ki
door kimberleydusa Nov 23, 2010 om 21:15
Voeding & gezondheid

Vervelende ervaringen gastouderbureaus

Ik heb zelf altijd netjes mijn teruggaven etc goed geregeld. Mijn dochtertje is 6 jaar en heeft 3 keer in de week BSO (buitenschoolse opvang) via een groot en bekend opvangconcern. Dit gaat allemaal goed en netjes.
Mijn schoonmoeder past ook weleens op mijn dochtertje en zij werkt al wat langer als gastouder, dus hebben wij besloten dit ook officieel te regelen, zodat zij hiervoor ook beloond wordt. Dit hebben wij geregeld via Peppies Zorg in Rotterdam.

De kennismaking was al niet zo goed - we hadden een afspraak met haar bij ons thuis voor informatie en inschrijving. Zij kwam met een taxi chauffeur die vervolgens ook op haar wachtte. Zij ging meteen beginnen met typen en vroeg of ik van alles wilde invullen. Dit had ik gedaan, terwijl ze bezig was werd ze steeds gebeld door de taxichauffeur dus alles moest gehaast. Nu had ze bij ons geen internetconnectie, dus had mijn digiD wachtwoord ingetypt en zei dat ze het thuis zou verzenden en het wachtwoord er zo in zou laten staan. Ik vond het al vervelend dit aan haar te moeten overlaten omdat ik zelf ook vaak met aangiften bezig ben.

Nu zijn er verschillende dingen fout gegaan:
- ze heeft geen rekening gehouden met de BSO dat mijn dochtertje daar ook nog 77 uur per maand heeft. Dus nu krijg ik dat geld niet meer binnen en moet ik de komende maanden 450 euro voorschieten! Het bedrag klopte niet wat we terugkregen en ze zijn onbeleefd. Ook hebben ze het verkeerde rekeningnummer opgegeven, terwijl ik had aangegeven dit naar mij of de BSO wilde hebben. Daarnaast kreeg ik een contract thuisgestuurd met een verkeerd bedrag in bijdrage aan mijn schoonmoeder (let op: 200 euro per maand te weinig!). Nu gaf ze de schuld dat ze het had overgelaten aan iemand anders op kantoor - en dat die de fout had gemaakt.
Ik geloof hier niks van en het geeft me een raar gevoel. Ik heb intussen 4 wijzigingen moeten doorvoeren en over 8 werken is dit bij de belastingdienst pas verwerkt!

Nu zit ik ook nog een jaar aan ze vast, kan ik niet eerder opzeggen ivm al deze bovenstaande fouten? Ik vertrouw ze niet meer en ze zijn alles behalve professioneel.

460 1 Rapporteer

an
door anoniemie - Nov 27, 2010 om 21:18
6 Antwoorden / 1 Vragen

je mag nooit je digid wachtwoord aan iemand geven!!!

Ik zou hem snel veranderen.

ik weet niet of je hier iets aan kan doen omdat je haar zelf de opdracht hebt gegeven.

waarom zit je aan hun vast?
Als ze fouten maken en zich niet aan de afspraken houden zit jij nergens aan vast.