Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 8, 2018 om 11:36
Voeding & gezondheid

Waarom zijn veel eieren bevrucht?

Hallo mensen ,

Ik eet graag eieren,maar al maanden niet meer omdat veel eieren zijn bevrucht (dus je ziet een "embryo" in het eigeel ).
Ik vind dit niet erg smakelijk!

Gisteren weer eens geprobeerd en weer een "beginnend kuikentje"in het eigeel....

Mijn vraag is dus: Waarom zijn veel eieren bevrucht?

15669 23 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 8, 2018 om 11:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een onzin.

tenormin
door tenormin Dec 8, 2018 om 11:41
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, meneer van Drongelen gaat vrolijk verder met zijn "vragen", nu als geboren amsterdammer. ;-)

tijger1
door tijger1 Dec 8, 2018 om 11:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, met complete idioterie.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 8, 2018 om 11:44
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger en Temormin,

Mijn vraag is serieus!

marita5
door marita5 - Dec 8, 2018 om 11:42
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo geboren Amsterdammer ,

dus je ziet een "embryo" in het eigeel ).

Overdrijven is ook een kunst .

Lees hier eens ,

https://www.altijdweervooreenei.nl/vragen-over-eieren/eieren-bevrucht/

https://www.grootplezier.nl/blog/hoe-weet-kippenei-bevrucht-is/

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 8, 2018 om 11:47
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Marita,

Natuurlijk heb ik ook gegoogled en deze sites gevonden.
Maar het is toch niet normaal?
Of loopt er stiekem een haan tussen alle kippen?haha!

marita5
door marita5 Dec 8, 2018 om 11:48
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Als u gegoogled heeft , dan weet u toch het antwoord op uw vraag .

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 8, 2018 om 11:50
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Marita,

Dus dit mag zomaar verkocht worden?

Cookies
door Cookies - Dec 8, 2018 om 11:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

ALS dat al zo zou zijn (met de nadruk op als), hebben ze in Amsterdam Google nog niet uitgevonden?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 8, 2018 om 11:46
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, als geboren Amsterdammer is het u kennelijk niet bekend dat bevruchte eieren niet verkocht mogen worden. En hetgeen u aantreft is dus een onbevruchte cel.
Is helemaal niet abnormaal bij eieren maar ja, voor een geboren Amsterdammer?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 8, 2018 om 11:48
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerrit,

Hoe verklaar je dan die embryo's in de eieren?

Gatsie!

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 9, 2018 om 10:27
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Lezen hetgeen ook de anderen stellen. Het zijn geen embryo's.
 U heeft kennelijk (als geboren Amsterdammer) geen notie van het feit dat eieren evenals noten, zaden etc. vruchtbeginselen zijn die net als bij anderen bevrucht moeten zijn om tot embryo (of plant) om te vormen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 9, 2018 om 10:38
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerrit,

Hoe meer ik mij verdiep in eieren,hoe minder zin ik erin heb....
Het is niet natuurlijk voor een kip om zoveel eieren te leggen.....

Misschien,dat een bioloog meer kan vertellen.....

me
door mein33 - Dec 8, 2018 om 11:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Hallo man,    ;-))

Eieren die u in de supermarkt koopt zijn NIET bevrucht !!
En dat is omdat ze uit legbatterijen komen waar geen " meneer de Haan" te bekennen is en "meneer de Haan" is toch echt nodig voor de bevruchting.
Het klein witte 'puntje' dat u ziet is de vrouwelijke eicel, zit in elk ei en kan geen enkele kwaad voor de consumptie, u koopt overigens nooit een ei zonder dit natuurlijke fenomeen.

"Tik een eitje, lekker en gezond" !!
Eitje uitzuigen, overheerlijk en goed voor lichaam en geest. ;-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 8, 2018 om 11:52
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Mein,

Bedankt voor je serieuze antwoord.

Ik haal het witte puntje (soms van een centimeter) er ook uit.
Maar erg smakelijk vind ik het er niet uitzien.....

me
door mein33 Dec 8, 2018 om 11:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als u het eitje kookt ziet het niet meer omdat het gestold is gelijk het eiwit.
Als u het eitje bakt dan kunt u voor het klutsen van het ei het 'witte puntje' verwijderen maar dat is eigenlijk niet nodig.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 8, 2018 om 12:07
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Mein,

Soms heeft het "witte puntje" al de vorm van een embryo gekregen....
Ik lepel het "glibberig vormpje" eruit......

Maar daarna is mijn eetlust vermindert.....haha!

Cookies
door Cookies Dec 8, 2018 om 12:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

....Eitje uitzuigen...... Gatver.

me
door mein33 Dec 8, 2018 om 13:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

...Eitje uitzuigen...... Gatver.

Niks 'gatver' maar heerlijk juist, voor mij in ieder geval.
Eitje uit eigen ren, nog bijna warm, even aan de onder- en bovenzijde een gaatje prikken en zuigen maar, reiner en verser zal het niet worden ;-))

Cookies
door Cookies Dec 8, 2018 om 13:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Mein33: ja, maak het nog een graadje erger.;-)) Geloof het of niet, maar ik vind het zo smerig dat ik op enkele meters afstand zou blijven als mijn partner/vriend dat zou doen.

me
door mein33 Dec 8, 2018 om 14:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@netflixfan,

Ik maak niets erger dan het is, want het is helemaal niet erg en er is overigens niets 'smerigs' aan een eitje uitzuigen.
Vergelijk het maar met oesters eten, maar dan zonder de zoute smaak, daar is toch ook niets smerigs aan.
Puur natuur en beter kan je het niet hebben, of wel misschien ?    ;-))

marita5
door marita5 - Dec 8, 2018 om 12:08
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Geboren Amsterdammer ,

Lees ook hier ,  klik ook op de laatste link , en beluister het liedje .

https://www.startpagina.nl/v/eten-drinken/vraag/229703/toeval-bevrucht-ei-eierdoos/

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 8, 2018 om 12:12
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Marita,

Deze site had ik ook al gevonden.

Mijn vraag is dus zo gek nog niet.

Ik heb vrijwel alle eieren geprobeerd,bij diverse supermarkten.
Het is echt iets van de laatste maanden.

Cookies
door Cookies Dec 8, 2018 om 12:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is niet van de laatste maanden. Mijn moeder haalde die prut er al uit (en ik ook, want vind het net als jij smerig).

marita5
door marita5 Dec 8, 2018 om 12:16
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb vrijwel alle eieren geprobeerd,bij diverse supermarkten. , dus bij ieder ei vind u een embryo ? Loopt u nu als een haan ;-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 8, 2018 om 18:33
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Netflixfan,

Het begon eigenlijk na dat gerommel met de "FIPRONIL" - eieren....
Zou er een verband zijn???

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 8, 2018 om 18:35
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@ Marita,

Het komt inderdaad voor bij verschillende soorten eieren en bij verschillende supermarkten.

tdmduc
door tdmduc Dec 9, 2018 om 10:56
703 Antwoorden / 2 Vragen

Heerlijk, complottheorien bedenken hier.

Volgens mij zijn het kleine aliens die dan in je darmen afzetten en zorgen dat je ziek word? Zoiets?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 9, 2018 om 11:16
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@TDMduc,

Je maakt het nog enger! hahaha!

edrick3
door edrick3 - Dec 8, 2018 om 13:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Maar goed dat je dan niet in Zuidoost-Azië bent (m.n. Filippijnen en Vietnam). Hoef je geen 'balut' te eten (google maar even.) ;-)

costnix
door costnix Dec 8, 2018 om 17:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is inderdaad smerig, maar niets smeriger, dan de piepkuiken van de poelier.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 8, 2018 om 18:38
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Edrick,

Getverdemme!!!!!!

aurora1
door aurora1 - Dec 8, 2018 om 14:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u de eieren in Amsterdam koopt dan zou ik denken: Amsterdam is ook niet meer wat het geweest is. Maar ja, misschien was het al nooit veel?
Verder: ik geloof geen bal van dit onzinverhaal. Er is bovendien Google. Ik neem aan ook in Amsterdam als zoekmachine te gebruiken.
Niet dat u wat met informatie doet gezien de boter op uw hoofd betreffende illegaal gebruik van beschermde logo's en waar u op gewezen wordt.
U lijkt ook weer te vervallen in het aanroeren van onzin onderwerpen. Misschien toch maar ook daarmee ophouden?
Bent u nog steeds van het Radarforum verbannen? En vervuilt u uw favoriete stad ook nog steeds met die oude brommert?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 8, 2018 om 18:44
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Aurora,

Ken je dat liedje van Harry Slinger over Amsterdam?:
"Hey Amsterdam,ze zeggen,dat je bent veranderd.....
Maar wie dat zegt,is geen Amsterdammer......
Want Amsterdam,je bent nog net als toen......"

ne
door neodutchio Dec 9, 2018 om 10:20
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dus Amsterdam is net als toen? Auto's uit de jaren 70, spelen op straat, eieren uit legbatterijen en iedereen was te vriend met u? Misschien is er toch wel een hoop veranderd hoor. Niets is meer als toen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 9, 2018 om 10:47
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Als je goed luistert naar dat liedje,dan gaat het over de sfeer in Amsterdam....

Terug naar de eieren.
Als je je erin verdiept,dan schrik je je kapot over hoe ze omgaan met kippen in de legbatterijen....
Het is niet natuurlijk voor een kip om zoveel eieren te leggen.
Dit moet een keer fout gaan.....

ne
door neodutchio Dec 9, 2018 om 11:50
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Een legbatterij, die verboden is, heeft niets te maken met wat er in een ei zit. U gooit vanalles door elkaar en hoopt, schijnbaar, op deze manier een discussie aan de gang te houden. Daar is dit forum niet voor bedoeld.

aurora1
door aurora1 Dec 9, 2018 om 15:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nog even en dan wordt hij hier ook geband, net zoals bij Radar. Overigens was het in de jaren 70 ook weinig, niet sociaal in die anarchistische stad. Ook toen werd Amsterdam op de been gehouden door echte werkers die o.a uit  de provincie moesten komen. Mensen die poetsen en niet kletsen en maar wat aanrommelen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 10, 2018 om 00:01
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio en @Aurora,

Op z'n Amsterdams:" Jullie zijn weer aan het ouwehoeren......"

Ka
door Kassagebruiker - Dec 8, 2018 om 14:27
683 Antwoorden / 5 Vragen

Koop een doosje van 10 eieren bij een willekeurige winkel, doe ze in een broedmachine en wacht de tijd af. U zult wel stinkende eieren overhouden, maar geen haan op hennetjes.

me
door mein33 Dec 8, 2018 om 14:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

maar geen haan op hennetjes.

Nee, dat moet voor de eieren in de broedmachine gaan.  ;-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 8, 2018 om 18:46
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Lenovo,

Ik heb al 2 konijnen als huisdier....hahaha!

Ka
door Kassagebruiker Dec 9, 2018 om 01:00
683 Antwoorden / 5 Vragen

2 maar? Nog steeds?

ne
door neodutchio Dec 9, 2018 om 10:05
5148 Antwoorden / 12 Vragen

als die konijnen nou eens de eieren op eten, dan wordt de potentie nog hoger en hebben wij allemaal volgend jaar met kerst wat te eten.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 9, 2018 om 10:50
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Professor Neodutchio,

Konijnen eten alleen groente,hooi en konijnendroogvoer hahaha!

Af en toe geef ik ze wat knaagstengels en knaagsnoepjes.

gerbera
door gerbera - Dec 8, 2018 om 15:44
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik denk dat u in de war bent, het eten van eieren bevorderd de vruchtbaarheid;-))

costnix
door costnix Dec 8, 2018 om 19:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Militairen noemen eieren dan ook wippatronen. Er zijn ook nog smerigere benamingen :-)

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 8, 2018 om 22:04
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Costnix ,

Ik was 1 van de laatste dienstplichtigen,maar ik heb geen eieren daarvoor nodig....... hahaha!

Maar serieus: Weet iemand of het verband heeft met het verbod op FIPRONIL?

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 9, 2018 om 10:44
16827 Antwoorden / 202 Vragen

FIPRONIL is een niet toegestaan ontsmettingsproduct dat uit eigen gewin ook in kippenstallen is benut.
Ook deze opmerking is dus ook niet serieus. In uw tijd was dat mogelijk nog DDT.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 9, 2018 om 10:52
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerrit,

Ik ben me kapot geschrokken hoe ze omgaan met de kippen in een legbatterij.
Dit moet een keer fout gaan......

ne
door neodutchio Dec 9, 2018 om 11:48
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dus omdat ze in een legbatterij zitten komen er embryo's in een ei? Weet u zelf nog wel wat uw probleem is?

gerbera
door gerbera Dec 9, 2018 om 11:52
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@neoduchio, de Ts heeft het hier over heel iets anders. Ik ben me kapot geschrokken hoe ze omgaan met de kippen in een legbatterij. en dat staat ff los van wel of geen embrio. Want niet elk ei komt van een legbatterij.

ne
door neodutchio Dec 9, 2018 om 17:34
5148 Antwoorden / 12 Vragen

En wat is dan het doel van dit topic? Het gaat van de hak op de tak. Het begon met dat in de meeste eieren embryo's zit. Dan gaat het ineens over legbatterijeren die hier al lang verboden zijn. Dan gaat het weer om de import van eieren.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 10, 2018 om 00:03
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@professor Neodutchio,

Ik heb een sterk vermoeden,dat er met de eieren iets mis is.

ne
door neodutchio Dec 10, 2018 om 10:32
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Onderbuikgevoelens kunnen wij niets mee hier. Als u denkt dat er iets niet goed is moet u de juiste weg bewandelen. Hier iets roepen zonder onderbouwing heeft geen enkele nut.

jo
door jorisw - Dec 8, 2018 om 15:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ben je vegetarier? Dan snap ik wel dat je geen embryo wilt eten.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 8, 2018 om 18:48
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Ik ben geen vegetarier meer,maar ben wel matig met vlees.

jo
door jorisw Dec 8, 2018 om 20:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dan kan je beter dat embryo-tje opeten voordat het een kuiken of kip is :-)

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 8, 2018 om 22:06
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Joris,

Gatsie!
Ik eet liever een hotwing van Kentucky.....hahaha!

Maar serieus: heeft het te maken met het verbod op FIPRONIL?

panter22
door panter22 - Dec 8, 2018 om 15:54
6599 Antwoorden / Vragen
Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 8, 2018 om 18:55
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Panter,

Ik heb genoeg aan die 2 konijnen van mij.....hahaha!

rembrantd
door rembrantd - Dec 8, 2018 om 16:15
116 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt gelijk dat er veel eieren bevrucht zijn, waar moeten immers de verse kippen vandaan komen?
De consuptieeieren van je buurtsuper zijn dat niet. (is je bron facebook of ander gespuis?)

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 8, 2018 om 18:57
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Jan,

Heb jij nog nooit zo'n glibberig kleine embryo in je ei gevonden?

ne
door neodutchio - Dec 8, 2018 om 19:30
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Elk ei wordt gescand. Als het ei gelegd is gaat die de lopende band op en wordt van alle kanten gescand en bekeken. Ook via een speciale camera kunnen ze het ei doorlichten. Dat er in elk ei een embryo zou zitten is dus complete kolder. Of alle camera's bij elk legbedrijf zou kapot moeten zijn, inclusief die bij de streekproef bij de handelaar.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 8, 2018 om 22:11
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Ah ,professor Neodutchio,

Pak even je leesbril erbij......
Ik zei niet in ELK ei......

Het valt me gewoon op,dat na het FIPRONIL schandaal ik regelmatig zo'n glibberig vormpje in mijn ei tegen kom.
Is dat normaal?

ne
door neodutchio Dec 9, 2018 om 08:57
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Fipronil is een bestrijdingsmiddel tegen bloedluis. Dit heeft dus werkelijk niets te maken met een bevrucht ei.

Geen idee waar u uw eieren haalt, maar ik heb er nooit last van. Nogmaals, elk ei wordt gescand. Met infrarood kijkt een computer door het ei heen. Als er een embryo in zou zitten wordt het ei er tussenuit gehaald. Alleen als u bij een boer zou kopen die de eieren vanuit het leghok in een doosje doet zou je dit kunnen hebben. Met nadruk op zou, ik eet regelmatig eieren rechtstreeks uit het hok en ik kan u verzekeren dat er niets mis mee is.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 9, 2018 om 11:02
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Ik koop eieren bij de bekende supermarkten.

Lees eens de antwoorden van Netflixfan,ik ben niet de enige ,die embryo's aantref in eieren....

ne
door neodutchio Dec 9, 2018 om 11:34
5148 Antwoorden / 12 Vragen

En u bent, buiten de reactie van Netflixfan, de enige die bij alle merken in het merendeel embryo's vindt. Heeft u enig idee hoeveel eieren er verkocht worden? Zal dan wel heel erg toeval zijn dat het precies altijd bij u zo is.

Cookies
door Cookies Dec 9, 2018 om 12:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ho ho, ik heb nooit beweerd dat het om embryo's gaat. Ik had/heb het over smurrie en prut.  Wat het precies is, heb ik nooit uitgevogeld, maar haal het wel altijd weg omdat ik het smerig vind. Bovendien haalde mijn moeder dat vroeger altijd al weg, dus met fipronil heeft het ook niets te maken.

ne
door neodutchio Dec 9, 2018 om 17:32
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Vandaar dat ik ook zei, buiten de reactie van Netflixfan om.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 10, 2018 om 00:05
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Netflixfan,

Komt mijn beschrijving overeen met de jouwe?

gerbera
door gerbera - Dec 8, 2018 om 22:33
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Als u het "lichte" puntje wat u in het eigeel ziet bedoeld is de zichtbaarheid min of meer afhankelijk van de kooktijd van het ei. Bij een hardgekookt ei zal het eerder opvallen dan bij een middel of zacht gekookt ei. Gebruikt u het ei om te bakken zal u dat puntje niet tegenkomen. Is het een donker (roodkleurig) puntje dan is dat een bloedpropje, dus geen embrio, afkomstig van de eierstok of eileider van de kip. Dit heeft dus niets met Fipronil te maken

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 8, 2018 om 23:08
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerbera,

Ik gebruik mijn eieren voor roerei of omelet.
Wat ik tegenkom is doorzichtig en heeft de vorm van een embryo van ongeveer een centimeter breed.
Het is glibberig.

Ik kan me niet voorstellen,dat andere lezers,behalve Netflixfan,dit niet opmerken.
Het begon na het FIPRONIL schandaal....

Cookies
door Cookies Dec 8, 2018 om 23:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb waarschijnlijk een fiks trauma opgelopen ;-)) doordat mijn moeder altijd vieze b*kken stond te trekken als ze die smurrie er uit haalde. En zij zal het wel weer van haar moeder overgenomen hebben. Zo gaat dat. Ik gebruik trouwens altijd de gebroken eierschalen om het eruit te vissen. Gaat handiger dan met een lepeltje.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 9, 2018 om 01:24
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Netflixfan,

Voor die problemen met FIPRONIL eieren kwam ik het nooit tegen.
Ik heb een vermoeden,dat het met elkaar te maken heeft.

Het komt voor bij bruine en witte eieren.
Ik weet niet of het kwaad kan.

Tot nu toe ben jij de enige,die het ook vies vindt en erover klaagt.

lo
door lovewinnie - Dec 9, 2018 om 00:15
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Als u dat witte sliert ding bedoelt met witte dingetje eraan is dat geen embryo. Ook geen navelstreng of dat soort dingen. Het zit gewoon in alle verse eieren en zit in elk ei om het kuiken te beschermen. Dat heeft niks met bevruchting te maken. Vaak loopt het dwars door eigeel heen en zit aan een kant flinke wit ding aan wit draadje. Zit dit nog in het ei betekend dit dat hij kakelvers is. In de loop van de tijd vergaat dit. Dus hoe verser het ei hoe groter het witte dingetje met sliertje is. Alleen maar goed

Eitjes bij de boer  waar ik ze koop hebben altijd grote witte ding naast de eidooier. Klopt dit gewoon mee. Kook je ze zie je er al helemaal niks van

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 9, 2018 om 01:19
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Lovewinnie,

Het voelt hard aan: als een Haribo beertje: ook ongeveer even groot.

Voor het FIPRONIL schandaal kwam ik het  nooit tegen.
Ik zeg wel eerlijk,dat ik mijn eieren bij de supermarkt haal.
Natuurlijk zie je er niets meer van als je het ei opbakt,maar ik lepel de "embryo" er toch liever uit.

Ook let ik op de houdbaarheidsdatum.

lo
door lovewinnie - Dec 9, 2018 om 00:23
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Bevrucht ei zit ook volledig vol met rode aderen. Dat zie je meteen. Dus naast rood/zwart dingetje ook heel veel rode lijnen /aders

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 9, 2018 om 01:28
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Lovewinnie,

Ik heb een vermoeden,dat de legbatterijen rommelen met hun legkippen.

Maar ik ben geen wetenschapper......

ne
door neodutchio Dec 9, 2018 om 09:00
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Sinds 1 januari 2012 zijn legbatterijen verboden. En ook al zouden ze nog bestaan, een legbatterij die rommelt met een kip? Verder gaat alles goed met u?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 9, 2018 om 11:05
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@professor Neodutchio,

Ik lees,via google,dat eieren ook worden geïmporteerd uit landen,waar niet zulke strenge eisen zijn.

ne
door neodutchio Dec 9, 2018 om 11:46
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U moet niet zoveel lezen, dat is niet goed voor u. De eieren in de grote supermarktketens zijn gewoon Nederlandse eieren. Dat is ook te zien aan de stempel die er op zit. De importeieren worden over het algemeen als grondstof of toevoeging gebruikt in etenswaren.

Overigens zit er qua smaak geen verschil in een legbatterijei en een vrije uitloop. Het gaat om het voer wat de kip krijgt. Om humane redenen mogen de legbatterijen hier niet meer.
Maar als u zo bang bent voor import, eet dan vooral geen kip meer. Wij eten meer kip als wij kunnen produceren. Wie weet uit elk Oosters land uw kipfiletje komt.

ne
door neodutchio - Dec 9, 2018 om 10:27
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Schijnbaar woont u nog steeds in Amsterdam. Misschien een tip: kom eens naar een ander deel van Nederland, er zal een wereld voor u opengaan. U kunt zien dat een kip een ei legt. Jawel, een ei komt uit een kip. Eend of gans kan ook hoor. Het is dus een natuurlijk product.
Melk, ook zo iets raars. Dat komt niet uit een fabriek, maar uit een koe. Even met de uiers spelen en hop, verse melk. Er staan hier ook plekken vol met groente en fruit. Een appel en peer groeit aan een boom. Nee, niet aan dezelfde boom. Aardbeiden, komkommers, papika's, alles groeit hier. En geloof het of niet, zelfs in Hongarije die een grootverbruiker is in paprika's kopen de onze hier terwijl ze die van hun niet meer kwijt raken. Wel natuurlijk alles even wassen voordat u iets gaat eten.

Uw manier van reageren hier laat zien dat u wereldvreemd aan het worden bent. U denkt iets te zien en dan is dat dus ook zo. Helaas dus niet.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 9, 2018 om 11:09
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@professor Neodutchio,

Bedankt voor je lesje biologie...

Lees eens de antwoorden van Netflixfan.

PS: mijn zwager woont in Etten-Leur: lekker rustig daar.....
Brabant is ook best mooi.

me
door mein33 - Dec 9, 2018 om 10:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

mein33
DOOR GEBOREN AMSTERDAMMER 8 DEC. 2018 OM 22:04
59 ANTWOORDEN / 9 VRAGEN

Ik wordt knap 'kippig' van die indringende drie sterren in beeld (en dat is serieus) kunt u daar a.u.b. iets aan veranderen, u zou mij er in iedergeval een groot plezier mee doen.  :-((

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 9, 2018 om 11:11
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Mein,

Wordt je ook kippig als ik de rood wit blauwe vlag gebruik?
Hahaha!

I AMSTERDAM

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Dec 9, 2018 om 11:16
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@mokumer, Ben nog ff op zoek geweest, dat wat u als embrio ziet is zeer waarschijnlijk het vlies wat zich om de dooier vormt bij het "ontstaan" van het ei.   lees hier  even en scrol naar het midden naar "korte anatomische uitleg"  En het komt mij nu ook bekend voor maar heb er zelf nooit aandacht aan geschonken omdat ik niet beter wist.
Overigens vraag ik mij af wat er mis is met een "geboren Amsterdammer" gelet op sommige (sarcastische) reacties. En voor wie het wil weten, ook ik ben een geboren Amsterdammer, woon daar, i.v.m. mijn toenmalig werk, niet maar barst van de vrienden, vriendinnen en kennissen zowel uit Amsterdam alsmede uit het gehele land.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 9, 2018 om 11:27
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerbera,

Bedankt voor de link.

Ik ben me ook aan het verdiepen in eieren en ben me kapot geschrokken.
Het is niet natuurlijk voor een kip om zoveel eieren te leggen.
Ook worden er veel eieren geïmporteerd uit landen waar geen strenge eisen worden gesteld.

Dit moet een keer fout gaan....

gerbera
door gerbera Dec 9, 2018 om 11:34
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@Amsterdammer, lees  even over het gebruik vanuw logo. klik hier

tenormin
door tenormin Dec 9, 2018 om 15:54
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, na je "lees hier" te hebben gelezen: ben blij geen kip te zijn. ;-)

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 10, 2018 om 00:09
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerbera,

Ik mag toch best de Amsterdamse vlag gebruiken?
Dat is niet verboden .

gerbera
door gerbera Dec 10, 2018 om 10:21
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ja hoor dat mag, maar dan moet u uw logo een kwart slag draaien. Nu lijkt het veel op het gemeente logo.

gerbera
door gerbera Dec 10, 2018 om 21:50
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@Amsterdammer, goe gedaan jochie;-))

ne
door neodutchio - Dec 9, 2018 om 11:41
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Nu het geen embryo blijkt te zijn zou je kunnen zeggen dat deze vraag opgelost is. Helaas, volgend probleem. Nu is het weer het import verhaal wat slechte eieren zou brengen. En ook de hoeveelheid eieren die een kip zou lekker zou niet normaal zijn. Waarom wordt een vrouw elke maand ongesteld, ook als er geen man in de buurt is? Verdiep u eens in waarom een kip een ei legt.
Wat een leven moet u hebben dat u overal in het negatieve duikt, geen onderzoek doet wat iets is en waarom iets is. Het is wachten tot u dit forum ook mag gaan verlaten.

gerbera
door gerbera Dec 9, 2018 om 11:58
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@neodutchio, waar staat dat de Ts het over slechte eieren heeft, dat maakt u er van.
Ook worden er veel eieren geïmporteerd uit landen waar geen strenge eisen worden gesteld. En dat is heel wat anders dan slechte eieren.

En dat de Ts het niet normaal vindt dat een kip zoveel eieren per jaar produceert is zijn goed recht om dat te vinden. Het is door de mens zo geworden en niet door de natuur. Want in de natuur zou de kip slechts 12 tot 24 eieren per jaar produceren afhankelijk van het aantal legsels.

Cookies
door Cookies Dec 9, 2018 om 13:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Waarom wordt een vrouw elke maand ongesteld, ook als er geen man in de buurt is?...... Vertel.

me
door mein33 Dec 9, 2018 om 14:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@netflixfan,

Er is altijd wel ergens iemand van het mannelijk geslacht in de buurt van een vrouw, de tijd die de vrouw dagelijks doorbrengt zonder dat er een man in de onmiddelijke omgeving is te bekennen is (bijna) te verwaarlozen.
En bevruchting op afstand bestaat (echt), als ik de geschiedschrijving tenminste moet/mag 'geloven'.      ;-))

Cookies
door Cookies Dec 9, 2018 om 17:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Mein33. 90% van de mannen kunnen eindelijk gebruiken gaan maken van hun retourticket naar Mars. De schamele 10% die zich hebben geëvolueerd en zich - na vele, vele lichtjaren - eindelijk op het niveau van de vrouw bevinden, mogen t.b.v. het gemak en vermaak van de vrouw op aarde blijven.

me
door mein33 Dec 9, 2018 om 17:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

;-))

diumenge
door diumenge - Dec 9, 2018 om 12:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien je vraag maar aan de Nederlandse Controle Autoriteit Eieren stellen dan?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 10, 2018 om 00:13
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

Misschien ook iets voor het programma"Keuringsdienst van waarde".
Misschien lezen ze mee...?

Het wordt wel een kliederboel.....

mo
door mof - Dec 10, 2018 om 11:47
3619 Antwoorden / 3 Vragen

volgens mij bedoelt u dat "bloedje", dat rode puntje wat je vaak in een ei tegenkomt. Dat is geen  embryo, kippen kunnen alleen bevrucht raken als er een haan bij komt en in kippenfarms gebeurt dat niet. Als u een echte vrije uitloop kip heeft kan het sporadisch wel zo zijn, maar die eieren worden er uit gefilterd.

En als u normaal kip eet, wat is er dan tegen een embryo?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 10, 2018 om 20:54
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Mof,

Ik bedoel niet dat rode puntje.
Ik tref regelmatig een glibberig vormpje aan ter grote van een Haribo beertje.

sira
door sira Dec 10, 2018 om 21:33
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Na even contact opgenomen te hebben met Barneveld, heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat de kippen tegenwoordig gevoerd worden met Haribo-beertjes (met name de witte).

Probleem opgelost!

Afbeeldingsresultaat voor smiley