ook enige kennis hebben van haar geloof,want men kan niet zeggen.. Ik ben verliefd op een moslima dus laat ik me wel effe bekeren.Maar ja,als je verliefd bent dan heb je oogkleppen op en neem je niets van een ander aan
Blijf het (van haar) een ongelovig verhaal vinden,hoop dat ik er volledig naast zit en dat ze samen gelukkig gaan worden.

diumenge
door diumenge - Oct 21, 2013 om 18:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=roos37 schreef op maandag 21 okt 2013, 17:55]Hebben we die in Nederland dan?Geen NSA nee, maar de NSA beperkt zich sowieso niet tot de Amerikaanse grens. Maar het was maar grapje.

Uiteraard hoop ik ook voor die kennis van je dat het serieus is, maar in dit geval lijkt mij zeer verstandig om enigszins achterdochtig te zijn.

ro
door roos37 - Nov 14, 2013 om 19:19
18 Antwoorden / 1 Vragen

@iedereen: nou, het is gebeurd. Ik kreeg de trouwfoto's binnen via de mail. Hij is drie weken geleden er naar toe gegaan, en is op de dag na aankomst met haar in het huwelijk getreden in de moskee. Over een paar weken neemt hij haar mee naar Nederland. Blijkbaar kan dat dus toch zomaar, en zijn die regels helemaal niet zo lastig en ingewikkeld.

diumenge
door diumenge - Nov 14, 2013 om 19:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heeft hij de papieren al rond dan? Of gaat hij gewoon op de gok?

Ik kan mij er echt helemaal niets bij voorstellen. Trouwen in de moskee, leuk en al, maar dat is toch niet wettig?

Ik blijf het een raar verhaal vinden.

ro
door roos37 - Nov 14, 2013 om 19:37
18 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt zo'n huwelijk hier in Nederland toch "omzetten"? Net zoals wanneer je in Las Vegas trouwt of zoiets?

komsja
door komsja - Nov 14, 2013 om 19:53
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Wat diumenge ook al zegt,het is en blijft een raar verhaal,Maar het zou best kunnen dat ZIJ het voor elkaar gaat krijgen om een Nederlands paspoort te verkrijgen want het is een bekend verschijnsel dat er regelmatig schijn huwelijken plaats vinden om zo het fel begeerde paspoort te kunnen verkrijgen.
Laten we voor hem hopen dat die vrouw uit liefde met hem getrouwd is en niet alleen maar voor het paspoort.

diumenge
door diumenge - Nov 14, 2013 om 19:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=roos37 schreef op donderdag 14 nov 2013, 19:37] Je kunt zo'n huwelijk hier in Nederland toch "omzetten"? Net zoals wanneer je in Las Vegas trouwt of zoiets?Weet ik niet, leek me vergelijkbaar met een huwelijk in de kerk, maar misschien is het in Marokko wel wettig.

hutch
door hutch - Nov 14, 2013 om 20:25
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Roos, het is al eerder genoemd: dit is aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een schijnhuwelijk.

Buitendat heeft hij waarschijnlijk nog nooit van een Machtiging tot Voorlopig Verblijf gehoord (afgekort: ).

Hij is waarschijnlijk al op leeftijd en zij is nog relatief jong (al hoewel 'oud' en 'jong' relatief zijn).

Ik ga even de toekomst voorspellen:
over 3 jaar wordt er een scheiding aangevraagd / uitgesproken.

Normaal wens ik iemand wel succes, maar nu alles behalve dat.

Hoe naïef (!!) kan iemand zijn, ongelooflijk. En dan nog maar niet te spreken over het feit dat hij mogelijk ook nog eens geld hiervoor krijgt. En er gaan grote bedragen om in het wereldje van schijnhuwelijken. 10 tot 15 duizend euro is helemaal niet ondenkbaar.

Zomaar een .

Ik vermoed dat wij eind 2016/ begin 2017 wel weer een reactie van u hierover krijgen.......

ro
door roos37 - Nov 14, 2013 om 21:04
18 Antwoorden / 1 Vragen

@Hutch
Hij is over vijftig, en zij is 28. Ze willen graag kinderen schreef hij in zijn mail aan mij, het liefst zo snel en zo veel mogelijk.
Het zou inderdaad wel met geld te maken kunnen hebben, want daar heeft hij een chronisch gebrek aan. En als je in Marokko 28 bent en nog niet aan de man, ben je waarschijnlijk een oude vrijster, dus snijdt het mes aan twee kanten toch? Hij een leuke bankrekening en zij een echtgenoot.

mahadma
door mahadma - Nov 14, 2013 om 21:40
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Nu er meer bekend is, trouwen in een paar weken tijd, na alleen chat contact via internet, is toch "wat vlot". Nu mag ik hopen dat dit een echt en gemeend huwelijk is. Maar als dit niet papier technisch goed geregeld is, zouden er weleens forse problemen kunnen gaan ontstaan. En als dit een legitiem huwelijk is/blijkt, en er komen problemen en er komt een scheiding, al of niet met de dan geboren kinderen, wordt het wel heel erg ingewikkeld. Ik hoop dat Hutch geen gelijk heeft, maar ik vrees met hem mee.

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2013 om 21:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hutch

Komisch stukje. De bedriegers bedrogen.

hutch
door hutch - Nov 14, 2013 om 22:45
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik mag hopen dat hij keihard door de mand valt. Geen medelijden.
Het is ook nog eens strafbaar.

* * enige tekst over de MVV.

ma
door marijke1953 - Nov 15, 2013 om 12:08
136 Antwoorden / 3 Vragen

Wat een onzin verhaal

hutch
door hutch - Nov 15, 2013 om 15:49
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=marijke1953 schreef op vrijdag 15 nov 2013, 12:08]Wat een onzin verhaal
Was het maar een onzinverhaal. Helaas is dit wel praktijk.
En dit verhaal is echt geen uitzondering.

U moest eens weten hoeveel personen er nu in Nederland wonen, die, of een Nederlands paspoort of een Nederlandse verblijfsvergunning hebben, welke op deze wijze (via een schijnhuwelijk /- relatie) verkregen is.

En ja, ook op de wijze als hierboven beschreven. Vandaag ontmoeten, morgen trouwen
(bij wijze van spreken). Zelfs als de 'geliefden' elkaar nog nooit ontmoet hebben en waarbij de allereerste (fysieke) ontmoeting bij het gemeentehuis is.

U zou behoorlijk raar opkijken, dat weet ik zeker.

komsja
door komsja - Nov 15, 2013 om 18:15
1064 Antwoorden / 218 Vragen

De uitleg van roos 37 over het feit dat het mes aan twee kanten snijd? Is pure ONZIN!!!!!!!!!!!!!!!!
Hij is over de vijftig zij 28 (achtentwintig)!!!!!!!!!!!! Hij heeft geen geld maar wel een leuke bankrekening Mmmmm dat stukje kan ik effe niet volgen,Hij leefde toch van een bijstand-uitkering !!!!!
En zij zogenaamd bang om een ouwe vrijster te worden??? Allemaal onzin en nog eens onzin
Als het allemaal waar is wat roos37 zegt dan is dit een duidelijk voorbeeld van OF een schijnhuwelijk om het Nederlandse paspoort te verkrijgen OF dat ZIJ hem enorm in de maling neemt en met hem getrouwd is om het Nederlandse paspoort te krijgen en zodra dat binnen is kan hij de rambam krijgen en zij kan aanspraak maken op een uitkering,en met een uitkering heb je het hier in Nederland een heel stuk beter dan in een land waar ze al die regelingen niet hebben,ze is hier verzekerd voor de dokter/ziekenhuis enz enz enz .
Of het verhaal van roos37 is een verzindsel?? OF die man is zo dom als een achterend van een varken??Of Hij gunt het haar om hier een beter leven te hebben.

aurora1
door aurora1 - Nov 15, 2013 om 18:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Trouwen in de moskee: klik hier.

ro
door roos37 - Nov 15, 2013 om 18:32
18 Antwoorden / 1 Vragen

@komsja:
Ik denk dat je me niet goed begrepen hebt, zij is al tegen de dertig en nog niet getrouwd. Volgens mij ben je in die cultuur dan min of meer een oude vrijster. Ik vermoed ondertussen dat hij haar niet "toevallig" is tegengekomen op het internet, maar bewust is gaan zoeken op een (moslim)datingsite. Hij heeft ooit eens gezegd dat moslimvrouwen erg meegaand zijn en niet zo snel tegenspreken. Haar familie geeft hem geld, zodat zijn bankrekening gespekt wordt (hij is altijd blut) en de familie heeft de dochter on de pannen. Dat bedoelde ik met het mes dat aan twee kanten snijdt.
Het is BESLIST géén verzinsel, ik heb de trouwfoto's gezien, compleet met een vrolijk kijkende familie.

@hutch:
Zo is het inderdaad gegaan: elkaar een paar weken gesproken via de chat (en misschien Skype?) en de eerste fysieke ontmoeting was in de moskee, de trouwlocatie.
Binnenkort komt hij (met haar) naar Nederland, zodra ze in Marokko voor de wet zijn getrouwd.

diumenge
door diumenge - Nov 15, 2013 om 18:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=komsja schreef op vrijdag 15 nov 2013, 18:15]De uitleg van roos 37 over het feit dat het mes aan twee kanten snijd? Is pure ONZIN!!!!!!!!!!!!!!!!
Hij is over de vijftig zij 28 (achtentwintig)!!!!!!!!!!!! Hij heeft geen geld maar wel een leuke bankrekening Mmmmm dat stukje kan ik effe niet volgen,Hij leefde toch van een bijstand-uitkering !!!!!
En zij zogenaamd bang om een ouwe vrijster te worden??? Allemaal onzin en nog eens onzin
Als het allemaal waar is wat roos37 zegt dan is dit een duidelijk voorbeeld van OF een schijnhuwelijk om het Nederlandse paspoort te verkrijgen OF dat ZIJ hem enorm in de maling neemt en met hem getrouwd is om het Nederlandse paspoort te krijgen en zodra dat binnen is kan hij de rambam krijgen en zij kan aanspraak maken op een uitkering,en met een uitkering heb je het hier in Nederland een heel stuk beter dan in een land waar ze al die regelingen niet hebben,ze is hier verzekerd voor de dokter/ziekenhuis enz enz enz .
Of het verhaal van roos37 is een verzindsel?? OF die man is zo dom als een achterend van een varken??Of Hij gunt het haar om hier een beter leven te hebben.Om te beginnen, één uitroepteken is genoeg. Verder is het verhaal dat zij geld zou hebben, niet hij.

ro
door roos37 - Nov 15, 2013 om 22:25
18 Antwoorden / 1 Vragen

@komsja

Kijk, hij heeft zeer waarschijnlijk niet verteld dat hij een bijstandsuitkering heeft, uit ervaring weet ik dat hij zich altijd mooier voor doet dan hij is, dat hij een eigen bedrijf heeft/aan het opzetten is, dat soort dingen. Ook heeft hij zogenaamd allerlei studies gevolgd in het buitenland, terwijl ik weet dat hij niet verder is gekomen dan de tweede klas van de Mavo. Maar in Marokko denken ze waarschijnlijk dat hun dochter in de hemel zal belanden in Nederland...

aurora1
door aurora1 - Nov 15, 2013 om 23:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

The plot thickens....

tijger1
door tijger1 - Nov 15, 2013 om 23:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het begint op een soap te lijken.

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 16, 2013 om 00:54
619 Antwoorden / 29 Vragen

Het tijdig aanvragen van de vakantie, maximaal 4 weken, bij de sociale zaken van uw gemeente.

Als hij tijdens zijn vakantie is getrouwd, dan direct z.s.m. wederom naar sociale zaken om een wijziging van de woonsituatie door te geven: normwijziging!

Marokkaanse echtgenote moet zich dan ook melden bij de IND, verblijfstitel behalen, anders geen normwijziging. Inschrijving van het huwelijk en de kersverse echtgenote bij uw gemeente: bekrachtiging huwelijk in het buitenland plaatsgevonden voor de status Nederlands huwelijk.

Kortom er zitten heel haken en ogen aan dit 'huwelijksproces'! Laat u zich goed informeren door uw gemeente, u kunt voor verrassingen komen te staan die u nimmer voor ogen houdt.

komsja
door komsja - Nov 18, 2013 om 10:50
1064 Antwoorden / 218 Vragen

[reactie verwijderd door redactie - ongepast taalgebruik]

komsja
door komsja - Nov 18, 2013 om 20:13
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Zoals u allen kunt lezen is er weer een reactie van mij,door de redactie verwijderd wegens zogenaamd Ongepast taal-gebruik?? Oftewel je mag niet eens een beetje fel reageren op wat anderen zeggen,maar goed HET ZIJ ZO!!!!!!!!! Neem aan dat diegene voor wie de tekst bedoeld was het gelezen heeft,dus is ondanks de verwijdering de boodschap toch aangekomen,Maar hoe het zij zij het,dit hele verhaal rammelt aan alle kanten,er worden dingen beweerd die gewoon niet waar (kunnen) zijn.

ro
door roos37 - Nov 18, 2013 om 21:56
18 Antwoorden / 1 Vragen

@komsja:

Ik kan me niet meer goed voor de geest halen wat er precies in je reactie stond. Ik weet ook niet voor wie de tekst bedoeld was (toch niet voor mij?), maar het zij zo.

Maar kort samengevat is dit het verhaal: mijn kennis 53,(die nu boos op mij is omdat ik het niet met hem eens ben, maar dit terzijde) duikelt een vrouw van 28 op op een datingsite, mailt/skypet vervolgens een maand (!) met haar, neemt een vliegtuig naar Marokko, trouwt met haar tijdens de eerste fysieke ontmoeting en neemt haar mee terug naar Nederland zodra "alle papieren" in orde zijn, dat is als alles meezit, nog voor Kerst. Het verhaal is serieus waar, ik heb een mail ontvangen met zijn 'trouwalbum'

@wendy-claire:

Wat gebeurt er als hij NIET naar sociale zaken van zijn gemeente gaat om zijn vakantie en huwelijk door te geven? Wat gebeurt er als zijn echtgenote NIET naar de IND gaat? Want ik heb zo'n gevoel dat dat gaat gebeuren. Volgens mij kraait er dan geen haan naar.

mahadma
door mahadma - Nov 18, 2013 om 22:00
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Als mevrouw zich niet officieel meldt in NL, is zij eenvoudig weg een illegaal met alle nadelen van dien. En of vroeg of laat komt het een en ander uit. En dan zijn de rapen gaar (spreekwoordelijk).

moeder56
door moeder56 - Nov 18, 2013 om 22:13
483 Antwoorden / 2 Vragen

Adviseer meneer om even met de gemeente te gaan praten. Daar zitten misschien wel mensen die hem tot rede kunnen brengen.

ro
door roos37 - Nov 18, 2013 om 22:16
18 Antwoorden / 1 Vragen

@moeder56:

Meneer wil niet eens meer met míj praten, laat staan met de gemeente.
En hij laat zich eenvoudigweg tot rede brengen.

moeder56
door moeder56 - Nov 18, 2013 om 22:26
483 Antwoorden / 2 Vragen

Adviseer de gemeente even om met meneer te praten ??? (omdat je je zorgen maakt)

ro
door roos37 - Nov 18, 2013 om 22:30
18 Antwoorden / 1 Vragen

@moeder56:

Is dat niet hetzelfde als klikken?

(En in mijn vorige reactie heb ik het woord "niet" vergeten)

tenormin
door tenormin - Nov 18, 2013 om 22:34
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=moeder56 schreef op maandag 18 nov 2013, 22:26]Adviseer de gemeente even om met meneer te praten ??? (omdat je je zorgen maakt)

Bedoel je nou dat ze de "klokkenluidster" zou moeten worden?

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2013 om 22:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom maakt u zich eigenlijk zo druk om die hele affaire?

zoekster
door zoekster - Nov 18, 2013 om 22:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 18 nov 2013, 22:36]Waarom maakt u zich eigenlijk zo druk om die hele affaire?
Gebrek aan aandacht.

moeder56
door moeder56 - Nov 18, 2013 om 22:46
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=roos37 schreef op maandag 18 nov 2013, 22:30]@moeder56:

Is dat niet hetzelfde als klikken?

(En in mijn vorige reactie heb ik het woord "niet" vergeten)

Hoezo klikken.
Meneer overziet niet wat hij doet. Je neemt hem tegen zichzelf in bescherming.

tenormin
door tenormin - Nov 18, 2013 om 22:51
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, zo simpel als meneer het voor zich ziet, denk niet dat dit zo maar zal gebeuren. Alles is behoorlijk aangescherpt. rijksoverheid. Hoor en lees zo vaak dat vrouwen (met kinderen) Nederland niet in mogen, of alleen een visum krijgen voor 3 maanden; ik kan me niet voorstellen dat meneer met mevrouw zomaar door de douane kunnen stappen. Of ze nemen de auto, dan komt ze wel Nederland in. Maar moet dan toch worden ingeschreven (lijkt me). Grote vraagtekens.

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2013 om 23:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar meneer is een volwassen vent die niet onder curatele staat. Het is ook niet de zoon, broer, of vader van de Ts, maar een kennis. Hij is haar bemoeizucht ook zat, want tegen haar praat hij ook niet meer. Groot gelijk. Laat hem zijn eigen fouten maken.

ro
door roos37 - Nov 18, 2013 om 23:12
18 Antwoorden / 1 Vragen

@moeder 56:

Hij laat zich niet tegen zichzelf in bescherming nemen, daar is hij veel te eigenwijs voor.

@tenormin:

Meneer is behoorlijk eigenwijs, ziet alles heel simpel voor zich en is ondertussen allerlei papieren aan het regelen. Volgens mij moet hij ook een bewijs kunnen overleggen dat hij een (redelijk) inkomen heeft. Dat kan hij niet, want die uitkering die hij krijgt is iets van ruim 800 euro. Niet echt een bedrag om je echtgenote van te onderhouden lijkt me.

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2013 om 23:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij had u zelf een oogje op die kennis en is nu uw kans verkeken. (Lol)

Laat die man, hij komt er vanzelf wel achter.

hutch
door hutch - Nov 18, 2013 om 23:15
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ben dan toch benieuwd onder welke noemer, in welke hoedanigheid, 'mevrouw' en uw kennis naar Nederland komen? Voor uw kennis zal dat geen probleem zijn, maar zij is visumplichtig voor de Schengenlanden, dus zal zij een visum moeten aanvragen. En dan begint het.....
En ik voel toch een beetje dat die aanvraag niet geheel naar waarheid ingevuld zal gaan worden.

En als zij willens en wetens met een toeristenvisum (visum kort verblijf voor maximaal 90 dagen) naar NL komt en hier een verblijfsvergunning met als doel: verblijf bij partner aanvraagt, komen zij toch echt in de problemen. En terecht ook!

Daarna gaat het balletje rollen, want u begrijpt dat vele systemen in Nederland gekoppeld zijn. En dan komt 'mijnheer' verder in de problemen. Wie niet luisteren wil, moet voelen.

Hij krijgt als bijstandsgerechtigde het bedrag voor een alleenstaande en dat is echt niet de vereiste (!) € 1596.-- bruto. Hij zal dan moeten (.....) doorgeven dat hij in het buitenland getrouwd is. U begrijpt dat hij een aantal, voor hem, 'vervelende' vragen voorgeschoteld krijgt.

Dan ook krijgen ze problemen vanwege de reeds eerder aangevraagde (toeristen)visum (kort verblijf). Zij wisten dus dat het helemaal geen kort verblijf zou gaan worden.

Op dat moment zal het (toeristen)visum geannuleerd worden en zal die 'dame' verwijderd worden uit Nederland naar het land waar haar toelating gewaarborgd is, dus Marokko.

En dan mag 'meneer' een MVV gaan aanvragen voor zijn 'echtgenote', waarbij het vorenstaande uiteraard meegerekend wordt.

En, niet te vergeten: hebben zij wel eens gehoord van een verplichte cursus 'inburgeren'?

Zo, dus die 'kerst' kan hij dit jaar wel vergeten, als hij zich aan de regels houdt.
En anders kan hij de volgende jaren kerstmis in Marokko gaan vieren met zijn lieftallige echtgenote.

Ik wens hem en haar alles, behalve succes.

ro
door roos37 - Nov 18, 2013 om 23:18
18 Antwoorden / 1 Vragen

@Tijger 1:

Hahaha, nee hoor ik heb een hele leuke man.

Maar u heeft gelijk, ik laat hem, hij komt er zelf wel achter. Maar dan kan hij niet zeggen dat ik hem niet gewaarschuwd heb.

hutch
door hutch - Nov 18, 2013 om 23:20
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dus Roos, wees gerust. U hoeft echt niets te doen.

Wat hij ook doet, het kan nooit lopen zoals zij hopen.

Een andere mogelijkheid is dat zij hier wel met een visum kort verblijf komt en dan alleen nog maar, na de op dat visum vermelde datum, als illegaal hier ten lande verblijven.

Ziet u dat al voor zich met zijn minimale uitkering voor een alleenstaande?
Het zal dan toch wel een keer (behoorlijk) spaak lopen, ook weer met alle gevolgen van dien (ook voor zijn uitkering).

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2013 om 23:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zal hij ook niet, want hij praat niet meer tegen u.

hutch
door hutch - Nov 18, 2013 om 23:27
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Als u een email van hem heeft laat hem * * maar eens lezen.
Dan zal hij het nog wel Spaans..... (Marokkaans?) benauwd krijgen.

tenormin
door tenormin - Nov 18, 2013 om 23:34
16829 Antwoorden / 108 Vragen

roos37, stel je nou eens voor (?) misschien is die Marokkaanse dame wel schathemelrijk. Hij getrouwd, dus helft van hem. Heeft ie geen uitkering meer nodig (alleen zij wel de verblijfsvergunning). Word volgens mij nog een soap, hoewel waarschijnlijk niet zoveel "kijkers". Goh, schrijf eens ergens in December of ze er samen warmpjes (geld of kachel of allebei) bij zitten? Als je tenminste weer "on speaking terms" met hem komt.

mahadma
door mahadma - Nov 18, 2013 om 23:37
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Poeh, dat zijn nogal een regeltjes, Hutch. Gezien de situatie denk ik niet dat ze aan alle regels kunnen gaan voldoen.

ro
door roos37 - Nov 18, 2013 om 23:39
18 Antwoorden / 1 Vragen

@ Tenormin:

Aan de opgestuurde foto's te zien is het geen armlastige familie, dus wie weet.
En binnenkort zijn we vast wel weer on speaking terms, hem kennende.

moeder56
door moeder56 - Nov 18, 2013 om 23:43
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=roos37 schreef op maandag 18 nov 2013, 23:39]@ Tenormin:

Aan de opgestuurde foto's te zien is het geen armlastige familie, dus wie weet.
En binnenkort zijn we vast wel weer on speaking terms, hem kennende.

Misschien is haar verhaal wel net zo nep !!!

tenormin
door tenormin - Nov 19, 2013 om 00:15
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=moeder56 schreef op maandag 18 nov 2013, 23:43][quote=roos37 schreef op maandag 18 nov 2013, 23:39]@ Tenormin:

Aan de opgestuurde foto's te zien is het geen armlastige familie, dus wie weet.
En binnenkort zijn we vast wel weer on speaking terms, hem kennende.

Misschien is haar verhaal wel net zo nep !!!

Wan wie? Van de kennis, van Roos37? Tja, alles kan, maar kan voor hetzelfde geld wel allemaal echt en waar zijn. Toch?

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 19, 2013 om 00:31
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=roos37 schreef op maandag 18 nov 2013, 21:56]@komsja:

Ik kan me niet meer goed voor de geest halen wat er precies in je reactie stond. Ik weet ook niet voor wie de tekst bedoeld was (toch niet voor mij?), maar het zij zo.

Maar kort samengevat is dit het verhaal: mijn kennis 53,(die nu boos op mij is omdat ik het niet met hem eens ben, maar dit terzijde) duikelt een vrouw van 28 op op een datingsite, mailt/skypet vervolgens een maand (!) met haar, neemt een vliegtuig naar Marokko, trouwt met haar tijdens de eerste fysieke ontmoeting en neemt haar mee terug naar Nederland zodra "alle papieren" in orde zijn, dat is als alles meezit, nog voor Kerst. Het verhaal is serieus waar, ik heb een mail ontvangen met zijn 'trouwalbum'

@wendy-claire:

Wat gebeurt er als hij NIET naar sociale zaken van zijn gemeente gaat om zijn vakantie en huwelijk door te geven? Wat gebeurt er als zijn echtgenote NIET naar de IND gaat? Want ik heb zo'n gevoel dat dat gaat gebeuren. Volgens mij kraait er dan geen haan naar.

Voor Sociale Zaken: artikel 17 Wwb: schending van de inlichtingenplicht, hersteltermijn. Schorsing van zijn huidige (alleenstaande) uitkering en het intrekken van de uitkering.

Burgerzaken: elk huwelijk in het buitenland gesloten dient binnen de 6 maanden te worden ingeschreven alhier bij de gemeente. Wordt dit nagelaten, dan is het huwelijk voor de Nederlandse wet nietig: niet-bestaand huwelijk met alle consequenties van dien aard, zoals uitkering(en) e.d.

komsja
door komsja - Nov 19, 2013 om 18:23
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Wat ik o.a gezegd heb in mijn antwoord wat door de redactie is verwijderd is dat je mij niet wijs maakt dat haar familie hem geld geven om z,n rekening te spekken omdat hij bijstand-gerechtigde is(plus minus zo,n 875 euro pm)
Als haar familie het breed zou hebben dan laten ze hun dochter/nicht/zus/tante of what ever,van 28 jaar jong niet met een Nederlander trouwen van over de 50 (OVER DE VIJFTIG) die geen cent te makken heeft.
Zouden ze het wel doen,dan zou het kunnen zijn dat er om wat voor reden dan ook geen enkele man uit haar geboorte land met haar zou willen trouwen.
Oftewel beter iets dan niets!!!

ro
door roos37 - Nov 19, 2013 om 18:42
18 Antwoorden / 1 Vragen

@komsja:

Ik snap dan niet waarom je reactie verwijderd is, dat was toch geen aanstootgevende reactie?

Dat van dat geld was maar een veronderstelling, ik weet het niet zeker.
Misschien zijn ze blij dat hun dochter naar het welvarende Nederland kan vertrekken, al is het met een man van 52. Of ze is geen maagd meer, dat schijnt ook een issue te zijn in die cultuur. (dit is ook maar een veronderstelling hoor)
Maar dat het "echte liefde" is, nee daar geloof ik écht niet in.

diumenge
door diumenge - Nov 19, 2013 om 18:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@roos37, komsja heeft wat we noemen een selectief geheugen.

komsja
door komsja - Nov 19, 2013 om 19:05
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@diumenge
Zou heel goed kunnen,maar weet wel wat er gezegd is,gewoon even terug gaan en even herlezen,zou jij ook eens moeten doen.

tenormin
door tenormin - Nov 19, 2013 om 19:05
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 19 nov 2013, 18:44]@roos37, komsja heeft wat we noemen een selectief geheugen.

Als er stond wat komsja nu doet voorkomen had de redactie het zeker niet weggehaald, roos37!!!

komsja
door komsja - Nov 19, 2013 om 19:28
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@tenormin
Ook u leest niet goed.
In de eerste zin staat duidelijk!!!!!!!!!! WAT IK O.A GEZEGD HEB

ro
door roos37 - Nov 19, 2013 om 19:29
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet het niet meer...

diumenge
door diumenge - Nov 19, 2013 om 19:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=komsja schreef op dinsdag 19 nov 2013, 19:05]@diumenge
Zou heel goed kunnen,maar weet wel wat er gezegd is,gewoon even terug gaan en even herlezen,zou jij ook eens moeten doen.Ik weet wat er stond, niet meer exact, maar het ging over uitroeptekens. Dat bedoel ik met selectief.

ro
door roos37 - Nov 19, 2013 om 19:36
18 Antwoorden / 1 Vragen

Oh ja, nu weet ik het weer, met uitroeptekens en komma's enzo.
Was misschien wat irritant, maar ik vond het niet aanstootgevend.

diumenge
door diumenge - Nov 19, 2013 om 19:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=roos37 schreef op dinsdag 19 nov 2013, 19:36]Oh ja, nu weet ik het weer, met uitroeptekens en komma's enzo.
Was misschien wat irritant, maar ik vond het niet aanstootgevend.Eens, het stoorde mij verder ook niet. Afijn, genoeg daarover denk ik.

komsja
door komsja - Nov 19, 2013 om 19:45
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Het is goed met jullie
Maar voor roos37 Ben bang dat wat jij ook al zegt het geen echte liefde is,wat het WEL is???
We zullen het wel zien en beleven alleen jammer dat hij (denk ik) enorm op z,n bek gaat.

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2013 om 21:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@komsja

Maar als u de voorwaarden van deze site doorgelezen had, dan moet u toch weten, dat de redactie al die uitroeptekens en vraagtekens niet op prijsstelt. Alsook het onnodig gebruik van kapitalen.

komsja
door komsja - Nov 20, 2013 om 18:10
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@tijger1
Als de redactie de regels en gestelde voorwaarden stipt zou hanteren,dan zouden er niet veel reacties meer overblijven.