m
door m Jan 7, 2017 om 10:52
Voeding & gezondheid

Verwijzing huisarts naar ziekenhuis

mijn huisarts heeft een paar jaar geleden een verwijzing gegeven voor een M.R.I. Op de gemaakte afspraak werd ik geweigerd door de desbetreffende verpleegkungige.
Nog steeds heb ik geen duidelijkheid of dit zo maar kan.
Ben terugegaan naar de huisarts en die flipte behoorlijk.
Naar een ander ziekenhuis gegaan en die deden het wel op een andere afdeling.
Van de muur naar het kastje sturen het is in 2011 geweest en kreeg geen duidelijkheid

3451 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 7, 2017 om 10:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dan vervelend geweest, maar het is wel zes jaar geleden gebeurd. Wat wilt u daar nu nog mee?

m
door m Jan 7, 2017 om 11:26
Antwoorden / 2 Vragen

naargelang de antwoorden hier weet ik nu wat mij te doen staat als dit nog eens gebeurd.

tijger1
door tijger1 Jan 7, 2017 om 11:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Laten we hopen dat het niet nodig meer is.

hansje klein
door hansje klein - Jan 7, 2017 om 10:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wilt u nu dat wij gaan vragen waarom u dan ooit werd geweigerd? Dan vertel....wanneer het u nog steeds dwarszit. Ziekenhuizen hadden toen ook al open klachtprocedures waar u (met behulp van de huisarts) niet aan gedacht heeft?

m
door m Jan 7, 2017 om 11:28
Antwoorden / 2 Vragen

nee niet aan gedacht in de veonderstelling dat de huisarts mij wel zou vertellen wat wel of niet mag tenslotte kwam de verwijzing van hem af dus waarom zou ik actie behoren te nemen.

hansje klein
door hansje klein Jan 7, 2017 om 12:04
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Kort herhaald:

1 - De huisarts wil u in het ziekenhuis laten onderzoeken, maar u wordt daar naar huis gestuurd
2 - Dezelfde huisarts verwijst u opnieuw, maar nú (met succes) naar een ander ziekenhuis
3 - De huisarts en u weten niet waarom het eerste ziekenhuis uw onderzoek niet wilde doen
4 - Uw huisarts informeert niet, waarom zijn opdracht niet is uitgevoerd?

Met alle sympatie voor uw confronterende situatie, wij kunnen hier geen antwoord op verzinnen.

Voor een officiële klachtenprocedure is het inmiddels te laat. Indien er technische redenen waren of tijdnood was u niet zèlf de veroorzaker. Ik kan geen logische reden bedenken waarom u persoonlijk werd afgewezen. Dus neem het niet persoonlijk, dit lijkt op een toevallig noodlot der omstandigheden.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 7, 2017 om 10:58
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Zonder reden kan u niet geweigerd worden. Het enige wat u kunt doen is uw huisarts alsnog om opheldering vragen,ook al is het enkele jaren geleden, het zit u nog steeds dwars, begrijpelijk overigens.

m
door m Jan 7, 2017 om 11:47
Antwoorden / 2 Vragen

omdat ik geen uitleg heb gekregen en niet weer in zo een situtie terecht wil komen daarom heb ik de vraag gesteld

edrick3
door edrick3 - Jan 7, 2017 om 10:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En daar gaan we ons zo'n 6 jaar later nog druk over maken?

Je huisarts had toen actie moeten ondernemen naar het ziekenhuis toe.

m
door m Jan 7, 2017 om 11:47
Antwoorden / 2 Vragen

dank je fijn dat ik dat weet nu

Cookies
door Cookies - Jan 7, 2017 om 11:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, bedankt voor de mededeling. Je hebt die MRI toch gehad, laat dat voorval na 6 jaar eens achter je, zou ik zeggen.

marita5
door marita5 - Jan 7, 2017 om 11:21
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo M ,

Op de gemaakte afspraak werd ik geweigerd door de desbetreffende verpleegkungige.

Dat had u toen aan de desbetreffende verpleegkundige kunnen vragen .

Ben terugegaan naar de huisarts en die flipte behoorlijk. .

De huisarts is uitgeflipt voor niks , nu 6 jaar later weet u het nog steeds niet .

Een tip : haal geen oude koeien uit de sloot , leef vooruit i.p.v. achteruit .

m
door m Jan 7, 2017 om 11:50
Antwoorden / 2 Vragen

de verpleegkundige deed het niet omdat het te duur was..............weigerde

edrick3
door edrick3 Jan 7, 2017 om 12:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Een verpleegkundige heeft daar niets over te zeggen! Dat is een 'uitvoerend' persoon.

marita5
door marita5 Jan 7, 2017 om 12:20
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@M , sinds wanneer zit een verpleegkundige op de stoel van een zorgverzekeraar / of arts ? dit had u nooit moeten accepteren en meteen een klacht moeten indienen .

costnix
door costnix Jan 7, 2017 om 12:49
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@M: als er een net zo goede goedkopere methode is, verdient deze natuurlijk de voorkeur.
(ik ben meer dan dertig jaar radiodianosch laborant geweest, waaronder MRI)

m
door m Sep 23, 2017 om 13:50
Antwoorden / 2 Vragen

ja ik had zeker meteen aan de bel moeten trekken, maar de huisarts ook die schreef de verwijzing uit. ik stond totaal verbijsterd te kijken en wat heeft dit nu met een goedkopere methode te maken Costnix................ dit is gewoon weigeren met een verwijzing voor een mri, heeft een verpleegkundige het recht om dit om de kosten te weigeren? dat bepaalt een verpleegkundige of radiodianosch labarant toch niet!

tijger1
door tijger1 Sep 23, 2017 om 14:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@m. Na bijna negen maanden plaatst u hier nog een reactie. Hebt u nu een en ander nagevraagd bij de huisarts?

Gr
door Grunn1 Sep 23, 2017 om 19:28
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@tijger1. Na negen maanden? Dat valt nog mee de mri scan was 6 jaar geleden. Op dit topic kunnen we nog jaren een reactie verwachten.

costnix
door costnix Sep 25, 2017 om 11:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een radiodiagnostisch laborant controleert vlak voor het onderzoek of er geen contraindicatie voor het onderzoek zijn, door de vragenlijst, die u juist heeft ingevuld heeft, met u spdoor te lopen.
Zijn er contraindicaties, dan gaat het onderzoek NIET door!
Lees dit eens goed door:
https://www.mricentrum.nl/patient/wanneer-kunt-u-geen-mri-scan-laten-maken
En,...... ga eens eindelijk door met leven!

Essie_V
door Essie_V - Jan 7, 2017 om 12:23
25 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn huisarts heeft na een incident wat mij is overkomen in het ziekenhuis, een onderzoek laten starten in een klachtenprocedure in het desbetreffende ziekenhuis. Zodoende is er toendertijd in mijn situatie meer informatie aan het licht gekomen. Dit was echter zes weken na het incident en betrof een mogelijke gevaarlijke situatie vwb mijn gezondheid.

Ik betwijfel echter of u iets heeft aan deze informatie, daar het zes jaar geleden is.

Cookies
door Cookies - Jan 7, 2017 om 12:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Blijkbaar vergeet je helemaal te leven in het 'hier en nu'. Daar maar eens mee beginnen i.p.v. verleden of toekomst. Geen zorgen om de dag van morgen, is vlg mij een prima gezegde.

En het is natuurlijk helemaal geen verpleegkundige geweest die weigerde, maar een arts die een MRI niet nodig vond. En als er uit de latere MRI niets bijzonders is gekomen (of iets wat op een goedkopere manier ook te achterhalen was) heeft zij blijkbaar gelijk gehad.

DOOR M 7 JAN. 2017 OM 11:47
ANTWOORDEN / VRAGEN

omdat ik geen uitleg heb gekregen en niet weer in zo een situtie terecht wil komen daarom heb ik de vraag gesteld

costnix
door costnix - Jan 7, 2017 om 12:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer u één van de in de link hier onder genoemde dingen heeft is een MRI gecontraindiceerd en kan zelfs (levens)gevaarlijk zijn!
https://www.mricentrum.nl/patienten/informatie-mri-onderzoek/wanneer-geen-mri
De verpleegkundige was vast een radiodiagnostisch laborant.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 7, 2017 om 12:42
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Maar uw destijds geflipte huisarts zal toch wel om opheldering van dat ziekenhuis gestaan hebben? Als u toen niets gevraagd hebt kunt u het alsnog doen omdat u na al die jaren nog een gevoel hebt dat u onrecht is aangedaan. U kunt zich er altijd nog bij neerleggen als een uitleg niet meer mogelijk is maar het knaagt dan niet meer zo.

sw
door swat1500 - Jan 7, 2017 om 18:42
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Wat nu de vraag is, is mij niet duidelijk en alleen het ziekenhuis kan u een antwoord geven.

ha
door halex - Jan 9, 2017 om 23:33
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Als een verpleegkundige u 'geweigerd' heeft (ze heeft u waarschijnlijk met uitleg weer naar huis gezonden), dan is dat omdat er één of meerdere spoedgevallen tussendoor kwamen. Waardoor er voor u geen tijd meer was.
Een verpleegkundige kan geen patiënten weigeren. Mogen ze niet en doen ze niet. Zij kunnen alleen in opdracht van de (spoed)arts afspraken verzetten vanwege andere prioriteiten.
Mocht het u nogmaals overkomen (ik hoop 't niet voor u), weet dan dat er iemand was die acuut de mri nodig had. Omdat u een verwijzing had en daarna een afspraak, was de urgentie bij u gewoon minder.

costnix
door costnix Jan 10, 2017 om 04:35
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De verpleegkundige mag helemaal niets doen met een MRIscanner!
De TS is te woord gestaan door een radiodiagnostisch laborant. Deze screent elke patiënt voordat deze het onderzoek werkelijk uitvoert.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 23, 2017 om 16:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Sorry hoor maar get a life.

costnix
door costnix Sep 25, 2017 om 11:22
2874 Antwoorden / 1 Vragen

En dat na negen maanden?

ri
door rietje328 Sep 25, 2017 om 21:00
27 Antwoorden / 0 Vragen

LOL