komsja
door komsja Jul 23, 2014 om 15:44
Voeding & gezondheid

Volgorde van oefeningen (fitness)

Ik sport nu een goeie 5 jaar en 5 keer in de week vandaag had ik de spiergroepen Borst en Biceps en doe sinds ongeveer een jaar de oefeningen afwisselen (was mij door een ervaren sporter aangeraden)en met afwisselen bedoel ik eerst een borst oefening en dan een biceps oefening en dan weer een borst oefening etc etc.
Nou werd mij vanmorgen door een grote gespierde jongen geadviseerd om dat NIET te doen en om eerst de Borst oefeningen te doen en dan de Biceps of andersom.
Het zijn allebei ervaren sporters,maar wat is nou het beste om te doen

1931 10 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 23, 2014 om 15:56
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Komsja,
het meest logische lijkt mij wat gespierde sporter 2 adviseert.
U hoeft dan de gedachten niet steeds te wisselen maar geconcentreerd de onderdelen afwerken.
Vr. Gr. sjoppie.

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2014 om 16:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heeft de sportschool geen instructeur? Doe moet u toch kunnen adviseren?

edrick3
door edrick3 - Jul 23, 2014 om 17:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo komsja,

.....Nou werd mij vanmorgen door een grote gespierde jongen geadviseerd om dat NIET te doen .....
Ik luister altijd wel naar grote gespierde jongens ... ;-)

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Jul 23, 2014 om 17:34
16816 Antwoorden / 108 Vragen

klik. Spaans voor me maar misschien is dit wel te lezen voor je?

komsja
door komsja - Jul 23, 2014 om 17:42
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@tijger1
Dat is nou juist ook het punt er lopen drie instructeurs in de sportschool en die hebben ieders een eigen mening en ervaringen de ene zegt dat het goed mogelijk is om af te wisselen en de oefeningen heel erg langzaam uit te voeren terwijl de ander weer van mening is dat het ook goed is om bepaalde oefeningen snel uit te voeren maar dan wel met minimaal 25 tot 30 herhalingen.
De instructeurs zijn alle drie gediplomeerde sport instructeurs.

komsja
door komsja - Jul 23, 2014 om 17:51
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@edrick3
De jongens die me geadviseerd hadden waren allebei van het type goed gespierd oftewel met enorme gespierde armen borst etc etc dus zullen ze het wel goed gedaan hebben en van de hoed en de rand weten dus denk ik eigenlijk dat ze beiden gelijk hebben en dat ik als ouwe .... bijde opties kan gebruiken bij het trainen

komsja
door komsja - Jul 23, 2014 om 17:56
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@tenormin
Heb wat je me adviseerde gelezen en das ook wel weer een bepaalde waarheid van ervaren sporters

sa
door sam89 - Aug 17, 2014 om 10:57
4 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt heel veel verschillende meningen op het gebied van fitness, omdat je ook heel veel verschillende sporters hebt.

Armen als laatste trainen lijk mij sowieso verstandig, anders heb je niet voldoende kracht om je grote spieren te belasten.

Wat is jouw doelstelling; wat wil je precies bereiken?

komsja
door komsja - Aug 19, 2014 om 15:52
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@sam89
Wat u zegt (armen als laatste trainen) daar zijn de meningen ook al weer over verdeeld want met bijvoorbeeld de rug gebruik je ook veel je biceps en met de borst gebruik je veel de triceps enz enz
en er word gezegd dat het soms wel goed is om de armen als eerste te doen als je bijvoorbeeld eerst de triceps doet en daarna de borst dan presteer je weliswaar minder bij de borst oefeningen maar dat zou niet zoveel uitmaken.
En mijn doelstelling is om met me bijna 55 jaar en na 5jaar met krachttraining bezig te zijn om meer te groeien (spieren,vermeld dat er even bij want er zijn van die lolbroeken die zeggen dat je van sporten niet langer word,maar dat even terzijde)
Maar ook met mijn leeftijd kan je nog groeien

komsja
door komsja - Aug 20, 2014 om 17:22
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@sam89
Heb nogus her en der navraag gedaan en het merendeel zegt hetzelfde wat u zei oftewel de armen als laatste te trainen dus ga ik mee met uw advies en van hetzelfde advies wat het merendeel heeft aangegeven.
Dank voor de tip