So
door Sophia N Feb 1, 2022 om 21:03
Voeding & gezondheid

Waarom Albert Heijn prijsstijging biologisch huismerk van 6% in twee maanden

Het valt me op dat sinds de invoering van het premium abonnement van albert heijn, een abonnement met 10% korting op biologische producten, de prijzen van alleen de AH huismerk biologische producten zeker met 6% zijn gestegen. Ik heb het met een aantal producten vergeleken vanaf november 2021 en het is erg opvallend. De niet biologische producten zijn niet gestegen wat betreft mijn boodschappen. Is dit van Albert Heijn de manier om mensen zonder premium abonnement nog meer geld neer te laten tellen voor de bio-lijn van albert heijn? De prijzen van producten met premium abonnement met korting eraf zijn nu dus gewoon rond hetzelfde bedrag als voor de invoering van premium korting.

5505 19 Rapporteer

sira
door sira - Feb 1, 2022 om 21:16
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Het valt mij op dat momenteel alle prijzen stijgen, ongeacht wat. Ik betaal bij de supermarkt aanzienlijk meer dan een aantal maanden geleden, maar ook bij de pomp, energie, kleding.

U bent een gelukkig mens als bij u uitsluitend de biologische producten duurder zijn geworden.

gerbera
door gerbera - Feb 1, 2022 om 21:20
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Hebben we het over dezelfde AH, alle producten zijn duurder geworden echter is het mij opgevallen dat een aantal Bio producten een paar centen goedkoper zijn dan de AH producten.

tenormin
door tenormin - Feb 1, 2022 om 21:52
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ik kan het, helaas, niet met u eens zijn. Biologische producten zijn, net als de niet biologische producten, allemaal behoorlijk in prijs gestegen. Dus nogmaals, hier ben ik het niet met u eens. Niet dat dit me verbaasd uiteraard, want dit alles was te voorzien. Richt u zich ook eens op algemene zaken, zoals de Gemeente Belastingen, Waterschapbelastingen etc. letterlijk alles is sinds 1 Januari 2022 omhoog gegaan. Oh ja, en vergeet de Energie afrekening niet.

rj
door rjw - Feb 2, 2022 om 06:18
3259 Antwoorden / 5 Vragen

De link met het premium verhaal is er niet. Dat is puur toeval. Anders zou het wel knap zijn van AH dat zij door het introduceren van iets een wereldwijde inflatiegolf kunnen veroorzaken.

panter22
door panter22 - Feb 2, 2022 om 07:35
6599 Antwoorden / Vragen

Welke producten die je vergeleken hebt, zijn dan in prijs gestegen?
Ik koop bio chocolade repen, die zijn intussen €1,49. Die waren een paar maanden geleden nog €1,39.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 2, 2022 om 09:05
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Waarom zou er een relatie zijn met het 'Premium Abonnement'van AH? Er zijn wel degelijk ook andere artikelen duurder geworden en niet alleen bij AH..

va
door vanlotjegetikt - Feb 2, 2022 om 09:28
809 Antwoorden / Vragen

Voor mij horen dit soort topics op een andere website thuis.

tdmduc
door tdmduc Feb 2, 2022 om 10:48
703 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom dan?

Het is toch een vraag?

Voeding-gerelateerd nog wel.

Geen zin in?

Dan niet reageren lijkt me.

pk49
door pk49 - Feb 2, 2022 om 11:03
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik ben overgegaan naar andere supermarkten vanwege de verhoogde kosten bij AH. Ga'ns bij Aldi,Lidl en Jumbo kijken, daar zijn spullen veel goedkoper. Of maak gebruik van de Too Good To Go appje. Daar worden producten aangeboden die bijna aan de uiterste verkoopdatum zitten.

Me
door Meindo - Feb 2, 2022 om 11:45
63 Antwoorden / Vragen

Maar de vraag is WAAROM die prijsstijging.

mahadma
door mahadma - Feb 2, 2022 om 11:48
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Waarom prijsstijging? Denk alleen effe aan de gestegen brandstof prijzen ........ de boodschappen vliegen niet vanzelf naar de winkel.

He
door Helen 66 - Feb 2, 2022 om 12:21
119 Antwoorden / Vragen

Overal zijn de prijzen fors gestegen. Vanochternd op de radio hoorde ik 7,6% in januari dit jaar. Maar bij de AH maken ze het wel hel bont, met soms prijsstijgingen van 20-50%. Alber Heijn let op de kleintjes. maar is groot in het graaien.
Geven hun medewerkers een bon van 50 euro, wat hen ongeveer 6 miljoenin totaal  kost, maar geven hun topman een bonus van 6,4 miljoen.
Verschil moet er zijn....Schaamteloos. Wie werkten er het hardst tijdens Coronatijd en liepen het meeste risico op besmetting? De vakkenvullers en cassieres e.d. , niet de man achter zijn bureau.
Gelukkig zijn er ook supers als de Lidl en Aldi.

gerbera
door gerbera Feb 2, 2022 om 13:12
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Gelukkig zijn er ook supers als de Lidl en Aldi.

En die topmensen werken voor niets?

Thecla58
door Thecla58 Feb 2, 2022 om 16:21
854 Antwoorden / 3 Vragen

Bij de Lidl stijgen de prijzen net zo hard. Voorbeeldje: courgette in een paar weken tijd van 0,49€ naar 0,99€. Lijkt mij een verhoging van 100%

pj
door pj1 Feb 2, 2022 om 20:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

In het inflatiecijfer van 7,6% zitten ook andere producten zoals benzine, gas en electriciteit.
Dus dat % is niet te vergelijken met consumenten cijfers. Dan is de inflatie over 2021 2,7%
( https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/70936ned )

va
door vanlotjegetikt - Feb 2, 2022 om 12:22
809 Antwoorden / Vragen

De kosten van zo ongeveer alle producten en diensten zijn de afgelopen maanden gestegen.
Zoals al eerder geschreven leg deze vraag neer op een andere site, AH dus.

tenormin
door tenormin Feb 2, 2022 om 14:20
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@lotje, dit is vraag & beantwoord. Van Kassa. Weet je nog? En deze vraag behoort hier ook echt wel. Niet, zoals je nu al tweemaal stelt: "leg het voor op een andere site" - AH dus! Niet met je eens.

borg queen
door borg queen - Feb 2, 2022 om 13:20
127 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vind sowieso producten met het woord "biologisch" al ongeloofwaardig. Verkooppraatje om iets duurder te maken. Ook bepaalde aanbiedingen zijn een wassen neus. Eerst duurder maken en "van/voor" voor de oorspronkelijke prijs. Albert Heijn is de laatste jaren behoorlijk duurder dan andere supermarkten en dat nieuwe  kortingsprogramma is helemaal erg. Ik haal er alleen iets als ik zeker weet dat het op dat moment goedkoper is dan ergens anders en dat is zelden.

panter22
door panter22 - Feb 2, 2022 om 14:02
6599 Antwoorden / Vragen

De Lidl kan er ook wat mee. Ik haalde zojuist de folder voor de komende week.
20 rollen Floralys toiletpapier. Was altijd €4,95, nu €5,50. Een stijging van 11%.

ol
door oleander12 - Feb 2, 2022 om 14:51
22 Antwoorden / 6 Vragen

sorry, weet niet hoe ik mijn post kan verwijderen

tenormin
door tenormin Feb 2, 2022 om 16:12
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Heb je hier iets beantwoord dan? Je laatste vraag is van Oktober 2020, dus ook al lang geleden.

panter22
door panter22 Feb 2, 2022 om 17:03
6599 Antwoorden / Vragen

Alles weghalen en dan een streepje of een ander tekentje zetten.
Dan verwijdert de redactie je bijdrage.

So
door Sophia N - Feb 2, 2022 om 15:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heb een aantal van mijn boodschappenbonnen vergeleken van november met de bonnen van nu. Daar was de stijging alleen waar te nemen bij huismerk biologisch van albert heijn. Vandaar mijn waarom vraag ook. Als ik zo de reacties lees dan koop ik blijkbaar net de overige producten die niet in prijs zijn gestegen..omdat de reacties melden dat alle prijzen zijn gestegen. Wat een toeval dan.

newmikey
door newmikey - Feb 2, 2022 om 17:27
830 Antwoorden / 0 Vragen

Tsa, 6% is wel toevallig de geschatte inflatie over de laatste maanden van 2021 dus gek is het zeker niet. Bovendien, en die vraag is hier al heel vaak beantwoord, staat het een winkelier vrij zijn prijzen net zo hoog te maken als hij wil. Daarentegen staat het de consument vrij daar te winkelen waar hij wil.

pj
door pj1 - Feb 2, 2022 om 20:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom alleen biologisch duurder is geworden is mij ook een raadsel, misschien inderdaad het gevolg van de premium actie.
Ik noteer de prijzen en merk dat AH wel duurder is geworden met bv. aardbeien van 3,99 naar 5,99 (+50%),gesneden kaas Zaanlander van 14,79 naar 15,69 per kg (+9%), karnemelk boeren De Elker van 1,29 naar 1,39 (+8%),Spa lemon van 1,25 naar 1,35 (+8%),magere yoghort campina van 1,29 naar 1,35 (+5%). Brood is ook duurder geworden zoals b.v. meerzaden broodje van 0,65 naar 0,69 (+6%) en bakkersbollen van 1,29 naar 1,39 (+8%). Sinds het bier ook duurder is geworden omdat niet zoveel korting mag worden gegeven ben ik overgestapt naar Brouwers (is goed te drinken maar even wennen) en dat is onlangs ook verhoogd van 6,79 naar 6,99 (+3%).
Alleen eieren zijn de laatste keer goedkoper geworden, van 3,49 naar 3,15.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 3, 2022 om 09:12
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Nakomend: ik zie zojuist een hoofdartikel op pag. 2 en 3 in De Telgraaf over de prijsstijgingen, ook in supermarkten.