WAARSCHUWING NECKERMANN.COM
Hoi allemaal,
Ik ben inmiddels al heel wat jaartjes klant bij Neckermann.com. Die van de kleding, wasmachines, meubels enz. Zojuist werd ik gebeld door een dame uit naam van Neckermann met de vraag of ik aan hun nieuwe actie mee wilde doen. Met ingang van februari start er een nieuwe actie, ik dacht dat het iets met enquetes via de post was. Nou vul ik geregeld enquetes in via de mail en via de post. Vaak staat daar een geringe vergoeding tegenover vandaar dat ik niet direct argwaan kreeg toen mevrouw naar mijn rekeningnummer vroeg. Met de actie kon je geweldige prijzen winnen. Wie wil dat nou niet.
Op een gegeven moment vroeg ze of ik er bezwaar tegen had dat de afspraken op band vast werden gelegd. Ook raar, nog nooit meegemaakt. Toen ze mij de bevestiging van mijn girorekeningnummer vroeg wilde ik graag weten waarom. Haar antwoord 'voor onze gemaakte afspraken'. Ik gevraagd wat voor afspraak dat dan was. De actie van Neckermann kost 85 cent per dag !!!! Ik aan mevrouw gevraagd waarom ze me dat niet verteld had. Die werd me toch een partij pissig, niet normaal. Dat had ze wel gezegd en ze liet zich niet uitmaken voor leugenaar want ze moest dat zeggen. Dat verhaal kennen we inmiddels. Enne... leugenaar was ze wel degelijk.
Nu gaat een postorderbedrijf dat 40 jaar bestaat en het laatste jaar heel veel leuke aanbiedingen heeft gehad zich bezig houden met dit soort praktijken. Ik denk dat al die aanbiedingen iets teveel hebben gekost. Voordat je het in de gaten hebt ben je zo 30 x 85 cent kwijt.
VERTEL ZOVEEL MOGELIJK MENSEN OVER DEZE ACTIE, VOORAL OUDERE MENSEN ZOALS JE OUDERS, GROOTOUDERS, DIE LIEVE OUWE BUURTJES VAN DE OVERKANT ENZ. ECHT SCHANDALIG WAAR ZE MEE BEZIG ZIJN.
Groetjes van Spikkel
Bedankt voor je bericht. Ze bellen mij ook weleens, als ik al een tijdje niets besteld heb. Trap er meestal toch niet in, want ik zeg altijd, als ik wat nodig heb, bel of mail ik wel zelf naar jullie. Maarre... wat houd dat in dan die 85 cent? Wat krijg je ervoor dan?
Zijn er werkelijk (.....) nog mensen die alles maar geloven, wat er aan de telefoon gezegd wordt?
Zijn er werkelijk nog mensen die bepaalde (privé) gegevens aan wild vreemden geven?
Hoe weet u, wie u aan de lijn heeft? Stel ik bel en zeg dat ik van Neckermann ben (of welk bedrijf dan ook)...... dan krijg ik dus alle gegevens van u? U moet eens weten wat 'iemand' met uw gegevens allemaal kan doen.........
Onvoorstelbaar hoe mensen omgaan met privé-gegevens. En later klagen als het fout loopt.
U moet dit niet zien, als een aanval op uw persoon, maar een achterdochtige benadering richting iedere onbekende (....) aan de telefoon zou toch wat gezonder zijn (voor uw portemonnee). En ja, ik lees dat u vaker mee doet aan dergelijke 'acties'.
Helaas (......) is een van de pijlers van deze site, de onbezorgdheid, goedgelovigheid van menig persoon.
Mijn tip is: doe geen zaken via de telefoon..... of vraag hun telefoonnummer, (uiteraard) de naam van het bedrijf en de volledige naam van degene die u belt. Dan heeft u gegevens die u zelf kunt opzoeken via Google e.d. Indien deze persoon hier aan niet wenst mee te werken, zou u al genoeg moeten weten en gelijk moeten 'afkappen'.
Voor dit soort zaken kan nooit genoeg gewaarschuwd worden.
Daarnaast is het nog maar de vraag of Neckermann zelf hiervan afweet. Zij besteden dergelijke opdrachten uit aan callcentra e.d. Dus toch even klagen over deze werkwijze bij Neckermann zou (!!) kunnen helpen.
Gr. Hutch
Neckermann is verleden jaar overgenomen door een Amerikaans bedrijf
En sinds die tijd vertrouw ik Neckermann voor geen cent meer ,krijg vanaf die tijd regelmatig de Nem of iets dergelijks aan de telefoon en dat gaat dan zo..spreek ik met mevr ?=ik zeg NEE! maar met wie spreek ik=een honds brutale [buitenlandse] stem zegt dan=met piet paulesma=Ik weer..en wat wil piet van mij...bah Neckermann je zou onze gegevens niet doorgeven ,alleen voor intern gebruik..ja ja! ..wisten wij veel ,dat je met dat soort van louche partijen in zee zou gaan
Net als het Muntenhuis en nog meer van die fantastische knallers bah bah en nog eens bah
Gebruik is, uw gegevens worden uitsluitend aan zorgvuldig geselecteerde derden doorgegeven, deze derden doen dit vervolgens ook weer, en die ook, en ook, en ook. Je kunt dit meestal alleen maar voorkomen door een brief te schrijven, waar ook nog een postzegel op moet worden geplakt, ja ja het word je niet gemakkelijk gemaakt. De adressen zijn geld waard.
Je moet ook nooit enquetes met vragen over boodschappen, energie en verzekeringen. Het lijken onschuldige vragen maar voor je het weet bellen allerlei bedrijven je onder het eten op met de mooiste verhalen. Voor je het weet zit je vast aan allerlei dingen die je zelf nooit zou afsluiten/kopen.
Zoveel antwoorden, maar nu weet ik nog niet wat er met die € 0,85 wordt bedoelt. Wat krijg je daarvoor, of wat moet je daar voor doen?
Volgens mij betreft het hier de werving voor de verzekering van je kooprekening;
-------SaldoGarant is extra zekerheid bij uw Kooprekening --
SaldoGarant kost per maand 0.88% van uw openstaande saldo. Het wordt onderdeel van uw maandelijks te betalen bedrag.-------- Saldo Garant
Je wordt dan dus alleen gebeld als je een lopend saldo hebt (dat je dan kunt verzekeren), weet je zeker dat bedrag per dag was en niet per maand ? Of misschien vinden ze E 0,85 per dag iets leuker klinken dan E 26,35 per maand maar te betalen bedrag zou dan gebaseerd zijn op je openstaande saldo dus dan kun daarmee controleren of het klopt dat het deze verzekering betrof.
Jammer dat de TS nu even geen antwoord meer geeft, over wat er nu mee wordt bedoelt. Zag dit item ook op Trosradarforum staan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direct telefonisch contact gezocht, na 40 minutengewacht te hebben uiteindelijk doorverbonden met de
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer