ra
door rayoud Feb 16, 2018 om 09:31
Voeding & gezondheid

Waarom altijd oneven aantallen in verpakkingen?

Waarom leveren fabrikanten in de food branche hun producten altijd met ongelukkige aantallen in de verpakking? Bijvoorbeeld 13 beschuiten in een rol? Erger vind ik verpakkingen zoals lasagnebladen, voor iedere schotel heb je 9 bladen nodig dus waarom verpakkingen met 15 lasagnebladen? Of maaltijdverpakkingen voor 4 tot 5 personen met daarin 9 tortilla's. Hoe zijn ze tot de verdeelsleutel gekomen? Voor 4 personen iedereen 2 en een kwart tortilla? Of voor 5 personen iedereen 1,8 tortilla? Waarom altijd van die waanzinnige aantallen?

6279 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 16, 2018 om 09:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Aan de hand van het gewicht per verpakking?

tenormin
door tenormin - Feb 16, 2018 om 10:54
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Valt ook mij altijd op. Is niet alleen in Nederland maar overal. B.v. kippen filet dijen; altijd 5 in de verpakking. Denk dat ze erop rekenen dat men nog een pak koopt om zo op "even"  uit te komen. Koop het meestal wel en vries het per 2 in. Maar u heeft wel gelijk: 't is eigenlijk best vervelend.

aurora1
door aurora1 - Feb 16, 2018 om 11:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom zijn de bananen krom?
Schrijf naar de fabrikanten en eis van ze even aantallen in verpakkingen. U kunt dan ook vragen  waarom ze oneven aantallen kiezen.
Het zou ook zomaar kunnen zijn dat van bijv. 10 naar 9 een prijsverhoging betreft.
Is dit het enige "probleem" in uw leven?
Dan moet u een gelukkig mens zijn (en zoekt u redenen om te klagen en te zeuren?)

Grunnen.
door Grunnen. - Feb 16, 2018 om 11:38
509 Antwoorden / Vragen

Waarom deze waanzinnige vraag ? Dan koop je toch 2 of meer verpakkingen of voer je het overschot op aan de vogels.

ja
door janvroegop - Feb 16, 2018 om 11:43
4 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom niet? wij zijn met 3 personen, dus prima voor ons dan. Maar begrijp het wel dat veel mensen zich er aan storen.

Cookies
door Cookies - Feb 16, 2018 om 11:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De verdeelsleutel is als volgt: heer des huizes 3 stuks, de andere 3 gezinsleden 2 stuks.

Voor 4 personen iedereen 2 en een kwart tortilla?

ju
door juliomariner Feb 16, 2018 om 11:53
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Oei is dit geen discriminatie op geslacht. De heer des huizes krijgt meer?

costnix
door costnix Feb 16, 2018 om 12:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De heer des huizes claimt zijn leeuwendeel :-)

pe
door pebk Feb 16, 2018 om 12:51
579 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens het voedingscentrum heeft de gemiddelde man (tussen de 30 en 50) per dag een energiebehoefte van 2500 kcal en vrouwen in dezelfde categorie 2000 kcal. Helemaal terecht die verdeelsleutel van Carola ;)

costnix
door costnix - Feb 16, 2018 om 12:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Lasagnabladen kunt u prima zelf maken:
http://allrecipes.nl/recept/15176/verse-lasagnebladen.aspx
Dan zijn ze nog vers ook!

aurora1
door aurora1 Feb 16, 2018 om 15:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wie maakt tegenwoordig nog zelf lasagnebladen? Dat was "noodzaak" in de jaren 70 vorige eeuw toen ze nog niet overal te koop waren. Verse zijn ook verkrijgbaar in supermarkten, waaronder Lidl en AH. Of men moet om werk verlegen zitten en veel te veel tijd over hebben.

costnix
door costnix Feb 16, 2018 om 17:11
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er zit een enorm verschil in de smaak van zelfgemaakte lasagnabladen en de “verse” exemplaren.
Dit geldt ook voor de pasta’s.

diumenge
door diumenge - Feb 16, 2018 om 12:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Da's zodat je altijd met geopende verpakkingen blijft zitten, waarbij je een nieuwe verpakking moet kopen om de oude op te maken.

panter22
door panter22 - Feb 16, 2018 om 12:52
6599 Antwoorden / Vragen

Costnix was mij al voor, maar dan hier wat recepten. Hoef je die kant en klare lasagnemaaltijden niet meer te kopen. En het is nog gezonder ook.
http://www.smulweb.nl/recepten/tortilla

pe
door pebk - Feb 16, 2018 om 12:57
579 Antwoorden / 0 Vragen

De 9 tortilla's zijn prima voor het gemiddelde Nederlandse gezin. De grootte van het gemiddelde gezin is 2,2 personen. Die krijgen allemaal vier tortilla's dus.

Bij beschuiten breekt er altijd wel eentje. Misschien wordt het wel veroorzaakt door het feit dat het er 13 zijn.

aurora1
door aurora1 - Feb 16, 2018 om 14:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe u lasagne maakt is mij een raadsel met "voor iedere schotel heeft u 9 bladen nodig". Ik heb dat in zo'n 50 jaren of langer lasagne eten nog nooit meegemaakt, ook en vooral niet in Italië. Dat u altijd 9 bladen gebruikt is uw eigen eigenaardigheid. Beschuiten eet men toch 1 voor 1? Dat kan dan 13 keer gedaan worden. Wat betreft tortilla's: de zuinige Nederlanders hebben meestal afgepast voor iedereen 1. In de meeste andere landen heeft- en maakt men zelden per persoon afgepast eten maar is er van alles veel en kan men rustig dooreten. Bent u dan iemand die per persoon een afgepaste hoeveelheid eten maakt en vooral niet te veel?
Ik begrijp overigens nooit hoe dat mensen lukt, want die ken ik ook (maar slechts een enkeling).

lo
door lovewinnie - Feb 16, 2018 om 14:51
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Ze gaan kwa verpakking meestal uit van een gezin van 4 dus 2 volw. En 2 kinderen. Aangezien kinderen minder eten is het vaak dat aantal niet precies door 4 gedeeld kan worden.
daarnaast lasagne bladen is ook kwa verbruik verschillend. Ik gebruik er 8 of 12 .

Ze gaaneen beetje uit van het gemiddelde dus en helaas Zijn we maar weinig gezinnen
gemiddeld

gerbera
door gerbera - Feb 16, 2018 om 16:41
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Bijvoorbeeld 13 beschuiten in een rol?
Kan mij nog herinneren dat er ooit eens een enorme rel is geweest omdat een fabrikant er slecht 12 in een rol had gedaan.
13 blijkt dus een traditie te zijn, daar zijn de beschuitbussen ook op gemaakt.

costnix
door costnix - Feb 16, 2018 om 17:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Vroeger werd scheepsbeschuit verpakt per 100 stuks. Om kleinere eenheden te krijgen werden halve en kwart-verpakkingen gemaakt, te weten 50 en 25 stuks. Toen daarna het verzoek kwam voor nog een nog kleinere verpakking ontstond een dilemma. In de beschuitbussenvan Verkade gingen altijd 25 beschuiten. Later konden de bakkers echter ook de helft van de 25 bestellen (12-13). De fabrikanten hebben toen voor de afronding naar boven gekozen. Voor dit aantal werden speciale verpakkingsmachines gebouwd. In de loop der jaren zijn deze machines wel veranderd, maar het verpakkingsaantal is 13 gebleven.
(Bron: Wikipaedia)