do
door docterruben Oct 20, 2005 om 18:05
Voeding & gezondheid

Vis

Waarom is vis in Nederland zo slecht van kwaliteit en duur? Kunnen we hier niks kweken, want er is zoveel import. Of is er voor vlees veel subsidie voor veeboeren en heeft de vis last van de vangstbeperkingen? Het gebrek aan goede verse vis maakt volgens mij dat veel veel mensen het niet eten. Daarbij is het duur en weten veel mensen niet hoe het goed klaar te maken. Of heb ik het mis?

951 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 21, 2005 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey,

Dat heeft met de regering te maken. Het bezunigt en het bezunigt er maar op los. Er is wel een subisdie voor maar dat geeft haast nietts meer op. Ik eet het bijna elke week. En veel mensen weet neit hoe ze het moet klaar maken. En nee u heeft niet mis

ve
door verwijderd - Oct 21, 2005 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik hoop dat ik het goed heb

ve
door verwijderd - Oct 21, 2005 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kun je niet gewoon beter gaan MSN-en met andere kinderen, Dagmar?

ve
door verwijderd - Oct 21, 2005 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

neej

ve
door verwijderd - Oct 21, 2005 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

helaas niet

ve
door verwijderd - Oct 21, 2005 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Ruben ,Wij betrekken  vis al jaren lang bij ons vaste
adres,een prima zaak die regelmatig verse aanvoer heeft van de
visafslag .Dus over kwaliteit hebben wij niet te klagen.Natuurlijk
hebben de vangstbeperkingen invloed op de prijs.Maar uw opmerking over
het bereiden van vis ,is volgens ons de hoofdreden van een te lage
consumptie.Meestal blijf het  bii een stukje gebakken
vis(meenemen!) Als wij soms in de viszaak vragen , een stukje Tilapia,
voor twee personen merk je dat mensen wat vreemd reageren.Dus wat vis
betreft onbekend maakt onbemind. En het is zo gezond.Thea Laantje

ve
door verwijderd - Oct 21, 2005 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

En waarom niet Dagmar?? Of ga anders na een chatbox, is waarschijnlijk veel leuker voor je. Gebruik er in ieder geval niet deze rubriek voor!!

Groet Richard

ve
door verwijderd - Oct 21, 2005 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

goed als jullie een site weten

ve
door verwijderd - Oct 21, 2005 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sunnen,

Dit is een serieuze rubriek. Geen Tantje Betje/flut antwoorden omdat je
je verveelt en zo nodig maar wat verzint om mee te mogen "spelen". Ga
gewoon ergens anders chatten met andere pubers. Die begrijpen jouw
problemen veel beter, want die zitten in hetzelfde schuitje.

Vladja

ve
door verwijderd - Oct 24, 2005 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

We kunnen moeilijk alle vissen in nederland gaan kweken, en zo slecht vind ik het niet gesteld met het vis aanbod. Ik weet niet waar jij je vis haalt, maar als je hier op een willekeurige markt in de buurt gaat kijken, liggen daar heel veel soorten vis, en ook nog eens van zeer goede kwaliteit.

Heldere ogen, mooie schonen schubben, toch de dingen waar je op  moet letten.

En is gekweekte vis beter of lekkerder dan vis die gevangen is op hun natuurlijke omgeving?, ik zou het niet weten.

En even rondneuzen op het internet en je vind heel veel recepten, kijk bijv: eens op www.tijdvoorvis.nl.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2005 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mooie schone kieuwen bedoelde ik.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2005 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Verse vis mag in pricipe niet "vissig" ruiken.Het moet een licht ziltige geur hebben. Om een gehele vis te controleren is het heldere oog (druk er even op en het oog moet weer helder worden) en de "rode" kieuwen een aanknopingspunt.

Ik heb jarenlang vis rechtstreeks kunnen betrekken vanaf de afslag IJmuiden. Verser kon eigenlijk niet en dat was te proeven ook.

Je mag je eigen afvragen hoelang het dan duurt voordat het in de winkel ligt? (De goeden niet te na gesproken)

Toch zijn er mensen die het verschil gekweekt/wild kunnen proeven. Zelf acht ik mij niet in staat om dit onderscheid te kunnen maken.

Even een wijsheid van jaren terug: een goede visboer verkoopt zichzelf.

Groet, Jochem Jofel

ve
door verwijderd - Feb 6, 2006 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

U bent dan jammer genoeg nooit bij een echt goede visboer geweest.

Ik werk zelf als bedrijfsleidster in een visspecialiteiten zaak en we verkopen verse vis direct van de afslag en fileren en snijden alles zelf.

Onze salades komen niet uit een emmertje maken we ook zelf dus is ook niet 3 weken houdbaar door de conserverings middelen!

Je moet letten op de geur als je een viszaak binnen loopt mag het ruiken naar vis maar niet stinken!

Het moet er ook schoon uit zien dat is heel belangrijk,wij werken ook via de h.a.c.c.p.en laten onze producten 4 keer per jaar controleren door een keuringsdienst(moeten we zelf betalen).

Ik weet niet waar je woont maar anders zou ik zeggen kom eens langs wij hebben klanten die wel 1 uur rijden om bij ons vis te kopen!

vriendelijke groet cajuna