verzorgende
door verzorgende Oct 6, 2012 om 08:27
Voeding & gezondheid

Veiligheid

Mijn moeder krijgt hulp van thuiszorg. Nadat ze gevallen was kreeg de thuiszorg haar voordeursleutel. Nu werd haar verteld dat de zorg wilde overgaan op een moedersleutel. Er zou een kluisje bij de voordeur komen met haar sleutel. Dit kluisje zou dan geopend kunnen worden met een moedersleutel die iedere verzorgende heeft.
Of haar slot wordt aangepast voor een moedersleutel. Nu twijfel ik niet aan de zorgverleners die bij haar komen maar ik vindt dit een doodeng idee. Gelukkig is zij weer zover opgeknapt dat ze zelf weer in staat is om de voordeur open te doen en krijgt ze haar sleutel terug.

695 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 09:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

er is nog een andere mogelijkheid. Men kan ook een kastje ophangen, met de sleutel erin, en die kan alleen met een code geopend worden.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

carrie schreef op zaterdag 6 okt 2012, 09:39: er is nog een andere mogelijkheid. Men kan ook een kastje ophangen, met de sleutel erin, en die kan alleen met een code geopend worden.

Lijkt mij ook geen prettig idee. Hoe stevig is het kluisje/kastje? Met andere woorden. Is het inbraak proof?

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 10:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo verzorgende,

Zo'n 'kluisje' met sleutel is juist bedoeld om de veiligheid te garanderen, i.c. dat men het huis in kan als bewoner iets overkomt (alarmering aanwezig?).
Werkt prima.
Kluisje met pincode waar dan de sleutel in hangt werkt prima.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou zo'n moedersleutel of de code van het kluisje ooit in verkeerde handen vallen, dan heb je wel een probleem.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet jij met hoeveel sleutels de thuiszorg iedere keer op pad moet? En bij een alarmering moet eerst de juiste sleutel erbij gezocht worden.
Het is vrij logisch dat ze hier voor kiezen en niet minder veilig.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op zaterdag 6 okt 2012, 10:36: Zou zo'n moedersleutel of de code van het kluisje ooit in verkeerde handen vallen, dan heb je wel een probleem.

Ja, maar die pincode valt niet zomaar in verkeerde handen, net zo min als de pincode van je pasje(s).

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het sleutelkluisje is de meest onzalige oplossing die ooit bedacht heeft kunnen worden, Vorige week werd in mijn kennissenkring het kluisje van de muur gehaald. Men heeft dit kluisje meegenomen naar een andere plaats om er rustig de sleutel uit te halen. Met de sleutel is de huisdeur opengemaakt. Waarna men doodleuk bij deze mevrouw, die stokdoof is zonder gehoorapparaten, alles in haar huisje heeft nagezocht en wat van waarde was heeft meegenomen. Volgens mij valt dit niet eens onder een inbraakverzekering, er is immers gebruik gemaakt van de sleutel en er zijn geen braaksporen.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

zo'n kluisje is dan, wat wesjesr beschrijft, kennelijk ook niet veilig genoeg. @verzorgende, dat u dit een doodeng idee vindt is dus wel terecht. Rest nu de oplossing voor een beter systeem. Gelukkig is uw moeder opgeknapt, maar blijven wel anderen met ditzelfde probleem zitten.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

wesjesr schreef op zaterdag 6 okt 2012, 14:35: Volgens mij valt dit niet eens onder een inbraakverzekering, er is immers gebruik gemaakt van de sleutel en er zijn geen braaksporen.

@wesjesr,

Lijkt mij wel.
Het kastje is toch van de muur getrokken?
Dat is een duidelijke indicatie en m.i braakspoor.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dan vergoeden ze de kosten en schade aan/door het kluisje misschien. Het huis heeft echter geen braakschade.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Betreffende het alarmsysteem, dat heeft mijn moeder.
Daar is een sleutel en een van haar drie kinderen kunnen gebeld worden.
Ook een van de buren heeft een sleutel.
Mijn moeder krijgt tweemaal per dag hulp.
In haar geval moeten de verzorgende op kantoor de sleutel op halen.
Maar verzorgende met een vast traject komen van huis.
En als er iemand onverwachts moet invallen dan is er ook niet altijd zinvol om langs het kantoor te gaan. Omdat dat een te grote omweg is.
Dus ik begrijp best de situatie.
Maar ik weet niet of ik het wel prettig zou vinden dat de sleutel van de voordeur van het flat in dat kastje zit.
Dat is niet alleen onveilig voor de hulpvragers als wel voor de kelders van de andere bewoners.