is
door ischut Jul 12, 2021 om 21:24
Voeding & gezondheid

Verkeerde datum in Corona Check App

In de Corona Check App staat een verkeerde vaccinatiedatum. Omdat de datum ook bij Mijn RIVM fout staat, dient de huisarts de datum aan te passen volgens de Helpdesk Corona Check App. Maar mijn huisarts weigert dat. Teveel werk. Wat nu?

10010 10 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Jul 12, 2021 om 21:32
7348 Antwoorden / 14 Vragen

In hoeverre heeft u er hinder van en hoe groot is de afwijking. Normaal staat de laatste prikdatum in de Check en is die door de GGD gedaan of door de huisarts. Kan mij voorstellen dat de huisarts wel andere zaken aan zijn hoofd heeft en als de datum geen negatieve gevolgen heeft dan gewoon zo laten. U kunt aantonen dat u 2x geprikt bent en op het formulier dat u heeft gekregen staan beide datums vermeld en als de laatste hetzelfde is als in de App dan verder geen probleem van maken.

is
door ischut Jul 12, 2021 om 21:40
20 Antwoorden / 25 Vragen

Volgens de Helpdesk levert de foutieve info geen groen vinkje op bij het lezen van de QR-code en moet het daarom aangepast worden.

gerbera
door gerbera Jul 12, 2021 om 21:57
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Vreemd, we hebben het toch wel over de QR code die geeft alleen aan de datum dat u gevaccineerd bent en met welk middel en dat u vrij bent van covid19. Ik neem aan dat u de QR code heeft opgehaald nadat u de 2e vaccinatie heeft gehad.

mahadma
door mahadma - Jul 12, 2021 om 21:49
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Wanneer was/waren de prik data? Wanneer staan de prikdata in de App? deze info geeft helderheid qua antwoorden.

diumenge
door diumenge - Jul 12, 2021 om 22:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat lijkt mij sterk, een verkeerde vaccinatiedatum is immers ook een vaccinatiedatum. Maar laat even iemand anders de scanner downloaden op de telefoon en je kan het zelf controleren.

https://coronacheck.nl/nl/scanner.html

DOOR ISCHUT 12 JUL. 2021 OM 21:40
19 ANTWOORDEN / 22 VRAGEN

Volgens de Helpdesk levert de foutieve info geen groen vinkje op bij het lezen van de QR-code en moet het daarom aangepast worden.

is
door ischut Jul 12, 2021 om 22:32
20 Antwoorden / 25 Vragen

Dank voor de tip. Ik heb de Corona Check scanner gedownload en het levert toch een groen vinkje op.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 13, 2021 om 08:42
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ik ga ervan uit dat u een vaccinatiebewijs heeft gekregen van uw huisarts en daar zou dan de goede datum op moeten staan.
Indien er inderdaad sprake is van een door uw huisarts gemaakte fout en uw huisarts wil die niet herstellen, neem dan contact op met het RIVM omdat het daar ook fout staat (hetgeen u dan mogelijk op basis van een kopie van het vaccinatiebewijs kunt bewijzen. https://www.rivm.nl/contact

Mijn vraag is  of het ingevuld staan van een verkeerde datum echt schadelijke gevolgen voor u heeft. Indien dat niet zo is zou ik die moeite niet doen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jul 13, 2021 om 09:19
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als jou Huisarts  op Vrijdag  de Assistente liet prikken.....
maar deze lijst   pas op maandag ingevoerd heeft?

Het kaartje en de App is nu 4 dagen verschil.

Als jou huisarts alle  fouten  moet gaan corrigeren?

De gehele lijst was maar 1 klik in Systeem....
Correctie per persoon opzoeken en uitvoeren en  bevestigen.

Heb nu A.Z.  & Janssen en ben  zeer tevreden,  4 weken  + 4 dagen wegens mijn  Janssen keuze...

2x A.Z.  was ik al klaar geweest  na 2weken.... waar ze gelijk elke prik  ingevoerd hebben.

rj
door rjw Jul 14, 2021 om 19:49
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Weet je, ik denk dat TS totaal niet geinteresseerd is in welke vaccins jij gehad hebt. Daar gaat de vraag helemaal niet over. En ook niet dat jij zit te rommelen door 2 verschillende soorten vaccins door elkaar te gebruiken (ik vraag me af wat voor louche arts daar aan mee werkt).

aurora1
door aurora1 Jul 14, 2021 om 20:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen
Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jul 16, 2021 om 12:09
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Mijn A.Z.  +  Janssen is legale keuze die mag.

Maar als je  wegens weekend tussen prik en invoeren  een foutje ziet... vrijdag of maandag,  dat laat ik zo.
Mijn Huisarts heeft alle 3 gedaan  als kleine zelfstandige en  geen tijd voor gezeur.

In grotere steden is vaak  een massaal prikpunt  en andere organisatie.

Blij met kleinere dorp en alles bij  huisarts te doen.

diumenge
door diumenge Jul 16, 2021 om 12:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En dit is volgens de redactie dan wel een inhoudelijke bijdrage?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jul 16, 2021 om 12:58
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Aanvullende info mag.

Als jou huisarts  voor prik plek geen Laptop heeft maar kladblok.
Of wel Laptop maar geen Online verbinding komt de info later binnen.

Meestal is de info  online gestuurd op prikdag en dat gaat vaker mis.
Die info  geef ik een verklaring voor en corrigeren koste heel veel tijd.

De zorg heeft het al zwaar genoeg en vaak voor maar paar dagen veel werk doen?
diumenge   is gelukkig geen Reacteur.

diumenge
door diumenge Jul 16, 2021 om 13:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is voor jou zeker gelukkig $0MSSS..

gerbera
door gerbera - Jul 13, 2021 om 11:20
7348 Antwoorden / 14 Vragen

DOOR ISCHUT 12 JUL. 2021 OM 22:32
19 ANTWOORDEN / 23 VRAGEN

Dank voor de tip. Ik heb de Corona Check scanner gedownload en het levert toch een groen vinkje op.

Donuts
door Donuts Jul 13, 2021 om 11:51
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vrees dat dit niet helpt. ;-))

gerbera
door gerbera Jul 13, 2021 om 13:18
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Het wachten is op een foto;-))

aurora1
door aurora1 Jul 13, 2021 om 20:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, ik wil ook een foto zien....

aurora1
door aurora1 - Jul 13, 2021 om 20:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Laten zoals het is? Het maakt toch helemaal niets uit?

Ag
door Agamemnon Jul 14, 2021 om 13:38
82 Antwoorden / 7 Vragen

Tenzij je naar een land gaat dat bij binnenkomst vereist dat de laatste prik minstens 2 weken geleden gezet is. De reis is geboekt. Het is precies 14 of 15 dagen na de laatste prik dus goed, maar de registratie zegt 10 of 11 dagen.....

rj
door rjw Jul 14, 2021 om 19:58
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou toch even goed uitkijken. Er zitten best wel wat slimmigheden in het systeem. Slechts een paar zijn bekend maar wie weet wat er nog meer in zit.

aurora1
door aurora1 Jul 14, 2021 om 20:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar het is zonder meer al onverstandig om in de huidige coronatijd naar andere landen te reizen. Alleen al omdat elk moment situaties kunnen veranderen. Verder is het rondslepen en ergens achterlaten van dat virus verre van sociaal. Op het scherp van de snede spelen met vaccinatiedata en wanneer die mogelijk werken is op zijn minst gezegd erg dom.

Gr
door Grunn1 Jul 16, 2021 om 10:02
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Volgens mij gaat de vraag over een datum die niet goed staat en niet of wel of niet verstandig is om naar het buitenland te gaan.

aurora1
door aurora1 Jul 16, 2021 om 15:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heel slim bedacht @grunn..... Ook het wiel uitgevonden?

an
door antone - Jul 14, 2021 om 22:53
3 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij staan beide vaccinaties op dezelfde datum en worden daarom als een gezien. Als gevolg daarvan krijg je geen geldige QR code voor het buitenland. Na enig mailen en bellen iemand aan de lijn gehad die uitlegde dat het een bekend probleem is en dat er aan gewerkt wordt. In de corona check app staat bij meestgestelde vragen onder problemen bij "de app zegt dat mijn gegevens niet gevonden zijn" ook dit probleem gemeld met de mededeling dat als er een oplossing is dat daar ook gecommuniceerd wordt. Afwachten dus.

jo
door jovankempen - Jul 15, 2021 om 20:43
4 Antwoorden / Vragen

Zie mijn volgend bericht.

diumenge
door diumenge Jul 15, 2021 om 23:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zie mijn reactie onder het volgende bericht.

jo
door jovankempen - Jul 15, 2021 om 20:54
4 Antwoorden / Vragen

In de app staan 2 vaccinaties met dezelfde datum. Al zo'n 10 keer contact gehad met de GGD en het RIVM. De GGD zegt 'bij ons staat alles goed' en het RIVM zegt dat alleen de GGD dit kan oplossen. Maar de GGD zegt dat ze dit niet individueel gaan oplossen. Er wordt al vanaf 24 juni met man en macht 24 uur per dag gewerkt aan een oplossing maar dit is tot op de dag van vandaag (15 juli) niet gelukt. Ongelooflijk dat dit in Nederland anno 2021 niet mogelijk is om de datum van de tweede vaccinatie aan te passen. Niet kunnen? Ik denk niet willen! Resultaat is dat 10.000 personen ( of wellicht thans meer) de app CoronaCheck niet kunnen gebruiken. Pikant detail is dat een medewerker van GGD Zuid Limburg opmerkte dat de GGD vaccineert om het coronavirus te beteugelen en niet om mensen op vakantie te laten gaan. Duidelijk toch!

gerbera
door gerbera Jul 15, 2021 om 21:54
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Bent u niet in de war, als het goed is staat er één vaccinatie datum en dat is de datum van de 2e vaccinatie. Val ik zeker niet onder die 10.000 personen want bij mij staan er geen 2 datums en is de QR code bruikbaar, ook voor buitenland. Misschien de huidige QR code App verwijderen en nog eens opnieuw dowloaden

diumenge
door diumenge Jul 15, 2021 om 22:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom is die opmerking van de GGD een pikant detail? Uiteraard is het de bedoeling om het coronavirus te beteugelen, wat dacht jij dan?

aurora1
door aurora1 Jul 15, 2021 om 23:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@jobankempen: ga in de hoek staan en u schamen.

Blijf lekker in Nederland (ze hebben immers gelijk) en doe wat respectvoller over de mensen van de GGD e.d. Ze hoeven niet naar uw pijpen te dansen. Houd dat virus lekker bij u en sleep het niet naar andere landen, of dat u het virus hierheen sleept vanuit een ander land. Heeft u geen gezond verstand?