ti
door tibby Jan 2, 2019 om 11:55
Voeding & gezondheid

Vergoeding overgangconculente

Bij de meeste ziektekosten verzekeraars krijg je pas een vergoeding voor een overgangsconculent als je een aanvullend 3 sterre pakket hebt.
Iedere vrouw moet gebruik kunnen maken van zoeen conculent ongeacht inkomen en draagkracht.
Heb zelf een basis verzekering en niet de finaciele draagkracht om extra geld hier aan uit te geven.

2428 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 2, 2019 om 11:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waar hebt u een overgangsconsulent voor nodig?

marita5
door marita5 - Jan 2, 2019 om 12:05
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tibby ,

Iedere vrouw moet gebruik kunnen maken van zoeen conculent ongeacht inkomen en draagkracht.

Dit is uw mening .

Heb zelf een basis verzekering en niet de finaciele draagkracht om extra geld hier aan uit te geven

Er zijn ook zorgverzekeraars die wel vergoeden vanuit een aanvullende verzekering , daar heeft u een 3 sterren pakket niet voor nodig , klik op de rode regel .

https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/overgangsconsulente#vergoedingen

tijger1
door tijger1 Jan 2, 2019 om 12:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is de Ts normaal gesproken nu wel te laat voor.

marita5
door marita5 Jan 2, 2019 om 12:09
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , dat had Ts eerder kunnen bedenken

ti
door tibby Jan 25, 2019 om 15:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

Marita5 Mijn ziekteverzekering voldoet prima en voor enkel de overgangsconculente zie ik niet in waarom ik zou overstappen. Daarbij was het maar een vraag ;))

tijger1
door tijger1 Jan 25, 2019 om 15:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tibby

Ner, u stelde geen vraag. Maar stelde juist dat iedere vrouw daar gebruik van zou moeten kunnen maken, maar dat u zich dat niet kan permitteren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 2, 2019 om 12:08
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Uw vraag is kennelijk bedoeld voor de redactie van Kassa en het adres vindt u elders op de siute. Wij zijn een groep vrijwilligers die op basis van kennis, ervaring, enthousiasme vragen proberen te beantwoorden. U geeft hier een mening en ik ga niet reageren met 'ik deel uw mening wel of niet'.

Thijs12
door Thijs12 - Jan 2, 2019 om 12:10
522 Antwoorden / Vragen

Als je dat zelf zou betalen is dat waarschijnlijk nog veel goedkoper dan het duurste aanvullende pakket. Kun je misschien iets bereiken via je huisarts en maatschappelijke organisaties? Juist de huisarts lijkt me het beste startpunt hiervoor. Dit zal wel nooit in het basispakket worden opgenomen .

tijger1
door tijger1 - Jan 2, 2019 om 12:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach ja, € 70,00 per uur om te praten over opvliegers en nachtelijk zweten.

jo
door jorisw - Jan 2, 2019 om 12:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Verzekeringen zijn er om risico's af te dekken. De overgang is geen risico.

ti
door tibby Jan 25, 2019 om 15:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

En een cursus van het roken af komen wel  :))
Aan de overgang kunnen wel degelijk gezondheids risicos zitten.

me
door mein33 - Jan 2, 2019 om 13:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Iedere vrouw moet gebruik kunnen maken van zoeen conculent ongeacht inkomen en draagkracht.

Iedere vrouw beleefd deze levensfase op haar eigen wijze (en dat durf ik als man te verkondigen) en slechts een miniem aantal maakt gebruik van dit soort consulenten.
De natuur gaat haar gang, de symptomen blijven dezelfde en geloof me, het gaat vanzelf een keer over, en dat met of zonder consulent !

Bepaart overigens wel behoorlijk op de stookkosten, kreeg destijds vaak genoeg te horen (ook als het vroor dat het kraakte)  mogen de ramen even open, of mag de airco even aan  enz. enz. !!   ;-))

aurora1
door aurora1 - Jan 2, 2019 om 13:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En wat wilt u met een "overgangsconsulente"? Ik vind het geldverspilling. Ga naar uw huisarts als u advies wilt. Zit in uw basisverzekering. Belachelijk ook dat er dergelijke consulentes zijn en door sommige verzekeringen zelfs betaald worden. Ga praten met "lotgenoten" als u er graag over praten wilt, en voorts is er het "forum de overgang". Daar is veel informatie te vinden en kunt u zelf ook een duit in het zakje doen. Uw huisarts kan eventueel zelfs hormonen voorschrijven en dan heeft u nergens meer last van.
Verder verkondigt u hier uw mening en die zal vermoedelijk niet gedeeld worden of door maar een enkeling. "Recht hebben op" is grote onzin, maar dat weet u vast zelf ook wel.

Cookies
door Cookies - Jan 2, 2019 om 13:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Er zijn overgangspoli's waar je met een verwijzing van je huisarts naar toe kunt. Dat valt gewoon onder de basisverzekering. Als je erg veel last hebt van overgangsperikelen, kun je daarvoor medicatie krijgen.

ti
door tibby Jan 25, 2019 om 15:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie .Heb er gelukkig niet zo veel last van :)) Hormonen mag ik niet gebruiken daar mijn moeder b k heeft gehad. Het was een conclussie toen ik er naar zocht en vroeg het me af waarom je verzekeringspakket zo veel hoger moet zijn eer je er gebruik van kan maken als je dat wilt of nodig mocht vinden.

gerbera
door gerbera - Jan 2, 2019 om 15:13
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Bestaat er ook een mid-live consulent?

tenormin
door tenormin Jan 2, 2019 om 15:50
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ja zeker bestaan die. Kom maar hier, behandelingen zijn gratis @gerbera. Alleen, na de eerste bleef je al weg. Was je mid-live crisis gelijk over. ;-))

gerbera
door gerbera Jan 2, 2019 om 16:26
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Alleen, na de eerste bleef je al weg
Ach ja de koffie;-))

jo
door jorisw Jan 2, 2019 om 17:33
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Vast wel. Hup, ook in de basisverzekering. Op naar de 200 euro per maand!

tenormin
door tenormin Jan 2, 2019 om 17:35
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nee hoor, hardhandigheid. Voor de koffie zou je blijven..;-)

me
door mein33 Jan 2, 2019 om 18:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zeker bestaat die, nl. een Harley Davison, leren motorkleding en een integraalhelm.
Lekker het gas er op en na de inname van het rijbewijs,met bijkomende kosten, ben je compleet genezen van je mid-life crisis !
Vervolgens heb je een nieuwe crisis op te lossen, nl. die met je (v)echtgenote, maar ook voor die crisis is weer een gespecialiseerde  consulent.   ;-))

Cookies
door Cookies Jan 2, 2019 om 21:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gerbera zit vlg mij al een jaar of 15-20 in een midlife crisis.;-))

gerbera
door gerbera Jan 2, 2019 om 22:02
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Oh is dat het, begrijp ik eindelijk waardoor ik mij zo prettig en gelukzalig voel;-))

panter22
door panter22 - Jan 2, 2019 om 15:22
6599 Antwoorden / Vragen

Deze consulentes zullen vast wel goed werk doen, maar met 1 (door de zorgverzekering vergoed gesprek) ben je  niet van je klachten af. Daar komen nog meer gesprekken bij die je daarna zelf moet betalen,
Bij de drogist kun je pillen kopen,  die misschien kunnen helpen, Je komt er vanzelf doorheen.
Als de overgangsklachten je te veel worden, kun je naar de huisarts gaan. Die is gratis.
En mannen die overgangsklachten hebben, hoeven geen vergoeding?

tijger1
door tijger1 Jan 2, 2019 om 15:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, die worden gediscrimineerd.:-))

me
door mein33 Jan 2, 2019 om 21:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Mannen, nee die kopen gewoon een motor, rijden een keer flink te hard, raken hun rijbewijs tijdelijk kwijt, krijgen ook nog eens een flinke boete, maar de midlife problemen zijn wel terstond over.
De daardoor onstane nieuwe crisis met hun (v)echtgenote  wordt dan weer opgelost door haar overgang-consulente.
Mooier kan ik het niet maken!  ;-))

Cookies
door Cookies Jan 2, 2019 om 21:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

**

me
door mein33 Jan 3, 2019 om 13:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

** ?

lo
door lovewinnie - Jan 2, 2019 om 15:59
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind dat medicatie voor mijn zoon zijn autisme vergoed moet worden, helaas. Ik vind dat fysio in de basis moet,  helaas.
Ik vind dat de free style libre sensor voor type 1 diabetes patiënten vergoed moet worden,, helaas . Kan nog wel ff doorgaan
Ik vind zoveel. Echter hebben we daar niks over te zeggen. Ze moeten voor de basis nu eenmaal grenzen stellen omdat anders, willen ze iedereen tevrede stellen a 200 per maand voor de basis betalen.
Ik vind het geen noodzakelijke zorg

tijger1
door tijger1 Jan 2, 2019 om 16:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor bepaalde groepen diabetes 1 patienten wordt die free style vergoed.
Voor chronische patienten wordt fysio na 20 behandelingen vergoed.
Medicatie voor autisme zal beslist vergoed worden.

me
door mein33 Jan 2, 2019 om 18:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik vind nooit wat, kan dat ook in de basisverzekering ?

tijger1
door tijger1 Jan 2, 2019 om 21:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

Misschien een nieuw brilletje?

sira
door sira - Jan 2, 2019 om 17:35
2289 Antwoorden / 24 Vragen

@Tibby
Als vrouw tot vrouw, de overgang is niet levensbedreigend, het gaat vanzelf een keer over. Middelen die wellicht verlichting kunnen geven, kunt u vrij bij de drogist kopen, daar hoeft de rest van Nederland niet aan mee te betalen.

O ja nog iets, u kunt het probleem zo groot maken als u zelf wilt. Vergelijk het met: "Je kunt klagen dat rozenstruiken doornen hebben, maar je kunt ook enthousiast zijn dat doornstruiken rozen hebben".

me
door mein33 Jan 2, 2019 om 18:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Mooi verwoord  !!

sira
door sira Jan 2, 2019 om 18:12
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Dank je mein33. Ik vond jouw antwoord overigens ook niet verkeerd (dat jij dat als man durft te verkondigen).

me
door mein33 Jan 2, 2019 om 21:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik ben niet bang uitgevallen en spreek uit ervaring. Ben alleen wel bang voor de emotionele reacties van een vrouw die in de overgang is ! Gelukig heben wij die tijd al weer een tijdje achter ons.   ;-))

ti
door tibby Jan 25, 2019 om 15:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

Heb er gelukkig niet zo veel last van het was enkel een vraag/opmerking die ik denk ik wat verkeerd heb verwoord gezien de vele reacties:)))

jpm
door jpm - Jan 3, 2019 om 11:41
820 Antwoorden / 28 Vragen

Ik heb niet de indruk dat welke zichzelf noemende overgangsconsulent u zou kunnen helpen, anders dan uw eigen moeder, een vriendin of buurvrouw die het zelf heeft meegemaakt of nog steeds doormaakt. Neem er een kopje koffie, evt. met een gebakje erbij en geniet samen van elkaars verhalen over de opvliegers, de dalers en het voortreffelijke vooruitzicht dat er gauw geen sprake meer zal zijn van ongesteldheden en hun ongemakken.

Cookies
door Cookies Jan 3, 2019 om 12:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat een flauwekul antwoord! Dat is hetzelfde als ik zou zeggen: ga lekker een bakkie drinken met je buurman en geniet samen van elkaars verhalen over kale hoofden, uitpuilende buiken, uitgezakte zaakjes enz. en het voortreffelijke uitzicht dat die ellende nooit echt meer lang kan duren.

aurora1
door aurora1 Jan 3, 2019 om 21:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@jpm, wat een bezopen reactie. Wat weet ú nu? Hoe beledigend kan een mens zijn, u lijkt de kroon te spannen.
Niet te geloven.