Verkeerde datum in Corona Check App
In de Corona Check App staat een verkeerde vaccinatiedatum. Omdat de datum ook bij Mijn RIVM fout staat, dient de huisarts de datum aan te passen volgens de Helpdesk Corona Check App. Maar mijn huisarts weigert dat. Teveel werk. Wat nu?
In hoeverre heeft u er hinder van en hoe groot is de afwijking. Normaal staat de laatste prikdatum in de Check en is die door de GGD gedaan of door de huisarts. Kan mij voorstellen dat de huisarts wel andere zaken aan zijn hoofd heeft en als de datum geen negatieve gevolgen heeft dan gewoon zo laten. U kunt aantonen dat u 2x geprikt bent en op het formulier dat u heeft gekregen staan beide datums vermeld en als de laatste hetzelfde is als in de App dan verder geen probleem van maken.
Volgens de Helpdesk levert de foutieve info geen groen vinkje op bij het lezen van de QR-code en moet het daarom aangepast worden.
Vreemd, we hebben het toch wel over de QR code die geeft alleen aan de datum dat u gevaccineerd bent en met welk middel en dat u vrij bent van covid19. Ik neem aan dat u de QR code heeft opgehaald nadat u de 2e vaccinatie heeft gehad.
Wanneer was/waren de prik data? Wanneer staan de prikdata in de App? deze info geeft helderheid qua antwoorden.
Dat lijkt mij sterk, een verkeerde vaccinatiedatum is immers ook een vaccinatiedatum. Maar laat even iemand anders de scanner downloaden op de telefoon en je kan het zelf controleren.
https://coronacheck.nl/nl/scanner.html
Volgens de Helpdesk levert de foutieve info geen groen vinkje op bij het lezen van de QR-code en moet het daarom aangepast worden.
Dank voor de tip. Ik heb de Corona Check scanner gedownload en het levert toch een groen vinkje op.
Ik ga ervan uit dat u een vaccinatiebewijs heeft gekregen van uw huisarts en daar zou dan de goede datum op moeten staan.
Indien er inderdaad sprake is van een door uw huisarts gemaakte fout en uw huisarts wil die niet herstellen, neem dan contact op met het RIVM omdat het daar ook fout staat (hetgeen u dan mogelijk op basis van een kopie van het vaccinatiebewijs kunt bewijzen. https://www.rivm.nl/contact
Mijn vraag is of het ingevuld staan van een verkeerde datum echt schadelijke gevolgen voor u heeft. Indien dat niet zo is zou ik die moeite niet doen.
Als jou Huisarts op Vrijdag de Assistente liet prikken.....
maar deze lijst pas op maandag ingevoerd heeft?
Het kaartje en de App is nu 4 dagen verschil.
Als jou huisarts alle fouten moet gaan corrigeren?
De gehele lijst was maar 1 klik in Systeem....
Correctie per persoon opzoeken en uitvoeren en bevestigen.
Heb nu A.Z. & Janssen en ben zeer tevreden, 4 weken + 4 dagen wegens mijn Janssen keuze...
2x A.Z. was ik al klaar geweest na 2weken.... waar ze gelijk elke prik ingevoerd hebben.
Weet je, ik denk dat TS totaal niet geinteresseerd is in welke vaccins jij gehad hebt. Daar gaat de vraag helemaal niet over. En ook niet dat jij zit te rommelen door 2 verschillende soorten vaccins door elkaar te gebruiken (ik vraag me af wat voor louche arts daar aan mee werkt).
Mijn A.Z. + Janssen is legale keuze die mag.
Maar als je wegens weekend tussen prik en invoeren een foutje ziet... vrijdag of maandag, dat laat ik zo.
Mijn Huisarts heeft alle 3 gedaan als kleine zelfstandige en geen tijd voor gezeur.
In grotere steden is vaak een massaal prikpunt en andere organisatie.
Blij met kleinere dorp en alles bij huisarts te doen.
En dit is volgens de redactie dan wel een inhoudelijke bijdrage?
Aanvullende info mag.
Als jou huisarts voor prik plek geen Laptop heeft maar kladblok.
Of wel Laptop maar geen Online verbinding komt de info later binnen.
Meestal is de info online gestuurd op prikdag en dat gaat vaker mis.
Die info geef ik een verklaring voor en corrigeren koste heel veel tijd.
De zorg heeft het al zwaar genoeg en vaak voor maar paar dagen veel werk doen?
diumenge is gelukkig geen Reacteur.
Dat is voor jou zeker gelukkig $0MSSS..
Dank voor de tip. Ik heb de Corona Check scanner gedownload en het levert toch een groen vinkje op.
Ik vrees dat dit niet helpt. ;-))
Het wachten is op een foto;-))
Ja, ik wil ook een foto zien....
Laten zoals het is? Het maakt toch helemaal niets uit?
Tenzij je naar een land gaat dat bij binnenkomst vereist dat de laatste prik minstens 2 weken geleden gezet is. De reis is geboekt. Het is precies 14 of 15 dagen na de laatste prik dus goed, maar de registratie zegt 10 of 11 dagen.....
Ik zou toch even goed uitkijken. Er zitten best wel wat slimmigheden in het systeem. Slechts een paar zijn bekend maar wie weet wat er nog meer in zit.
Maar het is zonder meer al onverstandig om in de huidige coronatijd naar andere landen te reizen. Alleen al omdat elk moment situaties kunnen veranderen. Verder is het rondslepen en ergens achterlaten van dat virus verre van sociaal. Op het scherp van de snede spelen met vaccinatiedata en wanneer die mogelijk werken is op zijn minst gezegd erg dom.
Volgens mij gaat de vraag over een datum die niet goed staat en niet of wel of niet verstandig is om naar het buitenland te gaan.
Heel slim bedacht @grunn..... Ook het wiel uitgevonden?
Bij mij staan beide vaccinaties op dezelfde datum en worden daarom als een gezien. Als gevolg daarvan krijg je geen geldige QR code voor het buitenland. Na enig mailen en bellen iemand aan de lijn gehad die uitlegde dat het een bekend probleem is en dat er aan gewerkt wordt. In de corona check app staat bij meestgestelde vragen onder problemen bij "de app zegt dat mijn gegevens niet gevonden zijn" ook dit probleem gemeld met de mededeling dat als er een oplossing is dat daar ook gecommuniceerd wordt. Afwachten dus.
In de app staan 2 vaccinaties met dezelfde datum. Al zo'n 10 keer contact gehad met de GGD en het RIVM. De GGD zegt 'bij ons staat alles goed' en het RIVM zegt dat alleen de GGD dit kan oplossen. Maar de GGD zegt dat ze dit niet individueel gaan oplossen. Er wordt al vanaf 24 juni met man en macht 24 uur per dag gewerkt aan een oplossing maar dit is tot op de dag van vandaag (15 juli) niet gelukt. Ongelooflijk dat dit in Nederland anno 2021 niet mogelijk is om de datum van de tweede vaccinatie aan te passen. Niet kunnen? Ik denk niet willen! Resultaat is dat 10.000 personen ( of wellicht thans meer) de app CoronaCheck niet kunnen gebruiken. Pikant detail is dat een medewerker van GGD Zuid Limburg opmerkte dat de GGD vaccineert om het coronavirus te beteugelen en niet om mensen op vakantie te laten gaan. Duidelijk toch!
Bent u niet in de war, als het goed is staat er één vaccinatie datum en dat is de datum van de 2e vaccinatie. Val ik zeker niet onder die 10.000 personen want bij mij staan er geen 2 datums en is de QR code bruikbaar, ook voor buitenland. Misschien de huidige QR code App verwijderen en nog eens opnieuw dowloaden
Waarom is die opmerking van de GGD een pikant detail? Uiteraard is het de bedoeling om het coronavirus te beteugelen, wat dacht jij dan?
@jobankempen: ga in de hoek staan en u schamen.
Blijf lekker in Nederland (ze hebben immers gelijk) en doe wat respectvoller over de mensen van de GGD e.d. Ze hoeven niet naar uw pijpen te dansen. Houd dat virus lekker bij u en sleep het niet naar andere landen, of dat u het virus hierheen sleept vanuit een ander land. Heeft u geen gezond verstand?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer