J. Schipper
door J. Schipper Feb 16, 2019 om 13:48
Voeding & gezondheid

Vieze lucht in zakje stamppotgroenten

Uit de zakjes gesneden koolraap en groene kool kwam een hele vreemde, chemische lucht. De verskwaliteit was goed, het kwam uit de koeling en de tht.datum was ook goed. Een staafje rauwe koolraap smaakte ook vies, onherkenbaar voor koolraap want vers vind ik die gewoon lekker smaken. Bij het koken bleef die onaangename geur. Wie weet wat dat geweest zou kunnen zijn?

6271 14 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Feb 16, 2019 om 13:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik niet.
Vieze lucht, smaakt rauw vies en toch koken en eten?

tenormin
door tenormin Feb 16, 2019 om 14:09
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt mij verkeerde zuinigheid mocht er eventueel iets echt niet okay zijn en het toch eten. Vreemd, hé @aurora1.

aurora1
door aurora1 Feb 16, 2019 om 15:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, je zult maar direct ervan morsdood omvallen.....

marita5
door marita5 - Feb 16, 2019 om 13:50
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jaripam ,

Wie weet wat dat geweest zou kunnen zijn?

Vraag dit in de winkel waar u het gekocht heeft .

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2019 om 13:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u bent die groente met die stank toch gaan koken? Terwijl het ook nog vies smaakte? Onbegrijpelijk, in de kliko ermee of terugbrengen als u die moeite wil doen.

diumenge
door diumenge - Feb 16, 2019 om 13:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik denk dat ze die vraag in de winkel wel kunnen beantwoorden.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 16, 2019 om 14:16
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Maar dan moet het zakje met inhoud er wel bij zijn.

tenormin
door tenormin Feb 16, 2019 om 14:29
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@heremietkreeft, vinger in de keel? ;-))

costnix
door costnix Feb 16, 2019 om 15:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dan heeft het zeker een vreemde geur en smaak.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 16, 2019 om 14:16
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Teruggaan naar de winkel waar het gekocht zou het beste geweest zijn om te doen.
De inhoud was simpelweg bedorvenverrot. U was met het rauwe staafje al gewaarschuwd.

lo
door lovewinnie - Feb 16, 2019 om 16:29
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Er zit natuurlijk iets in die zakken om het vers te houden.. Wellicht proef je dat.
Iets wat 1 week in een zak zit zonder te verkleuren of uit te drogen en ze vervolgens verse groente noemen is toch anders dan de groente die je zelf snijd, wast en  kookt
Zelf gooien we het gewoon door de stampot of wok en proef je weinig van. Maar indd herken de chemische lucht

ju
door juliomariner Feb 16, 2019 om 18:11
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Daar zit inderdaad wat in zo'n zakje namelijk meestal stikstof gas en dat is geurloos en onschadelijk.

jo
door jorisw - Feb 16, 2019 om 17:39
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Was het op de dag dat je de groente kocht of had je het al even in huis?

gerbera
door gerbera - Feb 17, 2019 om 10:53
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Gesneden kool heeft van zichzelf al een wat vreemde geur, die in combinatie met de verpakking versterkt wordt. Hetzelfde zal u b.v.  ruiken met voorverpakte vleeswaren, kaas e.d. Het feit dat het vies smaakt duid er op dat er mogelijk iets mis is gegaan met het verpakken of dat het verkeerd is bewaard in de winkel. Dat het uit de koeling komt wil niet zeggen dat het voordien, in het magazijn, te lange tijd buiten de koeling was opgeslagen. Wat mij verbaasd is dat u ondanks dat de boel toch bent gaan koken. Overigens kan de smaak van kool sterk variëren afhankelijk van de grondsoort (klei, zand, leemgrond enz) waarop deze geteeld wordt in combinatie met het gebruik van de hoeveelheid (kunst)mest, maar echt vies smaken is dus niet normaal.

panter22
door panter22 - Feb 17, 2019 om 17:15
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je de koolraap toch gegeten. Dan heb je een sterke maag.
Voortaan zelf de koopraap snijden en niet voorverpakt kopen. Ook nog beter voor het milieu.

gerbera
door gerbera - Feb 18, 2019 om 21:56
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij is de koolraap verkeerd gevallen, het is zo stil vanuit de TS;-))

Ji
door Jitzedejong - Feb 20, 2019 om 12:48
1 Antwoorden / Vragen

Naast mogelijk spoelen van de groenten in een oplossing met conserveer middelen, om verkleuring tegen te gaan, vindt er ook verontreiniging plaats met de ontsmettingsmiddelen waarmee de apparatuur wordt schoongemaakt.
Dit levert inderdaad een weinig smakelijk resultaat......

wimmi20
door wimmi20 - Feb 20, 2019 om 12:55
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ach, als u altijd onsmakelijk kookt merkt niemand het.

simon55
door simon55 - Feb 20, 2019 om 13:17
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Hebben ze de stamppotgroente niet gestampt met blote voeten ? Daarom stinkt t zo

da
door davelubeck - Feb 20, 2019 om 16:32
9 Antwoorden / 0 Vragen

Snap echt niet dat mensen die kant en klaar gesneden groenten in zakjes kopen . Is allemaal troep ! Koop het vers en verwerk het zelf !!!!!!