doetinchem
door doetinchem Aug 3, 2020 om 14:43
Voeding & gezondheid

Waar koop ik goede mondkapjes

Er worden via allelei kanalen en overal mondkapjes aangeboden. Waar koop ik goede mondkapjes? Moeten minstens 3-laags zijn, een uitstekende luchtfiltercapaciteit hebben en voldoen aan EU eisen op dit gebied.

13070 19 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - Aug 3, 2020 om 14:57
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik neem aan dat het gaat om goedgekeurde medische mondkapjes en die kan je het beste bij een apotheek kopen.

Donuts
door Donuts - Aug 3, 2020 om 15:03
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft u het over medische mondkapjes? Ik heb begrepen dat het niet de bedoeling is dat de burger deze gaat gebruiken.

Ik heb 3-laags chirurgische mondkapjes gekocht bij https://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d291.html Ze verkopen ook FFP3 met uitademingsventiel. Op dit moment even uitverkocht, maar binnenkort weer leverbaar.

Bij de bekende drogisterijketens worden vaak alleen 2-laags mondkapjes verkocht.

Gr
door Grunn1 Aug 3, 2020 om 19:32
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@Sprietje, wil jij mij niet beschuldigen van iets waarvan je niet weet of het waar is. Ik heb tijgers reactie niet gemeld. Zeer onbeschoft.

justmeagain
door justmeagain Aug 3, 2020 om 23:39
623 Antwoorden / 8 Vragen

Is een chirurg dan geen medicus?
medische mondkapjes mogen niet maar chirurgische wel?

Donuts
door Donuts Aug 4, 2020 om 00:50
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Een FFP 2 is een medisch mondkapje, de 3-laagse meestal blauwe mondkapjes zijn chirurgische mondkapjes. Dat zijn de mondkapjes die inderdaad door chirurgen gebruikt worden ter bescherming van de patiënt. FFP 2 beschermt de drager. E.e.a. had u zelf ook kunnen nakijken.

ne
door neodutchio Aug 4, 2020 om 15:36
5129 Antwoorden / 12 Vragen

FFP2 zijn ook de gewone mondkapjes tegen stof die de timmerman en bouwvakker ook gebruikt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 3, 2020 om 15:11
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Drogisterij ketens verkopen mondkapjes die voldoen aan RIVM normen.

ne
door neodutchio - Aug 3, 2020 om 15:14
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wat verstaat u onder goed? En waar gaat u het voor gebruiken?

Analoog
door Analoog Aug 4, 2020 om 12:20
136 Antwoorden / Vragen

Ik denk te parachute springen, wat denk je zelf....?

ne
door neodutchio Aug 4, 2020 om 13:09
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als een mondkapje universeel zou zijn waren er ook niet zoveel verschillende geweest. Voor het OV gelden andere eisen dan als je je oma wilt bezoeken.

me
door mein33 - Aug 3, 2020 om 15:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

deonlinedrogist.nl

doetinchem
door doetinchem - Aug 3, 2020 om 17:15
114 Antwoorden / 137 Vragen

Bedankt voor alle informatie. Ga het straks bestuderen. Ik heb de mondkapjes nodig in het openbaar vervoer en mogelijk ook in de bioscoop en schouwburg.

Donuts
door Donuts Aug 3, 2020 om 17:25
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dan kunt u volstaan met een eenvoudig 3-laags chirurgisch mondkapje.

getty
door getty Aug 3, 2020 om 18:09
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dan kunt u de kapjes prima bij bv Kruidvat, supermarkt etc kopen.

rj
door rjw Aug 3, 2020 om 19:00
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Is het alleen om aan de plicht te voldoen? Zo ja, dan voldoet alles. Niemand die het controleert wat de kwaliteit is.

audb
door audb Aug 5, 2020 om 18:05
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De mond-neus kapjes (of eigenlijk doekjes) die u bedoeld zijn voor medische personeel.

De mondkapjes die u nodig heeft zijn gewoon bij de Lidl en drogisterijen te koop en komen gewoon uit China.

Zelf heb ik ze besteld op Aliexpress  100 Niet medische mondkapjes € 9,79 op 11 juli en ik krijg ze 5 Augustus in huis.

Okee dat duurt lang maar je betaald veel minder dan ik de winkel(s) waar ze soms voor 5 maskers al €10 vragen voor deze maskers.

Wel zie ik vaak op nl.pepper.com (en op de app) aanbiedingen langs komen.

mi
door miennaamishaaz - Aug 3, 2020 om 18:20
725 Antwoorden / 1 Vragen

Hier alvast een paar plekken waar u ze NIET moet kopen:

1 via advertenties van dropshippers
2 van sites die zeggen {KVK op aanvraag}
3 Via een Vage email die in uw inbox is gekomen
4 van sites die minder dan 1 jaar bestaan {controleer via SIDN.nl} hoe lang de site bestaat.
Afhankelijk van uw bestemming zijn de maskers die ze verkopen bij de kassa in de supermarkt voldoende.

justmeagain
door justmeagain Aug 4, 2020 om 23:52
623 Antwoorden / 8 Vragen

Waarom niet bij een dropshipper kopen? Dat moet je zien als klantenbinding, want dan komt ts geheid nog een keer terug op dit forum.

mi
door miennaamishaaz Aug 5, 2020 om 13:11
725 Antwoorden / 1 Vragen

@justmeagain
Hier enkele ponten waarom niet

1 je moet maanden wachten op je pakket
2 je weet niet hoe goed de qualiteit is
3 "Aliexpress" verbied de verkoop van maskers. dus de kans dat je het krijgt is nihil
4 je betaalt teminste 10x zoveel als je hetzelf uit china zou laten bezorgen
5 je hebt 0,00000000000000000000000000001% service/garantie
6 er is bijna geen mogelijkheid om contact op te nemen met de "site eigenaar"
7 dropshippers bestaan voor een aantal weken en verdwijnen daarna volledig, als je dan niets krijgt kan je Fluiten naar je geld.

audb
door audb Aug 5, 2020 om 18:07
1668 Antwoorden / 5 Vragen

100% waar.

Ze kopen zelf in bij aliexpress en verkopen ze dan liefst per 5 of 10 stuks en als je ze dan binnen krijgt zitten ze of in een stuk huishoud folie of los in een bubbeltjes envelop of kartonnen doosje.

di
door digioma - Aug 5, 2020 om 00:46
646 Antwoorden / 29 Vragen

Bij de HEMA pakje mondkapjes gehaald. Voldoet voldoende. Je gooit ze toch weer weg.

John1313
door John1313 - Aug 5, 2020 om 10:33
34 Antwoorden / 1 Vragen

Ik koop ze bij Amazon.de

Laagste prijs en gewoon goede bruikbare mondkapjes.

Sowieso beter dan zelfgemaakt/herbuikbare, FFP1 norm maar niet gecertificeerd, dus er staat geen FFP of CE keurmerk op.

Volgens onze regering zijn dit de enige die men mag gebruiken.

€ 0,06 per stuk, bestellen per 50 stuks, geen verzendkosten. Levertijd plm. 4 weken.

mo
door mof - Aug 5, 2020 om 10:35
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Waar u die koopt weet ik niet en waarvoor u ze nodig hebt ook niet. Ik koop gewoon de goedkoopste die er zijn, er gaat toch niemand checken of ze goed of slecht zijn, zolang er maar iets op mijn gezicht zit. Voor het OV en zo.
Maar nogmaals, als u ze op een andere manier nodig heeft waar de eisen wel nodig zijn kunt u het beste daar vragen waar u ze nodig heeft want die weten het dan wel.

Gr
door Grunn1 Aug 5, 2020 om 11:01
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als je de vraag en de gegeven antwoorden had gelezen dan weet je het wel. Het is sowieso beter om de al eerst gegeven antwoorden te lezen dat voorkomt een hoop onzin.

ma
door manwijf - Aug 5, 2020 om 11:29
574 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn man heeft er pas 1000 gekocht in China. Medische mondkapjes voor 1,15 p.st. De anderen zijn nog goedkoper. Er zijn geen tekorten, dus onzin dat je geen medische mondkapjes zou mogen kopen. Zgn. tekorten. Klopt niets van.

ne
door neodutchio Aug 5, 2020 om 14:12
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Zonde van het geld en de tijd. Zakelijk verkoop ik ze nu voor €0,67 incl. BTW per stuk. Vandaag besteld is morgen geleverd. Medicinaal, klasse 1. Een tekort is er inderdaad al lang niet meer, we hebben nog zo'n 600.000 op de plank liggen. En wij mogen ze gewoon aan iedereen verkopen. Eerder was er inderdaad wel een verplichting om ze alleen aan de zorg te leveren, later werd dat versoepeld naar alleen eigen klanten met beperkte aantallen en nu wordt dat steeds meer vrij gelaten.

ma
door marleenvanh - Aug 5, 2020 om 12:55
451 Antwoorden / 1 Vragen

GOEDE??? Geen idee. Ik heb, begin juni, 5 pakjes à 10 stuks bij de Action gekocht. € 3,99 per pakje. Duits fabrikaat, 3-lagen. Zou dus moeten voldoen. Gebruik ze alleen binnen (supermarkten, dierenarts) woon gelukkig in een dun bevolkt gebied.

ha
door harrybre - Aug 5, 2020 om 13:33
240 Antwoorden / Vragen

Er bestaan twee soorten mondkapjes: die rechthoekige "chirurgische" en de bollend over mond en neus vallende kapjes.
De eerste zijn er weer in de kwalitiet "civil" ( = de bouwmarkt en supermarkt-aanbiedingen, nog altijd een 80-95% wegvangend tot 3 micron= druppeltjes + aerosols, maar daaronder = maart corona virus? ? ? = China standard YY/T0969) en die volgens EU 14683 type I, II en IIR resp China YY 0469 ( 3.0 micron:> 95 %, 0.1 micron: > 30%)
Die bollende, ook wel de KN 95 ook wel genaamd FFP 2 en de FFP 1 maskers ( filtering facepiece particles-maskers), met of zonder ademhalings"buis". China national standard GB-2626-2006, Europe Union EN149:2001 + A1:2009 and USA FDA/EUA resp China GB2626.

Voor die "civil" wordt over het algemeen naar 4 punten gekeken: wat kost het, wat moet ik ervoor betalen, wat staat er achter het valuta-teken ( $, € of Y) en.. wanneer kunnen ze hier zijn.

lp
door lpaard1981 - Aug 6, 2020 om 11:48
50 Antwoorden / 1 Vragen

Een mondkapje heb je helaas nodig in het ov en op sommige plaatsen in Rotterdam of Amsterdam.
Ze helpen niet, zie viruswaarheid.nl.
Je kan ze prima zelf maken, deze kan je wassen en voldoen ook prima.

gerbera
door gerbera - Aug 6, 2020 om 12:25
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@LPAARD 1981,

En u neemt die club "viruswaarheid" serieus? Mede dank zij hen wordt het gevaar van overbrenging gebagitaliseerd en zien we nu, met name onder de jongeren, het aantal besmettingen toenemen. En juist die jongeren zijn een gevaar voor de kwetsbare groep. De halve zolen van die club zouden eens een kijkje moeten gaan nemen in de div. ziekenhuizen mogelijk dat ze dan tot inkeer komen. Want juist door de toename van het aantal coronapatiënten komt opnieuw de reguliere zorg onder druk te staan.