door willemjohan Nov 12, 2018 om 15:51
Voeding & gezondheid

UWV

Ik loop in de ww heb last van artrose en lage rug pijn meld me steeds ziek en het uwv meld mij beter, ben bij de rechter geweest geeft die de arts van het uwv gelijk omdat hij een expert is dan zeg ik volgens mij ben ik de expert want ik voel de pijn, krijg ik te horen ja als ik elke keer naar zo iemand moet luisteren en gelijk geven??? heb ook bij het Annatommie gelopen en die zeggen artrose van de knie of het komt uit de heupen maar ze kunnen dus niet zeggen hoeveel pijn ik heb, nou ik wel en veel uitval dit vertel je bij het uwv, maar die trekken hun eigen conclusie en luisteren niet naar mij en elke keer komen ze met het praatje wat de andere arts heeft verteld ook als ik zeg dat het erger word, Nu is mij altijd verteld dat een arts er voor ons zijn om ons beter te maken maar die (artsen) die zitten er voor het uwv niet voor mij, ja om mij verder de vernieling in te helpen mentaal of fysiek.
het kost mij elke keer als ik naar de rechter zou stappen 46 euro, wat niet help want de rechter geeft de (arts) van het uwv toch gelijk, elke keer naar een ziekenhuis te gaan kost mij elk jaar 385 euro waar moet ik die vandaan halen.

1423 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 12, 2018 om 16:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u al een paar keer naar de rechter bent geweest, houdt het op.

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2018 om 16:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

elke keer naar een ziekenhuis te gaan kost mij elk jaar 385 euro
Je bedoelt je 'eigen bijdrage' naar ik aanneem. Dat geldt voor iedereen.
Krijg je geen zorgtoeslag?
En als er een uitspraak van een rechter ligt dan zul je het daarmee moeten doen.
Ter info: https://samenveerkrachtig.nl/hulpwijzer/wat-als-je-het-niet-eens-bent-met-de-beslissing-van-uwv/

tijger1
door tijger1 Nov 12, 2018 om 16:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Eigen risico.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 12, 2018 om 16:52
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Als uw huisarts u naar de specialist heeft doorverwezen dan krijgt de huisarts de bevindingen van die specialist, hiermee moet toch voldoende mee aangetoond kunnen worden hoe het er met u voorstaat?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 12, 2018 om 16:55
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Laat ik beginnen dat een verzekeringsarts geen arts is om u beter te maken. Verzekeringsartsen zijn er om advies te geven m.b.t. het al of niet voortzetten van uitkering. Zij zijn echter wel gebonden aan de artsencode.

M.b.t. u gangen naar de rechter? Heeft u met betrekking tot die procedures geen voor u ondersteunende informatie van uw huisarts en of specialist(en) gehad?
Zo die voor u positief zouden zijn zou de bestuursrechter mogelijk anders oordelen. Dat is kennelijk niet zo.

Ook: een verzekeringsarts bepaalt niet of en hoe vaak u naar een ziekenhuis moet en m.b.t. de kosten bedoelt u kennelijk reiskosten die u kunt opvoeren als fiscale aftrekpost hetgeen geld scheelt als u boven de drempel komt met uw ziektekosten etc.
Het valt mij op dat u het niet heeft over uw uitkering en de gevolgen daarvoor. Die lijken mij veel relevanter als hier sprake is van afschatten van arbeidsongeschiktheid en dus minder uitkering.

aurora1
door aurora1 - Nov 12, 2018 om 22:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat moet iedereen aan eigen risico betalen en moet iedereen "ergens vandaan halen". Meestal door geld opzij te zetten,  her en der wat te bezuinigen (tips zijn op Internet te vinden), bezuinigen met benzine van uw oldtimer etc.

panter22
door panter22 - Nov 14, 2018 om 09:04
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je een WIA- uitkering aangevraagd?