Angelika1967
door Angelika1967 Mar 29, 2019 om 10:03
Voeding & gezondheid

Waar kan ik een klacht indienen ivm niet te leveren medicijnen?

Mijn zoon slikt methylfenidaat 54 mg van het merk Sandoz. Dit is niet leverbaar en de apotheker weet niet wanneer dit wel weer het geval is. Hierdoor zijn wij genoodzaakt om het veel duurdere Concerta te gaan gebruiken. De extra kosten zijn voor eigen rekening.
Dit vind ik zeer onterecht en het lijkt mij dat de zorgverzekeraars verkeerd ingekocht hebben. Ik wil deze extra kosten dan ook gaan verhalen bij de zorgverzekeraar (Zekur in ons geval).
Wie heeft dezelfde ervaringen en heeft hierover 'ergens' een klacht ingediend?

3650 10 Rapporteer

wi
door wilhelmina59 - Mar 29, 2019 om 10:07
512 Antwoorden / 0 Vragen

Omtrent dit middel is al heel veel te doen.
Ik zou zeggen spit het internet uit en u hebt een flink aantal uren leesvoer en uitleg wat de mogelijkheden zijn..

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Mar 29, 2019 om 10:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik niet, en ik dien ook niet zo gauw ergens klachten in. Ik vind nl dat in Nederland alles erg goed geregeld is in tegenstelling tot de meeste andere landen.
Stuur anders een klacht naar de minister.
En zoek eens goed op internet naar het middel.

marita5
door marita5 - Mar 29, 2019 om 10:23
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Angelika1967 ,

Dit is niet leverbaar en de apotheker weet niet wanneer dit wel weer het geval is

Mijn ervaring met de apotheker is dat zij zich van de domme houden , ze kunnen op de site van KNMP zien wanneer een medicijn leverbaar is .
 .
Methylfenidaat 54 mg van Sandoz is normaal gezien ( verwacht ) week 13 leverbaar , klik op de rode regels .

https://farmanco.knmp.nl/geneesmiddel/1862-Methylfenidaat.html

U kunt zelf inlichtingen vragen bij Sandoz ,

https://www.sandoz.nl/over-ons/contact-met-ons-opnemen

Angelika1967
door Angelika1967 - Mar 29, 2019 om 10:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het ook goed geregeld in Nederland maar wat ik erg vind is dat sommige mensen de extra kosten van het duurdere medicijn Concerta niet kunnen betalen. Dit mag niet in mijn beleving.
Daarnaast ben ik van mening dat farmaceuten veel te veel macht hebben. De medicijnenhandel is niet transparant.

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2019 om 10:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt ook gewoon naar een andere apotheek gaan.

marita5
door marita5 Mar 29, 2019 om 10:39
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Dat zal ik ook doen , wanneer er niks veranderd bij de apotheek die ik nu heb . Ik kreeg bericht van VGZ dat als een medicijn niet leverbaar is de apotheker het medicijn kan bestellen in het buitenland . Voorlopig heb ik een alternatief , Ik heb contact gehad met de fabrikant , mijn medicijn is verwachtte levertijd april , de apotheker doet alsof zijn neus bloedt .

me
door mein33 Mar 29, 2019 om 11:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen

MARITA5 29 MRT. 2019 OM 10:39

 Dat zal ik ook doen

U kampt met hetzelfde probleem als @angelika  !?  ;-))

marita5
door marita5 Mar 29, 2019 om 11:56
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@mein33 , ik heb een alternatief waarvoor ik eigen risico betaalde , eigen risico is inmiddels verbruikt . Wat mij stoort is dat de apotheker constant vermeld ik weet niet wanneer het medicijn leverbaar is , maar het staat wel op de site van apothekers .

Ka
door Kassagebruiker - Mar 29, 2019 om 10:39
683 Antwoorden / 5 Vragen

Probeer eens een apotheek over de grens, wat daar mogelijk is.

Gr
door Grunn1 Mar 29, 2019 om 13:16
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Lekker handig als je bijvoorbeeld in Den Helder woont want dan zijn de extra kosten voor een ander  merk waarschijnlijk goedkoper dan de reiskosten

me
door mein33 - Mar 29, 2019 om 10:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een vervangend, duurder, medicijn kan/zal wel in bepaalde omstandigheden voor vergoeding in aanmerking komen als de huisarst dit middel voorschrijft.
Neem hierover eerst contact op met uw zorgverzekeraar en als dat niet het gewenste resultaat oplevert, ga dan in gesprek met uw huisarts en vraag een recept voor dit specifieke (duurdere) medicijn.

marita5
door marita5 Mar 29, 2019 om 12:01
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@mein33 , lees deze informatie eens door , https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/adhd-medicijnen

lo
door lovewinnie - Mar 29, 2019 om 11:50
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn zoon krijgt lagere dosering maar kon er laatst ook niet aankomen . Heb recept gevragen bij de apotheek en ben gaan rond shoppen bij verschillende apotheken. Uiteindelijk had er een wel nog wat liggen. Week 13/14moet er weer voorraad zijn is mijn verteld dus duurt niet meer lang. Wij redden het net. Zoon kan niet tegen de duurdere variant ook al is het het zelfde. Vulmiddel ofzo is anders. Accepteer die dan ook niet

panter22
door panter22 - Mar 29, 2019 om 12:20
6599 Antwoorden / Vragen

Je neemt een van de goedkoopste zorgverzekeraars met een preferentiebeleid.
Je zoon neemt dure medicijnen die nu even niet beschikbaar zijn. Dan zul je moeten betalen.
Misschien zou je volgend jaar een duurdere zorgverzekering zonder preferentiebeleid kunnen kiezen.

Ma
door Master Wim - Mar 29, 2019 om 13:34
12 Antwoorden / Vragen

Je kunt je apotheek ook bij de internationale apotheek laten vragen dan krijgt hij t uit t buitenland geleverd