de eelco
door de eelco May 21, 2015 om 13:10
Voeding & gezondheid

Waar kan ik het beste een bril kopen

na jaren van twijfel ben ik vandaag naar een opticien geweest en zijn me ogen opgemeten...
er ging een wereld voor me open ..
heb de bril niet nodig voor lezen maar voor bijvoorbeeld auto rijden want het gaat om dingen op verdere afstand...
nu ben ik eventjes bij de plaatselijke opticien wezen kijken voor een leuke bril maar de kosten liepen zo vanaf 350 euro inclusief de glazen ...
ben er niet voor verzekert dus alles moet ik zelf betalen maar ik ben wel geschrokken van de prijzen .
nu spreek ik wel eens mensen die een bril hebben van 600 honderd of nog duurder maar dat kan ik nooit betalen....
dit word me eerste bril dus ik weet totaal niet waar ik moet wezen maar soms kom ik wel eens reclame tegen dat de 2de bril gratis is maar ik ben altijd op mijn hoede voor het woord ::GRATIS:: want dat is meestal een sigaar uit eigen doos..
ik ben 45 jaar en ben niet de rijkste maar ik wil wel als ik een bril neem toch wel een beetje een leuk montuurtje hebben dus als jullie een advies hebben dan zal ik daar zeer blij me zijn....

71860 42 Rapporteer

zoekster
door zoekster - May 21, 2015 om 13:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ga naar Hans Anders, die is goedkoop.

tijger1
door tijger1 - May 21, 2015 om 13:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een doodgewone bril om in de verte te kunnen kijken, moet u toch makkelijk onder de honderd euro kunnen kopen.

Al die flauwekul van tweede gratis, betaal je zelf.

Wat de kosten opvoert, is ontspiegeld en/of meekleurend.

En voor die prijs hebt u ook nog een leuk montuurtje.

Loop eens wat verschillende opticiens binnen. En zeker bij de eerste zou ik niet voor duur gaan..

de eelco
door de eelco - May 21, 2015 om 13:51
607 Antwoorden / 92 Vragen

zoekster en tijger1 bedankt voor de snelle reactie..
de opticien waar ik vandaag was had maar 1 montuur die ik wel ok vond maar die kosten 249 euro zonder glazen en anders gingen de monturen richting de 600 tot 800 euro...
had wel begrepen dat een bril duur kan zijn maar ik hoef geen puur goud op mijn neus te hebben..
nu was deze opticien wel een lokale brillen winkel dus als ik bijvoorbeeld naar hand anders ga dat die een stuk goedkoper zijn en die zullen ook wel een grotere keuze hebben....
dit word dus gewoon rustig kijken en vergelijken..
word vervolgd

Cookies
door Cookies - May 21, 2015 om 13:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als het goedkoop moet: Specsavers of Hans Anders. Zou de glazen wel laten ontspiegelen, dat zijn de kosten niet.

mahadma
door mahadma - May 21, 2015 om 14:21
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Je hebt dure en goedkope opticiens, ga naar zoals eerder genoemd een Hans oid. Een gratis 2e of zonnebril op sterkte kàn efficient zijn. Denk even aan ritten in de zomer, dan is dat best een prettig iets.

di
door digioma - May 21, 2015 om 16:16
646 Antwoorden / 29 Vragen

Al jaren Hans Anders; ogen worden weer nagemeten en verder ook altijd prima service. Meer dan voldoende keuze.

tenormin
door tenormin - May 21, 2015 om 16:30
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Hier nog zo'n Hans Anders koopster. De glazen zijn daar standaard ontspiegeld. En duur hoeft de bril echt niet te zijn. Succes met je komende aankoop.

pi
door pieterwolters - May 21, 2015 om 18:38
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als je op dit forum op Hans Anders zoekt krijg je ca. 5000 hits. Misschien even doorbladeren om ervaringen van anderen te zien. Al zeggen het aantal klachten natuurlijk niet zoveel: van een lokale zelfstandige opticien zullen per definitie minder klachten op internet te vinden zijn als van een landelijke keten. Persoonlijk heb ik echter geen goede ervaring met Hans Anders en Specsavers... (goedkoop = duurkoop).

mahadma
door mahadma - May 21, 2015 om 18:43
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Persoonlijk heb ik pas een slordige 20 jaar goed ervaringen met H A. Maar zoals altijd zullen klachten altijd eerder "bekend" worden als complimenten, Pieter.

edrick3
door edrick3 - May 21, 2015 om 18:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo de eelco,

Als je naar een 'brillenboer' gaat dan betaal je in ieder geval niet teveel voor een montuur.
Bij een plaatselijke opticien betaal je de hoofdprijs.
Als je niet teveel geld wilt besteden zou ik dus eens kijken bij de reeds genoemde zaken.

Suc6

aurora1
door aurora1 - May 21, 2015 om 18:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hier ook al vele jaren goede ervaringen met Hans Anders. Ik zou zelf eerst maar eens rustig in de winkel rondneuzen bij monturen, beginnend bij de voordeligste versies en vooral niet door personeel laten opjagen. U kunt ook via internet hun modellen en prijzen bekijken. Als er iets bij zit schrijf dan het nummer ervan op. Als die niet in de winkel is laten ze die van een ander filiaal toesturen.
Ik zou ook, zoals gezegd, ontspiegeld (en "krasvast") nemen en u niet laten ompraten naar een duur montuur en extra dure glazen.
Als er sprake is van een "gratis" 2e bril kunt u een zonnebril met geslepen glazen erbij nemen, die zijn erg handig.
In hun laden een laatjes hebben ze ook nog veel modellen mocht u geen goed passend model (in een voordelige versie) kunnen vinden.

ho
door hopetobehelping - May 21, 2015 om 19:08
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste de eelco,

het kopen van een bril kunt u toch het best in een winkel doen (naar mijn mening dan toch).
De goedkopere winkels zijn al aan u aangegeven. Mijn bril heb ik van Eyewish (niet de goedkoopste).

Om uzelf voor te bereiden kunt u ook al de monturen op de diverse sites van de winkels bekijken, dat scheelt u misschien weer tijd.
Voor de keuze is het, naar mijn idee, wel verstandig als u ook echt ziet hoe de bril u staat en hoe de bril zit voordat u hem aanschaft.

br
door brui0929 - May 21, 2015 om 19:25
634 Antwoorden / 10 Vragen

U kunt het beste voor de eerste keer een afspraak met een oog arts maken. Laat door hem ook uw ogen testen. Hij geeft u een recept voor de sterkte van de glazen. Loop binnen bij een kleine opticien bij u in het winkel centrum.

gompy2
door gompy2 - May 21, 2015 om 20:05
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=de eelco schreef op donderdag 21 mei 2015, 13:10]
ik ben 45 jaar en ben niet de rijkste maar ik wil wel als ik een bril neem toch wel een beetje een leuk montuurtje hebben dus als jullie een advies hebben dan zal ik daar zeer blij me zijn....

Als je (klik->) hier niets kunt vinden heb je zéker een bril nodig... ;-)

genie
door genie - May 22, 2015 om 12:24
7 Antwoorden / 0 Vragen

ruim 10 jaar geleden een merkbril bij een zelfstandige opticien gekocht, een Lindberg. Geen goedkoop montuur, maar wel vederlicht (ca 14 gram). Vorige week ging de neusbrug stuk (versleten) en ja hoor, gewoon een nieuwe brug er tussen en ik was weer klaar. Tijdloos titanium montuur. Kost wat meer, maar over die 10 jaar gerekend was het nog maar zo'n 50 euro per jaar en de onderdelen blijven gewoon leverbaar.

de
door denotto - May 22, 2015 om 12:46
66 Antwoorden / 17 Vragen

Heb toevallig vanmorgen na 2e staaroperatie het nieuwe glas in mn bril laten zetten, 2 kon ik ff niet betalen en het andere glas functioneert goed. Kosten 400 euro, waarvan ik er 200 van de zorgverzekeraar vergoed krijg...Ik wilde niet zonder bril na operatie...gedoe met een leesbril...
Heb multifocale glazen (dus met leesgedeelte) bij een goeie opticien laten doen, 1x ooit hans anders, nooit meer...
Ik heb dit monteur ook al ruim 8 jaar en krijg net als Genie prima service....

fr
door freddie14 - May 22, 2015 om 12:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de bakker

al
door alfagt - May 22, 2015 om 12:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar een DA drogist. (Niet alle DA drogisterijen van DA verkopen dit)
Die verkopen Eyelove brillen.
Met oogmeting.
Keuze uit 180 modellen
Ook als zonnebril en computerbril verkrijgbaar.
Multifocaalbril E 99,- compleet. Vaste prijs. Leesbril ca. E 45,-

Heb de laatste 2 jaren al diverse brillen gekocht. Zeer tevreden!

ka
door kama - May 22, 2015 om 13:00
161 Antwoorden / 19 Vragen

Voor een eenvoudige bril, met enkelvoudige glazen en zonder cilinders en dergelijke kun je prima terecht bij Hans Anders en Specsavers. Wij krijgen bij beide winkels een prima service. Als de bril niet goed zit: even bijstellen. Als er iets stuk gaat zoals de neusvleugeltjes: gratis nieuwe.
Het is wel zo dat er kwaliteitsverschil schijnt te zijn tussen de diverse filialen van de beide ketens. Dus kijk toch even of je een klik met ze hebt als je bij beide binnengaat.

or
door orchidee44 - May 22, 2015 om 13:10
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik had altijd dure brillen, zo'n 1200 euro incl leesgedeelte.
kijk eens op www.eyelovebrillen.nl daar heb je een gewone bril voor 49 euro compleet, eentje met leesgedeelte is 99 euro. Ook kunnen ze je ogen meten. Ik heb inmiddels 3 brillen en een zonnebril. Perfect al heel veel vrienden hebben er eentje aangeschaft. De vroegere eigenaar van Hans Anders heeft zijn keten verkocht en is dit begonnen. U kunt dit gerust doen. Zelfs vrienden uit Belgie komen ze kopen in Nederland. Succes.

mahadma
door mahadma - May 22, 2015 om 13:28
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Zoals de vraagsteller schrijft: "Ik ben niet vermogend".'

Eén van de laatste dingen die je moet (liever nooit) een bril via internet bestellen.
Wie mag die bril afstellen zodat het ding prettig op je hoofd zit? Juist, de opticien, wiens vakmanschap ze wèl nodig hebben om de bril die door een ander is geleverd goed te laten afstellen. Een behoorlijk dubbele moraal.

Je kan een "dure" bril kopen, maar heeft de vraagsteller die pecunia?

wimmi20
door wimmi20 - May 22, 2015 om 14:30
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Om te beginnen : een kleine zelfstandige opticien is altijd een stuk duurder met zijn brilllen.
En begint gelijk een montuur met een enorme prijs te tonen.
De grote winkelketens zijn nagenoeg allemaal eigendom van 1 moedermaatschappij, de Brilmij.
In advertenties vechten ze elkaar met aanbiedingen de tent uit, maar dat wordt zo geregisseerd door de Brilmij.
Recent kocht ik bij ene DIRK een leesbrilletje met een fraai montuur.
De prijs ? Wel 99 cent !
Dan weet je gelijk wat een bril kost.
Vraagsteller heeft het over een bril voor bv autorijden.
Dat is natuurlijk onzin, als u een bril nodig hebt om veilig auto te rijden, dan hebt u altijd een 'verte' bril nodig.
De brillenhandel is gewoon een 'windhandel' met grote winsten.
Geef gewoon niet meer uit dan 50 euro voor een bril, in die prijsklasse koop je aardige montuurtjes inclusief glazen.
En laat je niets extra's aansmeren zoals krasvrije glazen of ontspiegelen.
Ik zag trouwens een fraaie bril voor 12.95.
Bij GAMMA.

Em
door Emmap - May 22, 2015 om 14:34
162 Antwoorden / 8 Vragen

Bij eenvoudige / enkelvoudige glazen, dwz één sterkte, hoeven de glazen niet duur te zijn. Duur wordt het meestal door de extra's: cilinder (die heb je nodig of niet), en ter vrije keus: ontspiegeling, extra dun, coatings etc.
Omdat u schrijft een 'beginner' in brillenland te zijn: pas op met schoonmaken van de brillenglazen met water: kunststofglazen en / of coating is kwetsbaar, mijn coating kan niet tegen lauwwarm of warm water!!
Wat de prijs is van het montuur, dat ligt aan de winkel en aan wat je zelf wilt. Je betaalt voor design.

De grote ketens hebben budgetlijnen, soms jarenlang dezelfde modellen in een paar categorieën voor de meest voorkomende vormen van hoofden van mannen, vrouwen, kinderen.
Ik loop ook al jarenlang met hetzelfde hoofd :-) en daar past nu eenmaal een bepaald model (budget)montuur naar tevredenheid bij. Heb onlangs voor een nieuwe bril met andere sterkte glazen weer hetzelfde montuur als jaren terug gekocht.
Heb ook wel eens een kindermontuur gehad als volwassene, heb ook weleens een montuur dat voor het andere geslacht was gekocht. Ik zit niet zo vast aan was de fabrikant er voor etiket aan hangt.

Of de prijs en de kwaliteit van een montuur samenhangen heb ik nooit kunnen ontdekken. Ik heb zelden problemen met mijn monturen gehad, ongelukjes op school als 'bal tegen bril' etc. daargelaten. Dus ik laat me niet leiden door de gedachte dat een duur montuur wel 'beter' zal zijn.

Mijn ervaring is dat mijn opticien een engelengeduld heeft met mijn oogmeting, de oogarts of diens assistent(e) heeft maar 10-15 minuten en doet al jaren geen gewone metingen meer, alleen moeilijke gevallen, staar, afwijkingen en ziektebeelden, dus de eerste stap is de opticien met MBO- diploma voor oogmeting. Vaak laat ik twee metingen doen, met een paar dagen of weken ertussen, omdat ik niet de gemakkelijkste ogen heb.

mahadma
door mahadma - May 22, 2015 om 14:38
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Wimmie:

Ik zag trouwens een fraaie bril voor 12.95.
Bij GAMMA.

Laatst een advertentie gezien: "Bril voor € 10,00 op maat, door gediplomeerde Beun de Haas, informatie via Tegelbedrijf Jansssens".

Voor je ogen, verkeersveiligheid enz. denk dan even na en ga naar een voor jou betaalbare opticien i.p.v. de Gamma.

endemion
door endemion - May 22, 2015 om 15:01
237 Antwoorden / 3 Vragen

Het goedkoopste is om ergens een oogmeting te laten doen waarbij je naar buiten loopt met het recept in handen. Sommige opticiens hebben daar tegenwoordig een apparaat voor waar je gewoon ff in moet kijken en waar vervolgens een bonnetje uit rolt. Lullig als men daar geld voor vraagt, of sowieso in het algemeen want het stelt erg weinig voor (je hebt er dan ook geen diploma voor nodig). Maar ook als er een bedrag voor gevraagd wordt hoeft dat niet veel te zijn, denk 10-20€ max. Maar in jou geval heb je als het goed is al een recept nu, zo niet even opvragen, zijn ze je verplicht te geven trouwens.

Eenmaal zo'n recept in handen kun je het beste online ergens een bril bestellen. Er zijn verschillende internationaal actieve opticiens die al brillen va 10€ leveren. Zo heb ik laatst zelf een nieuwe bril met design montuur voor 40€ gekocht waar ook ontspiegeling en vrij dun glas standaard bij zat (via selectspecs.com).

vr1944
door vr1944 - May 22, 2015 om 15:05
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Koop twee potten Hak bij de kruidenier en je hebt een gratis bril.Of Hans Anders.

mahadma
door mahadma - May 22, 2015 om 15:14
11540 Antwoorden / 51 Vragen

@Endemlon,

Het goedkoopste is om ergens een oogmeting te laten doen waarbij je naar buiten loopt met het recept in handen. Dus de erkende opticien met een winkel mag het werk doen ....... voor niks ...... werkt U voor niks? ..........

Eenmaal zo'n recept in handen kun je het beste online ergens een bril bestellen. En wie past dan de internet bril weer af? ....... Juist, de opticien, waar u gratis uw ogen heeft laten meten ........ die dus weer voor niks mag werken? ........ Werkt U voor niks? ........ Ik denk het niet ......

ro
door rob5608 - May 22, 2015 om 15:15
3 Antwoorden / 0 Vragen

Goede ervaring met Specsavers gehad, ben er keurig geholpen en goede service.

ro
door rob5608 - May 22, 2015 om 15:15
3 Antwoorden / 0 Vragen

Goede ervaring met Specsavers gehad, ben er keurig geholpen en goede service.

endemion
door endemion - May 22, 2015 om 20:41
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 22 mei 2015, 15:14]@Endemlon,

Het goedkoopste is om ergens een oogmeting te laten doen waarbij je naar buiten loopt met het recept in handen. Dus de erkende opticien met een winkel mag het werk doen ....... voor niks ...... werkt U voor niks? ..........

Eenmaal zo'n recept in handen kun je het beste online ergens een bril bestellen. En wie past dan de internet bril weer af? ....... Juist, de opticien, waar u gratis uw ogen heeft laten meten ........ die dus weer voor niks mag werken? ........ Werkt U voor niks? ........ Ik denk het niet ......
Of ik voor niks werk jazeker. En jij ook. Net als al die andere mensen die op plaatsen als dit, forums ed actief zijn. Daarnaast komt het BBP voor zo'n 50% voort uit vrijwilligerswerk. Dus laten we die ouderwetse denkbeelden van "voor niks gaat de zon op" maar eens in het verleden rusten (hier moeten we naartoe).

Bril afpassen, is nergens voor nodig. Je kunt zelf ook prima de pootjes wat oprekken mocht er iets te strak zitten. Daar komt het namelijk wel op neer dat hele afpassen. Nogmaals het stelt eigenlijk erg weinig voor, dat hele opticien gebeuren ook al doen ze graag zelfs alsof ze doctoren zijn (opleiding van ruim een decennium tov een paar maanden). Maar het staat je natuurlijk vrij om een meer luxe weg te bewandelen en de daarbij behorende extra kosten. Het hoeft iig geen 300+€ te kosten.

mahadma
door mahadma - May 22, 2015 om 21:04
11540 Antwoorden / 51 Vragen

@Endemlon,

Dat u kunt "afpassen", ja niet iedereen kan dat. Maar als u bij mij zou komen als ik opticien was, kreeg u de nota voor het recept. Persoonlijk vind ik dit ongepast om iemand beroepsmatig te laten werken voor niks.

Tot slot: "Dus laten we die ouderwetse denkbeelden van "voor niks gaat de zon op" maar eens in het verleden rusten (hier moeten we naartoe).". Zomaar een gedachte, waar betaalt u de huur/hypotheek van ............ (einde discussie voor mij wat u betreft.)

wimmi20
door wimmi20 - May 22, 2015 om 21:31
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Mahadma,

wat heeft een wc bril van GAMMA met verkeersveilgheid te maken ?
Je moet hem natuurlijk op de fiets niet om je nek hangen.
Dat is niet veilig.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

=mahadma schreef op vrijdag 22 mei 2015, 14:38: Wimmie:

Ik zag trouwens een fraaie bril voor 12.95.
Bij GAMMA.

Laatst een advertentie gezien: "Bril voor € 10,00 op maat, door gediplomeerde Beun de Haas, informatie via Tegelbedrijf Jansssens".

Voor je ogen, verkeersveiligheid enz. denk dan even na en ga naar een voor jou betaalbare opticien i.p.v. de Gamma.

pk49
door pk49 - May 22, 2015 om 21:35
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik gebruik al zo'n tien jaren brilletjes van de Hema en dat gaat prima.Mijn ogen zijn van dezelfde sterkte en dan is zo'n bril geen probleem en erg goedkoop.Voor dichtbij +3.00, voor veraf +2.00.Ik heb mijn ogen wel eerst laten testen en meten bij de oogarts.I..v.m. mijn diabetes was dat geen probleem.

wa
door walsum107 - May 22, 2015 om 23:09
54 Antwoorden / 0 Vragen

Ben 73 jaar en koop sedert de zeventiger jaren al een bril (reeds lang variofocus) al bij Hans Anders. Ben wel verzekerd bij het IZA dus vaak speel ik kiet wat betreft de kosten. Maar dit doet niets af aan de service en de deskundige hulp die door overige opticiëns in de reclame mogelijk als diplomaloos wordt afgedaan. De betreffende diploma's/certificaten hangen gewoon in de zaak bij Hans Anders.
Dit is mijn ervaring.

ma
door manwijf - May 23, 2015 om 09:07
574 Antwoorden / 1 Vragen

@endemion
Een opticien bij Hans Anders bv. is helemaal niets verplicht als het gaat om het meegeven van informatie. Op basis waarvan? En waarom? Als u daar geen bril koopt, bent u geen klant. Het is geen sociale instelling hoor.

De huisarts zal u voor een gewone oogmeting in ieder geval niet doorverwijzen naar de oogarts. Opticiens kunnen opmeten net zo goed. Het mag dan een vrij beroep zijn, hij is wel degelijk gecertificeerd. Scheelt de zorg heel veel geld. Dat is al jaren zo.
Heb prima ervaringen gehad met Hans Anders, maar of ze altijd veel goedkoper zijn? Ik waag het te betwijfelen. Belangrijkste vind ik dat het een modieus model is. Kreeg je trouwens voor die 2e bril niet een tegoed bon tegenwoordig?

endemion
door endemion - May 23, 2015 om 20:46
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 22 mei 2015, 21:04]@Endemlon,

Dat u kunt "afpassen", ja niet iedereen kan dat. Maar als u bij mij zou komen als ik opticien was, kreeg u de nota voor het recept. Persoonlijk vind ik dit ongepast om iemand beroepsmatig te laten werken voor niks.

Tot slot: "Dus laten we die ouderwetse denkbeelden van "voor niks gaat de zon op" maar eens in het verleden rusten (hier moeten we naartoe).". Zomaar een gedachte, waar betaalt u de huur/hypotheek van ............ (einde discussie voor mij wat u betreft.)Op zich een kleine vergoeding voor wat lensjes voor je ogen houden ok, maar als zo'n opticien zo'n apparaat heeft staan alleen maar ff in hoeft te kijken en die verder het werkt doet.. (oogmetingen zouden eigenlijk ook gewoon onderdeel vd basisverzekering moeten zijn). Trouwens bij iedereen die gewoon enkelvoudige glazen wil zou je ook zelf eigenlijk heel eenvoudig kunnen bepalen wat de afwijking is, denk aan zo'n stel ringetje op een verrekijker maar dan nauwkeuriger. Echter wordt het nagenoeg onmogelijk zelf iets te doen want DIY tools geeft het gewoon niet.

Over dat 2e stuk, heb je überhaupt de moeite genomen die docu te kijken? Heeft alles met een eerlijkere verdeling vd welvaar te maken. Onze voorouders hebben hard gewerkt zodat wij nu eigenlijk nog maar 1-2 dagen in de week zouden hoeven werken echter nu is het zo dat het merendeel vd welvaart naar een kleine groep stroomt. Binnenkort moet het gewoon echt anders want nu al geeft het gewoon al veel te weinig banen.

endemion
door endemion - May 23, 2015 om 20:49
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=manwijf schreef op zaterdag 23 mei 2015, 09:07]@endemion
Een opticien bij Hans Anders bv. is helemaal niets verplicht als het gaat om het meegeven van informatie. Op basis waarvan? En waarom? Als u daar geen bril koopt, bent u geen klant. Het is geen sociale instelling hoor.

De huisarts zal u voor een gewone oogmeting in ieder geval niet doorverwijzen naar de oogarts. Opticiens kunnen opmeten net zo goed. Het mag dan een vrij beroep zijn, hij is wel degelijk gecertificeerd. Scheelt de zorg heel veel geld. Dat is al jaren zo.
Heb prima ervaringen gehad met Hans Anders, maar of ze altijd veel goedkoper zijn? Ik waag het te betwijfelen. Belangrijkste vind ik dat het een modieus model is. Kreeg je trouwens voor die 2e bril niet een tegoed bon tegenwoordig?
Ik weet niet meer precies waar ik het gelezen heb maar als het goed is rust daar net zo'n soort of dezelfde regelgeving op als op het patiënten dossier waarbij je ook het recht hebt tot inzien.

frits
door frits - May 23, 2015 om 21:55
146 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ga naar een ECHTE opticien en niet naar die grote ketens waar een ze een eigen opleiding hebben binnen het bedrijf, ik was jaren geleden bij een van die ketens en wie deed daar de oogmeting een voormalige bakkersknecht die een interne opleiding tot opticien heeft gehad van enkele weken, voor het bakkers vak had hij een opleiding gehad van 3 jaar.
Toen was het voor mij over en uit, een vage bekende van mij heeft er 3 jaar over gedaan en is echt opticien, ik bedoel maar.

door 1953 - May 24, 2015 om 04:28
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ach... drie jaar geleden een bril inclusief varifocale glazen aangeschaft: € 1.200 !!

Hans Anders, Specsavers, Pearle of de plaatselijke brillenwinkel, ieder heeft zijn prijskaartje aanhangen. Mijn brilframe (titanium) kostte destijds € 450,00. Tja...het is wat mooi u vindt en prettig vindt dragen op uw neus. Op mijn neus geen rode noch pijnlijke plekjes waar de bril op rust.

Zelf ga ik naar de plaatselijke brillenwinkel, het bestaansrecht afgedwongen qua service en klantvriendelijkheid m.n. meer aandacht voor uw ogen.

De ketens doen u misschien voortkomen dat zij gunstiger zijn t.o.v. de plaatselijke brillenwinkel, integendeel misschien. Ergens moet het uit de lengte of de breedte komen die gratis tweede complete (zonnen)bril en die willen ook winst maken en hun bedrijfskosten (o.a. commercials) elke maand kunnen voldoen.

door 1953 - May 24, 2015 om 04:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=frits schreef op zaterdag 23 mei 2015, 21:55]Ik ga naar een ECHTE opticien en niet naar die grote ketens waar een ze een eigen opleiding hebben binnen het bedrijf, ik was jaren geleden bij een van die ketens en wie deed daar de oogmeting een voormalige bakkersknecht die een interne opleiding tot opticien heeft gehad van enkele weken, voor het bakkers vak had hij een opleiding gehad van 3 jaar.
Toen was het voor mij over en uit, een vage bekende van mij heeft er 3 jaar over gedaan en is echt opticien, ik bedoel maar.

Dat was dan niet bij S...s geweest, want daar zijn de optometristen MBO-HBO-opgeleid als ik dat mag geloven. Geloven is geen zekerheid!

door 1953 - May 24, 2015 om 04:35
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op vrijdag 22 mei 2015, 21:31]Mahadma,

wat heeft een wc bril van GAMMA met verkeersveilgheid te maken ?
Je moet hem natuurlijk op de fiets niet om je nek hangen.
Dat is niet veilig.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

[quote=mahadma schreef op vrijdag 22 mei 2015, 14:38]Wimmie:

Ik zag trouwens een fraaie bril voor 12.95.
Bij GAMMA.

Laatst een advertentie gezien: "Bril voor € 10,00 op maat, door gediplomeerde Beun de Haas, informatie via Tegelbedrijf Jansssens".

Voor je ogen, verkeersveiligheid enz. denk dan even na en ga naar een voor jou betaalbare opticien i.p.v. de Gamma.

Net als de 'dienstfiets (op de neus)' van de dienstplichtige soldaat destijds.

De plaatselijke brillenwinkel heeft mijn voorkeur.

de eelco
door de eelco - May 24, 2015 om 10:48
607 Antwoorden / 92 Vragen

lieve mensen iedereen ongelofelijk bedankt voor alle reacties..
rond donderdag ga ik richting alkmaar en heerhugowaard en daar zitten meerdere opticiens dus dan maar ff kijken of ik daar kan slagen...