Lo
door Loonslaaf Sep 15, 2017 om 18:49
Voeding & gezondheid

Vergoeding Besnijdenis op med. grond gedeeltelijk vergoed uit aanvullend pakket

Op medische grond een besnijdenis ondergaan en dit gedeeltelijk vergoed gekregen uit mijn aanvullende zorgpakket bij CZ.
In de voorwaarden staat dat het sinds 1 Januari 2017 niet meer vergoed wordt omdat het niet gezien wordt als medische specialistische zorg.
Maar dit gaat over het basispakket!Ik vind hetzelf behoorlijk vaag omschreven hoeveel er dan wel vergoed wordt als men aanvullend verzekerd is.
Gegevens zijn na te lezen op "Verzekeringsvoorwaarden Zorgverzekeringen en Aanvullende Verzekeringen per 1 januari 2017" Art.B4 Pagina 49/50.
Dus ineens is mijn eigen risico van Euro 385 aangesproken(?)
Kan me niet helemaal voorstellen dat CZ dat niet wat duidelijker kan omschrijven of heb ik iets gemist?
Ik ben benieuwd of iemand hier eens wat meer duidelijkheid in kan geven.
M vr gr,
E.B.

484 5 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 15, 2017 om 18:56
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Bent u misschien behandeld in een ziekenhuis waar CZ geen contract mee had? Dan krijgt u inderdaad gedeeltelijk vergoed.

diumenge
door diumenge - Sep 15, 2017 om 19:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U bent zelf ook niet al te duidelijk in uw beschrijving/vraag, dus kennelijk is iets duidelijk beschrijven nog best lastig.

tijger1
door tijger1 - Sep 15, 2017 om 19:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt die voorwaarden niet goed gelezen. Er staat dat er NIET vergoed wordt uit de basiszorg: als het "een medisch NIET-noodzakelijke besnijdenis" is.

Dus als hij WEL medisch noodzakelijk is, gaat het uit de basis.

En dan is uiteraard het eigen risico van toepassing.

Op het overzicht van CZ kunt u zien dat het uit de basis gaat. Ik zou niet weten waarom er iets uit de aanvullende vergoed zou worden, maar mocht dat het geval zijn, dan staat dat ook op het overzicht vermeld,

Als u trouwens op bladzijde 8 kijkt van die voorwaarden dan ziet u bij besnijdenis rechts daarvan staan dat het in de tabel basiszorg staat. En uiteraard niets in de aanvullende.

tenormin
door tenormin Sep 15, 2017 om 19:24
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, er staat toch duidelijk dat het niet volledig vergoed wordt als de TS niet naar een gecontracteerde zorgverlener is gegaan.
https://www.cz.nl/vergoedingen/besnijdenis

tijger1
door tijger1 Sep 15, 2017 om 19:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin.

U hebt de vraag van de Ts niet goed begrepen. Logisch, want hij snapt het zelf ook niet.

De Ts ging er vanuit dat die besnijdenis uit zijn aanvullende verzekering vergoed zou worden. Verder verbaast hij zich dan over het eigen risico, wat bij een vergoeding uit de aanvullende natuurlijk niet van toepassing is, en verder wil hij weten wat dan die aanvullende vergoed. Helemaal niets natuurlijk. En zou hij naar een niet gecontracteerde zorgverlener gegaan zijn, dan nog wordt er bij een medische noodzakelijke besnijdenis niets uit de aanvullende vergoed.

marita5
door marita5 - Sep 15, 2017 om 19:23
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Loonslaaf ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.cz.nl/vergoedingen/besnijdenis

Cookies
door Cookies - Sep 15, 2017 om 19:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, je hebt iets volledig gemist, zie reactie van @tijger1.