Me
door Mediageniek May 2, 2017 om 15:11
Voeding & gezondheid
Wat is de beste manier op te stoppen met roken?

Na 15 jaar roken wil ik weleens een serieuze poging wagen om te stoppen met roken. Iedereen in mijn omgeving heeft een andere mening over de beste manier van stoppen. Zelf wil ik het proberen met nicotinepleisters of nicotinetabletjes, maar die blijken het minst populair onder ex-rokers.
Ik vraag me af of hier nog ervaringsdeskundige zitten met een aantal goede tips.

42039 62 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - May 2, 2017 om 15:20
1459 Antwoorden / 23 Vragen

U moet niet stoppen met roken. Dat gaat tussen de oren zitten. Beter is om niet meer te beginnen aan roken, dus gewoon geen sigaret meer aanraken.

hehaha
door hehaha May 3, 2017 om 13:44
10 Antwoorden / 13 Vragen

ik kan dit beamen! maak er geen big deal van. Na een week ben je afgekickt van de nictonine. Daarna is het vooral eraaan wennen dat je geen peuk meer opsteekt. Een stimulerende omgeving helpt ook. Mijn tip: als je bent gestopt, pak dan een glas water ipv een sigaret.

jantje7
door jantje7 May 3, 2017 om 14:09
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Ja, zo ben ik ook 24 jaar aan het wachten wanneer ik weer eens een shagie ga opsteken. Op dit moment kijk ik er echt niet naar uit.

di
door diversion May 5, 2017 om 12:18
103 Antwoorden / 7 Vragen

Gewoon "cold turkey" gaan, dus in één keer stoppen en dit proberen vol te houden, eventueel met behulp van nicotinepleisters o.i.d. En niet gaan plannen van "dan en dan stop ik ermee". En proberen om andere rokers zoveel mogelijk te mijden (gelukkig wordt dit steeds eenvoudiger) en ook uw omgeving verzoeken om u te stimuleren. Een collega van me probeerde ook ooit te stoppen maar zijn vrouw bleeft gewoon doorroken. Zat hij daar op de bank met zijn paffende ega naast zich. Binnen een week zat hij ook weer aan de sigaret. Dat werkt dus niet!

sjjoppy
door sjjoppy - May 2, 2017 om 15:23
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Het ligt eraan hoe sterk uw wil is om te stoppen, ik ben jaren geleden van het ene moment op het andere gestopt, de voornaamste reden was het rokershoestje dat op kwam zetten. Het kan echt. Ik wens u toe dat het u ook zal lukken.

josien hompes-de jong
door josien hompes-de jong May 4, 2017 om 14:21
2 Antwoorden / Vragen

test

zoekster1
door zoekster1 - May 2, 2017 om 15:26
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Een zware roker die ik ken en die is gestopt, is het toch gelukt met de pleisters. Je moet wel echt gemotiveerd zijn. Het gaat uiteindelijk om wilskracht. Eentje 'om het af te leren' is funest.

Cookies
door Cookies - May 2, 2017 om 15:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het enige middel om er vanaf te komen (zelfs zonder ontwenningsverschijnselen), was bij mij Champix https://www.ikwilstoppenmetroken.nu/de-beste-stopmethodes-om-te-stoppen-met-roken/champix-om-te-stoppen-met-roken/

Alleen verkrijgbaar op recept van je huisarts en niet geschikt voor mensen die gevoelig zijn voor depressies. Je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het geprobeerd, niets werkte bij/voor mij. Alleen dus die Champix. Of het vergoed wordt, hangt af van je zorgverzekeraar.

simon55
door simon55 May 2, 2017 om 17:07
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Da s gelul je wIlt stoppen ja Of nee t zIt tussen je Oren

Cookies
door Cookies May 2, 2017 om 20:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zalig zijn de simpelen van geest. Ik weet waar ik over praat, want ik heb door een vroegere functie behoorlijk wat medische (onderzoeks)kennis, jij duidelijk niet. Ik ga er daarom dus niet met jou over in discussie. En 'gelul' gebruik je maar in huiselijke kring.

ja
door jacky2006 May 2, 2017 om 22:11
10 Antwoorden / 1 Vragen

Champix word naar wat ik heb gehoord niet vergoed door de verzekering. Dit weet ik van een vriend die ook wil proberen te stoppen met roken. Hij wil het aanschaffen maar heeft er geen geld voor.

Daarnaast is het zeer onverstandig om dit te bestellen via dokteronline.nl, waar de bovenstaande link naar verwijst. Dat zijn oplichters. Heb je last van bijwerkingen, dan helpen ze je niet. Het progamma RAMBAM heeft dit aangetoond.

tijger1
door tijger1 May 4, 2017 om 17:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jacky. "Hij wil het aanschaffen, maar heeft er geen geld voor"  Als hij stopt met roken houdt hij geld over.

Cookies
door Cookies May 4, 2017 om 18:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Daarom moet je ook naar je eigen huisarts gaan, dat schrijf ik toch. Ik kreeg alles vergoed van FBTO, maar ook zonder vergoeding (zo duur is het echt niet) was ik met Champix begonnen. Het is sowieso goedkoper dan 1 pakje sigaretten per dag.

Gr
door Grunn1 May 4, 2017 om 19:52
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Alle middeltjes om te stoppen zijn erg duur. Mensen willen alles proberen om te stoppen en daar wordt handig op in gespeeld. Er worden jaarlijks miljoenen uitgegeven om proberen te stoppen terwijl het alle belangrijkste tussen je oren zit en dat is gratis. Je wil het of je wilt het niet.

La
door Laelia1955 May 5, 2017 om 10:25
21 Antwoorden / Vragen

Ik ben jaren  geleden gestopt met behulp van Zyban.
Waarschijnlijk net zo'n middel als waar Carola83 over schrijft.
Samen met partner gestopt. Je was  'verplicht' om de eerste 3 weken
door te roken. Het ging steeds meer tegenstaan.
Na 5 weken nog 5 per dag en ik zag echt op tegen
die laatste sigaret. Het was een opluchting om eindelijk
te mogen stoppen. En absoluut niet chagrijnig,  integendeel.
Zyban is een middel dat werd gegeven aan depressieve soldaten
in de VS en bleek als bijwerking te hebben dat men niet meer
wilde roken. Toen ik het gebruikte was ik 80 euro kwijt maar
misschien wordt het nu vergoed of onder een andere naam
en alleen via de huisarts op recept te verkrijgen of wellicht
via Internet van een Amerikaanse site? Vaak heel veel
goedkoper trouwens!

marita5
door marita5 - May 2, 2017 om 15:42
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mediageniek ,

Kijk eens bij uw zorgverzekeraar , om een programma te volgen stoppen met roken , en de vergoedingen .

Topantwoord

me
door mein33 - May 2, 2017 om 15:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@mediageniek,

Cold Turkey en "het rokertje" vervangen door een tandenstokertje of coctailprikker.
Het is (even) doorbijten en dan bedoel ik ook echt 'doorbijten', maar het is wel de snelste en goedkoopste weg naar succes.
Je moet alleen wel over een ijzeren wil en ruggegraat beschikken en heeft u die beiden dan is snel succes verzekerd.

Toch niet zo'n "bikkel", dan kunt u als ondersteunig en alleen maar als het echt niet anders kan, nicotinepleisters gebruiken maar dan we zo weinig als enigzins mogelijk is. Des te minder nicotine des te sneller een vrije en frisse ademhaling.

Succes en sterkte. ;-))

ha
door hansyvonne May 5, 2017 om 14:45
36 Antwoorden / 8 Vragen

Idd, Cold Turkey. Heb het zelf 24 jaar geleden zo gedaan en nooit meer gerookt!

hansje klein
door hansje klein - May 2, 2017 om 16:16
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Afhankelijk van uw wilskracht en huidige consumptie/afhankelijkheid* ...

Begin bij voorbeeld met het uitstellen tot slechts één belonings-sigaret* na het avondeten (om naar te kunnen uitkijken) en verzin/probeer allerlei afleidingstactieken met iets anders in de mond, in de hand in de huiskamer/op het werk. Ga ook met het voor het roken niet uitgegeven geld voor iets leuks sparen ... en informeer uw omgeving over toenemend succes.

Daarna systematisch gaan strekken tot één beloning* per twee dagen enz. en reduceer geleidelijk de afleidingstactieken.

*of een andere portionering

pi
door pieterwolters - May 2, 2017 om 16:43
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Door met het geld dat je bespaart direct leuke dingen te gaan doen totdat je afgekickt bent?

fa
door familyman - May 2, 2017 om 16:53
888 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon: Stoppen!, tenminste als u het echt wilt!

Po
door Pontiac - May 2, 2017 om 16:56
131 Antwoorden / 5 Vragen

Tussen het 5e en 6e hartinfarct zei de cardioloog : Misschien is stoppen met roken wel een optie om wat ouder te worden als 58 jaar dus na 44 jaar zware tabak verslonden te hebben (ook van alles geprobeerd pleisters,handoplegging en uitdrijving, pinnen in de oorlellen , acupunktuur, minderen enz. enz.) gestopt .We gingen door een hel , te vergelijken met als je een peuter zijn speen afneemt want ikke stoppen en de partner lijden en leiden en het lukte wonderwel in een keer . Nu haal ik weer met volle teugen adem en denk dat u dat ook kan als u maar met de neus op feiten wordt gedrukt ,succes er mee !

ge
door gerardvantol - May 2, 2017 om 17:16
57 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben indertijd eerst langzaam gaan minderen. Dus 's morgens niet meteen een sigaret opsteken, maar wachten tot bijvoorbeeld na het ontbijt, dan uitstellen tot eerste koffie. Toen ik daarmee mijn verslaving wat beter onder de knie had ben ik gewoon gestopt. Wel nog 3 weken met mijn pakje shag rondgezeuld en daarna maar weggegooid, het was inmiddels tot stof geworden. Nu al 27 jaar niet rokend, dus het kan wel.

Me
door Mediageniek - May 2, 2017 om 17:43
3 Antwoorden / 2 Vragen

Dag iedereen,

Ik lees een aantal goede tips die ik zeker zal gaan proberen. Het geeft de burger vooral moed dat het de verstokte roker ook is gelukt.
Ik zal proberen u allen op de hoogte te houden van de 'vorderingen. Hopelijk dat een ander er in de toekomst ook nog wat aan heeft.
Op naar een rookvrije toekomst!!

me
door mein33 May 2, 2017 om 17:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Op naar een rookvrije toekomst!!

Het is u en uw medemens gegund en sterkte in de st.....   ;-))))

fa
door familyman May 2, 2017 om 18:00
888 Antwoorden / 1 Vragen

Suc6.

Po
door Pontiac May 2, 2017 om 18:46
131 Antwoorden / 5 Vragen

gewoon doen , want je kunt het!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ficus
door ficus May 4, 2017 om 21:40
147 Antwoorden / 2 Vragen

Neem het van mij aan. De mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest. Misschien ziet u heel erg op tegen de afkickverschijnselen. Er gaan heel veel horrorverhalen de ronde. Mijn ervaring is en ik ben na dertig jaar roken van ongeveer een pakje per dag gestopt, dat de afkickverschijnselen heel erg mee vallen. Zelfs amper last van gehad.

hansje klein
door hansje klein May 5, 2017 om 10:27
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Mediageniek. Proberen is een te zwak uitgaanspunt ...

U moet niet zeggen dat u het gaat proberen, maar doen!

Dat u gaat proberen hierover verslag te maken moet u óók gewoon gaan doen!

di
door diversion May 5, 2017 om 12:20
103 Antwoorden / 7 Vragen

Veel succes. Er zal een heel nieuwe wereld voor u opengaan! Nu de rest van de rokers nog...

Gr
door Grunn1 - May 2, 2017 om 19:39
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb 35 jaar gerookt, 3 pakjes zware shag per week. Op 3 februari 2016 ben ik in 1 keer gestopt en heb er geen enkele moeite mee gehad. Geen pleisters of kauwgum of wat anders gebruikt. Tot op heden rook vrij.

me
door mein33 May 2, 2017 om 22:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ epcot,

Neem mijn petje voor u af !!!

ficus
door ficus - May 4, 2017 om 00:12
147 Antwoorden / 2 Vragen

Voor mij persoonlijk. Cold Turkey. Ik koop geen tabak, dus heb ik het niet in huis en kan ik het niet oproken. Zo simpelwas het voor mij.
Wel mag ik van het niet opgerookte geld regelmatig leuke dingen kopen. Met zeker heel bewust met mijn geld omgaan lukt het me ook om weleens mezelf iets leuks te gunnen.
Zo heb ik van drie weken niet roken een concertkaartje kunnen kopen voor een concert in Martiniplaza. . Het was eigenlijk iets te veel van het goede, vond ik ook een beetje, daar ik ook al in Oldenburg naar een concert van dezelfde artiest toe ga. Ook heb ik een boek gekocht in de boekenweek en dus had ik een gratis dagje uit. Het zijn voorbeelden die ik leuk vind, maar het werkt wel.
Gezondheidsvoordelen heb ik niet, maar ik ben juist heel gelukkig met het feit dat ik gestopt ben. Bedenk ook eens hoe veel gemakkelijker het leven is om nooit meer op hete kolen te zitten omdat je niet naar buiten kunt om snel even te roken.

ti
door tien - May 4, 2017 om 00:23
32 Antwoorden / 21 Vragen

Het boek "Stoppen met Roken" van Allen Carr lezen. Ik heb er een half jaar over gedaan om het hele boek uit te lezen want aan het begin van het boek staat dat je tijdens het lezen van dit boek niet moet stoppen met roken en dus probeer je als roker dat moment om te stoppen uit te stellen. Soms las ik een maand niet in dat boek en ging dan weer verder. Toen ik uiteindelijk het boek had uit gelezen was de behoefte om een sigaret op te steken ineens weg. Normaal gesproken als je een aantal uren niet hebt gerookt dan word je beroerd vanwege de behoefte aan nicotine maar uren later op die bewuste dag kwam ook die behoefte niet opduiken. Ik was erg verbaasd dat het werkte omdat ik er in eerste instantie niet in geloofde. Ook had ik geen behoefte om een vervanging te zoeken zoals snoepen ofzo. Ik wil niet zeggen dat het bij iedereen werkt maar het is een mogelijkheid. Succes ermee.

mathijs_b
door mathijs_b - May 4, 2017 om 14:27
641 Antwoorden / 77 Vragen

Gewoon zoals mijn vader na 50 jaar roken gestopt is..... geen rookwaar meer kopen, dan is er ook niets om te pakken.

Die ontwenningsverschijnselen gaan vanzelf wel over.

ha
door halex - May 4, 2017 om 17:46
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Zelf ben ik 14 jaar geleden gestopt. Lang zitten dubben, kauwgom en pleisters gekocht. Uiteindelijk een datum in mijn agenda gezet om over een week te stoppen. En toen dacht ik: als 't volgende week moet, kan 't net zo goed nu. Anders ga ik er alleen maar meer tegen op zien. Nog snel drie shagjes gedraaid en gerookt en toen de pakjes die ik in huis had onder de kraan gehouden. Alle asbakken met een hamer stukgeslagen en met de aanstekers weggegooid in de vuilnisbak. Eén stukje kauwgom geprobeerd, maar daar werd ik misselijk van. De eerste twee dagen waren best lastig, de derde dag was ik vergeten dat ik eerder rookte.
De tip van Ficus hielp mij ook: beloon jezelf. Ik had uitgerekend wat ik maandelijks uitgaf aan roken. Zodra ik m'n geld kreeg, heb ik dat bedrag direct besteed aan boeken. Dus aan 't begin van de maand beloonde ik mezelf met twee nieuwe boeken. Niet alleen had ik mijn beloning, maar mijn rookgeld was ook op. Dus als ik al wilde gaan roken, kon dat pas de volgende maand. Het is jezelf voor de gek houden, feitelijk gezien, maar mijn denkraam trapte er wel in.

Hoe u 't ook probeert: succes, geef niet op en geniet van al die momenten dat u ergens komt en niet direct eerst moet kijken waar u straks kan gaan staan stinken.

boppe1943
door boppe1943 - May 4, 2017 om 22:05
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Bedenk dit:
Als je rookt wordt je conditie steeds slechter;
je ruikt vies, want de stank van de rook gaat in je kleren en haren zitten;
je adem ruikt niet fris;
je krijgt steeds diepere rimpels rond je mond;
je smaak wordt minder, al gauw nadat je gestopt bent zul je merken hoe lekker dingen smaken;
je krijgt een grijzige, vale huid;
en gele tanden, duim- en wijsvinger;
je huis meurt;
je gaat kuchen, hoesten, je krijgt ademnood, een rare kraakstem;
er wordt door menigeen op je neer gekeken;
je bent een slecht voorbeeld voor jongeren in je omgeving;
rookwaren worden steeds duurder;
MAAR VOORAL: rokers hebben veel meer kans op allerlei aandoeningen en gaan gemiddeld 10 jaar eerder DOOD dan een niet-roker.

Nog steeds trek?

Gewoon radicaal stoppen, toon wilskracht en vervang die stinkstokken door fruit en rauwkost. Zet daar een schaal van neer neer en neem steeds een knabbel wanneer je trek krijgt in zo'n kankerverwekkende sigaret. Ga de frisse lucht in, beweeg, ga sporten. Het is niet makkelijk, gewoon doorzetten en na een paar maanden ben je trots op jezelf, je omgeving natuurlijk ook en je voelt je echt een ander mens. Gewoon DOEN! Succes! Een ex-roker.

al
door alexander100 - May 5, 2017 om 09:50
13 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben in 1978 in één maal gestopt, s'avonds 12.00 uur alles in de vuilnisbak, nooit meer een sigartet opgestoken, je moet wel je omgeving mee hebben die je steunen en natuurlijk een eigen wil, want ben je zwak dan kan je het vergeten, allerlei andere middeltjes helpen toch niet, dus in één maal stoppen en over een sterke wilskracht beschikken, ook niet meer naar bijeenkomsten gaan waar gerookt wordt zoals bij sommige verjaardagen het eerste jaar

hetklopt
door hetklopt - May 5, 2017 om 09:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Vanwege een slechte conditie besloot ik begin augustus 2004 per 1 september te stoppen en als ik binnen enkele maanden geen verbetering merkte, ik kon overwegen weer te beginnen. De afweging werd dus geen harde dwang. Het effect was binnen enkele weken merkbaar.

wi
door wiers866 - May 5, 2017 om 09:59
3 Antwoorden / 1 Vragen

Je lichaam heeft nicotine nodig en op het moment dat je rookt,haalt het lichaam zijn behoefte uit de sigaret en stopt het lichaam met de natuurlijke aanmaak.
Als je echt wilt stoppen,moet je voedingsmiddelen eten waar veel nicotine zuur in zit.o.a. pindakaas,maar nog veel meer voedingsmiddelen.Neem daar wat extra van,zodat het lichaam voldoende stoffen heeft om nicotine zuur aan te maken.Er zullen mensen om gaan lachen;ik ben dan ook geen geleerde,maar wel ervarings"deskundige".En je moet het serieus willen.Bedenk dat alles grondstoffen nodig heeft om iets aan te maken.Succes.

costnix
door costnix Feb 12, 2018 om 11:30
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Vertel mij eens waar nicotine in het menselijk lichaam wordt aangemaakt. Dat kunt u vast niet.

da
door damster65 - May 5, 2017 om 10:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

het zit echt tussen de oren ik heb ook diverse pogingen ondernomen maar niets hielp.
Ik ben er na 45 jaar te hebben gerookt al 9 jaar af, ik heb mijn zware vannelle shag destijds opgerookt tot de laatse korrel, daarna heb ik tegen mijn omgeving, vrienden en kennissen gezegd dat dit de laatste was! Ik heb mijn aansteker weggegeven. En ben hartsikke blij dat ik er af ben zonder hulpmiddeltjes want dat is allemaal commercie. Je moet het zelf willen! En je moet er zelf achter staan!!

le
door leenpres - May 5, 2017 om 10:12
79 Antwoorden / 7 Vragen

Stoppen met roken is niet moelijk is niet moelijk het kost je 3 dagen .
1 kies een datum
2 stop niet op een vrije dag
3 zorg dat je deze drie dagen bezig ben
4 zorg dat alles op deze datum wat met roken te maken heeft weg is nee niet in de kast maar weg
4 zorg dat je water drink
5 je ben gestopt
6 nieuw leven

@H
door @HENK@ - May 5, 2017 om 10:13
158 Antwoorden / 1 Vragen

"wil ik wel eens"......"poging wagen".........."wil ik proberen".......

Doe geen moeite, met deze insteek niet aan beginnen, met een beetje pech is het enige resultaat van deze aktie dat u nog meer rookt.

wel een, poging, proberen zijn allemaal uitingen die er op wijzen dat u het niet echt van plan bent.
De enige juiste manier is "IK STOP NU!!"

En dan... tsja, ik ben ooit cold turkey gestopt met een verbruik van meerdere pakjes per dag maar als u echt tegen de muren omhoog klimt zijn dingen als pleisters enz. misschien een hulpje.

Mijn ervaring was dat het niet eenvoudig was maar dat je meer moeite hebt om de gewoontes af te leren dan de werkelijke  nicotine verslaving..

Mocht het zijn dat u ooit op het "IK STOP NU" moment aanbeland wens ik u in ieder geval veel succes maar voor nu..... weinig kans!!

Wi
door Wil_H - May 5, 2017 om 10:19
270 Antwoorden / Vragen

Als je pas 15 jaar rookt dan is het stoppen niet zo moeilijk.
Gewoon de volgende sigaret niet meer opsteken.
Ik ben op die manier gestopt na 35 jaar roken.

ak
door aksr - May 5, 2017 om 10:24
15 Antwoorden / 0 Vragen

De motivatie is het allerbelangrijkste. Na een stevig hartinfarct en een aantal bypasses verder vroeg de cardioloog  mij of ik wilde doorgaan met roken. Het voelde toen of ik een robbertje had gevochten en verloren. Ik heb nooit meer een sigaret aangeraakt, mijn nog aanwezige sigaretten weggegooid en de aanstekers er bij.
Het ging (ongelooflijk maar waar) ZONDER moeite na 30 jaar stevig roken.
Anton

ja
door jan spruit - May 5, 2017 om 10:25
1 Antwoorden / Vragen

Na ruim 30 jaar en een 10 tal pogingen te stoppen met hulpmiddelen is het mij uiteindelijk gelukt zonder al dat gedoe, gewoon niet meer halen, aanstekers weggeven en klaar ermee.
Dus gewoon van de ene op de andere dag stoppen, het is gewoon een kwestie van WILLEN !!!!

ps : Ik rookte 4 tot 5 pakjes zware shag per week.

Suc6 !!!

be
door beastmasterin - May 5, 2017 om 10:26
1 Antwoorden / 7 Vragen

Om te beginnen heel knap dat je het gaat proberen
Zorg dat alle rookartikelen uit huis zijn of laat ze iemand verstoppen
Wat mij van het roken af heeft geholpen is 's ochtends de eerste sigaret niet opsteken en een hobby zoeken die je met je handen moet doen zodat je bezig blijft dan heb je er geen behoefte aan en ja 's avonds is de moeilijkste tijd als je TV kijkt dan zou je een kauwgom in je mond kunnen doen en er langzaam op kauwen
Ik raad je niet aan om een middeltje tegen roken te gebruiken zonde van je geld stop het geld wat je aan roken uitgaf eens in een potje en je zult zien dat je daar heel veel leuke dingen mee kan doen of kopen

SUCSES

ge
door gerdae - May 5, 2017 om 10:30
31 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb 2 pakjes per dag gerookt.en in 1984 van het ene op het andere moment gestopt. Veel water gedronken,Mijn man is er toen niet mee gestopt, maar ging wel buiten roken,  Ben er nog steeds trots op.

jm
door jmtvanhees - May 5, 2017 om 10:36
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben 76 jr, heb ruim 30 jaar stevig gerookt.   Tientallen malen gestopt en zonder resultaat alle pleisters, tabletjes e.d. geprobeerd. Tot iemand tegen me zei: het is eigenlijk heel simpel.  Als je perse wilt stoppen steek dan de EERSTE sigaret niet op !!!
Verdomd  het werkte en ik ben inmiddels bijna 30 jaar rookvrij.

Th
door Theodor59 - May 5, 2017 om 10:48
7 Antwoorden / Vragen

Je moet voor 100% + erachter staan te stoppen.....Je moet je innerlijke "schweinehund " overwinnen

Accupunctuur is een optie

Besef dat het lichaam naar nicotine gaat schreeuwen.......en houd je handen bezig met iets anders dan het vasthouden van tabak.......

Bij eetdrang.....eet veel fruit........ in plaats van chips-pinda's-mars-snickers etc.

Ga (meer) sporten.....je merkt dat je meer adem en weerstand krijgt......

Succes...........Theo Arts       Arts Advies

sekrepatoe
door sekrepatoe - May 5, 2017 om 10:54
8 Antwoorden / 2 Vragen

In november 2016 had ik een puistje op mijn tong
er werd een biopt van genomen en de uitslag was goed
vanaf toen
heb ik geen sigaret meer aangeraakt ik heb geen last van niks ook geen middelen gebruikt om te stoppen (dat kost ook weer geld  1 pak sigaret kostte €9 ,-dat heb ik nu lekker over voor iets leuks of lekkers

re
door rengers - May 5, 2017 om 11:04
8 Antwoorden / 0 Vragen

Wij behoren tot de meest gemanipuleerde generatie ooit. "Tabak is levensgevaarlijk GEWORDEN" sprak de bekende dokter Meinsma veel betekenend. En terecht!

Onze voorouders in de 17e en 18e eeuw rookten in hun Goudse pijpjes zo'n 100 gram [=100 sigaretten]  per dag! De enige vastgestelde gezondheidsschade waren de uithollingen aan de gebitten. De plekjes bleken vanwege de slijtage slechts 15 tot 20 jaar bruikbaar. Een levenlang pijproken betekende drie van die plekken in de gebitten. Het bleek uit twee opgravingen: het Sint Janskerkhof in Den Bosch en in de Grote Kerk in Alkmaar.

Ook in de 19e eeuw rookten de Nederlander twee keer meer dan in de 20e eeuw met toen vooral sigaren, waarvan beschreven wordt dat men - "al lopende" - met het peukje de nieuwe sigaar aanstak, zoals dat in een beschrijving te vinden is.

Beslissend blijkt de commercialisering van de fabricage van rookwaar. Vooral onder pijprokers maakten de smaakmakers met de befaamde toffeetabak slachtoffers. Maar ook onder sigaren- en sigaretttenrokers met ieder kenmerkende smaakaccenten.

Aan de chemie zou het niet kunnen liggen, zei men bij de behandeling van de tabakswet. "Die zijn goedgekeurd in voedings- en genotmiddelen", was de bezwerende formule.

Pas zo'n vijf jaar geleden deden het RIVM en het Trimboschinstituut grondig onderzoek. En wat bleek:  de rookwaar bestaat voor 10% tot 30% uit chemicaliën. Meer dan 670 stelde men vast en daarvan meer dan 70 kankerverwekkend.

Het blijft van de gekke dat die toevoegingen toegestaan blijven. In alle voedings- en genotmiddelen worden ze in ruime mate toegestaan. En dat terwijl kankers en andere enge aandoeningen een gelijke toename kennen als de toepassing van de chemie, vooral sinds de jaren '50 toen de stijgingen zorgwekkend inzetten.

Veelzeggend en verbijsterend is dat kankergevallen inmiddels in de eerst 15 jaar van deze eeuw meer voorkomen dan de in de tweede helft van de vorige eeuw. De vaak benadrukte veiligheid en goedkeuring van toevoegingen betreft de dagelijkse dosis van een bepaald product. Maar inmiddels rijden we met een boodschappenkarretje met een ongewisse mix en variatie aan "dagelijkse dosis" de supermarkten uit. En met die vaak turbochemie kan dat niet goedgaan. Dat kinderkankers de afgelopen 20 jaar met 40% toe! als alamerend signaal.

Dankzij de drugsgebrukers - willen geen troep - is er nu weer tabak zonder ook maar enige toevoeging. Niet van de bekende merken, die hun verdienmodel niet af willen breken. Onze voorouders hadden het met de huidige reguliere tabak ook niet gered. Met één van de ruim 30 (neurologische) aandoeningen, waarvan tabak gezien wordt als voorkomer van de  aandoening of slechts in veel mindere mate, gebruik ik ook de schone tabak. Vrij van die ellendige chemie en veel minder verslavend.

Zorgelijk is dat de financiële wereld [claims] en commercie [naast chemie ook hun productie- en distributielijnen] kans zien om de ongezondheid van producten buitenbeeld te houden. Veelzeggend is dat de "schone tabak" op verkooppunten veelal ergens weggestopt onderaan in het schap staan. Opvallen mogen ze zeker niet.

Voor wie wil of moet blijven roken, maak dan een zo verantwoord mogelijke keuze.

@H
door @HENK@ May 7, 2017 om 16:53
158 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Rengers,
je vergeet voor het gemak een paar "kleinigheidjes"...
pijp wordt meestal niet echt "over de longen" gerookt en is daardoor beduidend minder schadelijk dan cigaretten!!

Verder werden onze voorouders gemiddeld misschien zo'n 50 jaar oud, roken verandert dan het gemiddelde niet zo erg..

Je hebt zeker gelijk dat de chemische troep en toevoegingen het spul niet gezonder maken maar het is duidelijk niet het enige hè !

dr
door dronten - May 5, 2017 om 11:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

op een grote maandkalender heb ik elke dag het aantal sigaretten die ik gerookthad, opgeschreven.
Confronterend!
Toen langzaam het aantal lager gemaakt, tot er 1 per dag stond.
Daarna er gaten ingeschoten en na maanden  waren het er nog maar een paar. Maar waar laat je je handen?
Héél lang met glas,mok e.d. in handen blijven zitten en grote mokken drinken vragen.
Ben er al jaren af, ben getrouwd met een man die 50 jaar gerookt heeft en veel moeite had om na de hartinfarcten te stoppen.
Heus : je kunt het !!!

henkvanstots
door henkvanstots - May 5, 2017 om 11:59
24 Antwoorden / 1 Vragen

Als je wilt stoppen met roken, moet je ook WILLEN stoppen met roken en het niet voor je familie, kennissen e.d. doen.
Zelf heb ik 25 jaar gerookt.
Wel eens eerder geprobeert te stoppen omdat mijn omgeving dat prettig vond:
niet volgehouden, dus.

Toen ik er zelf aan toe was, ben ik echt gestopt, zonder .
Een dag of 14 liep me het zweet soms over de rug.
Daarna ging het makkelijker en steeds makkelijker.
Hoewel ik nog lang onbewust achter de computer met mijn linkerhand naar "mijn Gauloise" zocht.
Wel besluipt je dan nog een tijdlang de gluiperige gedachte:
"Ik kan dus stoppen met roken, dus kan ik er nu wel even eentje nemen"

N.B.
Die commerciële hulpmiddeltjes  heb ik niet genomen, omdat het m.i. alleen maar langer duurt om eraf te komen.
Enigzins gechargeerd redeneerde ik als volgt:

Een jeneververslaafde die er af wil, moet geen wijn gaan drinken!
Dus waarom zou een tabak(=nicotine)verslaafde nicotinekauwgom of iets dergelijks nemen!

Alvast terkte gewenst.

pe
door pebk May 5, 2017 om 12:46
579 Antwoorden / 0 Vragen

Het verschil tussen jenever en wijn is er nauwelijks. Het verslavendst aan roken is niet de nicotine. Van een nicotineverslaving ben je met drie dagen afkicken wel voor het grootste deel vanaf. Voor mij was de grootste verslaving het sociale element en het 'iets in de hand' en 'iets om hande hebben tijdens het wachten'. Daarnaast voelde ik me naak toen het pakje shag niet meer in de zak zat. Dat gevoel is het langst gebleven.

Het iets in de hand hebben is aangepakt door een lange tijd een pen in de hand te houden of in ieder geval bij me te hebben. Het iets om hande hebben is vervangen door meer te lezen of puzzelen.

henkvanstots
door henkvanstots May 5, 2017 om 21:25
24 Antwoorden / 1 Vragen

Dit zijn de ontwenningsverschijnselen volgens mensen die er voor doorgeleerd hebben:..... Enkele veelvoorkomende afkickverschijnselen zijn:........... Irritatie en humeurigheid ..... Onrust en slapeloosheid ...... Depressiviteit ..... Concentratieproblemen ..... Meer eetlust ...... Koude rillingen....... Trillingen in handen en voeten .... Hoofdpijn .... Vertraagde stoelgang . .. Vaak zijn deze afkickverschijnselen na drie tot vijf weken verdwenen of sterk verminderd. .......Zo niet, dan kun je altijd een arts raadplegen............

@H
door @HENK@ May 7, 2017 om 17:01
158 Antwoorden / 1 Vragen

voor mij heeft pebk gelijk, ik weet uit ervaring dat de gewoontes moeilijker af te leren waren dan het roken zelf....bij het wakker worden omdat je zei dat het lekker was maar eigenlijk was het om het hoesten te stoppen... lekker na het eten... op het werk elkaar het builtje shag doorgeven en er een rollen...

ik herinner me dat ik al weken gestopt was en ongemerkt begon te rollen toen een collega me zijn shag toeschoof..

Voor mij is in het hele verhaal steeds de grote fout "ik wil proberen te stoppen".... er is echt maar één manier en dat is resoluut alles wegsmijten en er gewoon nooit meer een opsteken ofwel stoppen in plaats van proberen...

ka
door kaartendraak - May 5, 2017 om 12:00
171 Antwoorden / 2 Vragen

Bananen eten schijnen goed te helpen om die drang naar een peuk te verminderen. En verder moet je proberen om je gedachte van die peuk in je hand proberen af te leiden met iets anders, zorg dat je constant wat aan het doen bent met je handen, een of andere hobby. Verder is het de wil die je nodig hebt om het vol te houden en 'nee' te kunnen blijven zeggen. Verder wensi k je succes met afkicken, verslavingen zijn moeilijk af te leren, waar je dan ook maar aan verslaafd bent

tj
door tjal2 - May 5, 2017 om 12:15
6 Antwoorden / 0 Vragen

Stop met roken en ga hardlopen, dan weet je meteen waarom je niet moet roken.

ge
door gekassa - May 5, 2017 om 12:27
5 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon stoppen!
Als je overmatig moet hoesten en er komt misschien ook bloed mee, MOET je echt stoppen!
Gewoon doen, je kan het.

pe
door pebk - May 5, 2017 om 12:38
579 Antwoorden / 0 Vragen

Voor mij werkte:
1) Alleen nog maar roken in combinatie met een biertje in het weekend (ik drink ook alleen in het weekend).
2) Na een maand of drie begon het een beetje tegen te staan en bleek de kater veel minder te zijn wanneer ik helemaal niet gerookt had.
3) Niet meer kopen. Bietsen voelt gewoon minder goed.
4) Niet meer opsteken.

Heb daarna nog eenmaal een pakje gekocht, om 3) af te kopen (degene van wie ik gebietst had kreeg het pakje).

Risico: Bij een vriend werkte het averechts. Hij is meer gaan drinken.

ma
door manwijf - May 5, 2017 om 13:07
574 Antwoorden / 1 Vragen

Stoppen is alleen voor 'de sterken' onder ons.... Je hebt niets te maken met je omgeving. JIJ wil stoppen, dus dat ga je doen ook. Kies een dag, zodat je een beetje voorbereid bent. Zeg het tegen niemand. Waarom zou je ook. Je doet het voor jezelf, niet voor de buitenwereld. Het is jouw lijf. En dan gewoon in één keer stoppen!

Ben zelf na 35 jaar roken als een schoorsteen op 1-7-2008 gestopt toen je in de horeca niet meer mocht roken. In één keer wel te verstaan. Dacht altijd dat het leven niet leuk meer zou zijn zonder roken, maar ik was er nu klaar voor. 's Avonds laatste sigaret, maar niets weggegooid. Voor het geval dat. Heb verder niets veranderd aan mn eet- of drinkgedrag. Ben ook gewoon naar de kroeg blijven gaan. Ik had werkelijk nooit gedacht, dat ik het zou overleven, maar oh wat viel dat mee. Gewoon het er niet te veel over hebben. Natuurlijk tel je de eerste dagen, maar toch. Dat mn man gewoon bleef roken, al deed hij dat uit respect vanaf toen niet meer in huis, heeft mij nooit geergerd. Mensen die stoppen, zeuren vaak zo en dat wil ik niet.

Elke dag nog denk ik 'dat was het beste dat ik ooit gedaan heb'. Voor het geld hoefde ik het niet te laten, maar ik merk het zeker wel. Oh en heerlijk je kleren stinken nooit meer, je huis is opeens lekker fris. Je gordijnen hoef je niet meer om de haveklap te wassen. Allemaal voordelen. Maar vooral, je hebt ook meer lucht. Heerlijk. Meer smaak heb ik niet echt. Mn smaak was altijd al prima. En dan, je hoeft nooit meer te denken 'heb ik nog genoeg sigaretten' of 'heb ik nog genoeg geld bij me'. Dat soort dingen. Als ik nu al die junks buiten zie staan, kan ik alleen maar blij zijn, dat ik ooit de knoop doorgehakt heb. Heel veel sterkte toegewenst! Je kunt het!

pk49
door pk49 - May 5, 2017 om 13:32
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik ben van 40 jaren roken afgekomen door de e-sigaret. Door geleidelijk over te schakelen, over een periode van enkele maanden, van "gewoon" roken naar e-sigaret ben ik van het roken afgekomen. Nu gebruik ik weleens de e-sigaret, mocht de trek naar een gewone sigaret opkomen. En dat helpt. Ik ben nooit meer teruggegaan naar de gewone sigaret.

ja
door jackvdlaan - May 5, 2017 om 14:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Voor eens en voor altijd op houden met het eeuwige gezeur m.b.t. STOPPEN MET ROKEN! Er is slechts één methode en dat is drastisch besluiten
geen rokertje van welke categorie dan ook opsteken en keihard weerstand bieden aan de fysologische vraag naar nicotine. Ikzelf heb vanaf mijn twaalfde jaar tot mijn zesenzestige jaar van alles wat maar te roken viel gerookt en van de ene op de andere dag ermee gestopt, vervolgens de
afkickverschijnselen 'manmoedig' het hoofd geboden. Gewoon DOEN, niks miniseren etc. etc.!!!!!!!!

me
door meisjevan52 - May 5, 2017 om 15:31
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb 51 jaar gerookt.

En zoals zovelen kreeg ik COPD.

Via de longverpleegkundige gestopt door middel van pleisters.

half jaar later ging ik de fout in.

Paar weken later opnieuw gestopt, maar nu zonder hulpmiddelen.

Gestopt in de "stoptober"maand met Gijs Staveman.

Dus zonder hulpmiddelen kan het ook, Ligt aan je eigen wilskracht.

Succes ermee.

ro
door roelofs1954 - May 5, 2017 om 15:59
9 Antwoorden / 2 Vragen

je moet pas stoppen als je egt wil stoppen.
mij  is het 2 keer gelukt met plijsters
ben nu weer 5 jaar vrij van sigaretten.

ho
door honza23 - May 5, 2017 om 16:18
259 Antwoorden / 3 Vragen

Simpel: geen sigaretten meer kopen. Want als je ze niet hebt kan je zo ook niet aansteken.

Al
door AltijdDKlos - May 5, 2017 om 16:36
1 Antwoorden / Vragen

Tja, er aan beginnen was niet moeilijk. Was zelf ook zwaar verslaafd met 5 pakjes zware shag, 3 pakjes Black Beauty en 1 doosje cigarillos per week en vele pogingen gedaan om die te doorbreken. Eenmaal verslaafd is het moeilijk om die te doorbreken en dat geldt voor iedere verslaving. Hoe doorbreek je nu de macht van de verslaving? Allereerst zul je dat ook echt moeten willen en hulp vragen aan allen die je dierbaar zijn. Vermijd het alleen zijn. Je bent nu eenmaal gewend om iets in je mond of vingers te hebben wanneer de drang opkomt om te roken. Daarnaast is er een natuurlijk hulpmiddel waar velen al een goede hulp aan hebben gehad. "TAB-EX" heet dat. Elk hulpmiddel blijft een hulpmiddel en de meeste kracht zal uit je eigen motivatie moeten komen. Hou je doel voor ogen en uiteindelijk zul je overwinnen.  Succes.

r.
door r.kuijt - May 5, 2017 om 17:14
1 Antwoorden / Vragen

Zelf mij laten laseren bij prostop.
Ik had gelijk resultaat en geen afcickverschijnselen,dat terwijk ik een pakje shag per dag rookte al 40 jaar
Wordt vergoed door de zorgverzekeraar,dus kost eigenlijk niets.
Ben er al drie jaar vanaf en heb er geen enkele behoefte meer aan een sigaret.
Niet geschoten is altijd mis,
Succes, Rob

jo
door jongenwi - May 5, 2017 om 17:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

De koude methode, gewoon pakje weggooien. Op de een of andere reden, schijnt dit het best te werken. En ja nooit aan beginnen is kort door de bocht, u bent er aan begonnen en wilt ervan af.

Maar de nadelen het eten smaakt beter, de conditie wordt beter en vooral men hoeft niet meer in de regen buiten te gaan staan;-)

vu2615
door vu2615 - May 5, 2017 om 19:24
81 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo,

Hopelijk vindt je het niet erg, maar je uitgangspunt is al verkeerd: "Je wilt wel eens een serieuze poging wagen om te stoppen met roken". Zolang het voorjou noig een poging is, zul je niet er in slagen om te stoppen. Als je in staat bent om jezelf voor te houden "ik stop" dan ben je al voor de helft op weg. Roken is een probleem wat voornamelijk een verslavingsprobleem is. Ook ik heb in het verleden weleens een poging ondernomen om te stoppen, alleen was dit nooit geen succes. Op zeker moment ontwikkelde zich ook een rokershoestje bij mij en had ik last van gekraak, gepiep en andere bijgeluiden in mijn hoofd/longen en wel dusdanig dat ik er 's nachts wakker van werd. Toen kwam ik ook tot de conclusie: dit moet anders. Mijn puut met zware shag, heb ik leeggerookt (zuinig als ik ben) en toen kwam ik op die tweesprong. Ik had toen nog wat van de oude nicotinekauwgom in de auto liggen en die heb ik eerst weggekauwd, alleen bleef ik ook roken....... Dat kwam niet goed, dus toen heb ik het besluit genomen om alleen nog nicotinekauwgom te nemen en niet meer te roken. Na twee pakken zware kauwgom en een pak licht kon ik inderdaad zonder kauwgom verder. De stukjes kauwgom brak ik in tweeen en dan kauwde ik gedurende een halve minuut of zo. Daarna deed ik het kauwgom uit mijn mond en bewaarde dit in het papiertje totdat ik weer zin kreeg en zo doende ben ik van het roken afgekomen. Terugkijkend waren de eerste 3 weken het lastigst, puur omdat je dat patroon doorbreken moet, dat beloningsgedrag, wat roken eigenlijk is. Inmiddels ben ik nu 5 jaar rookvrij. Terugkomend op jou vraag: je zult het zelf moeten uitmaken (letterlijk en figuurlijk).

De een voelt zich goed met persoonlijke begeleiding, een ander met nicotinekaugom/pleisters of tandenstokers, maar meest belangrijke is dat je echt wilt stoppen, maar je moet je ook realiseren dat je poging mag falen, maar dat je dan direct een andere manier probeert, je zult even moeten doorbijten. ook na vijf jaar rookvrij heb ik nog wel eens spontaan zin in een shaggie maar dit is slechts heel kort. maar ik ben nog alle dagen blij dat ik niet meer rook. Ik wens je veel succes met je stoppen.

la
door latb - May 5, 2017 om 19:39
27 Antwoorden / 1 Vragen

Geachte Mensen
Wil je ecgt wel met roken stoppen?
Zelf heb ik ruin 50 jaar gerookt en moest na een ziekenhuis opname stoppen met roken!
Gelukkig met nicotinepleisters en ruim 14 dagen ziekenhuis en natuurlijk de wil om te stoppen is het mij gelukt,maar het is echt wel moeilijk geweest.
Dus zelf doorzetten met je eigen wil.
Helaas heb ik er wel CPOD aan over gehouden.
Maar ik houd de moed er wel in!

Dus heel veel succes,
latb

ag
door agapon - May 5, 2017 om 20:32
115 Antwoorden / 0 Vragen

Een pot pakken - doorzichtig - en daar iedere keer dat je een pakje uitspaart het geld daarin doen.
Uiteindelijk zie hoeveel geld er aan rook opgaat terwijl je er vele malen leukere dingen mee kunt doen.
Potje vol - beloon jezelf met iets positiefs.
Bezoek een centrum met voorlichting over COP en zoek deze mensen op. Zie wat het uiteindelijke resultaat kan zijn.
Zoek een site op met kanker patienten en zie het resultaat van wat het met je kan doen.
Kwam er zelf achter wat ik met mijzelf deed. Verhuist alles geschilderd - kast tegen de muur - schone gordijnen. Verhuis weer haal akst van de muur alles geel behalve waar de kast gestaan heeft. Gordijnen pas schoon na 6 keer wassen, zullen het maar niet over hebben wat voor smerig water er uit kwam. Besef wel dat al die troep ook in je longen gaat zitten.
Lukt het helemaal niet halveer b.v. een maand - ben een maand verder halveer weer  enz - stop het uitgespaarde in pot en ga b.v. sparen voor een reis naar ........ waar je altijd al van gedroomd had.

ge
door gertverweij - May 5, 2017 om 20:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Je begint eigenlijk al verkeerd, je wilt een "poging wagen" om te stoppen. Je moet zeggen ik stop met roken. Ik heb er genoeg van.
zrlf heb ik bijna 25jaar veel gerookt. Ik ben gestop toen ik met vakantie ging, lijkt vreemd maar je bent dan toch al uit je normale ritme en dagelijkse bezigheden.
ik was er met even hard zijn voor jezelf zonder verdere hulpmiddelen vanaf. Je moet het echt zelf willen en doen!!!
veel succes.

ma
door mario47 - May 5, 2017 om 20:55
56 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben na 25 jaar roken gestopt.geen hulpmiddeltjes.Gewoon niks in huis halen en niets kopen

hi
door hipppo - May 5, 2017 om 21:53
303 Antwoorden / 2 Vragen

Een poging wagen... De formulering drukt een niet bepaald sterke intentie uit. Stoppen wil zeggen: alle shag, sigaretten, sigaren en pijptabak de deur uit en niet opnieuw aanschaffen. Ook geen rokertje aannemen van vrienden of wie dan ook. Je zal er doorheen moeten. Zeg tegen jezelf en iedereen: ik rook niet en houd je daar dan ook aan.

nietechtblond
door nietechtblond - May 5, 2017 om 22:11
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zelf, na een kleine 25 jaar te hebben gerookt, een jaar of 7 geleden gestopt met roken en was verbaasd over hoe gemakkelijk me dat afging. Ik had bij de kringloop het boekje "Stoppen met roken" van Allen Carr gekocht voor € 1,-. Dit ben ik gaan lezen, ik heb gaandeweg een stopdatum bepaald. Ik had het boekje uit (op het laatste hoofdstuk na, dat dien je op je laatste "rook-dag" te lezen), een week vóór mijn stopdatum. Ik heb in die week tegen mezelf én tegen mensen in mijn omgeving regelmatig gezegd dat ik nog een week moest roken en daarna pas mocht stoppen. Dit maakt het stoppen blijkbaar iets om naar uit te kijken, iets fijns. Na mijn laatste sigaret heb ik mijn pakje shag met een zeer goed gevoel in de vuilnisbak gegooid. De volgende morgen voelde ik me mentaal al een niet-roker. Klinkt te mooi om waar te zijn? Ook ik had al eerdere stop-pogingen gedaan die mislukt waren. Ik ben ervan overtuigd dat met name het zeggen dat ik nog een periode moest roken voordat ik mocht stoppen me dit keer heeft geholpen er een succes van te maken! Oh ja, moeilijke momenten heb ik ook gehad: welgeteld 3, van allemaal pakweg een minuut of 5; die verleiding was goed te weerstaan. Ik hoop dat het jou ook lukt om je verslaving los te laten, het is heerlijk om vrij te zijn!! Veel succes!!

Ke
door Keesje39 - May 6, 2017 om 11:57
24 Antwoorden / Vragen

Ik ben gestopt in voorjaar 1989. Een half jaar later kwam ik mijn huidige partner tegen, die zich eerder waarschijnlijk vol walging van mij zou hebben afgekeerd, omdat hij sigarettenrook HAAT.
Hoe is het bij mij gegaan?
1. Op kantoor werkte ik met een groot apparaat (de computer was nog niet ingeburgerd). Tegen de monteur die het ding kwam inspecteren en schoonmaken zei ik: "Hij is wel vies, hè." Hij: "Kunt u nagaan hoe het er bij u van binnen uitziet." De eerste eye-opener!
2. In die tijd zijn er in mijn omgeving vier (!) mensen overleden aan longkanker - alle vier verstokte rokers. De tweede!
3. Om er definitief van af te komen, ben ik een weddenschap aangegaan met mijn baas. Wie het eerst voor de bijl ging, moest de ander honderd gulden betalen. Die heb ik gewonnen, want hij ging aan de sigaar. Ik heb nooit meer een sigaret aangeraakt - dan had ik die honderd gulden natuurlijk aan hem terug moeten geven......
Succes gewenst!

co
door coleta - May 6, 2017 om 15:38
4 Antwoorden / 4 Vragen

Mijn man was echte kettingroker. Zijn ontbijt was een sigaretje. Na een lichte herseninfarct en problemen met vaten (dotteren) is hij resoluut gestopt met roken. Deze gezondheids waarschuwing was voor hem een reden om te stoppen. Met  de grote gezondheidsrisico's als gevolg van roken in uw achterhoofd kunnen u misschien de moed en doorzettingsvermogen geven om te stoppen. Succes!

Een partner van een ex roker.

ru
door ruudkats - May 6, 2017 om 15:59
15 Antwoorden / 0 Vragen

NU stoppen, alles wat met roken te maken heb (aanstekers, lucifers, asbakken, sigarettenmakers met toebehoren, de laatste pakken vloe, shag sigaretten...) gelijk weggooien. Je lichamelijke nicotinebehoefte is na 3-4 dagen over! Daarna heeft het alleen nog maar met de gewoonte te maken. De peuk bij de koffie, na het eten, bij het biertje zijn in het begin de valkuilen. Probeer dus die dingen in het begin te laten, je bent er zo aan gewend. GEEN nicotine pleisters of kauwgom gebruiken want dan hou je de lichamelijke behoefte in stand. En reken eens uit wat je per jaar bespaart! :-) Veel succes!

eryl
door eryl - May 7, 2017 om 09:58
14 Antwoorden / 0 Vragen

Neem de tijd om er naar toe te groeien dat je wilt stoppen met roken.
Ik was goed gemotiveerd.
Ik heb het gedaan en het is goed gelukt.
Ik rook al zo'n twintig jaar niet meer.
Echt, het kan heel goed.
Maar motivatie is nodig.

eryl
door eryl - May 7, 2017 om 10:04
14 Antwoorden / 0 Vragen

Stoppen met roken is moeilijk.
Maar het kan heel goed.
Je moet wel gemotiveerd zijn.
Zonder motivatie lukt het niet.
Zelf rook ik 20 jaar niet meer.
Een paar weken is het moeilijk.
Maar je houd geld over.
Dat stopte ik in een potje en als ik dan genoeg gespaard had beloonde ik me met iets te kopen wat ik mooi vond.

pintje
door pintje - May 9, 2017 om 19:06
48 Antwoorden / 25 Vragen

Gewoon stoppen!

Pintje.

if
door ifschaap - Feb 12, 2018 om 10:42
1 Antwoorden / Vragen

Goedendag,

De meest succesvolle methode om te stoppen met roken is een hypnose behandeling. In één sessie worden cliënten niet-roker gemaakt. Ze wandelen als niet-roker de deur uit... Hypnose is een snelle en effectieve methode om mensen te ondersteunen bij mentale en lichamelijke klachten. Met hypnose ben je niet in slaap, maak je alles mee en hoor je alles. Je bent niet in controle van de hypnotiseur en doet niets tegen je zin in. Je kunt er elk moment ook weer uit, als je wilt. Een hynose is prettig en ontspannen om mee te maken.

Irene Schaap, Allround Hypnosetherapeut [edit redactie, plaatsen van commerciële/promotionele bijdragen is niet toegestaan]

Gr
door Grunn1 Feb 12, 2018 om 10:44
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dit forum is niet bedoeld om reclame voor je eigen bedrijf te maken en tevens is dit topic al bijna een jaar oud. Gerapporteerd bij de redactie

aurora1
door aurora1 Feb 12, 2018 om 11:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u geen klanten dat u op het internet zoekt om ergens te kunnen spammen? En zelfs bij al stokoude vragen?

gerbera
door gerbera Feb 12, 2018 om 13:39
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Een hynose is prettig en ontspannen om mee te maken.

Is dat wat ander dan een hypnose? vindt het maar een schaapachtig bericht.